Jump to content
ARTU

Обажда ми Abs-а без причина

Recommended Posts

Колеги, днес отново ми се случи и реших да попитам тук. На равен път имаше някаква неравност, минах през нея - с около 40 км/ч и при последващо леко натискане на спирачката педалът ми затрепери, все едно някое колело е блокирало и се включва ABS-а. Това същото го направи и преди месец, но на абсолютно равен път, без неравности и пак около 40-50 км/ч в града. Накладките ми са сменяни през декември 2009-та, когато купих колата. Нямал съм никакви проблеми със спирачки, освен че спира по-трудно, но това го отдадох на обяснението, че известно време ще е така докато се "окарат" накладките спрямо дисковете.Колата е Honda Civic 1.4iS Aerodeck Не ми светят никакви лампи за повреди на ABS-а по таблото. При паленето ми се чеква всичко и лампите угасват нормално.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С какви гуми караш? ;)Питам те не случайно, щот мойте галоши отпред са във кофти здраве и както казваш ти днес при абсолютно равен път, съвсеееееееееем леко влажничък при връщане на скорост със междинна газ и съвсем леко погалена спирачка точно след като отпуснах съединителя и аз успях да си блокирам колелата. Нямам АБС, но си знам поведението на колата и по принцип трябва бая да се натягам на спирачката докато блокират, щот и дисковете ми са средно големшки.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гумите са четири чисто нови зимни Lassa Snoways - нямат повече от 1000 км тъй като съм ги купувал през декември и съм карал преди всичко в града.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е от гумите. Влез под колата и огледай внимателно всички датчици. Единия най-вероятно е мръднал

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма как да мръдне датчика, защото се хваща на два болта и стои на определено разстояние над зъбния венец и ако ще мърда то трябва единия болт да е паднал и тогава да се е отместил целия сензор. Лично според мен проблеми няма, щом се е случило 2 пъти само и то през 1 месец, сигурно е било при определени обстоятелства.В service, manual-a не е описан такъв проблем, в смисъл не може да се случи. Kickback, се получава само при нормална работа на ABS, не и безпричинно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен АБС-а така започна да сработва преди около месец. Съвсем скоро вече помпата на абс-а започна да работи почти постоянно докато шофирах - в резултат на това нямах вече почти никакви спирачки. Наложи се да изключа АБС-а докато оправя проблема, но все още нямам възможност да се занимавам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да разбирам ли, че лампата за ABS не свети докато си карал?Наистина много странно да сработва от самосебеси. Направи ли си диагностика на ABS-a да видиш каква грешка ти дава.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Между другото и при мен на rtsi-ката се случва нещо подобно... в половината случаи като друсне и се разцъква без дори да съм натиснал спирачка. Някой ден трябва да огледам датчиците защото иначе не разбирам какво може да го подлъгва така.Не знам дали абс-а трябва да цъка без да съм опънал ръчна или натиснал спирачка, но така изглежда - странна работа, пък и не свети лампата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ми светва лампата на таблото за да индикира проблем с ABS-а. Не съм и ходил още на диагностика - планирам за другия месец за да събера първо впечатления. Все пак японката ми е нова за мен :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Правих си експерименти с АБС-а вчера.

Значи установих че АБС-а сработва без причина и БЕЗ да съм натиснал педала (чува се звука) при скорост от точно 10 км/ч. Когато скоростта се повиши, вече работи нормално. Когато скоростта падне пак до 10-12 км/ч отново започва да работи без причина и тогава на практика нямам спирачки. И двете казанчета за спирачна течност са пълни до максимума.

 

Някой да има идеи?

 

ПП: Извинявам се на автора че му пиша в темата, но го съветвам да провери дали АБС-а проявява същите симптоми за да разберем дали случая е същия.

ПП2: 1net, ако имаш същия проблем на RTSi -то и успееш да го разрешиш, моля да споделиш с нас какво е :thumbs1:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Alexandro, можеш ли да обясниш какво означава ABS-а да сработва, започва да спира колата ли? И какво означава че на практика оставаш без спирачки? Докато си караш с 10-12 км/ч се чува ABS-a, но не сработват спирачките?

ARTU, iма една точка в service manual-a за Aerodeck, а и нали аз имам подобна Хонда, а на мен не ми се е случвало това, та ми стана интересно да прочета.

Та точката гласи:

The ABS control unit operates the solenoid valve when the brake pedal is released after the initial diagnosys (става въпрос за нормална работа на ABS). You can hear the faint solenoid valve operation sound this time, but it is normal.

 

Този цитат ме кара да си мисля, че това което се случва при вас е съвсем нормално, и може би се е случвало и при мен но не съм обръщал внимание.

Редактирано от nch

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ABS-a сработва означава че компресора работи и ако в този момент натиснеш спирачката съответно ABS-a започва да си "върши работата" и не можеш да спреш - педала рита така да се каже.Абс-а се чува ясно как работи, както се чуват и соленоидоте които щракат учестено. Това което си цитирал се отнася за работата на соленоидите и не оказва влияние на спирането (т.е. компресора не работи). В моя случай компресора постоянно включва. Това става само при скорост между 8 и 12 км/ч

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен също сработва АБС без видима причина.Случва се на едно и също място в града където намалям за да завия надясно.Подозирам че е от разхвърляния по пътя пясък-друго обяснение засега нямам защо винаги на един и същ завой тая джаджа сработва.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

тази самодиагностика на ниска скорост знам че трябва да я има, но при мен не се случва на такива ниски скорости.... В смисал след пален, АБС-а си правя някакъв чек който взучи различно в зависимост от това дали се случи докато съм на място на спирачка или на място но без спирачка. До тук добре, но аз чувам работата на помпата и цъкането на клапаните докато примерно ускорявам и съм се друснал в някоя дупка. Странното при мен е че съм почти 100% сигурен че това което цъка е за задния мост защото когато ми блокират предните, чукането е някак си доста по-силно.Аз още нямам напредък, като знам нещо ще пиша.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да изтупам тази тема от пепелта и да споделя какво направих.

В много редки случаи се случваше лампата на ABS-a да светва. Диагностиката твърдеше че има проблем с предна дясна гривна (обърнете внимание - гривната, а не датчика). Свалях, премерих разстоянията - всичко беше като ново по датчика и гривната. В крайна сметка увих хубаво кабела на датчика със скоч и се оказа че проблема изчезна. Явно датчика е пиел вода от някъде, но така и не разбрах откъде, въпреки че огледах кабела много внимателно. Тази процедура я правих преди доста месеци вече и до сега нямам проблеми с АБС–а Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...