Jump to content
BadVan

Пропадат ли клапаните на Акордите, при продължително каране на ГАЗ.

Recommended Posts

Здравейте колеги,Карам Хонда Акорд 1,8 кубика, 115 коня,03.1998 г. Рамата започва с SHHCE756. Хондата карам на газ, с пълен инжекцион съм от 2008 г. , преди това колата също е била на газ от (2002г.), но с обикновенна газ.Съвсем наскоро бях да ми сменят филтрите на газта, след смяната майсторите ми дадоха по техните думи много важен съвет. Въпросният съвет гласеше. "Момче на този вид Хонди, след продължително каране на Газ им пропадат клапaните и трябва или да си купиш и инсталираш Flash Lube (Което представлявало система за смазване клапаните, 7-8 капки на минута от някаква смазваща течност) или в краен случай да ги регулираш веднъж на 20 000 километра". Системата Flash lube струвала 150 лв. с монтажа, а реглажа на клапаните 40 лв. Същите имали и майстор, който ги регулирал. Ако не съм правил една от двете процедури клапаните щяли да ми се скапят и да ми се прецака главата на двигателя, а ремонта и можел да го прави само един чоек в Пловдив и струвал 1800 лв. с частите. А софтуера им показа, че колата е карана от 2002 на газ и има 1200 часа на газ и 93 часа на бензин. Общо взето това е много време на газ и досега ако не е извършвана една от двете процедури би трябвало да са пропаднали безвъзвратно . (карам машината от 1 година, това са 14 хиляди километра и не съм правил нищо такова, стария собственик я кара 1,5 години познавам го и знам , че и той не е правил нищо подобно, а и навъртя 30 хилляди километра, преди това нензам), но аз не осещам и незнам как да осетя пропадане на клапани и дали изобщо може да се осети подбно нещо, преди колата да ме изостави някъде. ВЪПРОСИТЕ МИ СА; Има ли наистина такова нещо за клапаните? (защото намерих само две мнения във форума и двете гласяха, че това този проблем изобщо не е доказан) И ако отговора ви е "да" искам да знам дали някой го е изпитвал, дали има такъв проверен истински случай на пропадане на клапани на Хонда Акорд и причината да е газта? И на колко хиляди километра е била колата? И колко е карана на газ? И как всъщност и под въздействието на какво точно пропадат . (Иначе колата ми е на 175 000 км.) Има ли начин аз лично да разбера и да осетя кога и как пропадат и мога ли сам да си го проверя? Защото ме е страх , че ако отида най - вече при техния майстор или при който и да е друг, винаги може да ме нареди и уж да ми ги регулира. Още повевче, че знам ,че клапани започват да пропадат поне на 300 - 400 хиляди км. Ще ви бъда изключително признателен, ако ми отговорите на така зададените въпроси, защото този въпрос доста ме притеснява и вълнува. Благодаря ви предварително!

Редактирано от BadVan

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се коси, ке ти мине! :) Ще разбереш има ли проблем, когато мотора започне да не работи както е работил.Има нещо вярно, ама ремонта е около 200 макс. лева с глава втора ръка.Двигателят ти е F18A3 - като моя.Това за флаш любето или както там се чете е пълна заблуда... :)

Редактирано от Sebulba

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много ми е интересна тая система, как ги смазва тия клапани и как отиват тия 7-8 капки в минута до тях. Ей не е истина какви лъжи казват на хората само и само да им вземат парите и какъв е тоя реглаж за 40 лева бе.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се коси, ке ти мине! :) Ще разбереш има ли проблем, когато мотора започне да не работи както е работил.Има нещо вярно, ама ремонта е около 200 макс. лева с глава втора ръка.Двигателят ти е F18A3 - като моя.Това за флаш любето или както там се чете е пълна заблуда... :)

Да благодаря ти за своевременната реакция. Значи освен всичко друго казваш, че има нещо вярно в цялата история, занчи би било добре да отида поне да ми ги регулират тия клапани?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
http://mercedes-bulgaria.com/polezno/polezno/useful/2162-predpazvane-na-klapanite-pri-avtomobili-s-gazovi-i-metanovi-uredbi-2010.htmlФакт е, обаче, че двигатели от серията Зетек, на Форд и някои двигатели на Хонда (предполагам, че има и други в списъка, но с тези съм запознат) след около 50000 км работа на пропан-бутан се наблюдава вкопаване на изпускателните клапани респ. износване на фаската на клапани и/или седлото. Каква е причината за това ми е трудно да кажа. При работа на пропан-бутан температурата на тези клапани е по-висока, просто защото в момента на тяхното отваряне температурата на отработените газове е по-висока, в сравнение с бензин, което се дължи на по-големия индукционен период на възпламеняване на газо-въздушната смес, и липсата на изпарение пред горивната камера на последната. Колко е по-висока тази температура – споменава се стойности от 30 до 100 градуса, но къде е истината не знам. В днешно време и самите клапани са с доста тънки стебла и по трудно отвеждат топлината към цилиндровата глава (8-9 мм преди години, срещу 6 мм сега). Възможна е икономия на средства при производството на тези клапани за да се стигне дотук. Трудно е да се каже.Следващия въпрос е, какво представлява въпросната добавка. Ако е просто масло, то е ясно че няма какво да смаже след като изгори… Ако обаче говорим за отлагане върху повърхността на клапанната фаска и седлото на някакъв слой, то намаляване на износването е напълно възможно. Но това са само предположения. Да не говорим, че въпросната добавка не трябва да уврежда решетката на каталитичния неутрализатор, което допълнително усложнява задачата и.А оттук http://www.flashlube.bg/bg/technical може да си изтеглите тестове за Хонда Редактирано от bleid 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много ми е интересна тая система, как ги смазва тия клапани и как отиват тия 7-8 капки в минута до тях. Ей не е истина какви лъжи казват на хората само и само да им вземат парите и какъв е тоя реглаж за 40 лева бе.

Незнам брат, аз затова и питам тука вас, дето имате повече от мен опит. Защото ми писна от палячовци само да лъжат и в тая стегнация могат да ти кажат всичко само и само да ти вземат парите. А за тоя Flash lude онзи ми каза да го пиша в google и съм щял да разбера, даде ми и брошура, но не беше на БГ. И така алп можеш да ми отговориш, имали според тебе такова нещо за клапаните и колко струва реглажа по принцип?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Регулирането на клапаните е около 20лв. Не ти трябват подобни системи за смазване на клапаните :) А пък този дето прави ремонт на главата за 1800лв ... или е 180лв ремонта или момчето е за психиатрията!

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честно казано и аз съм в голямо чудене за тази газ - отскоро съм собственик на Civik Aerodeck 98г и искам да и сложа един газов инжекцион, но след като изчетох тук разни неща така и не разбрах, дали всичко това е някаква митология или има нещо вярно. Знам това онова от обща култура за ДВГ-тата, но така и не можах да си обясня с какво главите на Хонда, които така или иначе са предназначени за високооктанов безоловен бензин са по различни от главите на стария голф например, който е изкарал 200 000км на газ без никакви проблеми по главата...Много ми се иска някой знаещ, веднъж за винаги да обясни научно-популярно за проблема с клапаните на Хонда и защо само при Хонда.И на мен газаджиите ми говорят за някава бутилка със смазваща течност, ама това нещо ми изглежда бла-бла...

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://mercedes-bulg...redbi-2010.htmlФакт е, обаче, че двигатели от серията Зетек, на Форд и някои двигатели на Хонда (предполагам, че има и други в списъка, но с тези съм запознат) след около 50000 км работа на пропан-бутан се наблюдава вкопаване на изпускателните клапани респ. износване на фаската на клапани и/или седлото. Каква е причината за това ми е трудно да кажа. При работа на пропан-бутан температурата на тези клапани е по-висока, просто защото в момента на тяхното отваряне температурата на отработените газове е по-висока, в сравнение с бензин, което се дължи на по-големия индукционен период на възпламеняване на газо-въздушната смес, и липсата на изпарение пред горивната камера на последната. Колко е по-висока тази температура – споменава се стойности от 30 до 100 градуса, но къде е истината не знам. В днешно време и самите клапани са с доста тънки стебла и по трудно отвеждат топлината към цилиндровата глава (8-9 мм преди години, срещу 6 мм сега). Възможна е икономия на средства при производството на тези клапани за да се стигне дотук. Трудно е да се каже.Следващия въпрос е, какво представлява въпросната добавка. Ако е просто масло, то е ясно че няма какво да смаже след като изгори… Ако обаче говорим за отлагане върху повърхността на клапанната фаска и седлото на някакъв слой, то намаляване на износването е напълно възможно. Но това са само предположения. Да не говорим, че въпросната добавка не трябва да уврежда решетката на каталитичния неутрализатор, което допълнително усложнява задачата и.А оттук http://www.flashlube.bg/bg/technical може да си изтеглите тестове за Хонда

ДА мноо добро и компетентно мнение, БЛГ за което. В статията, която ми даде обаче да чета (линка) пишеше, че този проблем с клапните се появява най - вече на колите след 2004 година в резултат на по - "крехките" клапани , които се произвеждат. Така, че това малко ме пооспокои, но със сигурност ще отида при добър майстор да ми каже има ли изобщо няккаво пропадане или проблем с клапаните.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Copy Paste

 

Здравейте Всички !

 

Относно дискусията за Flashlube бихме желали като офицялен вносител да внесем някой разяснения свързани с работата и необходимостта от този продукт. Тъй като не бихме желали информацията по-долу да изглежда като реклама, постарали сме се да дадем кратка и изчерпателна техническа информация късаеща най-често коментираните въпроси.Още по-подробна информация можете да намерите на нашия български сайт. Надяваме се че информацията ще Ви бъде полезна !

 

1. Какво представлява лубриканта Flashlube ?

 

“Flashlube valve saver fluid” е концентриран олово-заместващ лубрикант, разработен с цел предпазване и намаляване износването на клапаните и техните легла.

 

2. При кои автомобили има необходимост от предпазване на клапаните ?

 

Първо е важно да кажем че не при всеки автомобил има необходимост от използването на лубрикант за предпазване на клапани когато колата е на газ или метан. За целта има списък с автомобили, който можете да намерите в интернет или да изтеглите от нашия сайт.

 

Пример за проблемни двигатели и модели са:

 

Sharan 2000 cc ATM 8v 2000 >

Touareg 3200 cc 24v 2003 >

T5 2000 cc AXA 8v

Phaeton 3200 cc BKL 24v 2002 >

Golf 3200 cc BUB 24v 2005 >

Golf IV 2800 cc BDE 05-2001 - 11-2003

Different types 1600 cc BSE

Different types 1200 cc BME 12v

 

 

 

Като цяло от предпазване на клапаните се нуждаят най-вече автомобилите на газ и метан произведени след 2004г. с 4 или повече клапана на цилиндър. Основната причина е, че клапаните на тези автомобили са изработени от по меки сплави с цел облекчаване работата на двигателя както и оптимизирането на разходите за материали и производство.

 

3. Защо има проблеми с клапаните при някои автомобили когато те са на Газ или Метан ?

 

Газта и метана имат по висока температура на горене и никакви смазочни качества спрямо бензина. Проблемите основно се проявяват като изгаряне на изпусквателните клапани, или вкопаване на леглата на клапаните и в редки случаи и двете! Също така при работата на двирателя на газ или метан, може да се образува много по голямо количество конденз, което причинява корозия на клапаните техните легла и цилиндъра кагато двигателя не работи.

 

 

 

4. Как и защо действа?

 

Лубриканта навлиза чрез всмукателния колектор, като създава защитен слой, смазва и охлажда както всмукателните, така и изпусквателните клапани. Важно е да се подчертае че eдна от основните съставки на Flashlube е "калий" смесен със синтетичен лубрикант, кйто образува предпазен слой като предпазва и намалява триенето между изпусквателните клапани и техните легла, именно при които се появяват повечето проблеми на газ и метан. Когато е дозиран правилно, лубриканта не влияе на работата на катализатора и ламбда сондата.

 

Други две допълнителни преимущества на системата е че се смазва и горната част на цилиндъра (където по принцип смазването е минимално) както и че не се позволява натрупването на нагар, което на свой предпазват бензиновите инжектори.

 

 

 

5. Как лубрикантът Flashlube стига до клапаните когато колата се задвижва на Газ или Метан ?

 

В кошът на двигателя се монтира специален за целта резервоар с лубрикант който се свързва посредством маркуч с всмукателния колектор. Точката на включване е непосредствено след дрьоселовата клапа.

 

Има два вида системи за впръскване на лубриканта (или така наречените омаслители). Едната е вакумна а другата електронна.

 

Вакумната работи посредством вакуумен сигнал от двигателя, като количеството течност се настройва предварително (ръчно на стационарни обороти) чрез винт за настройка.

 

Електронната система е почти двойно по скъпа, но и много по прецизна. Тя разполага с помпа и ECU за електронно дозиране на лубриканта, както и индикатор за табло показващ нивото на лубриканта в резервоара. Системата се настройва от ECU-то спрямо кубатурата на двигателя.

 

Разходната норма е: 1мл лубрикант на 1л гориво или грубо казано1л. лубрикант за около 8 000-10 000км. в зависимост от обема на двигателя и пробега.

 

Лубрикантът може да бъде закупен в бензиностанции, всички реномирани газ сервизи, както и онлайн

 

 

Flashlube не е единствената фирма която предлага такава система (омаcлител) или "олово-заместител". Олово-заместители се предлагат и от Shell, Castrol, Liqui Moli.. Омаслители се предлагат също от няколко производителя като холандската Prins (Valve Care), Landi Renzo, и други.. Принципът на работа е един и същ, разлики има само в точката на включване (при някои, лубриканта се включва с въздуха, при други с газта (след редуктора където налягането е ниско))

 

Като финал, искаме да обърнем внимание че според статистиката в Европа са монтирани над 3,8 млн. такива системи. В Германия повечето застрахователни компании , които покриват и дефектите на двигателя ”Motorschaden”, задължават собствениците на автомобили с газови и метан уредби, задължително да имат и система за предпазване на клапанитеНе искам да им правя реклама, така че ако модераторите решат нека премахнат това. Аз , както и повечето хора сме песимисти за всичко ново. Но я си задайте въпроса. Защо като отидите на бензиностанция и пише на съответната колонка :

Shell V-Power Racing , OMV- 100 или 96 октановия на Петрол сипвате смело , и само след първите 20метра вече --- Ухааа мнооУ бяга с тоя бензин, самолет , кърти асфалта и т.н. Въпрос на психология. Има хора дето от 2 различни туби ако им сипя бензин , и им кажа че единия е 95 а другия 100 веднага ще намерят разлика, макар и бензина да е един и същ.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://mercedes-bulg...redbi-2010.htmlФакт е, обаче, че двигатели от серията Зетек, на Форд и някои двигатели на Хонда (предполагам, че има и други в списъка, но с тези съм запознат) след около 50000 км работа на пропан-бутан се наблюдава вкопаване на изпускателните клапани респ. износване на фаската на клапани и/или седлото. Каква е причината за това ми е трудно да кажа. При работа на пропан-бутан температурата на тези клапани е по-висока, просто защото в момента на тяхното отваряне температурата на отработените газове е по-висока, в сравнение с бензин, което се дължи на по-големия индукционен период на възпламеняване на газо-въздушната смес, и липсата на изпарение пред горивната камера на последната. Колко е по-висока тази температура – споменава се стойности от 30 до 100 градуса, но къде е истината не знам. В днешно време и самите клапани са с доста тънки стебла и по трудно отвеждат топлината към цилиндровата глава (8-9 мм преди години, срещу 6 мм сега). Възможна е икономия на средства при производството на тези клапани за да се стигне дотук. Трудно е да се каже.Следващия въпрос е, какво представлява въпросната добавка. Ако е просто масло, то е ясно че няма какво да смаже след като изгори… Ако обаче говорим за отлагане върху повърхността на клапанната фаска и седлото на някакъв слой, то намаляване на износването е напълно възможно. Но това са само предположения. Да не говорим, че въпросната добавка не трябва да уврежда решетката на каталитичния неутрализатор, което допълнително усложнява задачата и.А оттук http://www.flashlube.bg/bg/technical може да си изтеглите тестове за Хонда

Ами дори и на на втория линк, там на таблицата с проблемите виждам, че Хонда една от марките, която има такива проблеми, но в сравнение с други автомобили този проблем е нищожен. Защо тогава говорят, че Хондите най - често страдали от отзи проблем, баси пропагандите, а и става въпрос за моделите на Хонда след 2003 година, което мен не ме засяга за радост. Докато на Генерал Моторс всичките автомобили са проблемни още от 1999 до 2008 г.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И ако отговора ви е "да" искам да знам дали някой го е изпитвал, дали има такъв проверен истински случай на пропадане на клапани на Хонда Акорд и причината да е газта?

Оп и аз да се впиша някъде ;) ;) ;) Има доста голяма тема по-въпроса с газификацията при Хонда, а ако смазката ще те накара да спиш по-спокойно слагай я, все още не мога да намеря нито положителни, нито отрицателни отзиви за нея!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...