Jump to content
Mahadeva

Трудно включва от 3-та на 2-ра като е срудена

Recommended Posts

Здравейте фенове. С голям интерес чета форума отдавна за любимите ни коли, уви искам да ми кажете на какво може да се дължи моите "болежки".Количката е Хонда Сивик 94-и набор, ръчни скорости с двигател d15B2.Та, като е студена колата (току що запалена) и като почна да карам градско примерно, ако поискам от 3-а предавка да сваля на 2-ра - трудно влиза, трябва сила да употребя за да "ръгна" лоста към мен (за 2-ра предавка) . При качване на по-горна предавка (1-2, 2-3, 3-4, 4-5) или при понижаване на предавка (5-4, 4-3 примерно) няма проблем, но точно като понижавам от 3-а на 2-ра си личи как трябва да стане със сила. От 2-ра към 1-а пак влиза трудно, но не толкова трудно колкото от 3-а към 2-а като понижавам (а и все пак по време на движение да се включи 1-а е направено с цел да е по-трудно, тя все пак е предавка само за потегляне). "Проблема" ако мога така да го нарека, е само докато автмобила е студен, току що запален, т.е. след 5 - 10 минути работа (като вече е загряла колата, температурата е на ниво и има парно) изчезва болежката, а именно - понижаването от 3-а към 2-ра предавка става гладно като "отвертка в масло", плавна и идеално - каквото си е по принцип при друго редене на предавки.Маслото в скоростите е сменено преди няма и 4000 км, сипано е двигателно такова (мотул 6100 - 10W40).На какво може да се дължи тази трудна смяна от 3-ра към 2-ра предавка, САМО когато колата е студена ?Едни ми казват, че може щангичките на скор. лост да са клеясали, мръсни и докато е студено затова по-трудно да се превключва 3-а към 2-ра предавка (но пък защо на други предавки, независимо дали към по-горни или по-долни нямам такива оплаквания), други казват че може и съединител да е тръгнал. трети да е маслото, четвърти пък говорят за помпи на съединител.В интерес на истината,от време на време ми сълзи горната помпа на съединителя (малки мазни петна се образуват по мокета точно под педала на съединителя), но следя нивото на течността и си доливам спирачна течност ако намалее. До сега не е спадало с много, до 2 - 3 мм под долната черта на казанчето, т.е. доливал съм буквално казано капки.Тествал съм съединителя (отпред бордюр, 3-а предавка, около 3500 оборота, отпускам съединителя - мотора гасне, т.е. би трябвало да е наред).Благодаря ви предварително за отговорите !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като за начало си оправи горната помпа! Щом тече значи не е добре .... (нищо че доливаш). И на 2-ро място според мен е маслото. Като е студено е по гъсто и от там трудна смяна. Смени го с Хонда МТФ. Може и да са други работи ама на първо време може да провериш тези :lol: Пък и то помпата си е задължително да си я оправиш !

Редактирано от teror1sta

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

за всеки случай проверили нивото на маслото в скоростите? и едно добро 10W40 ще свърши работа за скоростната кутия. Много малко хора и сервизи знаят че маслото на хондите се сменя на 40 хиляди и то става на боза и накрая почва да намалява. На мен ми се наложи направо да споря за да ми сложат двигателно масло в скоростите но човека като го пипна и подуши докато го источваше се разбра :lol:. Сега по лесно ми влизат скоростите.Мисля че след 96 са измислили фирменото масло за скорости но е допустимо и тогава да се слага двигателно

