Jump to content
Guest necentrovaniq

Питане за ламбда-содна

Recommended Posts

Guest necentrovaniq

Колеги,Имам едон питане-как ецу-то разбира,че ламбда-сондата е заграля(мисля,че беше на 700 градуса) и изключва подгряването.Подвъпроса ми е за какво време при летни условия става това и има начин да "хвана"този сигнал :rolleyes::)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest necentrovaniq

Бати хората,никой ли не знае... :) Разбрах само нещо от сорта,че мога да закача един диод със съпротивление ама нз кое обд съм и коя е жичката :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, намери си спецификацията на твоята сонда или на някой аналог и виж кой изход за какво е. После измери с подходящата Хапаратура :blink: на Heat кабелчето кога имаш 12V и кога нямаш (само не съм сигурен дали се подгряваше сондата директно с 12V през стабилизатор или с PWM, но това в случая няма такова значение). Ето ти начин да разбереш времето. За температурата на изключване не мога да ти дам идея....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest necentrovaniq

Е добре,аз знам кои кабел е за подгрева,ма идеята ми е друга.там лесно мога да вържа диод и да свети и показва,но само на място. за това таа съм формулирал въпроса :plane:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Или ти не моо разбереш що ти се приказва ,или си формулирал загатката така ,че само ти да си я разбереш.Обясни за какво е ,какво изкаш да намправиш па ще се мисли .П.п с тия газови :plane: ........

Редактирано от fenabg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,Имам едон питане-как ецу-то разбира,че ламбда-сондата е заграля(мисля,че беше на 700 градуса) и изключва подгряването.Подвъпроса ми е за какво време при летни условия става това и има начин да "хвана"този сигнал :plane::beer:

Последното ти изречение е така формулирано, че не знам какво друго мога да ти отговоря :o иначе слагай диода и си направи една проста статистика за времето на включване и изключване. Иначе се сещам за 2 начина, по които ECU може да разбере кога да я изключи1. Според температурата на околната среда (държи я включена определено време)2. Ако съпротивлението на нагревателя се изменя при нагряване - ECU да следи тока и при определени стойности да я спира.За нито едно от двете не гарантирам...просто идеи, тъй като никой със сигурност не е отговорил как става работата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest necentrovaniq
Отговорено (Редактирано)

Искам да го направя така,че когато компа гаси подгрева на сондата(сиреч е загряла) колата да си минава сама на газ :) Обаче искам да разбера по колко време я подгрева,да не се окаже че 20 мин подгрева и файдата ми да е нулева от газовото... :rolleyes:

Редактирано от necentrovaniq

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам защо точно ламбда сондата си взел като фактор за превключване към газ. Обаче ти си си решил сам проблема :rolleyes: закачай светодиода и на студена кола си измери времето до изключването му. После ползвай този сигнал като управляващ и с един транзистор и реле ще се справиш. Обаче за мен по-добрият вариант е да ползваш сигнал от датчика за темп. на мотора (или от самия датчик или от таблото да си вземеш сигнал)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest necentrovaniq

С ламбда контол на газовата съм.Не знам обаче коя жица на компа е :rolleyes: А това с температурата ако ми кажеш как става ще има много бира към твойта фирма.Понеже съм с ламбда-конторол от 2-3 месеца,съм я забелязал,че като тръгне да влиза в работна тогава и се оправя и вървежа.Понеже като не е загряла сондата и на газ ако я намачкам глъхне яко и клювка като ярмомелка.А на скоро пак ми изгоря автоматичния ключ и реших да се вкарам в некое приключение :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Значи вариантите тук са 3:1. Ползваш сензора наречен ECT (Engine Coolant Temperature). Ако си с OBD-II ECU намери таблица с изводите на конектора, който влиза в ECU-то или този на самото ECU, и ще забележиш някаде пин с наименованието ECT. При студен двигател ECT има високо съпротивление(примерно 100kOhm), а при загрял пада до под 1000Ohm. Пусни си от там едно кабелче и спрямо маса замервай с мултицет съпротивлението докато колата работи като си я запалил напълно студена. На теб ти трябва стойността на съпротивлението в момента, в който колата ти започва да работи на газ нормално. После някой трябва да ти направи една платка с един транзистор и едно реле като транзистора трябва да се запушва при измереното от теб съпротивление или стойности под него (защото имаме изменение от високи към ниски нива).2. Същия като 1ви вариант само, че не търсиш сигнал от куплунга, който влиза в ECU-то, ами си намираш ECT сензора в двигателния отсег и пускаш кабелче от неговия конектор.3. Сваляш си таблото и търсиш напрежението, което упрявлява индикатора ти за температурата на двигателя. От там си пускаш едно кабелче и пак с транзистор и реле си правиш автоматичния превключвател.Не мога да ти ги обясня много добре нещата така... Ако си разбрал това, което съм ти написал обаче ще знаеш какво трябва да направиш :rolleyes: Ако не - удари една, две, три... бирички и се гласи за националната :)

Редактирано от Radeon4o

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

има вариант, при който компютъра не спира напрежението за подгряване, а в самата ламбда сонда има позистор, през който минава тока за подгряването. при достигане на нужната температура съпротивлението на позистора се увеличава дотолкова, че практически спира тока за подгряване, и по този начин автоматично подгряването се изключва. при този вариант единствения ти шанс е да следиш тока през подгряването по някакъв начин, но няма да стане просто с диод. по-сложничка ще е схемата, и ако не си много наясно по-добре не се захващай.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип трябва да се мери температурата на изпарителя особено зимата. Щом ламбда сондата ти е с подгряване сигурен съм че за под 1 минута тя е влязла в режим. В магазините за електроника се продават китове даже някой са сглобени има реле за време има и терморегулатори с реле. При мен на ламбда регулатора има функция с която се избира времето през което да не се съобразява с ламбдата от 0-50 секунди.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest necentrovaniq

Офертирай ме за някой подобен магазин,Може и линк даже-да поразгледам...п.п.Пиши смело в темата,пък ако модовете предценят че е реклама,нека ме наказват....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Например http://www.pasatbg.com/ но на сайта не видях информация за китовете намира се в 1 блок на Техническия университет. Предполагам че едно реле за време ще ти свърши работа за зимата ще трябва да се настройва за доста по голямо време или някакво реле което включва при например 25 градуса на изпарителя. Имай предвид че трябва да караш по малко и на бензин за да нямаш проблеми с инжекторите казват че на бензин трябва да се кара 20% от километрите

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest necentrovaniq

Това го знам.На газ съм от почти 4 години и 100 хил :cool: Въпроса е,че ми писна да се занимавам с тия гадни ключета... Мерси за линка и инфото :unsure::) :) :honda:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest necentrovaniq

Май след яко търсене намерих нещо добро http://www.runel-tech.com/?p=productsMore&iProduct=7Питах човека и отговора му беше:"датчика е нормално затворен ,при достигане на температура веригата се прекъсва .Свързва се към ключа газ /бензин на входа който следи импулсите от високоволтовият кабел.цена 9лв.поздрави/до 20.08.няма да работим/"До колкото го разбрах се връзва на кабела,който е за сигнала и до 40 гр. ключа може да си го търси колкото си иска :lol: п.п.Ако някой има нещо по-добро да свирка,черпа бира :D

Редактирано от necentrovaniq

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...