Jump to content
CombiMan

Какъв изпускател на D14z4 за малко повече мощност?

Recommended Posts

Понеже ми предстои ремонт на двигателя (D14Z4, англичанка) и без това ще се бърника, да питам следното за изпускателния колектор:1) Начи, може ли да има някаква полза или вреда от смяна на изпускателния колектор по принцип със стоков такъв от по-мощен двигател? Забележима ли е тази полза? Мога ли да постигна някакво подобрение като: увеличена мощност, по-добра работа на ниски/високи/средни обороти, по-нисък/висок разход и въобще по какъв начин се отразява смяната на изходящия колектор? Говорим не за стоманен спортен такъв, а за чугунен колектор от стоков двигател, но по-мощен.2) От кои други двигатели стават такива изпускателни колектори без да се преправя нищо? А ако се преправя колко сложно е? Назад генерацията може ли същата да си остане, или нещо се реже/напасва/сменя? (Щото ако кажете, че не пасва 1:1, тогава се отказвам) Толкова ли е просто като да свалиш единия и да сложиш другия, или не баш?3) Ако тръгна да слагам такъв, освен самата смяна, какво друго трябва да се прави - настройки и т.н. или нищо?4) А как стоят нещата със стоманените тунинг изпускатели?5) Кажете две приказки за тия варианти 4-1 и 4-2-1, каква е разликата и как се отразява на работата на двигателя? В момента съм с 4-1, значи ако искам някаква промяна, ще трябва да сложа 4-2-1. Обаче не знам, само стоманените спортни ли са 4-2-1, или има и стокови такива?6) Въобще, да си правя ли труда, или файдата е почти незабележима?Само да уточня, че не целя да се състезавам, не ми трябва да гоня рекорди, не съм рейсър, а просто ми трябва малко повече мощност, ако е възможно без да се вкарвам във филми. Ако не става - здраве да е, и тъй ще си карам.

Редактирано от RevPower

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Писано за колектори мноооого.

Не си първия,който пита за Д14.Пробвай в търсачката с ключови думи "колектор 4-1"(без кавичките) и прескочи първите 3-4 страници

и оттам гледай има за Д14 мернах темички.

Питай и колегата PETE_TONG - той е слагал колектор 4-2-1 на неговата Д14.

Намирам само темата, в която продава колата ЦЪК

Само за него се се щам в момента,но има още много колеги, които са слагали колектори на Д14.

 

Ето малко информация, която важи и за теб:

моля обяснете разликата, стоков колектор 4-2-1 и тоя от ибеи 4-2-1

изходящи колектори, 4-2-1 или 4-1

4-2-1 или 4-1, ?

изпускателен колектор, какви размери /направи си сам

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Общо взето само с колектор нищо не става, не си ли направих генерацията назад, файда от колектора няма. ТЕствано и на Д14 и на Д16 ;)

  • Нагоре 1
  • Надолу 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Общо взето само с колектор нищо не става, не си ли направих генерацията назад, файда от колектора няма. ТЕствано и на Д14 и на Д16 :)

Благодаря, колега, това ми трябваше.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

{Редактирано.Заяждане с друг потребител}Тествано е многократно с/у различни коли преди и след инсталацията на колектора и генерацията. ЕФЕКТ ИМА :rolleyes: 2 пъти съм се замервал със Д14 пълен сток,правя му 2 коли на 400м,със терминална на 3-та около 135км/ч. Познавам си колата до болка,и мога смело да твърдя ,че от 4-2-1 колектор и смукател от D16Z6 има невероятен ефект,на умрялото Д14. Разликата със и без колектор ,ще почнеш да я усещаш след 4500/RPM. Преди колектора карайки на 2-ра със 4500/RPM,газта до ламарината рязко,колата се ослушваше,преглъхва за момент и почва да набира ,но постепенно и доста замаляло,като за Хонда. След инсталацията на колектора и генерация със вътрешно Ф50+газоускорително на мястото на катализатора+проходен резонатор+мъфлър,колата почна да се държи съвсем по друг начин след тази граница от 4500/RPM. Сега,застопорена на 4500об. газ до ламарината рязко,колата направо подскача и си обръща оборотомера до 7500 за секунди,няма грам замисляне,колебание и преглъхване на мотора. Другия месец слагам смукател от D16Z6 ,със още малко заигравки по смукателния тракт и ще споделя резултати и от тази нтервенция.

 

 

 

 

 

П.П. Ако си намерил запазен колектор 4-2-1,зимай термолента,увивай го и слагай смело,но задължително вдиги и Ф-то на генерацията поне на 50мм вътрешен,иначе няма да усетиш пълен ефект. :bow: Успех!

Редактирано от войводата/cls

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Момчетата,които си спорят да си го правят на ЛС или да се разберат по телефона.С нищо не помагате на колегата.Почистил съм темата,на никой не съм налагал наказание и нека така да си останат нещата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички за отговорите! Прочетох и разбрах, че не е за мен тази работа. Оказва се, че трябва по-широка генерация назад, което няма да го правя, така че си оставам както е. Също, почти не карам над 3500 оборота, така че още една причина да не правя нищо. :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...