Jump to content
respawn

Въпрос за Биели и бутала

Recommended Posts

Здравейте! Въпроса ми е следния какви са оригиналните бутала и биели на д16а8/9 и з5.Понеже гледам из ибей ,че на буталата пише П29 но не са оригинални може това да не им е истисния код.. ето снимка http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAP...em=160412788644 разбрах ,че пишело на оригиналните ПМ7 ... та кое е вярно :?Също така и биелите за тях незнам нищо пише ли нещо на тях и по какво мога да ги разбера какви са и за кой мотор са? Питам понеже на мойта са сменяни биелите,но незная дали са заменени със същите от а8/9 или з5 и искам да знам имат ли някакъв код за да разбера дали са такива каквито трябва или някакви други ,а тези дни ще се отваря мотор за основен ремонт и искам всичко да е тип-топ вътре. п.с Ей щях да забравя, размерите на сегментите нали са 1.2x1.5x2.8 mm и диаметър 75мм. ;) Поздрави! ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

размерите на сегментите нали са 1.2x1.5x2.8 mm и диаметър 75мм. ;)

Емчи ко толкоз са пулиш, нали са ти 75мм буталата. :lol:Относно биели/бутала - биелите ти би трябвало да са 137мм от центъра на буталния болт до центъра на отвора дето се захваща коляновия вал. (ухо ли е, знам ли как му е наименованието)Пък обозначението на буталата - и P29 е вярно и PM7 е вярно, ама тия афтърмаркет п29-ките мисля че бяха някви с по-висока компресионна височина, та като се турнат у блока със стокови биели да изравнят челата със блока, щот попринцип са минус някви десети надолу. :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи и двете са вярни на афърмаркета пише п29 а на стоковите пм7. А на биелите да разбирам,че няма отличителна черта освен размерите ,като код и т.н.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

п29 не е ли д16а1 бутало или паметта ми е ръждясала?и двете са си фабрични бутала, но нещо не мога да отворя и-бейския линк.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

D16A9

 

(Same as D16A8 but without a catalytic converter)

 

* Found in:

o 1988-1991 Concerto (UK/Europe)

o 1988-1991 CRX 1.6i-16(UK/Europe/South Africa)

o 1989-1992 Rover 216/416 GTi (UK/Europe)

o 1992-1995 Civic Si (Japanese and Peruvian version)

+ Displacement : 1,595 cc (97 cu in)

+ Bore and Stroke : 75 mm × 90 mm (3.0 in × 3.5 in)

+ Compression : 9.5:1 (p29 pistons)

+ Power : 137 hp (96.9 kW, 132 ps) @ 6.800 rpm

+ Torque : 108 ft·lbf (14.9 kg/m, 146 Nm) @ 5900 rpm

+ Valvetrain : DOHC 16 valve (4 valves per cylinder)

+ Redline: 7500 rpm

+ Limit: 7800 rpm

+ Fuel Control : 88-91 OBD-0 MPFI (92-95 OBD-1)

+ ECU Code: PM7

+ GearBox : (88-91 L3) (LSD 92- 95 S20)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

добре де с на д16а1 и съответно а8/9 и з5 не са ли еднакви буталата? И последно до колкото четох из чуждите форуми пм7 и п29 са едни и същи бутала. Ангел (founder) има бутала от д16а8/9 стокови на които пише пм7.Някой да светне лампата :?п.с ето линк http://cgi.ebay.com/ebaymotors/JDM-ZC-P29-...sQ5fAccessoriesedit: Значи П29 са били в д16а1 с по голямо чело от мп7 който са по ниски, съответно п29 са за по голяма компресия? Но това го чета из нета, ако някой знае дали са един и същи или какви са им разликите нека да каже за да съм сгорен :P

Редактирано от respawn

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се, че ползвам темата на колегата, но ми стана интересно, какви бутала трябват за Д16А8/9/З5 за повишаване на степента на сгъстяване от 9,5 до примерно 10,5, и има ли изобщо вариант, защото от прочетеното в нета излиза, че техните бутала са най-високи.Благодаря предварително на отзовалите се колеги!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да и аз след доста прочетени теми , разбрах че П29 се слагат на интегра за САЩ от 88-89 и другите ПМ7 са JDM за црх.Относно въпроса на колегата BLEIN MONO, и аз искам да запитам същия въпрос. Има ли някакви стокови бутала с който сгастяването от 9.5 да се качи нагоре и ако е да , кои са те :?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако някой се сети компресионната височина на д13 буталата, те май са единствените които имат шанс... всичко друго разрежда.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако някой се сети компресионната височина на д13 буталата, те май са единствените които имат шанс... всичко друго разрежда.

Бутала от Д13:

 

PM0 (PM IG) pistons (EDM) +5cc dome, 30.7 and 30.8mm compression height

 

 

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Струва ми се ,че купола на ПМ7-цата е по-голям от този на PM0 (д13).Ако е така няма няма стокови бутала който да дигат компресията

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според този калкулатор, и данните, които колегата даде, излиза, че е възможно постигане на чудесно сгъстяване от 10.6:1, ако се ползват бутала от д13, остава някой да каже, дали няма да правят близки срещи от третия вид с клапаните :)http://www.zealautowerks.com/dseries.html

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Възможно ли е това сгъстяване да стане на толкова 10.6:1 ,че тоя калкулатор ми е неразбран малко , ако да ,то товага с клапаните ще стане ли работата :?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Струва ми се ,че купола на ПМ7-цата е по-голям от този на PM0 (д13).Ако е така няма няма стокови бутала който да дигат компресията

Доста по-голям е, но като сложиш буталото този купол слиза на милиметър и седем десети (бе близо 2мм) по-ниско в блока, така че ефекта е ~никакъв. ;)

Относно Д16а1-буталата нямат нищо общо, преди половин година разглобихме един такъв DOHC ZC от рекс първа генерация и буталата са със съвсем малки възглавнички нагоре, и "засечките" за клапаните са почти никакви - само лекичко са отбелязани в куполчето. При по-новите двувалки (88-91) са въпросните +7 кубика, ама компресионната височина е по-ниска както вече казах. (29мм) ;)

 

п.п. Емо, на баш д16а1-то кода на буталото е PG6. ;)

п.п.2. Червеното не си го уцелил, но второто изречение е баш тъй. ;)

добре де с на д16а1 и съответно а8/9 и з5 не са ли еднакви буталата? И последно до колкото четох из чуждите форуми пм7 и п29 са едни и същи бутала.

Редактирано от kalmara

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи с стокови бутала няма как да стане номера за по-голяма компресия

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Освен да удариш на главата едни 8 десети до милиметър на шлайфа, друг начин май няма. ;)п.п. Степен на сгъстяване. ;) Компресията става по-голяма като си смениш сегментите и гумичките и се препаснат клапаните. ;)п.п.2 Бе аз ся ти прочетох пак поста и се замислих - поясни "стокови" ? ;) Твоите стокови, или някакви други OEM Honda? ;)

Редактирано от kalmara

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах предвид... бутала, които да не са афтърмаркети за сгастяване на мотор ,ами просто бутала, които са оригинално сложени в моторите от Д-серия...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

На този въпрос Хондю и Емо вече са ти отговорили. ;) Със D13 бутала твоят двигател отива на ~10.7, обаче идва уловката със засечките за клапаните - нямам си никаква идея в различните хонда глави под какъв ъгъл са поставени клапаните спрямо буталата, а във двуваловата глава със сигурност ще е по-големшък ъгъла, така че ще трябва да тунинговаш буталата ако взимаш такива. Само не мога да разбера що се вкарваш в целия тоя филм, ми не направиш както ти казах в горния пост. ;)

Редактирано от kalmara

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То едното не изключва другото :) Бутала + пилене 0.7мм = 11.46 и фабрични валове.... :) Не че съм много на ясно с тези глави, но аз лично бих го направил. Засеците не са кой знае какъв проблем - преправят се лесно

Емо, на баш д16а1-то кода на буталото е PG6.

Може да си прав, просто по нета пише че старите д16а1 били с ПГ6 а новите с п29

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Фкарахте ми още мухи из празната глава..... :)

Редактирано от respawn

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Така заформилата се дикусия, освен доволно количество мухи и в моята глава, породи и следният въпрос:То хубаво ще се докара 10,5:1 степен на сгъстяване, било с бутала или стъргане на главата, но как ще понесе детонациите цялата система, със стокови валове и ролки, ще може ли запалването да се регулира?Извинявам се ако съм написал някоя глупост, ама пусти мухи :):P:)

Редактирано от BLEIN MONO

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

с културна настройка на еку-то няма да има проблеми при тази степен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То едното не изключва другото :punk: Бутала + пилене 0.7мм = 11.46 и фабрични валове.... :) Не че съм много на ясно с тези глави, но аз лично бих го направил. Засеците не са кой знае какъв проблем - преправят се лесно

Емо, на баш д16а1-то кода на буталото е PG6.

Може да си прав, просто по нета пише че старите д16а1 били с ПГ6 а новите с п29
А това сгъстяване с А95 как ще се чуства мотора :?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най много да чуеш на хондов мотор как му зърка аванса :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аре бе :) аванс... д15-ката караше на 10.7-10.8 и беше добре, Б16-ката сега е на 11.5ползвам само 95 и ако съм имал проблем с аванса се е решавал много бързо и лесно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...