Jump to content
CombiMan

Вакуум в резервоара

Recommended Posts

Публикувано (Редактирано)

Здравейте!Потърсих из форума и имаше и друга подобна тема за вакуум и/или налягане в резервоара, но все пак да ви кажа и моя случай. Като карам известно време и после отворя капачката на резервоара той всмуква доста въздух. В другата тема пишеше, че явно клапанът на капачката е запушен. Странно ми е от какво може да се запуши, но да приемем, че е така - стара кола, от прахоляка може да се е запушил. Интересното е, че като карахме на дълъг път с още една друга кола - тойота корола на 3 години (тоест доста по-новичка) и отидох да му отвъртя капачката и при него беше същия тоя доста силен вакуум. Той човекът даже не знаеше за това, ма не му и пукаше много - той не си зарежда сам и не бил забелязъл, ама не му дреме - мисли си, че така е нормално и така трябва, щом му е (сравнително) нова колата. Аз, обаче, не съм сигурен, че това е нормално и така трябва.1) Дали да си оставям капачката леко отворена, за да не се образува тоя вакуум или да търся нова капачка?2) От какво се запушва тоя клапан на капачката толкова, може ли да се чисти? Айде, моята кола е стара, ама тойотата, за която ви казах е доста по-нова (3 г.) и човекът я притежава от нова и много се грижи за нея + това е на малко километри. Там пък от к'во ще се запуши тъпия клапан? Май тоя проблем го има на много коли, не е типичен само за хондите.3) Тоя вакуум не тормози ли помпата, може ли тя да изгори?Капачката е на винт и се затваря доста плътно. При предната ми кола (рено лагуна) капачката на резервоара не е точно на винт, ами само се затваря на четвърт оборот по подобие на капачката на двигателя, където се налива маслото (нещо като чеп) и там нямаше образуване на вакуум изобщо.

Редактирано от dpower

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

карай спокойно и не го мислидвойно по-стари коли от твоята не са изгорели нищо, а вакуума си е тамтака трябва да бъде, няма да изгори нищо

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е добре, ама лошо ли е сега, като съм я отвъртял леко да си "диша"?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, не е вакум а е налягане. Можеш да се убедиш в това ако ти е запрашено около капачката и като я отвориш ще видиш че издухва /а не засмуква/ прахта. Така че завинтвай си я докрай /да не диша/, свиркай си и газ.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега ''honda symphony'' не е налягане а си е вакуум ,защото при работа на двг-то бензина в резервоара намалява и се получава вакуум,а колегата точно това попита''Като карам известно време и после отворя капачката на резервоара той всмуква доста въздух''.в другият случай когато колата не се кара известно време бензина започва да се изпарява и се получава налягане.а капачката има клапан който да избегне вакуума като пропусне 'въздух' в резервоара

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

И аз знам че си е нормално, лятото съм забелязал че става по-силен ефекта. Досега на всички коли които съм имал е било така. Все пак не ти препоръчвам да я оставяш хлабава, въпреки че нямам идея може ли да си навредиш по този начин.

Редактирано от asentchernaev

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

И при мен е така. Не мисля че е проблем. А ако караш с отвъртяна капачка рискуваш да я изгубиш ако не ти се заключва външното капаче, както и да ти навали вода в резервоара ;)

Редактирано от Preluded

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Благодаря на всички за отговорите. Външното капаче (ламариненото) се отваря само от купето с лостче посредством жило и няма как капачката да изпадне. Засега пробвах да я завия съвсем леко като я засиля по инерция да се завива и я оставям на положението, на което тя сама си спре, без допълнително усилие. По тоя начин не ми се образува повече вакуум и засега мисля да продължа по тоя начин докато не разбера повече за това явление. Все пак си мисля, че с тоя вакуум при високи обороти бензиновата помпа се тормози. Не знам дали от това беше, че на тръгване по магистралата трудно вдигах повече от 130 км/ч ако има лек баир. Друг вариант е да ми е запушен катализатора. На връщане по магистралата като оставих отхлабена капачката като че ли повече се гонеше колата, но може и да е било някаква субективна заблуда.Не знам дали има значение, но преди да тръгна бях налял бензин догоре, ама баш догоре до капачката - все пак щях да засичам разхода. Като налее човек толкова и после това количество почне да изгаря логично е, че на негово място отнякъде трябва да влезе въздух. Ако често наливате за по 10 лв. бензин може и да не го забележите, щото отваряте често резервоара и там има доста въздух, а както знаем газовете се компресират и разтягат многократно по-добре от течностите. ;-)Ако разбера повече ще пиша и ще ви кажа. Не знам дали като си купя нова капачка ще се оправи, тъй като, както ви казах, и с почти нови коли го има.

Редактирано от RevPower

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

съвсем нормално и според мен за 2години ми съска.. лятото се усилва защото температурата се вдига иии да като не се кара прави налягане а като се кара прави вакуум :sick1: лятото ми се е случвало момчето което зарежда като му изсъска капачката я изтърва(стресна се ) :sick1: но само на хонда съм го забелязал това

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен също ми прави голям вакуум. Най-често когато съм изгорил всичко в резервоара. В такива случаи се пъна по 5мин и не мога да си развъртя капачката :sick1: Последния път момчето, което ми зареди бензина каза: "Да не е заключена :sick1: ............. ееее голям вакуум прави :sick1: ".

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Движението на бензина е от резервоара до двигателя и това което е излишно и не е изгоряло се връща обратно. Има тънка тръбичка, тръгваща от горната част на резервоара и отиваща към гърловината, под капачката - нейната цел е да изкара въздуха и мехурчетата нагоре за да се напълни без въздушна възглавница. Когато тя е запушена, изгореното гориво няма как да се замести от външен въздух и тогава се получава този вакуум. И когато само си съска при отваряне е малкото дяволче, ама понякога се получава така, че горивото вакуума го връща в резервоара като изпразва филтри, помпи и тръби и след престой колата пали трудно с повече въртене. Надявам се да съм бил полезен. Успех! :sick1:

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Никой май не чете, всеки пише и става едно весело, точно в този раздел... :sick1:

п.п. ....Малоумна история, абе тоя форум технически въпроси е станал пълен смях. Не разбирам защо куцо ( в смисъл не пипало хонда), кьораво (в смисал не виждало хонда) и сакато ( в смисал дори не се и пробвало да пипне хонда) се прави на разбиращо и дава съвети. И не е само тази тема, в другите се сдържах някак.

Много си прав, за съжаление..., вероятно повечето от колегите не пишат в раздела точно поради което.../ знам за терориста и др. - пример само... :sick1: /. Редактирано от sebulba

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички за отговорите. Външното капаче (ламариненото) се отваря само от купето с лостче посредством жило и няма как капачката да изпадне.

Продължавай да си живееш с тази заблуда! :sick1: И ме питай мен как ми изхвърча капачката като ракета и не можах да я намеря даже! :sick1:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...