lelemale13 47 #1 Публикувано 24 Април, 2010 (Редактирано) Резонаторното гърне или там каквото е останала(съвсем е свършило) май ми бърка ламбда сондата. Сложих си ламбда контрол и на нея мога да гледам сондата определено на свободен ход почти не реагира за 2-4 месеца се влоши осезаемо. Ламбда сондата е нова Denco от америка(ако не ме е излъгал човека но едва ли) универсална е.Та се питам какво резонаторно гърне да сложа все пак има хонди с двигатели без катализатор на тях какво им се слага там. И от каде идва проблема та нали някой слагат права тръба и нямат проблеми. Надявам се от тук да ми идва и проблема с ооборотитеДвигателя ми е D15B1 почти като д15б2. Редактирано 24 Април, 2010 от Ioan Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Sebulba 215 #2 Отговорено 24 Април, 2010 Едва ли е от гърнето. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
lelemale13 47 #3 Отговорено 24 Април, 2010 (Редактирано) Ако не е от него не виждам от какво да е, може ли да е от менте ламбда сонда но почти съм сигурен че работи и то добре. На тихо обороти трябва много да обеднее сместа та да покаже бедна смес най често забива на някакво показание и не мърда а ланда контрола отваря или затваря "стъпковото моторче" до максимално разрешените. Принудих се да го огранича на свободен ход до 10 стъпки(това е минималното) та да работи горе долу. На резонаторното мисля че има дупки и вече издиша малко, четох в някой форуми е може да се бъркал ланда сондата на ниски обороти ако няма резонаторно гърне. Малко да се видя в пари и ще го сменя пък ще видим Редактирано 24 Април, 2010 от Ioan Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fresh4y 38 #4 Отговорено 24 Април, 2010 Може да е от гърнето значи на един опел 16в му сложихме резонаторно гърне и започна да бърка ламбда сондата нз при хондата .. моята чете информацията на колектора на д15-ката каде се намира ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
lelemale13 47 #5 Отговорено 24 Април, 2010 (Редактирано) НА колектора близо е до резонаторното гърне но честно казано не мога да измисля как става. Дори ми мина през главата че като издиша налягането пада и от там и температурата но доста налудничаво дори и аз не си вярвам. Като съм зад колата от ауспуха ясно се различават как работят цилиндрите да не излизат прекалено "бързо" газовете мисля че и средното гърне от вътре е заминало. Тоя двигател е много масов като му сменя и разпределителния вал и ще стане едно към едно с Д15Б2 но не знам някой да е имал моя проблем. Като я взех ми казаха че 1,6 80 коня по принцип я водят 70 коня да не са направили по друга главата тия канадци.В ях намеирал на един саит това за нея The STD (D15B1) is a 1.6L 16 Valve SOHC engine that is almost identical to the DX D15B2, only the D15B1 has several downgrades to make it have slightly less horsepower (throttle body secondary choke plate is smaller, throttle body initial choke plate opens 1/2 way, ECU tuning is limited to the 70hp engine). The STD tranny can be compared to the 5 speed HF tranny, only without the 5th gear (4 speed). Редактирано 24 Април, 2010 от Ioan Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
lelemale13 47 #6 Отговорено 12 Май, 2010 (Редактирано) Да не е от гърнето, ламбда сондата не се разбираше добре с CPU-то или е нещо дефекна. Държеше се все едно е с огромно вътрешно съпротивление и накрая направих едно буферче с операционен усилвател за което се наложи да сложа и инвертор и за отрицателното захранване и нещата се оправиха, оборотите са много добре колата върви по гладко (мощността не идва на стъпки според оборотите и настроението и) е ламбда контрола не успява де реагира достатъчно бързо или ламбда сондата реагира бавно с малко настройки на газта сега на тихи обороти е добре и на газ.И да ви се оплача накрая задното гърне си го правих при някакъв Лазаров от форума на рено ако не бъркам. Не че не знае как се правя гърнета но се опитва да те изработи по всякакъв начин и пести от всичко искаше да ме накара да си сложа катализатор даже после реши че резонаторното гърне е зле и от там ми бучало повече въпреки неговото гърне а той хитреца вместо резонаторно гърне прави някакво катализаторно гърне нещо като малко гърненце и така разпределя заглушаването по всички гърнета и като отидеш за едно и се опитва да те накара да направиш всички. Доста настойчиво ме убеждаваше да съм си направил всичко, правил отстъпки а резонаторното ми е напълно здраво а тоя твърдеше че няма да изкарам зимата. И сега на високи обороти бучи но при тоя бай ганьо няма да одита ще му тегля по една майна като се сетя за него и това Редактирано 12 Май, 2010 от Ioan Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
1net 41 #7 Отговорено 14 Май, 2010 Нещо не се връзва... Всички "универсални" ламбда сонди които се ползват за наще коли са с циркониев елемент и създават ЕДН. То е ясно (или поне на мен някак си ми е ясно) че подобен сензор е със много високо вътрешно съпротивление или казану по друг начин с висок изходен импеданс. Това добре, ама това е ясно на всеки производител на ЕЦУ-та и поради тази причина входът на ецу-то си е високоомен и няма ниакави ядове затщото не товари сондата и сигналът си е ОК.Ако с този твой ламбда контрол си променил нещо, това е друга работа вече, но пък хиляди коли карат с добавен ламбда контрол и нямат грижи, което ме кара да си мисля че може би въпросния ламбда контрол е твое изпълненеи или нещо си объркал при поставянето му.В едни от първите мнения малко си се объркал: На тихо обороти трябва много да обеднее сместа та да покаже бедна смесНе, на тихи обороти, сместа ти трябва да се мени от бедна до богата около 1-2 пъти в секунда. Ако задържиш мотора на примерно 3000об, сместа ще прави същия цикъл бедно/богато, но по-бързо... около 3-5 пъти в секунда (съжалявам не помня точните стойност за скоростта на промяна но обикновено обеднява по-бавно отколкото обогатява)ланда контрола отваря или затваря "стъпковото моторче" до максимално разрешените. Принудих се да го огранича на свободен ход до 10 стъпки(това е минималното) та да работи горе долуМай разбираш от електроника и май някой се е ровил с осцилоскоп по колата си а? Първо, това не е стъпково моторче (аз поне не съм виждал стъпково моторче с една фаза) а е електромагнитен клапан и сигналът който го управлява е някакъв много изчекнат наподобяващ ШИМ ама не баш. Контролът на това стъпково моторче с една фаза идва от ЕЦУ-то и последното нещо което го управлява е ламбда сондата.иииииии сега ми идва на акъла че може да говориш за съвсем друго нещо..... абе да не си си направил някакво управление на дозирането на газта със стъпково моторче? Ако е така, то погледни пак обяснението ми за сместа на празен ход. Написаното горе е начинът по който ЕЦУ-то си управлява смесите.. просто така е направено -> не гони някаква конкретна смес, а гони усреднената във времето смес да е около 14.7. И тука вече се омотах защото не знам точно за какво говориш и въпросния ламбда контрол какъв е и дали следи само сондата или и нещо друго..... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
aleksandur 283 #8 Отговорено 14 Май, 2010 Ako е сложен заради газта(ламбда контрола)би трябвало да следи и сигнала от тпс-а(положението на дроселовата клапа). Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
lelemale13 47 #9 Отговорено 14 Май, 2010 Учил съм в техническия и съм любител от малък но вече не особено но отскоро се хванах да уча процесорите но не мога да си направя все още ламбда контрол за сега . Ламбда контрола е Landi les 04 lc01 и като входна информация влизат основното е ламбда и после ТПС и обороти(има прекъсвач на оборотите) и температурата на изпарителя може да мери. Моторчето настина е стъпково конкретно на този контрол и се управлява с 4 кабелаЗа малко щях да взема осцилоскопа не един приятел но реших че няма смисъл . На газ сместа се мени между бедна и богата определено по бавно и май там е проблема и като я запаля на бензин след извесно време като съм я карал на газ преди да е истинала почват бясно да се мятат оборотите от почти изгаснало до все едно съм ритнал газта е след малко се оправят като загрее ламбдата, предполагам. До колкото видях на CPU-то на колата има първо един кондензатор 10нф към маса после едно съпротивление 10К и пак 10нф към маса а на ламбда контрола има 30нф и може би от там идва проблема но и без контрола колата имаше проблеми с оборотите и то до там че на по ниски обороти редовно не искаше изобщо да набира(Д15б1) имам компютър от д15б2 и с него не го прави това с ниските обороти дето не върви, предполагам че моята си настройва ъгъла на запалване на свободен ход нали е замислена да е екологично по-чиста Сигурно тая ламбда има по високо вътрешно съпротивление че да се затруднява да разреди и зареди кондензатор от няколко нф. До колкото разбрах тия кондензатори се ползват за де се направи напрежението на постоянно нещо като ШИМ и може би основната разлика в сондите идва от вътрешното им съпротивление, подозирам че оригиналните сонди на хонда имат по ниско вътрешно съпротивление и затова не стават най често универсалните.След операционния съм сложил 10к ома и май са малко като четох поста ти но работи с тях.Ще взема да увелича още входното съпротивление сега е 10М ома ,на компютъра мислям че е повече но ме мързеше да ходя да си купя 20-30М ома един резистор. И може би да изключа ламбда емулатора та CPU Да знае какво става с сместа, чека преди ми светваше при 4000 оборота на 2-ра при пълна газ без емулатора а сега само веднъж на 5-6 хиляди оборота но без него доста се объркваше оригиналния компютъра.Ако се занимаваш още с модване на CPU-та и като имам пари може да ти покажа глупостите който съм сътворил и като сменя и разпределителния вал(за да стане вече истински Д15Б2) да ми направих компютъра да дава повече аванс на газ. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
lelemale13 47 #10 Отговорено 15 Май, 2010 Май се сетих къде ми е проблема с газовата, оставил съм на свободен ход стъпковото моторче да се движи в голям обхват от стъпки, ще трябва да го стесня максимално. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове