Jump to content
K1NG

Поставяне на спортен волан!

Recommended Posts

Искам да си сложа спортен волан на Civic-a 5-та генерация, но моя е с airbag и не намерих нищо във форума, което да ми помогне затова пускам нова тема. Интересуват ме евентуални проблеми и въобще да ми дадете съвет да се занимавам ли или да си карам с този волан? :)

Редактирано от K1NG

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...бе човек тва спасява живот не си играй заради некъв спортен волан който нема да направи колата ти по бърза :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Знам аз и заради това се чудя толкова много. Ма все пак някой ако е заменял такъв волан със спортен да даде някой съвет, как се сменя. Сложно ли е много?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

еми най-много да ти свети чек-а, че нямаш еърбег... а за това колко спасява живот - наскоро един колега пусна колата си за продажба след катастрофа и нито 1 еърбег му се е отворил - като не се отварят за чий ч*п са? аз съм със спортен волан с диаметър 30 см и мога да ти кажа, че е супер удобно, и като карам кола със стандартен волан, все 1 карам камион :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е то това че airbag-a ми може и да не работи се знае :D Аз искам някой ако е сменял да ми даде някакво описание как да сменя моя. Стъпка по стъпка както е описано в тая тема например - http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=22938. Ма аз като гледам моя случай е доста по-сложно- http://www.rbgrn.net/content/23-how-to-rep...-steering-wheel каде трябва да отидат всичките тея кабеляци :)

Редактирано от K1NG

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

амиии във обикновен волан влиза кабел за свирката само :drunk: а тоя с еърбега незанм :santa: някои воланчета нямат свирки и никви кабели не влизат в тях :fun: и за спортния волан трябва да видиш дали фланец ще трябва и такива :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега, хубав линк си намерил с обяснение на английски - остава ти да действаш...ако се вгледаш в снимките, ще видиш, че кабелите са на букси, просто ги откачаш и махаш. В темата, човека не ги маха, защото си остава с еърбег. За спортният волан ти трябва фланец, да. Продават се по магазините за авто аксесоари. Водят ги за Хонда '91, струват между 20 и 25 лв. За самият волан те съветвам да си помислиш за какъв стил на каране точно ще го ползваш, колата ти дали има хидравлика (би трябвало да има) - тоест колко голям да е. По нашите земи най-малкият размер който можеш да намериш е 30 см, има и по 32 и 35. Не те съветвам да си купуваш евтинджос за 30-40 лв. - по-добре за 120-30 нещо марково, дори и да е втора употреба - разлика има :drunk:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

много е кофти малък волан без хидравлика :drunk: правят се мускули :santa: и почваш да намразваш паркирането :fun:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съшто се хванах с това преди известно време доста работи трябва да раскачиш на волана и на края лампичката SRS на таблото трябва да се извади.ако питаш по добре си караи със оригиналния волан airbag(спасява живот)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще станеш като 1 приятел тои имаше голф 2 със спортен волан "без хидравлика" разбирасе :huh: и като го питам защо не си купи друга кола с хидравлика тои викаше за какво ми е като имам тези баници :D:) Голфарска работа ... П.С. Айрбега си е Айрбег остави си го там кадето са го сложили хората апък и няма да ти стане по бърза колата със спортен волан!

Редактирано от B7_

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

много е кофти малък волан без хидравлика :huh: правят се мускули :D и почваш да намразваш паркирането :)

и с оригиналния се правят мускули, аз съм като бате Арни станал от как зех книжка

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми аз така или иначе имам нужда от малко фитнес. Тъкмо ще оформа малко баниците :huh: Не бе сериозно единствено ме спира това, че е много занимавка с тея кабеляци и ми е гузно че махам нещо което може да ме спаси :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата е с хидравлика бе хора....Един спомена "ако е без" и повечето не дочитат даже :huh: Колегата K1NG a.k.a Бисер пита как да процедира с airbag-a :D Ако някой има снимков материал или знае повече нека сподели :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде, че ми е наложително. Никой ли не се е занимавал с това до сега? Май аз съм единствения тъп който иска да си махне airbag-a :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата е с хидравлика бе хора....Един спомена "ако е без" и повечето не дочитат даже :) Колегата K1NG a.k.a Бисер пита как да процедира с airbag-a :D Ако някой има снимков материал или знае повече нека сподели :D

