Jump to content
ivorpetkov

Съвет за бензин

Recommended Posts

Колеги, при продължително пътуване по магистрала, 14 часа, 130 км/ч, с какъв бензин (95 или високооктанов) е по-добре да се кара?Въпросът е от гледна точка как е по-добре за колата, не за вървеж или финанси.Двигателчето е d14-ка.Други съвети за случая също са от полза.

Редактирано от Ивайло Петков

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз имам интерес към въпроса на колегата. Отскоро експериментирам със 100 октанов бенз в града и двигателят е доста по-тих и по-стабилен, но дали има някакъв проблем с високия октан при продължително каране на високи обороти (магистрала)? Клапани, изпускателен колектор, ламбда сонда, катализатор? Предполагам, че за другите карантии няма негативен ефект.На капачката на англичанките обикновено пише Use only premium/super unleaded minimum 95 RONТук малко съм озадачен, защото под premium/super обикновено се има предвид висок октан (97, 98, 100), а всъщност казват 95 RON. Къде е уловката?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бре... не минат и два месеца и поредната тема се пръква:

http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=38947&st=0

 

Ето ти и отговора:

 

Теоретично:

 

Няма никакъв смисъл да сипваш по-високооктанов бензин отколкото този, за който е направен двигателя.

По-високото октаново число означава по-висока устойчивост към детонации, съответно възможност да държи на по-висока компресия, но само ако двигателят е сметнат за нея.

Дори високооктановият бензини е по-малко калоричен от нискооктанов, защото добавките, които го правят такъв, го "резреждат".

Също така по-високооктановият бензин гори по-бавно, т.е изисква различен момент на запалване.

 

Така че ако не си бутал нещо по двигателя (слагал турбо, пилил глава) няма никаква полза! Дори и 150 октанов (още втората световна война се е ползвал в авиационните двигатели) да и сложиш пак ще ти върви еднакво колата (че и по-зле)

 

Иначе е напълно възможно А-98 да идва от друг производител от А-95 в бензиностанцията и да е по-качествен или обратното.

Но това няма никаква връзка с октановота число.

Редактирано от TipoMan

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен за коли които имат Knock-сензор става, нали за това е направен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с горивата е много разисквана тема, ще дам пример с моята кола - в книжката пише, че двигателят трябва да работи с поне 95, но аз сипвам и една добавка. При зареждане на високооктанов (98 или ОМВ карера 100) се усеща разлика. Между другото ми подшушнаха, че само ОМВ 100 е вносен бензин другите всички са родно производство. Като цяло горивата в БГ са с ужасно качество, убедил съм се и с двата ми мотоциклета, колата изглежда не е толкова капризна, така че на 2-3 резервоара 95 според мен е добре да се сложи една добавка, което като пари си излиза да си заредиш от по-скъпото гориво.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, темата е обсъждана, но не е изчерпана! Има разлика, нали?В цитираната тема съм писал, че между 95 и 98 разлика НЯМА, защото са един и същ гнусен бълвоч от една и съща гадна руска, оп.. българска рафинерия, където си правят каквото си искат + мизериите по бензиностанциите където също си правят каквото си искат. Бензините на Лукойл съм ги пробвал на много коли.Почнах да сипвам ОМВ 100 защото си мисля, че не е с български произход и се надявам, че е по-добър за колата, а усещам как двигателя притихна доста. Основната идея на темата е дали високооктановия е ВРЕДЕН за нашите Хонди или напротив.Колегата ще кара 14 часа и сигурно ще навърти повече от 1500км и се чуди с кой бензин колата ще върви по-добре и няма да му причини вреди.Аз лично мисля, че двигателя се укроти и стана по-малко "сприхав" със 100 октановия при динамично каране, което лично за мен е повече комфорт. От друга страна е напълно възможно просто да е почнала да реагира по-плавно заради по-бавното изгаряне (не знам дали е възможно). Като ускорение, мощност и разход не съм забелязал влошаване, нито подобрение.Въпросът, който задавам и на който се надявах някой компетентен и/или опитен в сферата човек да отговори беше:Има ли вреда за някаква част от двигателя при продължително каране с бензин с висок октан (100).Всички знаем за плюенето по газта как прецаквала клапани, глави и куп други чудесии. Газта е с висок октан.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

98-100 и сложи (поне на мен със 100 октана ми гори повече заради летливите добавки в него ) затова карам с 98 лукоил и като цяло съм доволен за ежедневно ползване ! (симптоми на по-добрия бензин по тих мотор и по плавен ход с две думи по добре )всичко е до финанси ест. че по скъпия бенз е по хубав :angry: :angry: между 95 и 98 има разлика :angry: малка но има (наи малко и в цвета единия е червен другия е ракиен )

Редактирано от K1r1L

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравеите Колеги.Видях тази тема с горивата. От мн време на сам се чудя и аз на какво да карам 1 пут сипвам 95 , след 4-5 дена сипвам 95 по добрия , после минах на 100 октана дет секи казва има по добро изгаряне и т.н. Скоро отивам на бензионостанция и казвам слагай 100 и бензинджията ми вика от 100 октановия до 98 е един и съ6т бензин само пистолетите са различни и единия е по скъп от другия. С 2 думи ние си мислим че слагаме 100 а в съ6тото време ни ЛЪЖАТ. Карам Прелюд 4 ген. и вече нз с какво да го пълна :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята англичанка върви по - добре, по - икономична е и двигателя работи по - мазно с 95 от колкто с 100. Това съм го пробвал не веднъж... Не знам на тория как е и много хора може да не са съгласни, но аз споделям собствените си наблюдения.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз карам с 96 екстрафорс на петрол. Мога да кажа че колата се държи по добре от колкото другите видове бензини.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, при продължително пътуване по магистрала, 14 часа, 130 км/ч, с какъв бензин (95 или високооктанов) е по-добре да се кара?Въпросът е от гледна точка как е по-добре за колата, не за вървеж или финанси.Двигателчето е d14-ка.Други съвети за случая също са от полза.

От двайсетина години карам с най - високото октаново число, но от що - годе реномирани бензиностанции. И това го правя не, защото имам излишни пари, а защото го смятам за много полезно за автомобила. За съвременни двигатели и в частност за Хонда мисля, че не само е безвредно, но дори е препоръчително да се кара с високооктаново гориво. Без да звучи като реклама, моите впечатления напоследък са най - добри от OMV. Редактирано от ZAPPA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, не съм питал кой с какъв бензин кара.По моя въпрос - липсата на информация също е информация - приемам, че е се тая :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей Ивайло. По мое наблюдение 100, (или поне до колкото е толкова в българия) се отразява добре, и не негативно на мотора, но ако горивото се ползва за дълъг пробег, примерно с цел туризъм, и се търси някакво спестяване от разлики в цената, аз лично нямам против и да е 95. Но периодично използвам добавка за прочистване, което е от значение. Оставал съм изумен колко може да падне разхода, ако се държи определен стил на шофиране.Но говорим просто за ползване на автомобила като средство за придвижване от точка "А" до точка "Б"Всички "смачквания" на педала си се отразяват пряко :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз карам с 96 екстрафорс на петрол. Мога да кажа че колата се държи по добре от колкото другите видове бензини.

Съжалявам, че допълвам офтопика, но и аз карам с 96 екстрафорс и не мога да си позная колата :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, не съм питал кой с какъв бензин кара.По моя въпрос - липсата на информация също е информация - приемам, че е се тая :D

Абе ти будалкаш ли се с хората? Нали ти казват как им работи колата с даден бензин, и впечатленията им. Те това не е ли информация?Какво значение има с 30 или 130 км в час караш, важна е детонацията. Прочети си пак въпроса и не карай колегите да ти обясняват елементарни неща. :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Между другото ми подшушнаха, че само ОМВ 100 е вносен бензин другите всички са родно производство.

Този, който ти го е подшушнал, те е излъгал.Ако ти отговоря, че в "Шел", почти никой от служителите не знае откъде им е бензина, как би го приел.За пример - на всичките им фактири и пекинг листове пише ПЛАМА - Варна. Сам си отговори, да има такова животно. А, колкото до ОМВ, благодаря там съм зареждал само веднъж, по неволя. П.П. Амонякът има октаново число - 132, но не става. В БГ има само една верига, която предлага изомеризиран бензин, а не "наблъскан" с ароматика за октаново число. Въздържам се да спомена, коя е, защото ми влиза в работата и може да ми повдигнат ......

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Без майтап, ако искаш ми драсни на "лични" коя е веригата, защото снова между Shell, Eko и OMV и все си наблюдавам колите, и сякаш от OMV е най-добър. Говоря за 100 октана. Аз не съм пристрастен към фирмите за петролни продукти, а към автомобила си и за себе си съм убеден, че трябва да карам с качествен високооктанов бензин, затова питам.

Редактирано от войводата/cls

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Koлега,аз много не разбирам от бензини и тем подобни.Само веднъж в живота си съм зареждал 98 и останах разочарован,не усетих колата да върви нито повече,нито да харчи по малко,нито да върви по мазно,нито да работи по тихо.От тогава само с 95.Колата я продадох на 200 000км без да и тропат клапани,без да ми гори масло,без да има излишни шумове.Маслото което и слагах беше VISCO 7000 и го сменях на 15/20 000км.Като вдигнеш щеката да видиш как е маслото след 15 000км,изглеждаше като току що налято.Мисля че маслото е по важно за мотора отколкото бензина.П.С. При Комунизма като се караха Жигулките и Москвичите с 86 октанов бензин си вървяха доста добре,а сега като им наливат 95 да не би да политат

Редактирано от georgivanov1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега то зависи и къде си сипвал бензина. Аз лично като съм сипвал 98 усещам разлика при D13ката дърпа по-добре и набира повече. Като карам с 95 си е по-мудна колата, дори разликата газ/бензин 95 не я намирам толкова при вървежа от колкото при работа на двигатея. Следващия път като зареждам бензин мисля да започна да сипвам само 98.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Без майтап, ако искаш ми драсни на "лични" коя е веригата, защото снова между Shell, Eko и OMV и все си наблюдавам колите, и сякаш от OMV е най-добър. Говоря за 100 октана. Аз не съм пристрастен към фирмите за петролни продукти, а към автомобила си и за себе си съм убеден, че трябва да карам с качествен високооктанов бензин, затова питам.

ЕКО колега ЕКО.Винаги е качествен и издържа повече километри:dry:На баща ми аудито е с газ и дори той е забелязал че даже газта издържа с 50 км повече отколкото на др.ОМВ също са добри:Dа и да кажа патувал съм към Камено(до нефтозавода)често вечер и само единствено пред портала на омв,ромпетрол и еко не сам забелязвал тирове цистерни:Dдори и шела минава през лукойл рафинерията.в шел като заредя съм забелязал че мн по малко ми издържа който и да е от бензините.ПЪк за лукойл да не говорим заредих един път на бмв то ми старата ми кола.с2-ма човка 160 не можа да дигне(тва с а98).отидох да видя свещи тва онова в сервиза.като им споменах някаде по средата на смяната че от лукойл съм напълнил целия резервоар и те ми се смеят"с това трябваше да започнеш".На лукойла управителите на бензиностанциите са партия с цистерните и са големи шмекери там.Последно си сложих 2 литра в тубата от там че ми свърши а тя беше най на близо и за тва :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

единствено пред портала на омв,ромпетрол и еко не сам забелязвал тирове цистерни:oдори и шела минава през лукойл рафинерията.в шел като заредя съм забелязал че мн по малко ми издържа който и да е от бензините.

Е, това е гледна точка!Аз съм засичал с доста горива от различни вериги (не само в бг) и ОМВ (австрийски и румънски) и ЕКО на хеленик са трудни за проследяване като произход. Готов съм да се обзаложа, че шелския бензин няма нищо общо с лукойл.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чудя се дали наистина е възможно шелският V-power 95 или 100 да има някакви съставки, които "почистват двигателя от нагари" (така пише в сайта им). Това ми звучи малко в сферата на фантастиката, но знам ли...Аз пък веднъж пробвах някакъв бензин 95 кинитрон (с добавки?) от ЕКО-то на бул. България и отчетох много висок разход, при това на дълъг път през лятото, а колата не вървеше никак добре.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз от около 1000км карам с 96 на петрол, и съм доста доволен.падна ми разхода грацко и на студено до 11 от 13/100 а на дълго около 7-7.5. Но и работата на мотора е по различна, мн по добре е от 95. поне според мен

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Между другото ми подшушнаха, че само ОМВ 100 е вносен бензин другите всички са родно производство.

Този, който ти го е подшушнал, те е излъгал.Ако ти отговоря, че в "Шел", почти никой от служителите не знае откъде им е бензина, как би го приел.За пример - на всичките им фактири и пекинг листове пише ПЛАМА - Варна. Сам си отговори, да има такова животно. А, колкото до ОМВ, благодаря там съм зареждал само веднъж, по неволя. П.П. Амонякът има октаново число - 132, но не става. В БГ има само една верига, която предлага изомеризиран бензин, а не "наблъскан" с ароматика за октаново число. Въздържам се да спомена, коя е, защото ми влиза в работата и може да ми повдигнат ......
дванадесет год. съм работил в ПЛАМА -ПЛЕВЕН няма такова чудо варна ПЛ=ПЛЕВЕН ,МА=МАСЛА а А е свързваща мога да ти кажа и много за бензините но ме мъзи да пиша

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

вносни всичко на ЕКО, на ОМV 100,95екстра,ли супер ли плюс ли беше,АЛПИН ДИЗЕЛ, ШЕЛ 99 РЕЙСИНГ,останалите са с добавки РОМПЕТРОЛ всичко ромънско

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз карам само с 96 на Петрол и съм доволен!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

имам един приятел и той много го хвали този 96 е.ф. гледам много от вас също са доволни ,бях скиптично настроен но несъм го пробвал ,ще и ливна 20 литра да пробвам

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...