Jump to content
DIGIGI

Термостат или водна помпа?

Recommended Posts

Здравейте колеги, преди около 3м. си смених термостата тъй като отваряше рано. Сложих Vernet. След известно време около месец след това почна да загрява колата. Както си стои стрелката на нормалното положение за загряла кола тръгва да качва нагоре бавно и да загрява. Прави го рядко и не постоянно. Т.е. скоро не беше го правила 2 седмици, а от 2-3 дни го прави често. Обикновено забелязвам, че се се вдига температурата когато карам по бавно и на ниски обороти. Слизам пипам маркуча за втория кръг съвсем слабо топъл, т.е. не отваря. До тук съм за термостат, обаче...Наскоро разбрах, че като вдигне пак t изфорсирвам я до около 5-6000 оборота яко за един път и стрелката пада рязко и бързо надолу до нормалното състояние. Термостата отваря и маркуча става бързо горещ. Тъй като съм пред смяна на ангренажен ремък(ще и бъде за втори път) и тъй като отвреме на време когато е студена колата чувам леко свистене на лагер откъм всички ролки където са ремъците, но не мога да го локализирам лесно ме съмнява да не се е скапала водната помпа и нещо да не върти като хората...Та обяснението е голямо, но се надявам да съм успял !!! ..., и въпроса е термостат или водна помпа?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко вероятно е да е превъртяла турбината в оста. Като махнеш ремъците ще се ориентираш. Vernet не са добри и ако оригиналният термостат не е скъп взимай го и смяна. И добро обезвъздушаване. Успех!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

като ще сменяш ремък,той самия майстор би трябвало да ти предложи да смениш помпата

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

еми всичката ти информация води до термостат а и те е по изгодно да пробваш първо термостата (10 лева) от колкот помпа (от 120 до 200 лв) :angry:а и няма логика да ти е развалена помпата и ту да работи ту не

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Водната помпа не е повече от 80-90лв ( най скъпата има и от 60лв.) и според мен е водна помпа, при мен го има този проблем от около година и по картера имам капки от антифриз.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest necentrovaniq

Симптомите са ти като на въздушна възглавница.Отвори си капачката при радиатора и виж дали има за доливане вода.ако трябва долей.А виенето-да имаш климатик?мойта така ми направи на климата ремъка от 4 пистов на 3 пистов и го отрезах :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, за мненията колеги.Термостат си взех днес и утре надявам се да го сменя. Явно има едно мнение поне сочещо към водната помпа..., която струва 80лв.Колега "chirenski" само това не го разбрах с капките по картера, не хванах логиката нещо... :) Иначе вода имам пълно си е, преполагам че е обезвъздушено от майстора, когато ми сменя термостата. Доколкото се сещам се обезвъздушаваше като се отвори капачката и се държи на 2000 оборота например докато спрат да се показват балончета.Лошото е, че идната седмица ми предстои много дълго извънградско(отиване връщане около 6-7х.км.) а пък не мислех още да сменям ангренажа, а ми е малко несигурно така да не знам какво и има...Ще се радвам колеги ако и още някой изрази мнение...И един страничен въпрос - витека ми включва на 5300-5400 оборота(имам ламБа), нормално ли е това? Че ми се струва малко късно - от 5400 до 7000 и изключва... :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За в тека е нормално да включва тогава.За загряването и аз си мисля, че първо майстора не я е обезвъздушил, ако ти е празен радиатора горе трябва да е пълен до горе и казанчето в нормите. Следващото е помпатаако тече малко трудно се вижда защото е скрита и трябва да следиш радиатора това което си описал е присъщо за ниско ниво и въздух в системата дано да съм помогнал.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оста на водната помпа лагерува на 2 лагера, а между тях има елемент на име фибър поставен с цел когато се износи някой лагерите /по-специално този откъм турбинката/ да предупреди че помпата е вече за смяна. А това става като той пропуска малко или повече вода през 1 или 2 контролни отвора пробити в корпуса й м/у 2-та лагера - тогава се оплакваме от протекла водна помпа. :tooth: Относно обезвъздушаването - за конкретният автомобил не мога да кажа как се прави, но ще споделя начините за това. Някои модели автомобили имат предвидени за тази цел отвори, най-често на маркучите към радиаторчето на парното и/или в най-високата точка на главата, обикновено около термостата и най-вече след него. Освен това трябва да се запали, да вдигне работна температура и да се отвият капачките за да излезе въздуха от системата и парното да започне да духа топло. Така е при Пежо 206, 306, Фиат Крома, Ланчия Тема и др. При други модели системата се обезвъздушава сама, тоест налива се течността и отново в процес на работа на двигателя се долива до нивото предвидено от производителя. Така е при Опел Корса, Мерцедес и др. Абсолютно задължително е парното да започне да духа топло за да сте сигурни че няма въздушна възглавница. И на финала - по предписания от дебелите книги когато водната помпа обтяга ангренажния ремък или е като паразитно колело, тя се сменя заедно с ремъка, което тук, в България, за жалост, почти не се практикува. Надявам се да съм бил полезен. Успех! :)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...