Arsov странно ли ти е 5 ген без хидравлика,защото има такива които са без хидравлика.Колега остави си волана и не се занимавай с глупостти ако нямаше аербеци-добре,но при условие че имаш само ще си окипазиш колата

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко не по темата - 15 мнения от които с чиста съвест мога да изтрия поне 12 :bounce: Така та на въпроса за смяна на волан (стоков с еърбег), с "спортен"Значи отсрани на волана има малки капачета, леко ги сваляш с отверка (права), като на едното има закачено жълто PVC етикетче, което те подсеща че имаш еърбег и да внимаваш!!!Самият еърбег и бибипката (демек класона) са захванати с 2 болта , за които са ти нужни "имбуси"След като ги развъртиш тях средната част се сваля леко и се оглеждаш за 2 жълти букси.Отдавна съм свалял моят волан и не помня много добре, но имаше едни червени "закопчалки" на жълтите букси.Свалят се леко с помощта на малка "права" отверка и вече си махнал еърбега.След това се сваля средната конзола, на която са контактите с кабелчета за класона, както и изключвателите за ключа на мигачите.Най-сетне се стига до централната гайка, която държи самият волан. Отвиваш я и вадиш волана.Вече си готов да слагаш фланеца и спортният волан.Внимавай как си спрял колата и в какво положение са ти гумите, че аз дебел го ядох докато псотавя волана перфектно прав!!!Недостаъци: трябва да си поиграеш малко с кабелчета за да имаш класон. В повечето случаи има класон и кабелчета, както на "спортният" волан, така и в окомплектацията на фланеца. Няма да ти изключва автоматично ключа за мигачите, трябва да го връщаш ръчно. И за това има решение, ама зависи колко е "Илиенци" фланеца, ако ме разбираш :bounce: Това , ковето най-много те тормози, а именно еърбега: Няма да ти свети никакъв чек, че е изключен, нито ще ти дава грешка екуто и подобни горе изброени простотий.Всичко описано е лично тествано на: Civic hatchback'92Хахахах, сега видях, че колата на която съм тествал смяната на волана, съвпада едно към едно с описаната от теб под аватара ти: Honda Civic Vtec-e D15Z1. Успех в начинанието и Весело псорещане на 2010г.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
:bounce: Не не ми е странно просто съм карал колата и знам, че е с хидравлика :bounce:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно след леката забележка на първи ред в моят пост, не се усещате да престанете с тъпите и излишни спорове извън темата. Тях може да водите на воля в някой чат и т.н.!!!Всичко има граници в крайна сметка!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма да ти изключва автоматично ключа за мигачите, трябва да го връщаш ръчно. И за това има решение, ама зависи колко е "Илиенци" фланеца, ако ме разбираш

Странно, при мен няма такъв проблем, и мигачите си се изключват при връщане на волана. Пожелавам на колегата безпроблемна интервенция и весели празници на всички!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Misho:"Това , ковето най-много те тормози, а именно еърбега: Няма да ти свети никакъв чек, че е изключен, нито ще ти дава грешка екуто и подобни горе изброени простотий."Как ти хрумна тази простотия че няма да ти свети СРСа???И както пишат ако ще правиш колата по опасна... то разкачи акомулатора за 20тина мин. Ако не искаш да се самоубиеш :)А СИВИКа с два айрбага ли е??

Редактирано от sand0

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на misho за информацията. Най накрая някой да ми даде тази информация която исках. Също и на sand0 за съвета да си разкача акумулатора :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пак да попитам.Ємаш ли втора възглавница?И както казах не го слушай мишо че нямя да ти свети СРС след като сговниш системата.

Редактирано от sand0

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди няколко дена си сложих спортен волан.Колата е Сивик 95г. и е с 2 еарбега. Други с 2 за сега несъм виждал. До колкото разбрах само излезли 95та са с 2. На мен ми светеше SRSа и ми казаха, че щом ми е мек клаксона явно еарбега е оползотворен и понеже е голям геврека и трудно влизам и излизам в колата реших да го сменя. Оказа се, че просто не е свързан правилно, но вече бях почнал и преебах тая част със лентовия кабел. Сега съм мноого доволен от спортния. Много по-удобен, по-лесно влизам и излизам от колата и определено е по-голямо удоволствие при карането. Но да, сега нямам еарбег пред лицето си.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип можеш да спасиш гаджето си като активираш поне втория айрбаг.. Но понеже е опасно да си играеш с оганя няма да кажа как.И да моята 95та година беше с два айрбага и двата ми потрябваха когато ме размазаха чакайки на светофар от Гкласа с над 80км/ч

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хах аз линка на Zero не го и бях погледнал. Благодаря на всички за съветите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Misho:"Това , ковето най-много те тормози, а именно еърбега: Няма да ти свети никакъв чек, че е изключен, нито ще ти дава грешка екуто и подобни горе изброени простотий."Как ти хрумна тази простотия че няма да ти свети СРСа???И както пишат ако ще правиш колата по опасна... то разкачи акомулатора за 20тина мин. Ако не искаш да се самоубиеш :)А СИВИКа с два айрбага ли е??

Ами на теб как ти хрумна да напишеш думата "простотия"Въпреки всичко държа да ти отговоря: Практически е доказано на моята бивша кола, че след махане на airbag - SRS не свети. Аз не говоря "празни простотий" както повечето във форума само си чесат езиците и трият клавиатурите !!!

Пак да попитам.Ємаш ли втора възглавница?И както казах не го слушай мишо че нямя да ти свети СРС след като сговниш системата.

Има си начини всичко да е ОК

Няма да ти изключва автоматично ключа за мигачите, трябва да го връщаш ръчно. И за това има решение, ама зависи колко е "Илиенци" фланеца, ако ме разбираш

Странно, при мен няма такъв проблем, и мигачите си се изключват при връщане на волана. Пожелавам на колегата безпроблемна интервенция и весели празници на всички!
Точно затова написах че зависи от фланеца. С единият имах този проблем, после си купих друг и видях разликата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, и аз си смених оригиналния волан с airbag със спортен. Много голям ми идваше тоя оригиналния, сега съм по-доволен, по лесно си оправлявам колата. Моят е с диаметър 30см, единствения недостатък който намирам е че не ми се вижда цялото табло с уредите, ама това не е болка за умиране. Направих грешката обаче да сложа ефтинджос и сега се оглеждам за нещо по-марково, така че съвет, направо си търси марков, няма смисъл от тия ефтините!

Редактирано от Ganchev

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

MISHO :) практически доказваш че си купил кола на старо с изгърмял айрбаг и не сменен СРС комп.Демек някой тарикат ти е направил системата да не свети за да не разбереш че си прецакан.Свети ли изобщо крушката на СРСа???Ако да то са я запоили към някои от другите индикатори за да гасне когато те загаснат :)Хаххххаа

Редактирано от sand0

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хора стига сте спорили вече. Благодаря. Информацията която исках я получих. Не се занимавайте да спорите повече :)По принцип мислех да сменям моя с Yed, ама си се оглеждам все още за някое готино MOMO втора ръка. Имам един друг въпрос сега. Волана който си купя на всеки един фланец ли ще стане? Защото имам фланец за civic под ръкаи мисля да използвам него.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да. Универсалните фланци (турски, или там каквито са по авто аксесоарите) имат много дупки, така че да пасват на всякакви волани. Ако фланеца ти е примерно МОМО, шанса да стане на волан Спарко е малък (естествено пак всичко зависи от модела)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

MISHO :tooth: практически доказваш че си купил кола на старо с изгърмял айрбаг и не сменен СРС комп.Демек някой тарикат ти е направил системата да не свети за да не разбереш че си прецакан.Свети ли изобщо крушката на СРСа???Ако да то са я запоили към някои от другите индикатори за да гасне когато те загаснат :)Хаххххаа

естествено че съм купил колата на старо и още как, но:След като махнах спортният волан имах нещастието да се фрасна, карайки с оригиналният с включен еърбег, повярвай ми еърбега си сработи!!!Колата е с еърбег само на волана, 92год беше.При свален оригинален волан, не светеше SRS-a. При оригинален такъв си светеше и даже гаснеше с 1 сек. закъснение след запалване на двигателя.Факт, че не светеше при махнат и сработи при наличен еърбег!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...