Jump to content
Dragomirov

Има ли начин за разглабяне на фарове ?

Recommended Posts

Здравейте Колеги!Имам следният проблем :Фаровете ми са доста изцапани от вътрешната страна и не се знае защо :) Реших първоначално че лесно ще ги отворя като махна скобите на стъклото отпред , но се оказва че не е толкова просто защото самото стъкло е залепено здраво с някакво лепило за целия фар. Та така ... не ми се купуват нови фарове по финансови причини естествено ... Някой да знае някакъв ефективен метод да махна стъклата на фаровете без да ги потроша за да си ги почистя качествено пък за затварянето след това ще мисля ... Много ще съм благодарен :);)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вземаш сешоар или пистолет за горещ въздух и нагряваш продължително по дължината на жлебчето където е "лепилото". С по тъпи инструменти (не с остри отвертки и т.н. защото можеш да отчекнеш от стълкото на фара) подпъхваш и леко отделяш стъклото от тялото на фара. Работи бавно, търпеливо и с много нагряване. Тая лепкавата гадост иска нагряване :) Успех!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има и друг номер, който ми каза колегата Olmy. Включваш фурната на около 50 градуса и ооставяш фара вътре за около 10-15 минути... или нещо такова !!! При мен свърши работа и лепилото се размекна.

Ако рефлекторите ти са зацапани става много сложно обаче. В смисъл, че със сигурност са и поизпечени и всяко докосване може да бъде пагубно за покритието. Аз преди да се реша на тази стъпка търсих много из форумите. И в хондабг.ком и из тези на другите марки има много информация по въпроса. Защото опасността само да си отвориш по-голяма беля е голяма. Съветвам те да се разровиш и ти.

И не на последно място затварянето също е зор, защото колкото и пъти да ги затварям със силикон, ако има останало от оригиналното лепило, то реагира някак си със силикона и става като стричена дъвка, а в резултат се уврежда слепянето.

 

Успех и се информирай добре, преди да се захванеш! !!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обикновен силикон ли използвате за залепянето или някакъв специален? Защото силиконът по-скоро е уплътнител и не смятам, че ще слепи добре (и трайно) двете пластмаси.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с фурната го четох и на друго място ... дано не се разтопи фара ;) Не знам дали няма опасност да се пукне стъклото от прекалено нагряване...Има известен риск в тези методи, но без нагряване и без риск май няма как да стане ;) Тия дни ще пробвам все нещо, но до тогава ще си следя темата пък дано да напише някой още идеи.Благодаря за мненията !!!:P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз се притеснявах за това, но като се замислих, то само лятото температурата на сянка достига 40 и няколко градуса. На слънце - кой знае. Иначе първия път, когато ги отварях ги уплътних със специален силикон на Бизон за автомобили и уплътняване (черен, малка тубичка, относително скъпичък). В последствие се оказа, че заради останките от оригиналното лепило беше реагирал с него и не беше слепил, а лепилото се "точеше" на влакна. Вторият път отварянето стана в сервиз и момчетата, които щяха да ги отварят изрично настояха за прозрачен универсален силикон. За сега нямам проблеми.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам счупен оригинален фар и тия дни ще направя експеримент - ще го напека в печката и ще го разлепя. Нарочно ще го пусна на малко по-висока температура (към 60-70 грaдуса) за експеримент, за да видя къде е границата и дали има деформации по пластмасата. Освен това ще измия рефлектора с микрофибърна кърпа и веро, за да видя доколко е устойчив на миене (на 10г е).Ще пиша в темата, дано да ви (ни) е от полза.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, щом Ти ще експериментираш пръв значи ще изчакам да напишеш резултата :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Работил съм в сервиз(когато бях прекъснал следването) и лепях пластмаси При доста от фаровете(според модел) лепилото го използвах пак но след като фара има щипки може спокойно да се използва прозрачен силикон който не лепи добре както черния който се ползва за челното стъкло но върши работа, след като се почисти старото лепило. Но идеята за фурната е много добра.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ей тука можеш да видиш как се отваря фара

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз обаче искам да ползвам този черния силикон за джамове. Някой знае ли как се казва, колко струва и къде да го търся? Доколкото видях този тип във видеото ползва полиуретаново лепило. Има някакво двукомпонентно полиуретаново на Бизон за 16лв, но е малко като количество, не знам дали ще стигне.П.С. Пича във филмчето пече фара на 150 градуса! Не е ли прекалено?

Редактирано от Slade

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз за 50 градуса се притеснявах пък тоя пич направо на 150 ги опече ;)Все пак той ги пече 3 мин. При по малка температура сугурно ще трябва да ги задържим повече време вътре.За лепило мисля да ползвам прозрачен силикон. Мисля че ако се наложи пак да се отварят той по лесно ще се отстрани. Според мен важното е да се упътни добре. На фаровете на Prelude 4 има щипки и мисля че пак ще си е здраво закрепено стъклото, но за други модели не знам дали имат щипки така че там може да се наложи и по яко лепило. В тоя клип мисля че препоръчват такова лепило с което лепят предните прозорци на колите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пистолет за горещ въздух или сешоар, а за залепването после на стъклото, аз моите ги лепих с този и до сега нямат влага. Струва около 3.50 лв. ;)

Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При 50 градуса за няколко минути, при предварително загрята фурна, няма никакъв проблем за фара. Свалял съм така стъклата на два фара и си паднаха почти сами. Само терморегулатора да е читав и да не стане някое "прегаряне".

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Клипа е сниман в Щатите. Там градусите са по Фаренхайт а не по Целзий. 300 градуса по Фаренхайт са 148.88889 (150) по Целзий. А за силикон изпозвай само неутрален защото издържа на големи температурни колебания(-80 до 250), лепи много добре пластмаса и стъкло и е гъвкав а не твърд и ронлив. Препоръчвам ти марката Tytan. Имат голям избор на цветове. Успех!

Редактирано от SEZER

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пича във филмчето пече фара на 150 градуса! Не е ли прекалено?

Не са много 150 все пак е само за 3 мин, но не забравяй да сложиш някаква дървена подложка отдолу иначе ще залепне : ) Редактирано от SEZER

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

СПЕШНО искам да използвам темата !!! Може ли някой да напише какъв е реда на демонтаж на фаровете на Prelude 4.Колата ми в момента е в сервиз и съм помолил момчетата там да ми ги демонтират за да ги взема, да ги отворя и да си ги почистя. Въпроса е че според тях било адски сложно и нямало време да се занимават с това сега, а на мен пък от моя страна ми е спешно защото искам да свърша тая работа преди да ми издадат колата. Просто полсе като я подкарам няма да имам време да се занимавам с тези фарове. Казват че за да се свалят фаровете трябвало и бронята да се сваля, а тя пък за да се свали трябвало от подкалниците да се откачи ... Аз лично не съм оглеждал, а и сега като не е при мен колата не мога и да видя за това се интересувам ако някой е по запознат да напише нещо по въпроса дали е толкова сложно ... :cool:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ОПРАВИХМЕ СЕ ;) Така ... по темата който го интересува... Пробвах и двата предложени метода. Това с печката като че ли не ми се получи. Може би печката ми е скапана въпреки, че ги държах достатъчно вътре на 100 С. Самата печка не нагрява равномерно, но както написах вече може проблема да е в моята фурна. Понеже съм инат продължих по втория метод със пистолет за горещ въздух. Само че си взех 2 бр. за да нагрявам по равномерно от всички страни и хубавото е че се концентрираш точно където е гадното лепило. Както колегата написа нагряваш по продължително, но внимаваш да не разтопиш и пластмасата на фара ... на интервали спираш да нагряваш и почваш да напъваш да отлепиш стъклото. Препоръчително е нещо плоско като отвертка, но да е доста по широко - поне 2 см. Опитвайте се да избутвате стъклото напред без да натискате много пластмасата на фара защото и тя поомеква от нагряването. И така постепенно ще се отдели ... Не напъвайте ако гадното лепило не е достатъчно омекнало защото рискувате да спукате стъклото ! След като отстраните стъклото ако имате желание може да отстраните това гадно лепило от фара и от стъклото отново с помощта на пистолета ... Пак нагрявате и го стържете с каквото ви е удобно. По лесно се маха като е нагрято. До обратната процедура със залепването още не съм стигнал , но ще е със прозрачен силикон най-вероятно. На тези фарове специално не им трябва силно лепило защото си имат щипки. Дори мисля че по добрия вариант е да измисля нещо като уплътнение за да не влиза вода и прах просто ... защото не се знае дали пак няма да се наложи някой ден да се отварят и просто да не е толкова трудно.Май това беше ... Благодаря за съдействието на всички !!!;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

такамм. с тоя силикон за 3.50 вазможно ли е да се оплатни толкова добре че след това да не влиза влага и да не ти се потят фаровете при всеки дъжд или миене.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...