Редактирано от Ioan

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маслото ми е проверено преди няма и 1000км (и аз си мислих че е малко, затова рекох да я закарам в сервиз, да го проверят), не че е малко, ами напротив - като отвиха пробката даже леко преля (т.е. предния сервиз където ми я обслужиха и смениха маслото са доляли малко повечко от колкото е трябвало). Така че това отпада - има масло в кутията и е двигателно както написах по-горе - "мотул" вискозитет 10W40, води се уж хубаво масло, скъпо... при положение че предишната ми хонда (акорд 86-а година) на нейната скор. кутия съм сменял маслото с минерално 15W40 и не съм имал оплакване над 80 000км (след това я продадох, затова пиша че до този пробег съм имал наблюдение) и винаги предавките са се включвали еднакви, в различен климат....По едно време мислих, да не се е получило това трудно връщане от 3-та на 2-ра заради малко по-високото ниво на маслото, но така с това по-високо ниво съм я карал няма и 2000км... а и то е било някакви милилитри, не е било с литър отгоре. Знам ли вече. Не че ми е голям проблем, но е дразнещо сутрин на студено в софииските задръствания да ръчкам... За помпата: какви поражения принципно биха се получили ако продължавам да си карам така с нея, ами не я сменя с друга или не я рециклирам (както съм чел мнения че е най-добре - да се рециклица с ремонтен комплект на Хонда) ? В смисъл щом веднъж на 2 - 3 месеца доливам по 2 супени лъжици спир. течност буквално казано, все ми се струва че не е болка за умиране или ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

щом тече я сменяш :lol: по-добре си вземи нова. нивото на маслото не ти е много, точно така се проверява-развиваш пробката и трябва да просълзи през нея.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съжалявам, сигурно ставам вече много досаден с въпросите, но - от къде и за колко най-вече излиза нова горна помпа на съединител ? Бултрако ли е единствения вариант ? На подобна тема не съм попадал, а съм търсил изрично теми и мнения за течащи помпи във форума, затова задавам тук въпроса (да ме прощават администраторите).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Питай в големите доставчици на авточасти: Тех-Ко, Косер, Japanparts, Nipparts и т.н. Оригиналния номер на помпата ти е: 46920-SR3-A01 Успех :lol: При положение, че проблема със скоростите отшумява при загряване на маслото трудно може да се мисли за друга причина, но все пак ако не откриеш от какво е - погледни си тампоните на мотора и прътовете отдолу.Въпреки, че много ме съмнява това да ти е проблема.В краен случай синхронизатор.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. Щом ти сълзи горна помпа, възможно е да имаш малко въздух. Като припомпиш няколко пъти (превключиш няколко скорости) - този въздух излиза в казанчето за спирачна течност и помпата вече работи както трябва, т.е. съединителя отделя както трябва.2. Случайно да ти е твърд педала на съединителя? - ако е така тогава става по-сложно: износен притискателен диск - тогава съединителя не отделя достатъчно и превключването при по-ниските предавки (1-ва, 2-ра и задна) става трудно

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не само при износен притискател се натиска трудно. Ако се е изпилил феродовия също усилието е по-голямо. Обаче проблема е че като си свикнал на съединителя и ти се струва мек , докато не натиснеш наистина мек съединител. Моя като го смених все едно бях разкачил педала в сравнение с преди това. Иначе това с въздуха определено може да става ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При положение, че е твърд педала, ако е изпилен феродовия диск - не трябва ли да приплъзва (скоростите ще влизат още по-лесно) мисля, а не по-трудно. ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обратно,по трудно ще превключва.Но при колегата ме съмнява да е това проблема.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За съжаление понякога не е и маслото. Аз от половин година съм с чисто нов MTF и нов съединител и аз също имам такъв проблем в студеното докато позагрее (3-2 и 2-1). Лятото нямам грижи.Възможно е да са износени някои части в кутията, но интересното е, че когато вали много яко и е сравнително топло (влагата е много) - превключването е като масло, направо като нова кутия. Имам чувството, че и механизмите на лоста може да са виновни в случая.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съединителя е мек и си се натиска както си трябва (и други хонди съм карал, имам база за сравнение, колегата ми дори има hrv което купи чисто ново някога и често го покарвам, по същия начин като на сивика му се натиска педала на съединителя), тампоните на мотора също са ми добре.Колата я имам от скоро и нямам наблюдение лятото (в много топло време) как се сменят скоростите. А като я купих още на следващия ден смених маслата (и това в кутията) и не помня със тарото как се сменяха, в смисъл не ми е направило впечатление имало ли е разлика.Никога досега скоростите не са ми "хъркали" или издавали странен шум, никакви ядове по принцип.Това за евентуално количество въздух в помпата... хубаво, ако е така - защо при другите предавки няма ядове, пък дори и при казване от 2-3, а само при слизане от 3-2 го забелязвам това ?

Редактирано от Mahadeva

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...