Jump to content
DQVOLA6669

хонда Civic D14А4-освободена ли е

Recommended Posts

Здравейте колеги интересува ме моя сивик дали е освободвн (може ли да удари клапаните ако скъса ангренажния ремък :) ).Питам защото едно обслужване е кам 300 лева а моята идея е да я покарам малко и да сменя мотора но все пак ме интересува.БЛАГОДАРЯ ПРЕДВАРИТВЛНО :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има накъв шанс да ти се размине, познат скъса на тоя мотор и май нема поражения....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До колкото съм запознат - всички хонди са освободени, освен разбира се ако главата не е ударена 1мм на шлайфа... :lol: Или пък е mini-me суап. Ако е стоков двигателя би трябвало да няма ядове. :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе Ф-серията май става мазало....макар че кат свалях мойте бутала имаха едни вкопани елипси... :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

еми ще си карам пък каквото стане !!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

хаха какъв е този техно- термин "освободен"... направо са развързани клапаните.ей тук може да провериш http://www.gates.com/part_locator/index.cfm?location_id=3598, за моя двигател веднага се вижда че е със "interference", демек ще се срещнат...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А някой може ли да обясни какво точно се получава вътре в двигателя,когато се скъса ангренажния ремък и какви са последствията.Предполагам ще стане същото и с Д14а3?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. Ако двигателя е V-tec и по време на V-tec се скъса ремъка - стават вътре на запетайки... тоест срещат се.А за колегата - става мазало - ремъка движи клапаните и буталата в такъв синхрон, че когато той се скъса всичко започва да се движи нерегулирано... това е някакво повърхностно обяснение, дано става ясно. Иии като няма точен синхрон, да кажем, клапаните са напълно отворени когато буталото е в най-високия си ход и те се срещат... Ако нещо греша, някой да ме поправи..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За късане по време във VTEC не грешиш :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1.Само клапаните ли ще пострадат?разпределителен вал?бутала?(изобщо какви ще са на пръв поглед последствията.)2.Само на Хондовите двигатели ли е този проблем?(и ако може на кой(дано не е на всички :( ),горе долу)3.Има ли начин да се избегне този момент,или всичко е на късмет?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Би трябвало да са освободени, аз на старата ми Хондела д14а3 късах ангренажа и нямах никакви проблеми :cool:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До колкото съм запознат - всички хонди са освободени, освен разбира се ако главата не е ударена 1мм на шлайфа... :D Или пък е mini-me суап. Ако е стоков двигателя би трябвало да няма ядове. :D

Чак.. чааааакай малко бачка :P Да ти покажа ли снимки след скъсване на ангренажен ремък, Омбре като разглоби мотора какво беше станало. Това не е въпрос :cool: Махни, че ядовете са големи. Говорим за напълно стоков мотор (EW2 модел ако трябва да сме точни), който преди това не е отварян никога.

 

По принцип, някои не срещат клапани в буталото, но само на теория, по спецификации, на лист хартия и т.н. - наричай го както си искаш. На практика - по-добре да не се случва и да не пробваш. Но повечето срещнат ли - става мазало. Степенна на "мазалото", т.е. дали са по-малък или по-голям брой клапани изкривени, се определя от (но не съм напълно сигурен за това, ако греша - да ме извиняват и да ме поправят за грешката) колко след самото скъсване си се опитвал да въртиш на стартер и се мъчиш да запалиш (т.е. ремъка е скъсан и мотора е изгаснал - не работи и няма как да заработи, но ти все още не предполагаш за това, че е скъсан и се опитваш да палиш като си въртиш и въртиш на стартер... колкото повече въртиш - толкова повече смряд става).

В случая за D14A4 - немога да кажа със сигурност, срещат ли, не срещат ли, т.е. немога да помогна с точен отговор.

 

Към Valio - както горе споменах, при скъсване на ангр. ремък, клапините се срещат в буталата и се кривят. Всички бутални двигатели с вътрешно горене биха могли при скъсване на ангренажа (дали е ремък или верига, въпреки че да се скъса верига е много рядко срещано, но не е невъзможно) се получава горе споменатото, но както и по-горе съм написал - някои имат защита, която се изразява в това, дали буталото е фрезовано, т.е. дали има "легла" ако може да се изразя така, с форма и размер на клапаните (та при евентуално скъсване на ангренажа, клапана дори и отворен, да не го "челоса" буталото). Незнам дали ме разбра какво искам да кажа...

Избягване на този неприятен момент - да, има такова нещо и то се нарича "навременна смяна на ангренажен ремък" :D За различни двигатели - различен пробег, но общо приетия пробег на "афтърмаркетски" ремъци (т.е. на някаква си фирма производител) е до 60 000км, т.е. колкото по-скоро сменен е ангренажния ремък преди 60000км - толкова по-добре и по-спокойно може да спиш, макар, че има случаини на скъсани ремъци и при 30 000км (ремък - менте), но както и да е. При ангренажната верига пробега за смяната и е доста по-висок, затова за нея няма да коментирам.

 

Изводът: сменяйте на време ангренажния ремък, не жалете пари затова !!! Не питай старило - питай патило :D

Редактирано от ADH-Honda

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Санде, под "всички хонди" имах предвид главно сивиците от 88 насам, демек д-серии, б-серии. За ф/х серия не съм убеден защото не съм виждал разглобен, но май и те имат. Пък за EW серията вече хапсолютно нищо не мога да кажа. :D

Попринцип нали за това са тея засечки в буталата против такива случаи. Друг е въпроса ако го скъсаш докато си във втек, тогава вече и лифта и фазата са по-различни и спасение няма. Без значение дали е D или B. :D

А относно колко е голяма смрадта - зависи от оборотите, при които се скъса ремъка.

Туй дето ти го казваш не ми звучи много логично, щото веднъж скъса ли се буталата ще понамачкат клапаните навътре първите няколко оборота след скъсването и след това там ще си седят, щото 1. няма какво да движи разпределителния вал и 2. стеблата ще са криви и ще са се (по врачански) яко загнйели у водачите. :cool:

 

п.п. D14A4 бутало - покрихме темата, край на спора. :D

Публикувано изображение

Редактирано от kalmara

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези бутала и те ли са за същата цел?Това е от CR-V(на колега от форума).

 

Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аве колега даваи яко газ ( до колкото е вазможно със 90 коня :cool: ) пък като ще мре да мре да е станала поп да пей :D благодаря за изчерпателните отговори.

Редактирано от DQVOLA6669

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...