SEZER 35 #1 Публикувано 11 Април, 2010 Търсих във форума, но не намерих това което ми трябва. Решил съм да махам катализатора с цел малко да се "отпуши" вървенето. От това което прочетох мисля да сложа на негово място резонатор. Имам спортно гърне, всичко останало е сток по генерацията. Въпроса ми е какъв резонатор да сложа, без да изменя нивото на шум. Не искам да става по-шумно, понеже това ми надува главата достатъчно. До колкото знам има 2 типа резонатори - пура и нещо като продълговата елипса. Моля, дайте съвет кое е по-добро : ) Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Walker Japan 65 #2 Отговорено 11 Април, 2010 Извинявай за спама колега,но искам да попитам,като се махне катализатора,освен че може да се отпуши колата,има ли някакво изменение в звука на двигателя,по-хумен...по-слаб,изобщо неще променя ли се,защотото и аз мисля да махам моя?Благодаря предварително Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
SEZER 35 #3 Отговорено 12 Април, 2010 (Редактирано) Извинявай за спама колега,но искам да попитам,като се махне катализатора,освен че може да се отпуши колата,има ли някакво изменение в звука на двигателя,по-хумен...по-слаб,изобщо неще променя ли се,защотото и аз мисля да махам моя?Благодаря предварително звука на двигателя едва ли ще се промени, но звука от генерацията е по-вероятно. единственото което може да се получи след махането на катализатора за двигателя е трупане на грешки или промяна в работата на ламда сондата. всичко зависи от модела на колата. така мисля аз, ако греша нека нкой ме поправи. : ) Редактирано 12 Април, 2010 от SEZER Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ZaRRicK 330 #4 Отговорено 12 Април, 2010 (Редактирано) Ако е 1.5 VTEC-Е (D15Z*) мисля че имаше 2-ра ламбда след катализатора и тогава е възможно това с грешките. На някой от D14-ките е по същия начин въпроса със сензорите (ламбда). Мен повече ме интересува как се изменя разхода, че някои казват нагоре, други надолу...П.С. Преди няколко дена имаше същата тема кажи-речи. Проверявайте преди да пускате нова, по-чистичко остава така! Редактирано 12 Април, 2010 от ZaRRicK Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ico Dimitrov 41 #5 Отговорено 12 Април, 2010 D15Z6 е с една сонда преди катализатора. Грешки не прави, за варвеж зависи колко ти е бил запушен катализатора.шума е краино зависим от краиното гарне ,вазможно е да получиш някакво минимално увеличение на звука и дранчене зависи от резонатора,при мен спортни колектори и всичко останало назад фабрично имах дранчене в задното гарне при 3000об. много дразнещо след смяната от спортен на сток нещата се нормализираха Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
SEZER 35 #6 Отговорено 12 Април, 2010 Ако е 1.5 VTEC-Е (D15Z*) мисля че имаше 2-ра ламбда след катализатора и тогава е възможно това с грешките. На някой от D14-ките е по същия начин въпроса със сензорите (ламбда). Мен повече ме интересува как се изменя разхода, че някои казват нагоре, други надолу...П.С. Преди няколко дена имаше същата тема кажи-речи. Проверявайте преди да пускате нова, по-чистичко остава така! D14A3 е моята (пише го в профила) но въпроса ми не е за сондата, а за резонатор относно другата тема за която казваш търсих но не намерих това което ме интерсува. ако можеш дай линк да я видя тази тема Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
rulemaker 130 #7 Отговорено 12 Април, 2010 аз на мойта д14-ка и бях махнал катализатора и на нейно място имаше просто тръба Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Slade 21 #8 Отговорено 12 Април, 2010 От ebay катализатори за нашите "икономици" идват за около 600лв. Струва колкото двигател...За съжаление са в пъти по скъпи от за D15B сериите (160-180лв). Конструкцията им е отвратителна.Сигурно никой не си задава въпроса дали да сменя катализатора или да го махна? Поне не и в БГ...А ако стане по-трудно за скатаване, какво ще правим? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
SEZER 35 #9 Отговорено 12 Април, 2010 Прав си колега, но не е казано, че като махнем катализаторите трябва да ги хвърлим. Не заемат много място в гаража, така че каквото и да стане след време винаги може да си ги върнем: ) Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Slade 21 #10 Отговорено 12 Април, 2010 Добре и как ще караме с тях като са задръстени и колата не върви, да не говорим, че пак няма да минава тестовете за емисии. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
SEZER 35 #11 Отговорено 12 Април, 2010 Еее това вече е друг въпрос. Но ако затегнат положението по някакъв начин винаги ще имаш един резервен вариант. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kiko 24 #12 Отговорено 13 Април, 2010 Добре и как ще караме с тях като са задръстени и колата не върви, да не говорим, че пак няма да минава тестовете за емисии.АГУ Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
crisdim 0 #13 Отговорено 13 Април, 2010 Искам да попитам къде в генерацията се намира катализаторът? В някое от гърнетата ли? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
SEZER 35 #14 Отговорено 13 Април, 2010 Тази тема от технически въпрос се превърна в обща дискусия. Нека ако някой все пак знае нещо по моето питане нека го сподели. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
honda symphony 8 #15 Отговорено 13 Април, 2010 Колега, много е относително това как ще ти се промени звука след замяната на катализатора. Трябва да видиш някой със същия мотор, същата генерация, същите гърнета и същия резонатор та да разбереш. Иначе резонатори бол, от алуминизирани за 30 лв. до неръждавейка за 130, че и повече. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
SEZER 35 #16 Отговорено 14 Април, 2010 Прав си че е относително, но аз именно затова питам като съвет от хора които сменяли катализатора с резонатор да препоръчат кои са по качествени, пък вече за звука то ще си проличи Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
hEka 11 #17 Отговорено 14 Април, 2010 махаш кътила оставяш обвивката и вътре заваряш една права тръбичка и си пушка... разлика в шума няма, ако си с оригиналното гърне отзад... щом искаш махни всичко и дай пари за резонатор, тва вече си го решаваш ти, разхода няма да се качи спокойно грешки в компа няма да имаш понеже нямаш втора ламбда.... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
SEZER 35 #18 Отговорено 14 Април, 2010 благодаря на отзовалите се. днес го махнах и сложих на негово място резонатор тип пура (български ASPO) Всичко добре- звука не се промени, върви по-добре ама стана доста по-ниско от оригиналния катализатор. през катализатора тръбата минава в долния край, а при резонатора е по средата и падна с около 5-6 см. за разход и грешки ще видим като покарм малко : ) Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Slade 21 #19 Отговорено 15 Април, 2010 Задължително сподели за разхода и грешките.На старата ми кола като го махнах разхода се качи с около половин литър, но спря да глъхне и вървеше доста по-добре. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
VIOLINDA 0 #20 Отговорено 16 Април, 2010 Аз си махнах катализатора в ЕМ Комплект, там ми сложиха и резонатор.Колата стана малко по шумна над 4000 оборота.Но ми беше запушен и вторият катализатор които е след колектора.Не го подмениха а му избушиха кледките, които бяха на 80% запушени.Появиха се вибраций, и дранчи на ламарина като дам газ.Ниакои имали представа с какво да го заменя??? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
SEZER 35 #21 Отговорено 18 Април, 2010 Какъв ти е двигателя? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
SEZER 35 #22 Отговорено 19 Април, 2010 Задължително сподели за разхода и грешките.Както каза колегата по-горе разхода и грешките зависят ако имаш 2-ра сонда на катализатора. При мене няма, но въпреки това имам чувството че разхода падна. Правя вече второ зареждане, преди с 10 литра газ минавах 95-100км, след махането на катализатора и 2-та пъти газта ми свършва на 105 км. Някои могат да кажат че зависи от много работи, да така е, но след смяната настъпвам газта дори повече отколкото съм го правел преди. И двете засичания са правени в градски условия. Обяснявам си факта за разхода от становището на един майстор на гърнета, който каза че при работата на двигателя на газ се развива по-висока температура в сравнение с бензин, от там и газовете се по-горещи и прегарят и запушват питата на катализатора. От тук следва и "отпушване" на цялата генерация. Незнам дали 2 засичания са достатъчни да се установи разлика в разхода. Ще покарам още и ще видим : ) Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
VIOLINDA 0 #23 Отговорено 20 Април, 2010 Какъв ти е двигателя?1.5 vtec Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
SEZER 35 #24 Отговорено 22 Април, 2010 Очудих се като каза 2-ри катализатор, не бях чувал за кола кола с 2 катализатора, но явно има : ) Вибрациите и дрънченето според мен идват от избушването на питата и не доброто и захващане след това. Ако е кухо и няма вата едно гърне то звънти, а в твоя случай хем няма вата, хем и някаде питата може да опира или да е много близко до стените на катализатора. Ако имаше вата нямаше да имаш ядове. Ако ти се дават пари замени го с качествен резонатор, ако не пробвай да го отвориш пак и да сложиш вата вътре. Успех! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове