Jump to content
Very Fast Coupe

Регулиране на фарове

Recommended Posts

Здравейте колеги,от известно време ме мъчат разни идеи за "тунинг", по скоро разни приспособления за удобство. Едното от тях е като включа задна да ми слизат огледалата наголу, та си мислех, че електрониката за реглажа на фаровете с малко преработка може да се приспособи.Въпроса ми е някой знае ли как точно работи това чудо, по-скорокак са направени степените, така че като дадеш на конкретна степен, фара да знае до къде да се мести

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Идеята с огледалата с включване на задна ти е много добра, но не ми се вижда лесна задача. Преди известно време го мислех същото, но само за дясното огледало. Една идея споделям, която сигурно няма да ти свърши никаква работа... Идеята грубо и нахвърляно и без подробности представлява следното: при включване на задна се задейства генератор на единичен импулс - условно ~2 секунди изграден на базата на таймер или чакащ мултивибратор (това в случаи, че ти говори нещо, ако не - не се обременяваи излишно) свързан буквално към кабелите на ключето за настройка на позицията на огледалата. Огледалото е крайно долу в момента. И по-дълго да работи - за механизма това не е проблем (виждаш, че дори при крайно положение на огледалото механизма продължава да работи, ако задържаш бутона) По-сложното е при връщане в нормално положение. При излизане от задна скорост същия условен импулс, но подаден към позицията "на горе" връща огледалото, но какво ще се случи, ако няма нищо, което да му окаже кога да спре? -ще спре някъде, където после трябва да се донастройва ръчно - намесата на електронно модулче става досада, ако нямаме пълна автоматика на процеса... Решението е монтаж на някакъв датчик вътре в огледалото, чрез който да се ограничи дължината на импулса, когато огледалото се вдигне до нормална позиция (пак условна и индивидуална позиция за всеки) Това е грубо какво може да представлява едно набързо и максимално просто скопосано приспособление...Сега в сериините коли (поне в по-добрите марки) всички подобни екстри са с процесори памети, датчици - електроника навсякъде...нормално. Позицията на огледалото или стъклото дори може да се програмира при някои модели. Виж ако питаш руснаците.. управлението което ти трябва ще го измислят само с жици и релета :smile1: Американците още са в шах как е работила покойната "МИР" ^_^:)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И на мен са ми минавали разни такива идеи, но за момента са на база само проект в далечно бъдеще. Според мен най-удачния вариант е нещо като реле за време, т.е. при подаване на сигнал за задна да сваля огледалото в продължение на 3 секунди примерно и съответно при отпадане на сигнала пак 3 секунди нагоре. Така трябва да отпадне усложняването на цялата схема с разни датчици и прочие.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз на дясното огледало съм си залепил едно от онези малките "кривите", които ти показват сляпата зона - само че е насочено така, че при нормално положение на дясното огледало, на малкото виждам къде стъпва задна дясна гума. Направил съм го защото паркирвам точно до един висок бордюр и е супер полезно и удобно.Просто споделям ако това е Ви е целта де :blink:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

реле за време, т.е. при подаване на сигнал за задна да сваля огледалото в продължение на 3 секунди примерно и съответно при отпадане на сигнала пак 3 секунди нагоре. Така трябва да отпадне усложняването на цялата схема с разни датчици и прочие.

Ще стане и така, никакъв проблем, но просто с датчик позиционирането би било най-точно. Еми пак така - с генератор на единични импулси, само че двата импулса (нагоре/надолу) да са с различна дължина за по-сигурно. Ако времето за движение в двете положения е еднакво, като (ако) вземеш да си играеш - задна, първа, свободна, задна, свободна пак задна... или примерно обръщаш колата в много тясна улица с много редувания задна/първа, огледалото ще се озове точно на никъде накрая :blink: В тоя случай времето за сваляне трябва да е по-дълго от времето за връщане (условно 5 сек.), за да се подсигурим, че после ще го връщаме точно от крайното му долно положение, защото само тогава огледалото ще се позиционира максимално точно, което пък ще зависи изцяло от това какво време продължи импулса зададен (условно 2 сек.) след изключване от задна скорост. Редактирано от pamo

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Именно затова можем да избегнем цялата "задна скорост" ами да се постави бутон някъде, който като го натиснеш да подава импулс за няколко секунди /трябва да се настройват, защото всеки може да иска да вижда различно бордюра/ и посе като го върнеш обратно да подава обратен и да изключва. Така се решава проблема с паркирането напред-назад... вярно, примитивно е, но е по-удобно от 3 сек. ръчно да натискаш регулирането.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема е, че вероятно няма да помогнем на автора на темата с някакво излишно може би задълбочаване, което ще се тълкува различно, но отговарям - няма никаква ръчна намеса при грубо посочените варианти, които описах просто така набързо (и с датчик, и без) Всичко е напълно автоматично, просто нищо не правиш, но като недостатък имаш две твърди позиции, които пък могат да се изберат според желанието предварително. Точно за това дължината на импулсите е условна, и се избира опитно. Именно от задната се взима управление за пускането на генератор, с настройваема продължителност (примери и схеми има много, при това само с 3, 4 елемента! :blink: ) При излизане от скорост позицията на огледалото става "нормална" също автоматично. А сериините копчета за огледалата продължават да си действат както преди при нужда.

 

бутон може евентуално, ако не искаме да ползваме..

Редактирано от pamo

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички за идеите.Мен ме мъчи обаче мисълта как е реализиран почти същия на теория ефект при фаровете. Те как знаят на коя степен къде да застанат??? За това питането ми е ако някой има схема или представа как е реализирано при фаровете да я сподели, понеже това ми се струва, че може да е жокер и за огледалата - ако направим предварително зададени положения, както е при фаровете.Иначе наистина става сложно, понеже с датчици тотално ще се усложни задачата, но ако няма друг вариаант и това съм готов да опитам :)

Редактирано от Very Fast Coupe

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...