pumata_dp 12 #1 Публикувано 4 Декември, 2010 Колеги от скоро карам Хонда и ме интересува какво масло да сложа на Колицата ми, двигателя е 1.6 втек 5 генерация,Благодаря предварително Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
TheHondaCivic 2 #2 Отговорено 4 Декември, 2010 Колеги от скоро карам Хонда и ме интересува какво масло да сложа на Колицата ми, двигателя е 1.6 втек 5 генерация,Благодаря предварително Аз съм със същия двигател в момента съм с най евтината пълна синтетика 5 W 40 na Statoil. Колата си върви без ядове. Преди бях с 10 W 40 na OMV пак си работеше без грешка от 1000 до 7000 обороота. Избора си е твой, сложих пълна синтетика от гледна точка на това че е по съвременно масло и би трябвало да си запазва свойствата по дълго време. Не му мисли много важното е маслото да е истинско. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Tokyo 27 #3 Отговорено 4 Декември, 2010 (Редактирано) Аз съм със същия мотор вече 2 смени само MOTUL 8100 5W40 пълна синтетика.Двигателя мърка и не доливам за 10хил.км.Не бих си купил друго масло. Редактирано 4 Декември, 2010 от Tokyo Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #4 Отговорено 4 Декември, 2010 Питането на колегата е какво масло да сложи а не кои с какво масло кара !На какви километри е тая кола ,пипа ли в момента , какво е състоянието на мотора са от значение за вискозитета на маслото .Как ще препоръчате масло така по телепатия незнам .Аз залагам на 15в40 ако не е пипано по мотора и е над 150 к. нищо че идва зима и студове .Разликата между 10 и 15 не е мноо голяма .Но е от голямо значение пробега на моторя .И мноо се съмнявам тва зеленото да е на по малко от 180 к и да е след основен .Пиша по телепатични предсказания и не ми взимайте коментара под внимание. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Еди Ведър 135 #5 Отговорено 4 Декември, 2010 ...aз карам с полусинтетика смених няколко марки като от по скъпи минах на по евтини и на още по евтини .Колата още се движи не се е разхлопала 15/50 и 10/40 вършат работа,но сегашното с което съм май по бързо намалява от предните марки Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sand0 41 #6 Отговорено 4 Декември, 2010 Щрак Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pumata_dp 12 #7 Отговорено 4 Декември, 2010 Колата е на 204 000км и подпипва малко масло около 800гр за 10 000км,и си мисля дали тая синтетика няма да отивва презз гърнетата Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
lelemale13 47 #8 Отговорено 5 Декември, 2010 204000 ако това са реалните километри си струва да минеш на по добро масло в крайна сметка двигателя трябва да е здрав и да е спекъл маслените сегменти които при хондите са си консуматив :) а дали ще сипеш 5w40 10w40 15w40 разликата е само при студен двигател с 15w40 може да се окаже че ти харчи най много защото е най евтино и точно това му е смисъла ако доливаш. Не знам каква е тази масова заблуда че има разлика в гъстотата(вискозитета) при 100 градуса където основно работи двигателя ако искате по рядко масло или по гъсто гледайте 2-рата цифра първата има значение само при студен двигател. Единствено ако маслото е по скапано колкото е по голяма разликата между първата и втората цифра толкова вискозитета е по нестабилен в времето. От личен опит с 15w40 харчеше повече масло от колкото с 10w40 защото второто е по качествено. и ми се се струва че когато едно масло почне да гори след определени километри например след 6000 навъртани километри това е от нестабилност на маслото(вискозитета) и за мен то е по ниско качествено. При качествените масла дори и при по тънките се говори за дебел или стабилен или нещо подобно маслен клин което е важното в задачата на маслото. Но от друга страна в тия безпарични дни наставайте роби на колата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове