Jump to content
PIKap

Автоматик

Recommended Posts

Публикувано (Редактирано)

Колеги, искам да ви отправя едно запитване за автоматичните скоростни кутии. Нещата вървят към купуването на нов автомобил, марката е ясна,но има вероятност да е с автоматична скоростна кутия, а аз не съм карал с такава през живота си :) Въпросът е за какво да гледам при пробването на колата в скоростната кутия и ходовата част. Казаха ми, че и маслото на което е бил използван автомобилът играело голямо значение ;)

Редактирано от uchtiv_galfon

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Палиш колата и изчакваш да загрее хубаво!Включваш на първа и колата трябва да потегли гладко,ако усетиш придърпване значи има проблем кутията!След това пробваш и на задна за придърпване и пак казвам голата трябва да е загряла!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, искам да ви отправя едно запитване за автоматичните скоростни кутии. Нещата вървят към купуването на нов автомобил, марката е ясна,но има вероятност да е с автоматична скоростна кутия, а аз не съм карал с такава през живота си ;) Въпросът е за какво да гледам при пробването на колата в скоростната кутия и ходовата част. Казаха ми, че и маслото на което е бил използван автомобилът играело голямо значение :o

Не че се заяждам, ама като ще купуваш нов автомобил, какво ще му пробваш? :)Ако имаш предвид втора употреба кола, моето мнение е да бягаш надалеч от автоматиците на 6-а генерация.Като за начало можеш да прочетеш тук:http://www.v6performance.net/forums/showth...&forumid=18Общо взето хонда са имали огромни проблеми, дори са удължили гаранцията на моделите с автоматична скоростна кутия.Имало е и дело заведено срещу тях от недоволни клиенти.Ето и статистика за проблемите на този модел.http://www.carcomplaints.com/Honda/Accord/2000/

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

http://www.v6performance.net/forums/showth...&forumid=18Общо взето хонда са имали огромни проблеми, дори са удължили гаранцията на моделите с автоматична скоростна кутия.Имало е и дело заведено срещу тях от недоволни клиенти.Ето и статистика за проблемите на този модел.http://www.carcomplaints.com/Honda/Accord/2000/

Що за глупости......... аз пък четох в американски сайт, как една тъпа американка си карала автоматика само на д2 в продължение на близо 15000км и се оплаква, че колата и не ще да вдига и поддържа повече от 120км на магистралата.......... това също ли е критерий за "тъпите автоматици"? И недей забравя, че статистиката която цитираш касае основно за 3.0 и 2.3 мотори за американския пазар, които е нормално да натоварват повече трансмисията. Взимай автоматика приятел, просто някой монтьор срещу 20 лв да ти прегледа колата преди покупката - вече 4г карам същия и изобщо не ми минава през акъла да го продавам!!! Редактирано от Майната

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Автомата си е идеален.Ако е подържан правилно е практически ВЕЧЕН.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не бих се върнал към ръчна скоростна кутия , освен ако не ми се налага. Карам и служебни Тойоти / ярис и ланд крузер / с автомат , но на личната Хонда е най-логичен като поведение и плавен при работа. Колегата по - горе спомена за пробата - на загрял двигател /в сегашното топло време е бързо / при включване на лоста за предвижване и натиснат добре педал на спирачката не трябва да има странни шумове , а при отпускане потеглянето дори без газ да е плавно и мазно. Друга проба , която можеш да направиш е на стръмен наклон да спреш и пуснеш педала на газта - не трябва да се предвижва по посока на наклона , освен ако не е прекалено голям . Двигателя и кутията се пазят взаимно от претоварване - въпреки настойчивите ми опити в тази насока не успявам да им разбалансирам работата - по умни са от мен ... !!! Така , че го взимай , ако нямаш други или външни забележки ....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще ме извинявате за тъпия въпрос, ама автоматика по инерция може ли да се пусне? И още един по тъп въпрос , когато се спускаш по баир как ползваш моторната спирачка? щом си пуснал педала на газта ко прави скоросната кутия? Питам щото съм мераклия и на една малка кола автоматик по възможност Сивик ама да видим !!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да се пуска по инерция като се премести лоста на N но е изключително вредно за кутията! При по-голяма скорост дори и при пуснат педал на газта двигателя запазва оборотите си т.е държи на предавка както кутия с ръчни скорости ако това имаш предвид за моторна спирачка. Ако има типтроник вече разлика с ръчни скорости почти няма.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В никакъв случай в движение не бива да се мести лоста в позиция N, по инерция типтроника пуска, когато оборотите паднат под 1600- 1500, и то при условие, че наклона не е голям, ако е стръмно, има сензори, които не позволяват това да се случи, споделям напълно мнението на kokodaf, като още веднъж ще добавя, че от автомата няма по-голяма екстра!Кутиите на прелюда и акорд 6-та генерация са идентични, и при правилна поддръжка - имам предвид опресняване на маслото на всеки 2 години с оригинално ATF-Z, ще карат дълги километри.По въпроса, че има идиоти, които се опитват да тръгват от 3-4 хил. оборота и си чупят кутиите, трябва да има и такива!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Слави, като се върна от гьола, ще ти проведа един курс по правилна експлоатация на автоматични скоростни кутии.......БЕЗПЛАТЕН !!! дрънни др. седмица и за 1 час ставаш експерт, както по газовите инсталации :P;):P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясноо разбрах !!! само малко неясно ми е следната ситуация (колегата да ме извини че се намесвам в темата му ама и за него ще е интересно мисля ) Спускам се по баир да кажем колата е превключила до 2 ра примерно, но баира е голям и колата се засилва съответно вдига обороти да разбирам ли че ще премине на следваща предавка и в такъв случаи ще вземе да се засилва още повече, или ще си стои на тази предавка на която е и ще чака да и помагам със спирачките за да убива скороста ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно правилно си разбрал ситуациятя. Затова, кото спускаш голям наклон, вкл. лоста на D3. Тогава имаш нещо като моторна спирачка. Но ако се движиш на D4 не го включвай, първо намали да се вкл. сам и тогава го премести на D3.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясноо разбрах :o само малко неясно ми е следната ситуация (колегата да ме извини че се намесвам в темата му ама и за него ще е интересно мисля ) Спускам се по баир да кажем колата е превключила до 2 ра примерно, но баира е голям и колата се засилва съответно вдига обороти да разбирам ли че ще премине на следваща предавка и в такъв случаи ще вземе да се засилва още повече, или ще си стои на тази предавка на която е и ще чака да и помагам със спирачките за да убива скороста ?

ще чака и ще държи колкото може на двигателна спирачка.има сензори които следят в каква посока е натоварването явно,защото както казаха по-горе само ако си под 1500оборота и наклона е почти никакъв-тогава пуска по инерция.обаче не съм съгласен за изключването в движение на N,защото мойта кутия например има 1-2-D3-D4-N-R-P.има защита от определени позиции към следващите,например:-не можеш да минеш от N-R без да натиснеш копчето-не можеш да минеш от 2-1 без да натиснеш копчето-не можеш да минеш от D3-2 без да натиснеш копчето-позицията Р също е защитена и само с натиснато копче можеш да я избираш.но пък можеш да минеш от N-D4 без копче,както и да минаваш отъ 1-2 без него.от D4-N също може без копче,което ме навежда на мисълта че няма проблем да се прави.дори едно време помня като се возих на късите рейсове Мерцедес по линията 111,те са автомати и пичовете редовно си пускат по инерция принудително.а са навъртяли доста километри без проблеми така....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Слави, като се върна от гьола, ще ти проведа един курс по правилна експлоатация на автоматични скоростни кутии.......БЕЗПЛАТЕН :o дрънни др. седмица и за 1 час ставаш експерт, както по газовите инсталации ;);):P

Eииии майничка, как съм пропуснал твоя пост е така между останалите ;) ще се възползвам от предложението щото мисля да гризна нещо дребно автомат за жената ;) по темата - ще е гадно ако не може да се пуска по инерция аз съм и голям фен ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...