Jump to content
beofor

лепене на радиатор

Recommended Posts

Имам лек теч на радиатора(сцепване с дължина около 3-4 см) в горната част (на пластмасата) на CR-V-то. Губи течност в поносими граници, няма отражение на температурата на двигателя, поне според показанията на таблото. Бих бил доста доволен и благодарен ако някои ми сподели информация дали, къде и до колко ще е удачно да пробвам да я залепя. Благодаря Ви предварително.p.s. или да купя на старо едно радиаторче...?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега аз имах точно същия проблем с радиатора на моето ЦР-В. От температурата и стареенето на материала се беше получила пукнатина около 4-5 см. срещу тръбата на горния маркуч, от която леко течеше. Пробвах с всякакви моментни и двукомпонентни лепила за пластмаса, но след няколко дена се отлюспваха. Най-накрая успях с т.н. "маджун-заварка" има такова на synfix, но моето го взех от Бриколаж на щанда с авто аксесоари, пише си лепило за поправка на радиатори (това са тези лепила който приличат на пластилин - едно жълто и едно синьо). Та процедурата е сваляш радятора, ще ти е по лесно, обезмасляваш много добре, награпваш мястото с по едра шкурка. Вземаш равни части от "пластилина" и започваш да ги размачкваш около 20 мин. Трябва от жълтото и синйото да се получи зелен материал (ползвай ръкавици, че аз едвам се очистих). После размачкваш лепилото - пластилина в/у пукнатината, а може и на по голема лощ. Оставяш 12 -20 часа да стане на камък и после по желание запилваш с шкурка, ръсиш с черен матов спрей и си чисто нов. Преди три месеца направих моя и не е мръднал. Дано си ме разбрал за лепилото, сега не се сещам точната марка, но по описанието ще го намериш .

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега защо не се поразровиш за един втора употреба. Зарито е с обяви на разглобени.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По добре си поръчай от и бей алуминиев идва на 175лв.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно това им е слабото място на радиаторите на CR-V-тата - пластмасовата част. И моя преди около месец протече на същото място, по същия начин. :P Категорично не ви съветвам да се занимавате с лепене или купуване на 2-ра употреба. Пластмасата се цепи поради стареене на материала и нямате никаква гаранция, че като го залепите на едно място след няколко месеца няма да протече на друго :) За втора употреба - не искам изобщо да коментирам, ама всеки си зне и си преценя. Аз си купих нов от туk - AVA Cooling Systems (италиянски) на цена около 230.00 лв. Който има възможност да чака - да поръчва от E-Bay. Моя радиатор вече течеше, а колата е в движение всеки ден - така, че сомтаймс вин, ама сомтаймс - люн :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега аз имах точно същия проблем с радиатора на моето ЦР-В. От температурата и стареенето на материала се беше получила пукнатина около 4-5 см. срещу тръбата на горния маркуч, от която леко течеше. Пробвах с всякакви моментни и двукомпонентни лепила за пластмаса, но след няколко дена се отлюспваха. Най-накрая успях с т.н. "маджун-заварка" има такова на synfix, но моето го взех от Бриколаж на щанда с авто аксесоари, пише си лепило за поправка на радиатори (това са тези лепила който приличат на пластилин - едно жълто и едно синьо). Та процедурата е сваляш радятора, ще ти е по лесно, обезмасляваш много добре, награпваш мястото с по едра шкурка. Вземаш равни части от "пластилина" и започваш да ги размачкваш около 20 мин. Трябва от жълтото и синйото да се получи зелен материал (ползвай ръкавици, че аз едвам се очистих). После размачкваш лепилото - пластилина в/у пукнатината, а може и на по голема лощ. Оставяш 12 -20 часа да стане на камък и после по желание запилваш с шкурка, ръсиш с черен матов спрей и си чисто нов. Преди три месеца направих моя и не е мръднал. Дано си ме разбрал за лепилото, сега не се сещам точната марка, но по описанието ще го намериш .

Здравейте колеги, честита Коледа! И моят радиатор сгъна по същия начин, явно се очертава слабо място, та въпросът ми е повече към колегата- Държи ли още лепилото? Ако да къде може да се намери или някакъв аналог, защото в бургаския Бриколаж го няма?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се занимавай със стари радиатори само това ще те посъветвам.Има доста фирми които предлагат такива на доста прилични цени.Старият нямаш гаранция дали не е такъл т.е видимо от донора може да не тече но като е под налягане системата и си избива ако имало теч някаде.Отделно те ги свалят и ги държат без течност вътре и още повече няма как да прецениш дали е добре или не е.Смяна на "рамката" на радиатора т.е това гумено ли е , чугунено ли е незнам какъв е материала струва 100тина лева ако питата е здрава.Нов радиатор е около 200 ( неоригинален ) но защо ти е оригинален на 4на цена...?Пробвай да го залепиш както ти е казал колегата по-горе ако не стане си купи нов да си спокоен а не да сменяш радиатори през седмица.Най-малкото - точиш , сваляш , лепиш - тече и пак така.На 3тия път си в магазина :) Поздрави

Редактирано от Mkilla
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се занимавай със стари радиатори само това ще те посъветвам.Има доста фирми които предлагат такива на доста прилични цени.Старият нямаш гаранция дали не е такъл т.е видимо от донора може да не тече но като е под налягане системата и си избива ако имало теч някаде.Отделно те ги свалят и ги държат без течност вътре и още повече няма как да прецениш дали е добре или не е.Смяна на "рамката" на радиатора т.е това гумено ли е , чугунено ли е незнам какъв е материала струва 100тина лева ако питата е здрава.Нов радиатор е около 200 ( неоригинален ) но защо ти е оригинален на 4на цена...?Пробвай да го залепиш както ти е казал колегата по-горе ако не стане си купи нов да си спокоен а не да сменяш радиатори през седмица.Най-малкото - точиш , сваляш , лепиш - тече и пак така.На 3тия път си в магазина :) Поздрави

Мерси колега, аз варианта с втора употреба съм го отписал, но понеже мястото е супер удобно за манипулиране дори и без разкачане на радиатора, то ми се ще да пробвам варианти преди да се бръкна за нов. И аз не знам какъв материал е, но щом колеги предлагат поялник вероятно е някакъв вид полимерна пластмаса. Иначе каква марка радиатор да търся към сегашния момент ако се наложи?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега аз имах точно същия проблем с радиатора на моето ЦР-В. От температурата и стареенето на материала се беше получила пукнатина около 4-5 см. срещу тръбата на горния маркуч, от която леко течеше. Пробвах с всякакви моментни и двукомпонентни лепила за пластмаса, но след няколко дена се отлюспваха. Най-накрая успях с т.н. "маджун-заварка" има такова на synfix, но моето го взех от Бриколаж на щанда с авто аксесоари, пише си лепило за поправка на радиатори (това са тези лепила който приличат на пластилин - едно жълто и едно синьо). Та процедурата е сваляш радятора, ще ти е по лесно, обезмасляваш много добре, награпваш мястото с по едра шкурка. Вземаш равни части от "пластилина" и започваш да ги размачкваш около 20 мин. Трябва от жълтото и синйото да се получи зелен материал (ползвай ръкавици, че аз едвам се очистих). После размачкваш лепилото - пластилина в/у пукнатината, а може и на по голема лощ. Оставяш 12 -20 часа да стане на камък и после по желание запилваш с шкурка, ръсиш с черен матов спрей и си чисто нов. Преди три месеца направих моя и не е мръднал. Дано си ме разбрал за лепилото, сега не се сещам точната марка, но по описанието ще го намериш .

Здравейте, колеги. Искам да ви питам следното понеже и на мен ми предстои лепене или подмяна с нов радиатор на моята Хонда ЦРВ 147 коня. От предната дясна страна на радиатора с болтче 6 мм. за № 10 ключ е закрепена квадратна алуминиева част, в която влизат двата маркуча на климатика. Демонтажа и монтажа е ясен, но ме притеснява частта с двете тръбички, която трябва да се отдели от радиатора да не стане нещо с климатичната инсталация. моля за съвет, виждам от прочетеното по темата, че колегата Svetli Cekov от Враца е правил ремонт по радиатора. Моля за помощ и указания за да не възникне някакъв проблем при свалянето на радиатора. За съжаление моя пък сълзи малко някъде на две места отдолу при долното пластмасово казанче и трябва да го сваля за да видя дали може да го отремонтирам, а ако ли не - нов му е майката. моля за съвет!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А може би проблема със сълзенето от долното казанче на радиатора се дължи от налягането в охладителната система вследствие на неизправен клапан на капачката на радиатора. някъде четох, че тези капачки често се подменят. Иначе двигателя си работи нормално и си държи постоянна температура, но маркучите при загрял двигател са си твърди. Моля за съвети, колеги!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лепенето с фикса(маджуна) е временен вариант,докато смениш радиатора.Пластамасата като почне да гние се цепи на друго място.Най-често и тръбичката на маркуча се сплесква под напрежението на скобата.Тръбите на кондензатора ако ги развиеш губиш фреона.По-добре виж специализиран сервиз.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...