edimen 7 #1 Публикувано 1 Май, 2010 (Редактирано) Така колеги волана от известно време не се връща в началото като взех колата се връщаше(повечето пъти), зимата с 13 ките гуми го имах този проблем също, сега като сложих и 15 ките волана дори стана тежичък и абсурд да се върне и е доста досадно за каране така. Гледам няма друга такива тема та може да е от полза и за други колеги. Давайте предложения или нещо по специфично ако се сещате от какво може да е, масло в хидравликата има. Рейка, ходова част или .. ?ПП Така е и доста опасно първия път като не се върна за малко да направя завоя в една река.. Редактирано 1 Май, 2010 от edimen Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mar_tod 465 #2 Отговорено 2 Май, 2010 Провери си каренцата на кормилния прът.. Сигурно някое е клеясало и заяжда.... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vex 13 #3 Отговорено 2 Май, 2010 И аз мисля, че проблема е в рейката. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ekzekytora 51 #4 Отговорено 2 Май, 2010 последният ми такъв случай се оказа от крив рейка. иди на сервиз. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
edimen 7 #5 Отговорено 2 Май, 2010 на сервизи няма да ходя, бащата е монтьор двамата ще се занимаваме но някоя друга идея не би била лоша Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
UglyDucky 9 #6 Отговорено 2 Май, 2010 Ами един приятел има БМВ и има същия проблем ама не е от рейката щото е нова,но хидравлика,шарнири... и тнт все едно ги няма/разбити са/.... Според мен е от ходовата част... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chris_barnes 1296 #7 Отговорено 2 Май, 2010 На реглаж ходил ли си? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Fero 9 #8 Отговорено 2 Май, 2010 Ако имаш луфт по шарнирите ги смени и мини реглаж! И при мен беше така докато не ги смених пустите шарнири! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Lusco 2 #9 Отговорено 2 Май, 2010 Или е в рейката грешката или е някой от лагерите в тампоните на макферсоните, но по-вероятно е рейката. Тази не съм разглобявал, но на Опел съм правил хидравлична и там има регулиране на луфта в гребена с червяка от долното лагерче - както е при главините с 2 единични лагера и диференциалите. Успех! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vex 13 #10 Отговорено 2 Май, 2010 Пета генерация нямат макферсони, или лагери в тампоните Щом е затегнала рейката, значи има причина за това, и тя не е хубава Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Lusco 2 #11 Отговорено 2 Май, 2010 Не съм се запознал с тази пета генерация, но би било редно ако нещо се върти, да лагерува за да е по-лесно. Освен това трябва да има тампон, обиращ вибрацийте. Карам Мерцедес W124 и там наистина лагер няма но лагерува в шарнира. Освен това има тампон в ботуша и там е вързан амортисьора - без тампон какъвто и да е не съм виждал до момента да е връзван. Ако окачването е подобно нека провери шарнирите. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1556 #12 Отговорено 2 Май, 2010 Тази не съм разглобявал, но на Опел съм правил хидравлична и там има регулиране на луфта в гребена с червяка от долното лагерче - както е при главините с 2 единични лагера и диференциалите. Успех!Преди два дни по подобен начин оправихме затегнал волан на Пежо 306 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chirenski 18 #13 Отговорено 4 Май, 2010 Шенкела лагерува на шарнир при долния носач и отново на шарнир при горния( това за сивик 4,5 ген. за други не съм сигурен ). При мен почна да не се връща след като ме дърпаха от една пряспа зимата или поне тогава го забелязах, след това рейката почна да затяга на моменти, докато не стана невъзможно за каране. Сложих механичка рейка с идеята да не се занимавам с глупости повече(в смисъл рециклиране, масла, и т.н. моето лично мнение е ,че една рейка тръгне ли да прави мизерии може да се отпише). Така обаче сложих летните гуми 15' с гуми 195/50 и нещата не са добре, на място не мога да завъртя волана с една ръка. Тази седмица смятам да сменя шарнирите един по един докато проблема изчезне. Просто няма друго по окачването, което да прави тоя номер. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Lusco 2 #14 Отговорено 4 Май, 2010 Мисля, че може да се направи диагностика сравнително бързо и лесно ако се вдигне от двете страни едновременно и се откачат шарнирите на рейката. Така 3-те движещи се елемента са разделени един от друг и ще е ясно в голям процент къде е проблема. Аз така бих започнал. Успех! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chirenski 18 #15 Отговорено 5 Май, 2010 Във въздуха няма значение там всичко е лесно В момента в който колата стъпи на земята тогава идват проблемите поне при мен Сега имам 4 почивни дни и ще се опитам да направя каквото ми е по силите и ще пиша резултата Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Niki-87 0 #16 Отговорено 11 Май, 2010 При мене същият проблем. Бях на стенд и при излизането от сервиза завивам и волана не се върна. Връщам се, да видят да ми го оправят, нещо човъркаха правиха , качих се на колата, същата работа, върнах се пак неможеха да ми помогнат и си тръгнах доста ядосан. Да ама поразкарах се с колата с надежда проблема да отмине и установих, че като завивам наляво, волана не се връща. Само когато завивам надясно и то при положение, че съм с малко по-висока скорост... или връща се понякога (когато му е кеф) но много бавно. Както и да е прочетох тук там във форума, утре ще ходя да сменям шарнири, понеже отдясната страна скърца та се нетрае. Ако има резултат ще го споделя ! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
edimen 7 #17 Отговорено 11 Май, 2010 И при мене е абсолютно същия проблем, сега нямам време да се занимавам точно с тоя проблем на колата но се надявам скоро да мога. Сподели колега като разбереш от какво е Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Niki-87 0 #18 Отговорено 15 Май, 2010 Така.... незнам от къде да започна ! Ходих на сервиз смениха ми сумати неща които нетрябваше да ги смнят. Като им казвам на тия в сервиза, че волана не се връща ( и скърца ужасно много та се нетрае ) те смениха Скърцането беше спряло за малко но волана не се връщаше, смениха после нещо друго си, после сменихме долен носач също и не и не.... В крайна сметка вдигнах колата на крик, погледах, огледах всичко изглеждаше добре, да ама като се загледах във долният носач гледам, не са ми сменили шарнира... хах. Утидох купих си едно шарнирче, и си го смених, малко трудно но стана работата. И така скърцането спря, и волана си работи като нормално Надявам се, че ще ти помогна. Поне пи мене това се оказа проблема Успех Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vex 13 #19 Отговорено 15 Май, 2010 Хахаха... неволята сие казала думата... поздрави за успешната мисия Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chirenski 18 #20 Отговорено 17 Май, 2010 И аз гледах и се чудих много вчера цял ден смених един кормилен накрайник и резултата е същия Когато едната гума е вдигната всичко е супер,(няма значение коя гума) но когато са и двете на земята майката си ........ освен да взема да сменя и шарнирите не знам и аз вече какво да правя.П.С. някой знае ли дали от 5ген. рейката е еднаква с тази на 4ген. ? за сивик става въпрос. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
edimen 7 #21 Отговорено 2 Август, 2010 При мен колеги проблема се оказа рейката, беше си за боклука смених я с втора ръка, друга която е в доста по-добра форма и волана е лек и се връща Обаче, ми се появи след смяната някакъв луфт във волана (все още не съм правил реглаж) иначе колата си държи право както трябва, освен като мина през някоя дупка или неравности, има моменти в които волана се измесва сам и не е на добре. Та се чудя дали след реглаж ще се оправят проблемите ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове