Vasil Vasilev 0 #1 Публикувано 27 Юни, 2010 Здравейте..От известно време имам известни проблемчета с Хондичката ми - Сивик 98 - Д15З6.Затова реших да поогледам състоянието на различните датчици и сензори. От аутодата извадих информация,как да замеря някои от тях и се натъкнах на проблем с МАП сензора.При разкачен конектор в Аутодатата пише, че между пин 1 и маса, както и между пинове 1 и 2, напрежението (захранващо напрежение на сензора) трябва да е 5 волта.При измерването при мен тези напрежения са около 3,58 волта.Моля за идеи къде да погледна, нямам и на идея от кой блок идва захранването. Мога да добавя, че гледах и ТПС датчика, но при него захранващото напрежение си беше каквото трябва 5 волта. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Vasil Vasilev 0 #2 Отговорено 28 Юни, 2010 Интересно..... Никой ли не се е сблъсквал с подобен проблем ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Most_Wanted 180 #3 Отговорено 28 Юни, 2010 Ето това са стойностите за моя двигател д15б2 и незнам дали и твойте трябва да са такива, но 5V трябва да ти е само на един от кабелите:http://forums.hondabg.com/index.php?showto...st&p=284799 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Vasil Vasilev 0 #4 Отговорено 28 Юни, 2010 Да благодаря за информацията. Но проблемът при мен е в това че към МАП сензора идва не 5 а 3,58 волта - това напрежение което казваш че трябва да е 5 волта. Не съм наясно това захранване от ЕКУ-то ли идва.... т.е. къде да търся проблема. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Vasil Vasilev 0 #5 Отговорено 28 Юни, 2010 Поразгледах аутодатата по внимателно и видях че МАП сензора е вързан към пинове на ЕКУ-то - съответно Д14, Д12 и Д3.Явно захранването от 5 волта идва от ЕКУ-то. На първо време ми хрумва да пробвам да захраня мап сензора пез външно подадени пет волта (като прекъсна жицата по която идват 5 волта от ЕКУ-то).Хайде де....Е няма ли някой минал по този път - какво да правя ???... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sl3000 24 #6 Отговорено 29 Юни, 2010 Тези,дето знаят какво даправят работят в сервиз-що не минеш до Омбре !!! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
movx2000 40 #7 Отговорено 29 Юни, 2010 (Редактирано) @Vasil VasilevДа, колега, ако не си объркал пиновете, или няма грешка в номерата на пиновете в аутодата, (винаги трябва да се има предвид и това), наистина трябва да имаш 5V там където казваш, че са по-малко.Не знам дали ЕКУ-то подлежи на отваряне, никога не съм се интересувал да го отварям, но аз на твое място бих пробвал да го отворя и да проследя в него откъде идват тия 5 V и защо не са толкова. Първо ти писах, че можеш да подадеш 5V от друг източник, но като поразрових из нета и видях някои схеми, мисля че това не е добра идея.Ето разгледай това, което е за тойота, но все пак е някакво инфо по въпроса. http://www.autoshop101.com/forms/h35.pdfзабележи на схемата как масата минава през ЕКУ-то. Потърси и схема на хонда, която ще е най-точна в случая. тъй че най-добре да се потърси причината поради която 5-те волта не са колкото трябва. може да ти е в ЕКУ-то проблема.аз обаче имам друг въпрос - какви ти бяха ядовете, които те накараха да стигнеш до там да мериш напреженията по сензорите? Редактирано 29 Юни, 2010 от мишо Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Vasil Vasilev 0 #8 Отговорено 30 Юни, 2010 Благодаря колега. Сега ще огледам внимателно това което си ми пратил. И аз имах подозрения, че е възможно, да не може да се подаде външно захранване. Имам известна идея от софтуер и съм гледал някои хардуерни решения за коли (не за МАП сезнор конкретно де, но смятам че е възможно да е подобно )... И често сензорите си имат собствени вериги на захранване, като освен това примерно компютъра освен напрежението мери и тока през сензора с цел да прецени работоспособноста му... Затова питах дали е възможно.Колкото до ядовете - ами типичните свързани с неадекватности по ТПС, МАП и подобните... Нестабилни обороти на празен ход, страно замисляне на колата, по някой път, при излизане от завой. Замисляне сериозно, което се преодолява единствено с превключване на по долна и веднага по горна предавка. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове