Jump to content
jamo

след смяна на капачка и палец

Recommended Posts

Колеги преди по-малко от 1000 км смених капачката и палеца, защото бяха с нагар и поизядени. Обаче след като ги смених с нови след 200-300 км отворих да видя какво става и какво да видя, отново всичко е в нагар и след като го почистих видях, че и новата капачка е почнала да се изяжда...Свещите и кабелите са наред, колата зарежда перфектно.Някой има ли представа каква може да е причината, нямам представа къде да търся проблем? Казаха ми, че щом прави нагар значи преминава прекалено силен ток, моля някой запознат да каже какво да правя... :)

Редактирано от jamo

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Свещите ти с какво разстояние са между електродите? Ако са по-малко от 1-1.1мм, тогава логично да е по-лесно на искрата да префръкне и да протича повечко ток. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Свещите са Denso Iridium, такива каквито дават по каталог за моята кола. Не съм им мерил разстоянието.Двигателя е D15Z6

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никой ли няма идея от какво може да е.. :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От менте капачка и палец / или не са / - виждал съм го на по-малко км.... :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Капачката и палеца са от колега от форума който ми гарантира, че са 1 към 1 с оригиналните. Проблема го имаше и при старите, но си мислех, че са остарели и затова така са се изяли и се трупа нагар по тях. Уви с новите е същото...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бях взимал свещи Denco по каталог за моята кола точно и какво като премерих разстоянието на електродите 0.8 !!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е ли по-логично, когато е по-голямо разстоянието на искрата да е нужен по-голям заряд за да прехвърли. Тук мисля, че не говорим за количество а за сила на искрата :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бях взимал свещи Denco по каталог за моята кола точно и какво като премерих разстоянието на електродите 0.8 !!!

Такааа.. колко ужасно прав си колега... Та значи свещитеса Denso Iridium VK20Y и доколкото прочетох в нета са точно 0.8 мм аз ги измервам към 0.9... Старите свещи са Denso KJ20CR-L11 и премереното разстояние е около 1.2мм Щом дават по каталог тези а са 0.8 мм какво значи това, грешка, че не съм проверил или при иридиевите свещи не важи , че разстоянието трябва да е същото :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Не е ли по-логично, когато е по-голямо разстоянието на искрата да е нужен по-голям заряд за да прехвърли. Тук мисля, че не говорим за количество а за сила на искрата

Не е логично, естествено. Този процес на преискряване се нарича пробив на диелектрик като пробивното напрежение е правопропорционално на разстоянието между двата електрода Редактирано от Radeon4o

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а ето какво видях на едната свещ...

какво значи това??? Кабел за смяна? Просто използвам темата за да не пускам нова :hondarulez:

Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моите не бяха иридиеви но пак бяха 0.8 намери си оригинални NGK и ги махни тия. Не знам дали е добра идея да се побългарят от 0.8 на 1.1 но може да пробваш но работните площи на двата електрода вече няма да са успоредни

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

LAMER, благодаря много. Утре си слагам старите свещи които незнам кой ме накара да сменя с иридиеви и то такива които не са за моята кола :hondarulez: Повече няма да разчитам, на продавач консултанти в някои магазини за авточасти.Остава ми въпросът какво значат тези черни петна по свеща, кабел ли е проблема :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Баси изписахте амнайсе иляди мнения, само за да стигнете до моят пост и да ме уверите във нещо, в което се съмнявах че се проявява от време на време в нашия форум ... възрастова дискриминация! Щом съм се решил да се обадя в техническа тема, значи имам едно наум, ама кой да вярва на младежа ... ;) И накрая - "LAMER, благодаря много"... ;)Относно втория ти въпрос ... замислял ли си се, че е възможно този ефект да се е получил от "прекалено силен ток"? Някоя от старите свещи има ли такова петно? Старите добри свещи с правилното разстояние, които си сменил със тюнинг версията и ти е скапала чисто нови палец и капачка..? ;)п.п. Нека позная - тази свещ на снимката си я свалил от 3 или 4 цилиндър. ;) (след като ми отговориш ще ти кажа защо ;))п.п.2 Бъркаш с шублера с ~1 десета. ;)

Редактирано от kalmara

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Kalmara съжалявам ако си се засегнал, но последното нещо което ще направя е да погледна на колко си за да знам дали да ти вярвам, насичкото отгоре едва ли съм много по-голям ( на години ) от теб.Просто на LAMER поста ме увери, че откакто съм купил колата не е била със свещи за нея. После са ми дали съвсем други иридиеви и стана една...Ами след като видях какво става и с новата капачка реших, че нещо не е наред и дойде мисълта за прекалено силен ток. Една от старите свещи има подобно петно, но е по-малко.Мислех, че като сложа иридиеви свещи, ще е по-добре за колата, но като съм доверчив отидох казах свещи за тая кола, дадоха ми тези и ей ма на... Новата капачка и палец не са се скапали още, но след като ги сложих и видях какво става се установи, че има проблем.Тази свещ е свалена точно от 3-ти цилиндър, трябва ли това да ме притеснява? Слагал съм други кабели за да видя има ли проблем в тях, но колата си работи еднакво.Малко е трудно да се мери разстояние на иридиева свещ с шублер ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....... намери си оригинални NGK и ги махни тия.

Имал съм случей, като сложа бош и колата не работи добре.Слагай NGK!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Не е ли по-логично, когато е по-голямо разстоянието на искрата да е нужен по-голям заряд за да прехвърли. Тук мисля, че не говорим за количество а за сила на искрата

Не е логично, естествено. Този процес на преискряване се нарича пробив на диелектрик като пробивното напрежение е правопропорционално на разстоянието между двата електрода
Колега Jamo, само да се извиня, че съм се помъчил да ти прецакам логиката. Логично е! Пак съм бързал като пиша. Само, че при нас напрежението е константно и е изчислено да създава оптимална искра при 1.1mm междина. Като намаляваш разстоянието би следвало да се натоварва повече бобината и това напрежение да има малък пад за сметка на повишения ток.П.С. Хубаво,че колегата kalmara се обади, за да замажа изцепката си :) Ако пак съм изцепил някоя глупост някой да ме поправи Редактирано от Radeon4o

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази свещ е свалена точно от 3-ти цилиндър, трябва ли това да ме притеснява?

Споко, не трябва да те притеснява. :wacko: Наскоро като чоплих по мойта си мерих кабелите да видя дали са здрави и забелязах, че съотношението на съпротивленията между този за 4ти и 1ви цилиндър е около 1:2. Трети и четвърти цилиндър са по-близо до делкото, и техните кабели са с по-ниско съпротивление, от там се получава още едно допълнително увеличение на тока (като сметнем и намаленото разстояние между електродите) - та затова са ти понагорели и контактите на свещите. (че не им знам техническото наименования на тия у**вини) :wacko:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...