Jump to content
jamo

Странно придърпване

Recommended Posts

Ще обесня подробно, защото се боря с проблема от много време :P Проблема е следнияПри спокойно каране когато поддържам 1500-2500 оборота се получава придърпване, все едно закъснява със запалването или го пропуска. Проблема го прави и на бензин и на гас, на гас по усезаемо. Появява се само при загрял двигател и го има на 3-4-5 предавка, може би го има и на другите, но понеже при тях винаги ускорявам и не го усещам. На 3 и 5 е по-леко, но на 4-та като поддържам примерно 60 км/ч с около 2000 оборота колата ту дърпа напред ту назад. Прави го примерно през 3-4-10 секунди, не е в определен ритъм или през определена честота. Когато оставя колата на празен ход добре загряла да стои 1-2 мин също започва да претриса, все едно пропуска такт. Мисля, че и на скорост и на празен ход проблема идва от едно и също нещо. Двигателя е D15Z6 Нека който има идеи каже какво може да е.А сега ще изброя какво съм направил до сега:Чистене на дросел и EAVC, реглаж на клапаниСмяна на всички филтри, палец, дистрибуторна капачка, свещи, кабели.Идеи които ми идват на ум са:Някакъв проблем около мап сензора, защото го прави само в ниски обороти.Някой филтър или нещо дребно за което незнам.Някакво закъснение на подаването на искра.Моля, само който има идея да пише, за да не си говорим празни приказки, такива ги слушах много, но не ми помогнаха :P

Редактирано от jamo

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега и аз съм забелязъл това, като караш на по ниски обороти и се получава така но си мислех че само така ми се струва защото при мен се усеща съвсем леко. Ще ми е интересно да разбера дали някои знае от какво се получава така.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес отново бях в сервиз и проверихме всичко от до... Дори надувахме за да сме сигурни, че няма нагорял клапан. Също така дали няма някой цилиндър с по-малко компресия, но всичко е ОКСтигнахме до извода, че проблема в е бобината или в TPS сензора. Но не намерихме такъв сензор да пробваме с друг...Като се прибрах си направих едно нещо на моя си глава :P ( както винаги ) Откачих кабела на TPS датчика и покарах 10-15 км. Светна, чека и колата закова 1200-1300 оборора на празен ход. Но след 15 км спокойно каране колата не прихълца нито веднъж. Незнам дали сме на прав път, но ще разбера когато намеря сензор за проба :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери напрежението на ТПС-а ,като се съмняваш в него.При затворен дросел ,на контакт, на единият кабел трябва да имаш 0.49 V (буксата трябва да е закачена на ТПС-а)и при плавно отваряне на дросела трябва да се покачва.При напълно отворен дросел напрежението е някъде около 4.50+ V .Следи покачването на волтажа как е :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега и аз имам същия проблем. Есента Джони от Омбре сервиз ми регулира клапаните и мръдна малко центровката и нещата чувствително се подобриха, но от скоро отново започна да прекъсва на 2000 об. като задържиш или като ускоряваш бавно.Опасявам се, че не си на прав път с предположението за ТПС защото аз моя го замервах и стойностите отговарят на зададените с точност и се изменят плавно като променям положението на дросела. Друго което съм направил без резултат, а ти все още не си е, че я закачах на елкон. Сложиха ми някакава гарнитура на ЕГР-а за да се изолира като вероятен причинител - без резултат. Пиши ако откриеш от какво е. Аз мислех, че е от нагоряли клапани, защото при регулирането са били натегнати.Но щом ти си ги пробвал значи не е това проблема. И аз имах газова, но я махнах точно заради този проблем.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при баща ми има същото придърпване. На газ е повече, на бензин по малко обаче след като сменихме ламбда сондата, свещите се пооправи малко, но пак прекъсва малко но се усеща и е дразнещо :P и се чудим от какво може да е ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега AccordF18A :PЕлкон - 3 пъти :PТа от сервиза точно това ми казаха за TPS сензора. Искат да сложим друг за да сме 100% сигурни. Казаха, че е вероятно да си показва нормални стойности и пак да е от него. Имало нещо вътре което се износвало ли неразбрах точно какво ставало и се случвало обикновено в оборотите при които най-често се кара двигателя. Общо взето това разбрах от думите им.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги замерих TPS-a. Мерих на двата крайни кабела, защото само там ми показа нещичко... Резултата е 4.90 - 4.96 V без значение дали е затворен или отворен дросела...

Редактирано от jamo

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги замерих TPS-a. Мерих на двата крайни кабела, защото само там ми показа нещичко... Резултата е 4.90 - 4.96 V без значение дали е затворен или отворен дросела...

Колега, потърси имаше теми за това какви трябва да са точно стойностите при напълно затворен дросел, напълно отворен като изменението на стойностите трябва да става плавно при движение на дросела от напълно затворен към напълно отворен и обратно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изпариха ми се надеждите...Затворена клапа 0.51 V , отворена 4.56 V през другото време се увеличава пропорционално в зависимост колко е отворен дросела.Обадих се на хората в сервиза, но ми казаха, че това не е гаранция, че не е от него. Искат да сложим друг за да сме сигурни. Вече съм в шах :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Покачването на напрежението плавно ли става с отварянето на дросела ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Покачването на напрежението плавно ли става с отварянето на дросела ?

Мисля, че да поне по моя преценка, не видях някакви неравномерни подскачания на волтажа. Хрумна ми и друга идея, да загрея двигателя и да го държа в оборотите в които прекъсва и тогава да следя какъв волтаж подава. Даже може да застопоря педала на гаста с нещо така, че да съм сигурен, че няма да мръдне и милиметър. Ако направя това и при претрисането напрежението се променя, това ще значи ли, че проблема е от датчика?Взех да търся под вола теле... :) Редактирано от jamo

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не е от EVAP ;)Дилемата продължава, ще се радвам на всяко компетентно мнение или решение :lol:Утре ще пробвам с друг TPS сензор, за да го отхвърлим окончателно като възможност. Ще пиша за резултата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е EVAP, не е TPS...........ПОМОЩ!!! !!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какви свещи си навил и има ли грешка на компа...?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Свещите са NGK ZFR5J-11За грешки утре ще поровя да видя къде е буксата !!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук пише друго за свещите и виж разстоянието на новите...

Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи сложих ZFR5J-11 вместо ZFR6J-11Разликата е съсвем малка в топлинното число, по принцип ZFR5J-11 са за по-северни страни където има люта зима :rolleyes: А ние сме по средата, така че не е проблем да се ползват както едните така и другите. Разстоянието е 1.1 ммА и сменил съм 3 различни модела свещи, за да се убедя, че не е от тях. Проблема не е в тях със сигурност.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тия три различни модела колко време работиха на мотора, щото на моите стари свещи, едната студена не тръгваше и при новите до 5-то запалване / студен двигател / - същата картина... И след това симптома изчезна - не знам защо - паразитна памет ли, нещо по ел. управление ли - нямам идея. :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първото дензо го карах 12 000 км. След това сложих дензо иридиум като мислех, че е от свещите, но проблема си остана. С тях карах 4-5000 км. От 2000 км съм с NGK-то което написах в предишния пост, разлика няма ;)Днес забелязах, че не е само когато поддържам една скорост. Дори и като ускорявам колата придърпва на моменти. До към 3000 оборота. Също така забелязах, че винаги прави едно хлъцване като минава през 1800 оборота.

Редактирано от jamo

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, ако имаш възможност пробвай с делко от кола, която не прекъсва.Аз това мислех да пробвам. Просто не се сещам за друго.Сега съм решил да пробвам с друг двигател дали ще прекъсва ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ECU-то дава 24 грешка, но май няма такава... Или аз бъркам нещо като гледам. Значи закъсявам буксата и дава 2 дълги сигнала и 4 къси. Нещо с броенето ли бъркам?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако имаш възможност направи едно клипче на миганията на чека

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

10 и 14. :drunk: Пробва ли след ресет дали се появяват пак ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съгласен с колегата :drunk: 10 IAT - intake air temperature sensor и 14 IAC (EACV) - idle air control valve

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След като направих ресет. Сега като се прибрах след изминати 130 км закъсих и не дава никаква грешка... :drunk: Странна работа... Явно докато съм сменял дросели и разни такива ги е записало тези

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това много прилича на закъсяваща бобина, обикновеннто се проявява при загрял двигател и натоварване (висока предавка и не много високи обороти). Бобината е вразпределителя и се загрява доста.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да колега много прилича на бобина, но като извадя буксата на TPS сензора, мотора да включи режим без да гледа какво казват датчиците и сензорите и мотора работи перфектно, а според мен ако е бобина ще го прави със и без светещ чек.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А измери ли ламбдата как е, защото до колкото разбрах колата е на газ... а както всички знаем, тя има изгаряне с по-висока температура и следват известни проблеми по датчиците :tease: има логика защото казваш, че като влезе в сервизен режим няма грижи (тогава не взима инфо от датчиците), а ако тя подава грешна информация е нормално да прекъсва и да не ти изкарва грешка (защото все пак до известна степен функционира и ECUто се съобразява с нея).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвахме със сонда от друга кола, разлика няма :tease:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега има ли някакво развитие по търсенето на проблема?Ако имаш възможност побвай с друго делко. Поне и това да го проверим. Някъде бях чел за подобен ефект при проблем в лагерите на делкото. На мойто при Омбре ми сменяха семеринг и ако бяха за смяна лагерите със сигурност щяха да ми кажат, но знае ли се.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е лагер на делкото, гледали сме го поне 3 пъти, ама не...Утре отново съм на диадностика, похвалиха ми един човек около пловдив който ги чаткал много и съм записан за утре да видим какво ще стане :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И така... Да кажа какво стана с моя странен и неразрешим проблем :lol: Преди 2 седмици бях на диагностика при човек който има всичката необходима техника за да чете и вижда какво как и що прави моята кола...Та закачи я той и каза, че колата няма нищо повредено нито има записани каквито и да било грешки. Каза само, че в компюръра на колата има много дреболии с неправилни параметри. Нещата които ми каза, че ще направи е да направи всичко както си е по каталог за колата и, че щял да ми инсталира нов ФЛАШ, след около 15 минути работа с един лаптоп и някаква специална машинарийка на БОШ на която пишеше ХОНДА каза и сега да наглася В-ТЕК-а и сме готови. ( Цитирам какво ми говореше човека, защото не съм сигурен, че знам точно какво е правил :huh: )Колата мигновенно заработи перфектно на бензин, придърпването в ниските обороти и претрисането на празен ход изчезна. Също така претрисането на празен ход и на гас изчезна, остана само леко придърпване в движение при поддържане на 1500-2500 оборота. От там веднага минах през газаджиите и след около половин час настройки и на газовия комп, колата заработи без придърпване и на гас.Причината да пиша след 2 седмици е, че исках да мина поне 1000 км и да съм убеден, че колата не прави същите магарии.Явно, не винаги проблемите са в повредени части. Единствено ме е яд, че не излезе нещо конкретно или някаква определена част, за да успея да помогна с информация на много колеги.Със здраве колеги :angry::lol: :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега благодаря ти за тази тема и аз имам същите проблеми и щях да почвам с кабели и свещи, но сега първо ще проверя с друг комп как е работата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, моля да споделиш къде е този сервиз, в който са ти настроили колата.Ако качиш и телефон още по-добре.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

на кви обороти ти се получава придърпването, аз качили на моята ек3ка нямах такав проблем

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...