Jump to content
пламен1

Последствия от замяна на спортен филтър с обикновен

Recommended Posts

Още като купих колата беше направена да върви със спортен филтър и така минах вече 15000 км ,обаче забелязвам че не се цапа лесно и издържа повече от обикновения.Но това значи че пропускливостта му е голяма и незнам вече дали не е вредно за самия двигател а карам само на ГАЗ ,ако беше нормален щях да го сменям много по често ... и тка какви ще са последствията ако си сложа оригиналната кутия освен че ще се цапа по бързо филтъра?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Eми то не му ли е целта да пропуска повече въздух на спортния филтър, нали това е идеята. Кво да ти изцапа повече, мий го по-често и си карай така.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нищо му няма на мотора. Не виждам смисъл да пипаш чесно казано. Най вредно е това че караш на газ.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Най вредно е това че караш на газ.

Колко е вредно незнам, ама като се замислиш за разликата между цената на бензина и на газта, колкото и да е вредно все ще си на кяр, дори и да правиш по-често ремонт : )

пламен1 глъхне ли ти с този спортен филтър на газ?

Редактирано от SEZER

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Глъхне само докато е студена до 3200 оборота след 5 мин е бомба , аз исках основно да попитам ако си сложа оригиналния дали ще се подобри вървежа и дали ще се вдигне разхода

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

от личен опит няма вървеж без гореж

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още като купих колата беше направена да върви със спортен филтър и така минах вече 15000 км ,обаче забелязвам че не се цапа лесно и издържа повече от обикновения.Но това значи че пропускливостта му е голяма и незнам вече дали не е вредно за самия двигател а карам само на ГАЗ ,ако беше нормален щях да го сменям много по често ... и тка какви ще са последствията ако си сложа оригиналната кутия освен че ще се цапа по бързо филтъра?

ако сложиш оригиналната кутия ще трябва да идеш на реглаж на газовата защото ще бъде много богата и няма да иска да даржи оборотите и да върви като хората

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи като я запалиш и още е студена - не я назорвай или не я карай, докато загрее 2-3 мин.Бичи си със спортния филтър, предполагам няма да има разлика ако сложиш обикновен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Глъхне само докато е студена до 3200 оборота след 5 мин е бомба , аз исках основно да попитам ако си сложа оригиналния дали ще се подобри вървежа и дали ще се вдигне разхода

Със сигурност мога да ти кажа, че ако сложиш обикновен филър и ти направят настройките добре, ще ти падне разхода ДОСТА.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един газаджия ми беше казал обратно,че ако си сложа оригиналния щял да се вдигне разхода обаче и вървежа........незнам и аз

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Фабричния филтър няма да ти се цапа по бързо от спортния. Съвсем спокойно можеш да си го караш 30-40 000 км без смяна. Ако се чудиш дали спортния ти филтър пропуска прах и си все още с фабричната тръба от моноинжекциона до кутията на въздушния филтър и спортния филтър просто е закачен на нея. Извади спортния филтър и погледни вътрешноста на тръбата, ако филтъра пропуска, тръбата ще е цялата в прах. Така ще знаеш, че трябва да го хвърлиш в кофата.Разлика в мощноста няма да усетиш на този двигател при спортен и фабричен филтър. Фабричната система си върши перфектно работата и се слага както на D15B2 (90hp) така и на D16Z6 (125hp) без никакви конструктивни разлики. Храни и двата двигателя с въздух еднакво добре, така че нема се плашиш от фабричната система за въздухохранене на двигателя :o

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един газаджия ми беше казал обратно,че ако си сложа оригиналния щял да се вдигне разхода обаче и вървежа........незнам и аз

В момента с този спортен филтър вкарваш повече въздух отколкото с нормалния, следователно за да върви нормално колата трябва да и се увеличи притока на гориво, иначе сместа става много бедна и ще глъхне или гасне като пуснеш газта. Затова те попитах дали ти глъхне(ако да значи и идва в повече въздуха, ако не значи са отвъртяли малко кранчето на изпарителя).Като сложиш стария, който вкарва по-малко ще трябва да намалиш и притока на газ за да е оптимален режима на работа на двигателя. От тук ще ти падне и разхода. За вървенето няма да ти се намали ако ти направят добре настройките (само на ЕЛКОН). Моята след като и направиха настрйките гори по-малко газ и дори стана по-пъргава, но пак ти казвам много важно е да ти направят настройките както трябва.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Фабричния филтър няма да ти се цапа по бързо от спортния. Съвсем спокойно можеш да си го караш 30-40 000 км без смяна. Ако се чудиш дали спортния ти филтър пропуска прах и си все още с фабричната тръба от моноинжекциона до кутията на въздушния филтър и спортния филтър просто е закачен на нея. Извади спортния филтър и погледни вътрешноста на тръбата, ако филтъра пропуска, тръбата ще е цялата в прах. Така ще знаеш, че трябва да го хвърлиш в кофата.Разлика в мощноста няма да усетиш на този двигател при спортен и фабричен филтър. Фабричната система си върши перфектно работата и се слага както на D15B2 (90hp) така и на D16Z6 (125hp) без никакви конструктивни разлики. Храни и двата двигателя с въздух еднакво добре, така че нема се плашиш от фабричната система за въздухохранене на двигателя :)

и в такъв случаи колега как да искараме малко повече глас от двигателя ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest necentrovaniq

Фабричния филтър няма да ти се цапа по бързо от спортния. Съвсем спокойно можеш да си го караш 30-40 000 км без смяна.

Колега,сигурен ли си в това? :) Газаджийте препоръчват смяна на 5хил,щото е бая финна работа количеството газ да се настрой и запази. :) По темата:Ще върви по-малко с филтъра,пропускащ по-малко въздух при правилна настройка ....Пиша го така,що съм с едно менте къде моеш да четеш през него вестник :) Щом имаш спортен не разбрах смисала да минаваш на нормален?Ти ако я караш нормално няма значение че си със спортен филтър-тя си пие колко си треа :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами искам да мина на нормален защото карам с някакви спортни за по 15-18 лв и ми се струват ментета освен това ми се струва че колата може да върви и по равномерно ако е с нормален /само лично мнение/ - запаля ли я студена дори и лятото до 3200 оборота е много зле-едвам набира,а след 3200 се изтрелва все едно карам ВТЕК , нямам обяснение защо е така .....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е защото в ниските двигателя не може да направи достатъчен вакуум, за да засмуче през смесителя. Ако сложиш обикновен филтър ще направиш малко по голям вакуум, заради по-малката пропускливост. Все едно да запушиш част от тръбата на прахосмукачката. При това ще имаш повече мощност в ниски и ще ти стига, така че може и разхода да падне. Един твой колега от Варна с D15B2 същия проблем, само че при него смесителя беше с по-голям диаметър на дифузора и ефекта беше като при тебе. Сложихме му една капачка от спрей с изрязан отвор в нея с размера на дифузора. Мисля че някъде на кутията, където влиза гумения маркуч я монтира. Разхода падна и мощността в ниски се вдигна. По принцип файда от спортния филтър при обикновена газова няма за вървежа. Има само звук. Защото смесителя достатъчно убива въздушната струя, за да си мислиш, че с въздушния филтър нещо ще оправиш. Но ако искаш да имаш звук, някакъв подобен умалител като тая капачка ще ти свърши чудесна работа.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами искам да мина на нормален защото карам с някакви спортни за по 15-18 лв

с това трябваше да започнеш темата братле,бъди сигурен че това не е никакъв спортен филтър,дори да прилича на вид...според мен си сложи стоковият филтър с кутията и всичко,и отиди да ти нагласят газта,и си карай

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е защото в ниските двигателя не може да направи достатъчен вакуум, за да засмуче през смесителя. Ако сложиш обикновен филтър ще направиш малко по голям вакуум, заради по-малката пропускливост. Все едно да запушиш част от тръбата на прахосмукачката. При това ще имаш повече мощност в ниски и ще ти стига, така че може и разхода да падне. Един твой колега от Варна с D15B2 същия проблем, само че при него смесителя беше с по-голям диаметър на дифузора и ефекта беше като при тебе. Сложихме му една капачка от спрей с изрязан отвор в нея с размера на дифузора. Мисля че някъде на кутията, където влиза гумения маркуч я монтира. Разхода падна и мощността в ниски се вдигна. По принцип файда от спортния филтър при обикновена газова няма за вървежа. Има само звук. Защото смесителя достатъчно убива въздушната струя, за да си мислиш, че с въздушния филтър нещо ще оправиш. Но ако искаш да имаш звук, някакъв подобен умалител като тая капачка ще ти свърши чудесна работа.

колеги благодаря ще сменя филтъра и пак ще пиша какъв е резултата

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Направих това което ми написа колега орлето - да намаля въздуха без да махам спортния филтър и сега резултата е че разхода ми падна с почти 2 литра и имам много повече мощност в ниските обороти

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Намали го още тоя въздух, може да започне и без бензин да върви колата.Свалил си разхода с 2л - ;) ;) :hug:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Намали го още тоя въздух, може да започне и без бензин да върви колата.Свалил си разхода с 2л - :cool:;) ;)

Къв ти е проблема ?? от 14 да слезе на 12 с включен климатик градско Варна ела да скиваш кво става лятото тук Редактирано от пламен1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В крайна сметка ще слагаш ли обикновения филтър че взех да се точа на спортния (пък имам двигател за чупене :plane: )?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...