eskinazi 1 #1 Публикувано 22 Декември, 2009 изкам да попитам тъй като някаде в вибокс гледах 1но клипче за шифт лампа кадето е бутончето за нулиране на км на неговото място беше поставена тая лампа.че мисалта ми е как мога да си я варжа към оборотомера примерно на 7500 об да ми светва лампата благодаря предварително Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Белов 0 #2 Отговорено 30 Декември, 2009 Първо си сложи турбо на кошницата пък после и слагаи шифт лампа.Явор Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
K1r1L 860 #3 Отговорено 30 Декември, 2009 че без турбо неможе ли ?! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
TEHKO 49 #4 Отговорено 30 Декември, 2009 е неможеш да оцелиш оборотите едва ли толкоз бързо скача стрелката трябва турбо Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
spas21 48 #5 Отговорено 30 Декември, 2009 Виж жичката, която ти стига до в-тек контролера, който е от задната страна на главата, от ляво.Погледни какъв цвят е.После намери тази живка и на комп.на колата, който е в краката на пасажерското място, от дясно под мокета.Не съм много сигорен, но тази жичка е +-сова.Нямери си място на таблото където да си поставиш лампичката и прекарай +-са до нея, а (-) си хвани от лампите на таблото.И когато ти се включи в-тека лампата ще святка. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pamo 346 #6 Отговорено 30 Декември, 2009 Имаш предвид VTEC соленоида, защото VTEC контролер е съвсем друго нещо Пък и май колегата има предвид именно шифт, а не VTEC индикатор Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
eskinazi 1 #7 Отговорено 11 Януари, 2010 интересува ме дали като е на прекъсвач оборотомера има шанс да си направя да ми свети лампата Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
OptimusPrime 2 #8 Отговорено 11 Януари, 2010 А защо ти е чак на прекъсвач? Ако идеята е да е шифт индикатор, според мен е по-добре да е 500-1000 оборота под прекъсвача (или друга близка стойност, която сам да си определиш опитно и ти е удобна) за да можеш да я видиш, че светка лампата и да имаш време да превключиш преди да си стигнал прекъсвача, защото губиш от обороти ако смениш след като се включи прекъсвача. По добре е да смениш точно преди да включи прекъсвача и да паднат оборотите. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Radeon4o 22 #9 Отговорено 11 Януари, 2010 Естествено, че има начин, ама и трябва малко да разбираш от електроника. Можеш да го реализираш това нещо с PIC микроконтролер като вземаш сигнал от бобината и по неговата честота определяш оборотите на автомобила. От там нататък е лесно....при 7000 оборота и над тях (примерно) вдигаш ниво 1-ца на някой от изходите на микроконтролера, към който ти е свързан светодиода и той съответно светва. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest necentrovaniq #10 Отговорено 11 Януари, 2010 Интересно,а някаква схема можеш ли да приложиш? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kalmara 49 #11 Отговорено 11 Януари, 2010 spas21 написа: ...Колега, от цялат работа дето обясняваш почти нищо не разбрах, но ми прилича на инструкция как колегата да си направи шифт лампата да му светка на 5000-5500 оборота, след като от втек соленоида ще взима сигнал. Пък той пита за 7500 ... ама знам ли и аз. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Radeon4o 22 #12 Отговорено 12 Януари, 2010 necentrovaniq написа: Интересно,а някаква схема можеш ли да приложиш?Да. Тя схемата не е нищо особено. Ще я начерта днес или утре и ще пусна линк. Някой само да напише софтуера. Трябва да се използва един таймер, който да брои импулсите на входа за определено време и на тяхна база да се сметнат оборотите. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
eskinazi 1 #13 Отговорено 12 Януари, 2010 май тая схема ще е трудничка не очаквах да етолкова сложно но както и да е колегата да пусне схема пък ще му мисля....... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
PoweRG 54 #14 Отговорено 12 Януари, 2010 Колега защо не си сложиш едно П28 и с Crome можеш да си направиш CEL да свети като шифтлайт, при това за секунди. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Radeon4o 22 #15 Отговорено 12 Януари, 2010 (Редактирано) PowerRG ти казва най-лесното решения по въпроса, ама не е и много евтино. А м/у другото в профила ти пише, че караш Civic VTEC та може и да си с P28 или P30 ECU, но да не си запознат eskinazi: Какъв модел ти е компютъра на колата ти? П.С Схемата е повече от проста. Може да се сглоби на хвърчаща тестова платка за 10 минути. Въпросът е някой да напише софтуера за процесорчето. Редактирано 12 Януари, 2010 от Radeon4o Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kalos 37 #16 Отговорено 12 Януари, 2010 Във всички случаи на колегата ще му е по-лесно да си купи готова шифт лампа.А колега Radeon4o дай една схема за това което говориш пък може и да измислим някое пикче /не съм мн добър ама многа да опитам/ Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Radeon4o 22 #17 Отговорено 12 Януари, 2010 СхемаНай-лесно е готова лампа да се вземе...прав си Това с 'направи си сам' е за хората, които имат време и им се занимава...от части и от любопитство. Не знам дали на входа ще има нужда от транзистор да усили малко импулса, но би трябвало и така да функционира Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kalos 37 #18 Отговорено 12 Януари, 2010 и като каза за свободно време, точно тогава ще опитам Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Radeon4o 22 #19 Отговорено 12 Януари, 2010 Ок дано да имаме положителен резултат от цялата работа. Ако има нещо мога единствено да помагам за софтуера, т.к нямам време да го пиша сам, а и определено не съм специалист по програмиране Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kalos 37 #20 Отговорено 12 Януари, 2010 е то ще е силно казано писане на софтуер, ама като имам време ще опитам, лошото е, че иямам на какво да го тествам за момента Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Radeon4o 22 #21 Отговорено 12 Януари, 2010 Само да вметна, че входа трябва да се свърже към нисковолтовата част на бобината. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kalmara 49 #22 Отговорено 12 Януари, 2010 PoweRG написа: Колега защо не си сложиш едно П28 и с Crome можеш да си направиш CEL да свети като шифтлайт, при това за секунди.Бре колега, аз ли не виждам или на eksanzi в профила пише че кара втек ... ако е заводски шанса е голям да е със п28 или п30, пък и за обд0 витеците стоковите /pw0/ също има скрипт, който превръща чека в шифт лампа. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kalos 37 #23 Отговорено 12 Януари, 2010 Мн си прав, но вече обърнахме темата Колега Radeon4o, сега намерих една схема от списание млад констурктор, мисля да опитам с жица омотана около кабел за свещ, на доста от хондичките бубината е в делкото. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Radeon4o 22 #24 Отговорено 12 Януари, 2010 Много си прав. Достъпа до бобината вярно, че е много сложен. Става с омотан кабел както каза само, че на входа на схемата трябва да се добави едн транзистор, за да усили импулса, който ще се индуцира в кабела. Ще пооправим схемата тия дни Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pamo 346 #25 Отговорено 12 Януари, 2010 Аз пък ще експериментирам с аналоговия сигнал от оборотомера Нещо с тригери на "шмит" ми идва на ум.А пък за входа на вашата схема - дали ще има нужда от корекция на нивото е трудно да се каже, когато всичко е експеримент, но може да се замени постоянното съпротивление (100к) с примерно 33к, и да се добави примерно тример 75к. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kalmara 49 #26 Отговорено 12 Януари, 2010 (Редактирано) Щом сте обърнали темата поне и натам да се включа полезно ... ей ви един преобразувател честота-напрежение, никви пикове, никви 5 лева. Сигнала се взима от синята жица от делкото. п.п. Баси тоя постимейдж докато се осъзнае и оп - два поста пред моя. Редактирано 12 Януари, 2010 от kalmara Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kalos 37 #27 Отговорено 12 Януари, 2010 (Редактирано) еми, май отпада писането на каквото и да било, това е хубава, лесна, евтина и удобна схема и най-важното готова и тествана Редактирано 12 Януари, 2010 от kalos Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Radeon4o 22 #28 Отговорено 12 Януари, 2010 pamo: твоя вариант е по-лесен дори като се замисля може да се направи и с компаратор като на единия вход се подава сигнала от оборотомера, а на другия се слага делител с тример, от който да се регулира прага на сработване на светодиода Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Radeon4o 22 #29 Отговорено 12 Януари, 2010 Ихиии...много бързо се пише в темата. Докато си напиша поста и хоп....решението е дадено то kalmara Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pamo 346 #30 Отговорено 12 Януари, 2010 (Редактирано) Radeon4o написа: pamo: твоя вариант е по-лесен дори като се замисля може да се направи и с компаратор като на единия вход се подава сигнала от оборотомера, а на другия се слага делител с тример, от който да се регулира прага на сработване на светодиода Ми аз на тая база всичко, и лампата за горивото така ще е опс, сега видях: пък и схемата от калмара хич не е лоша - евтини и достъпни изцяло части Редактирано 12 Януари, 2010 от pamo Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kalmara 49 #31 Отговорено 12 Януари, 2010 Иии мали, добре че е Калмара да ви отвори очите. Ако сте послушнички може и платката да му изрови из кои ахриви е. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
eskinazi 1 #32 Отговорено 12 Януари, 2010 количката ми е завотски втек с мотор d16z7 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kalos 37 #33 Отговорено 13 Януари, 2010 ако не се бъркам, това е с p28, т.е. чипваш компутера и си слагаш фичър за шифт лампа Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове