MonsterOOD 100 #1 Публикувано 23 Март, 2010 Привет.Взе да ми се разшумява лагера на първичния вал на скоростната кутия, и започвам да се замислям да я сменя цялата. Колата е Хонда Сивик с мотор D15Z1 1992 г. Та ето го и въпроса. Каква скоростна кутия да търся, от същия мотор или мога да сложа някаква друга, която да подобри динамиката и да запазя ниския разхода.? Моля посъветвай те ме нещо.Благодаря. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vex 13 #2 Отговорено 23 Март, 2010 Моето мнение: лагера който евентуално ще смениш, е по-евтин от кутията която ще вземеш, и ще си сигурен в кутията ти, че ще я караш още дълго време. А ако вземеш втора ръка, нямаш гаранция че след 10 хиляди километра няма да се разтропа. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ilian83 2 #3 Отговорено 23 Март, 2010 Май е доста скъпичък лагера на първичния вал.Пък и каква е гаранцията ,че шума идва точно от него?Ами ако са лагери на диференциала?Аз съм за смяна на цялата кутия не е скъпа и с малко късмет може да си намериш от кола в движение на която може да се пробва преди да се купи.Има доста Хонди с десен волан които се продават на части и са в движение.Цената на такава кутия рядко надхвърля 150-200лв. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
AMD 347 #4 Отговорено 23 Март, 2010 D15B2;D16Z6....всяка една кутия от Д серията(5-та и 6-та ген)ще стане.Z1,Z3и D15Z6 са с най дългите скорости.Кутия втора ръка се намира и по 80-90 лв. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vex 13 #5 Отговорено 23 Март, 2010 Май е доста скъпичък лагера на първичния вал.Пък и каква е гаранцията ,че шума идва точно от него?Ами ако са лагери на диференциала?Аз съм за смяна на цялата кутия не е скъпа и с малко късмет може да си намериш от кола в движение на която може да се пробва преди да се купи.Има доста Хонди с десен волан които се продават на части и са в движение.Цената на такава кутия рядко надхвърля 150-200лв.Лагера си го поръчах от общата поръчка от щатите и струва $20.Много лесно се разбира дали е на първичен лагер или на диф-а, защото ако е на диф-а ще вие само в движение, а ако е на първичния дори когато си на място на неутрална скорост. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Slade 21 #6 Отговорено 23 Март, 2010 + това никога не си сигурен каква кутия ще вземеш, освен както каза колегата ако не я пробваш на колата, от която се сваля.Аз съм го правил това упражнение и при мен имаше съществено подобрение, но малко виене все пак си има (може би един ден ще трябва да се сменя пак). Предимството е, че имам 2-ри брой скорости с виещи лагери и ако реша мога да почна да ги ремонтирам без да остана пешеходец... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ilian83 2 #7 Отговорено 23 Март, 2010 Много лесно се разбира дали е на първичен лагер или на диф-а, защото ако е на диф-а ще вие само в движение, а ако е на първичния дори когато си на място на неутрална скорост.На място чуваш само първичния вал,но в движение може да вият и двата лагера как ще ги разграничиш?И какво отваряш сменяш лагер първичен вал колата става тиха на свободна на място,но в движение пак си вие диференциала.Айде пак наново всичко долу. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vex 13 #8 Отговорено 23 Март, 2010 В дижение когато си на свободна първичния не се върти със скороста на вторичния и на диф-а. А и веднъж като се отвори кутията могат да се погледнат лагерите и кои точно вие. Но както писах, има начини преди да се свали как да се провери дали е на първичния или на вторичния/диф-а.Ама не разбирам за какво спорим, аз само писах мнение какво смятам, че е най удачно Сменяйте кутии, щом искате... негативите са че няма гаранция Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
raishauer 2 #9 Отговорено 11 Януари, 2011 Отново стара дилема всички ни вълнува този проблем с шумящата кутия, а никой не споделя след подмяната на двата лагера има ли 100% ефект от това. Каква е ползата тогава от раздел технически въпроси. Сега моля всички който са се захващали с подмяната на тези лагери да се включат поне с едно изречение.Вълнувам се от това какво ще напишете защото както аз така и други съфорумци чакат да прочетат дали да се захващат с ремонта.Аз лично карам рядък модел Honda Stream 2.0 i-vtec и разбирате че кутия втора ръка е много трудна мисия.Благодаря предварително на всички който ще се включат Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
barsi 265 #10 Отговорено 11 Януари, 2011 D15B2;D16Z6....всяка една кутия от Д серията(5-та и 6-та ген)ще стане.Z1,Z3и D15Z6 са с най дългите скорости.Кутия втора ръка се намира и по 80-90 лв.Има и по 20 /за справка питай Жоре за тая от д14а3 къде му я пращах лятото/.Към колегата- Да си купиш 2ра ръка кутия,дори и да я чуеш не си е работа. Ако колата си струва отдели 500-600 лв и си я отреминтирай качествено.Купи си комплект лагери/сите вътре/,синхронизатори,съединител евентуално и после намери някой, който да ти я поправи. Добрата страна е,че тоя месец това, другия другото... Тоя лагер че вие следващите 2-3 месеца си е негов проблем После си имаш читави скорости. Можеш и да се посъветваш с колегите и да си вземеш 2ра за части и да си наредиш 2ра,3та и 4та . Аз така бих направил.Успех какво и да решиш Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
lensman 0 #11 Отговорено 11 Януари, 2011 Колега ако търсиш икономия взимай кутия от икономичен в-тек.При избора на кутия си търси от кола не карана в България.Аз имах подобен проблем и положениетобеше следното:-сваляне и качване на кутията-100лв.труд-разглобяване-150лв.-лагери на първичния вал от (Бултрако)около 140лв.Аз взех кутията за 150лв.Моя съвет е да търсиш кутия от автомобил не каран в БГ. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sl3000 24 #12 Отговорено 12 Януари, 2011 Винаги можеш да се набуташ с втора ръка кутия, но може и да сполучиш. Аз на моя икономик му сложих кутия от Сивик купе 5ген.- Д15Б7. На моята кутия и нямаше нищо-просто исках по-къса. Сега изживявам носталгия по по-дългата пета предавка. Мисля да направя хибрид от двете кутии след време. Ако нямаш намерение да "тунинговаш" колата си просто си купи кутия от който и да е икономик- срещал съм по 50-60 лв.. В последствие при монтажа може да се появи разлика в броя на шлиците на съединителя, така че бъди подготвен и за такъв харч. Успех! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
РадославКз 422 #13 Отговорено 12 Януари, 2011 Аз лично бих наредил някоя кутия,2-ра,3-та,4-та къси,примерно от д15б7 или рекс и 5-та от старата кутия,д15з1,за икономия,получава се пъргав градски автомобил,икономичен на дълги разстояния.....Но тва бих го направил аз......Човека си знае.. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jamalito 1 #14 Отговорено 12 Януари, 2011 (Редактирано) Колега ако търсиш икономия взимай кутия от икономичен в-тек.При избора на кутия си търси от кола не карана в България.Аз имах подобен проблем и положениетобеше следното:-сваляне и качване на кутията-100лв.труд-разглобяване-150лв.-лагери на първичния вал от (Бултрако)около 140лв.Аз взех кутията за 150лв.Моя съвет е да търсиш кутия от автомобил не каран в БГ. съгласен съм с теб колега! караш докато вече започнат да не влизат скоростите по никакъв начин! тогава сваляш кутията, слагаш една втора употреба и караш докато и тя не се скапе, а това ще стане след години! няма смисал да рециклираш нещо което не си заслужава! колеги както знаем Хонда винаги те прибира в къщи, независимо на коя скорост! Редактирано 12 Януари, 2011 от jamalito Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
raishauer 2 #15 Отговорено 12 Януари, 2011 Отново благодаря за внлючването Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
lensman 0 #16 Отговорено 12 Януари, 2011 Това и аз го бих направил ама не мога Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове