Jump to content
meto'o

Как да направя един Д15з6 по пъргав

Recommended Posts

До скоро карах Д15б7 (101 коня) а сега Д15з6 (114) б7-цата уж по слаб мотор, но някак много по агресивен и пъргав.Разликава в килограмите между двете коли е 85 килограма, като това го смятам за пренебрежителна стойност. Та така обислях няколко варянта как да го направя по-пъргав този мотор и ще се радвам да чуя вашите предложеня и мненя. 1-во мислех да му сменя смукателня колектор с такъв от някоя д16-ка но не съм много сигурен ще има ли разлика, ще трябват ли и други инжектори или по голям дросел.2-ро обмислях по къси скорости примерно като на д15б7-цата защото по мой наблюденя с купето на 6200 оборота на 2-ра предавка съм със 80 км а със седана на 2-ра със 5000 съм на 80км. Та така ще бъдат нужни повечко оборти, но на мотора ще му е по леко мисля :tooth: 3-то Обмислях глава от малък V-tec , но незнам ще трябва ли друг комп, соленоид, делко, инсталаця или пък само глава и другото да са настройки. А и си мисля, че разликата ще бъде само във режим на работа на витека иначе ще си е същя мотор ;) Та така колеги приемам всякакви мненя, предложеня и критики :tooth: Естествено най много ще се зарадвам ако все пак може да стане малко по агресивен тоя мотор :tooth:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега! Карам същия мотор и също съм се интересувал от подобни неща. Нещата които разбрах са, че трябва по-къса скоростна кутия и смяна на разпределителния вал. Незнам точно каква е разликата но ми казаха, че нашия вал бил икономичен :tooth: Та ако смениш скоростите и вала разликата ще е доста усезаема, но колата вече няма да е толкова икономична ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

трябват ти скоростите от купето и вал от д16з6

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако D15z6 е идентичен с D15z1 (което мисля, че е така) само вал от D16z6 няма да оправи положението, понеже включването и изключването на VTEC е реализирано по различен начин при VTEC-E и VTEC двигателите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1.Скорости от малкия витек 2.карантията от д16з6 глава3.инжектори4.екуПромяната при монтажа на точка 1 е осезаема :)Останалите точки са в кашони под леглото, чакат свободно време за монтаж.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Marcus - карантията не трябва ли да е от d16y8?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

1.Скорости от малкия витек 2.карантията от д16з6 глава3.инжектори4.екуПромяната при монтажа на точка 1 е осезаема :lol:Останалите точки са в кашони под леглото, чакат свободно време за монтаж.

Добре прочетох мнението на Radeon4o и не ми стана ясно защо. А ти след като имаш всичко налично ще ми отвориш ли очите каква е разликата на включване на витека. :) Тъкмо си бях помисли, че крачката между икономичня и малкя витек е само 1 вал :D A също така да разбирам, ли че кутия от д16з6 е по добре от д15б7 Редактирано от zeetz

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Която и кутия да вземеш ,ще е по добра от сегашната.

Редактирано от AMD

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм със същия двигател и смених кутията с такава от 5ген купе- двигателя еше д15б7. Като ускорение от 0-100 разлика кой знае каква няма(при 90км/ч трябва да се сменя на 3-та скорост, атова губи време.Все пак икононика на 2-ра вдига 120км/ч),но на по-високите предавки колата е доста по-жива-все пак при 140км/ч на 3-та двигателя работи на 6000 об/мин. На нормалната "икиномикова" кутия,обаче, най-куца и е 5-та скорост(максималната скорост се постига на 4-та), която е правена за икономисване на гориво.Radeon4o, главата ма Д15З6 няма нищо общо с тази на Д15З3 или Д15З1-портовете са по-големи, клапаните са по-големи, горивната камера също е по-голяма, но пък буталата на Д15з1/з3 са много длъбнати.След като смених всмукателя с такъв от Д16 като че ли колата малко живна във високите обороти, но може и да е субективно впечатление.Все пак рънърите на Д16з6 са по-големи(как само се иразявам :lol: ) от всмукателните портове на Д15-ката(получава се въздухопоток от съд с голям обем към съд с по-малък) и това надали е най ефективния начин за хранене на двигателя. Просто трябва да се портне главата или да се ползва такава от Д16У8(отливките на главите на двигатели Д15з6 и Д16У8 са еднакви-даже носят едно и също обозначение P2J, но подозирам, че има разлика в големината на портовете.Така че портната Д15з6 глава може спокойно да замени нуждата от Д16у8 глава. Д16з6 главата е с по-голяма горивна камера,така че тя е по-неподходяща, защото ще понижи степента на сгъстяване(оправя се с тънка гарнитура или шлайфане на главата)Относно валовете знам,че не става само с вал-трябват и кобилиците от Ви-тековата глава, защото нямат нищо общо с тези на икономика.Аз поготвям моята кола по малко, но като обикновено не стигат "финикийци". Иначе освен монтиранитевсмукател(който е леко портнат) и скоростна кутия имам Д16у8 портната глава, ЕКУ П06,което трябва да се чипва,тунинг изпускателен колектор 4-2-1(вътрешен диаметъркъм генерацията 50мм) ,който се чудя дали да монтирам преди да съм сменил генерацията(генерацията също е много куца-35мм вътрешен диаметър), в момента поръчвам раздвижена ролка и преходник OBD2-OBD1. Ако скоро монтирам нещо ще пиша. Успех на всички! :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямах предвид, че портовете и клапаните на D15Z1/Z3 и D15z6 са с еднакъв диаметър, а точно това, което в последствие казахте - освен вала трябва и карантията - кобилици, успокоители... Тоест колегата трябва да реши, кое за него ще е по лесно - да си купи цяла глава D16z6 (което за мен е по-лесно и по-ефективно) или да си търси части - вал+останалата карантия от D16z6 глава и да ги монтира в неговата

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен най удачно е да се търси повредена глава, важно е частите които ни трябват да са ОК. Ако се сменя цялата глава трябва да се помисли и за гарнитура за нея, т.е. още малко се оскъпява.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А според мен е по добре една глава от D16Z6 или D16Y8,обслужваш си я(припасване клапани,гумички и шлайф)и я слагаш.Гарнитурата не е болка за умиране :) от 60 до 90 лв.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересно стана, явно има доста какво да се направи по мотора, но като за начало мисля да сменя скоростите с такива от Д15б7 защото както каза колегата sl3000 5-та предавка е напваво ужас. За глава ще дебна из форума да видя какво ще изпадне. А сега се ражда 1 нов въпрос, на смукателня на икономика има някакъв вакуум ли е какво е незнам, мисля, че един колега го нарече АГР-клапан, което нищо не ми говори :D Мисълта ми, е че на д16з6 не видях да има такъв а и на д15б7- цата няма. Ако се изолира си мисля, че ще има грешка или незнам. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен няма никакъв проблем-на новия всмукател нямам ЕГР-клапан и просто и просто оставих буксата свободна(невключена никъде). Сам можеш да се увериш,че няма проблем-просто извади буксата от клапана и запали-чекът си минава безпроблмно и не светва индикация за каквато и да е грешка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има и друг клапан(закачен е на купето зад клектора),който регулира ЕГР. Може би ако той се изолира би имало проблем. Понеже засега съм с фабричното ЕКУ не съм го махнал.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и на мен ми стана интересно. Изолирането на тоя клапан до какво води ???

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нека някой,който се е интересувал да каже. Знам,че при определени условия(маже би най-вече обороти/мин) клапана пуска изгорели газове в смукателния колектор за повторно изгаряне. Никога не съм имал желание да разбера защо се прави това.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност може би най-вече за екология, но може би и за дообогатяване на сместта. Пак казвам-нека някой разбирач да обясни.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Казваш ;) , а защо не търсиш? :D

 

Цък.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аахах е колега sl3000 с малко помощ от sebulba успя да разнищиш въпроса. А то ще вземе да се окаже, че не е спънка а някакъв вид отпушване едва ли не премахването на този ЕГР клапан :worthy:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе аз не усещам никаква разлика, ама с това скопено ЕКУ няма как-вчера поръчах преходник ОБД2-ОБД1 и след 2 седмици може да подкарам,ако разбира се 1net ми го модне, ЕКУ П1К, което е еквивалент на П06, но работи с едножилна ламбда сонда.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А то ще вземе да се окаже, че не е спънка а някакъв вид отпушване едва ли не премахването на този ЕГР клапан :)

Ефект има, но е едва забележим... Търсете го на студен двигател и на високи обороти, под натоварване (загрял двг). Толкова е малка разликата, че още на втория ден, не се усеща.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Леко повдигам темата с нов въпрос. Казахте, че скорости от Д16з6 ще са добре за колата, но аз намерих Д16з9 на добра цена, та въпроса ми е тази скоростна кутия същата ли е като на з6 или е съответно по къса/дълга.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не става тази кутия,дай ми я :) :) същата е като Z6

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...