eskinazi 1 #1 Публикувано 22 Декември, 2009 изкам да попитам тъй като някаде в вибокс гледах 1но клипче за шифт лампа кадето е бутончето за нулиране на км на неговото място беше поставена тая лампа.че мисалта ми е как мога да си я варжа към оборотомера примерно на 7500 об да ми светва лампата благодаря предварително Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Белов 0 #2 Отговорено 30 Декември, 2009 Първо си сложи турбо на кошницата пък после и слагаи шифт лампа.Явор Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
K1r1L 860 #3 Отговорено 30 Декември, 2009 че без турбо неможе ли ?! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
TEHKO 49 #4 Отговорено 30 Декември, 2009 е неможеш да оцелиш оборотите едва ли толкоз бързо скача стрелката трябва турбо Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
spas21 48 #5 Отговорено 30 Декември, 2009 Виж жичката, която ти стига до в-тек контролера, който е от задната страна на главата, от ляво.Погледни какъв цвят е.После намери тази живка и на комп.на колата, който е в краката на пасажерското място, от дясно под мокета.Не съм много сигорен, но тази жичка е +-сова.Нямери си място на таблото където да си поставиш лампичката и прекарай +-са до нея, а (-) си хвани от лампите на таблото.И когато ти се включи в-тека лампата ще святка. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pamo 346 #6 Отговорено 30 Декември, 2009 Имаш предвид VTEC соленоида, защото VTEC контролер е съвсем друго нещо Пък и май колегата има предвид именно шифт, а не VTEC индикатор Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
eskinazi 1 #7 Отговорено 11 Януари, 2010 интересува ме дали като е на прекъсвач оборотомера има шанс да си направя да ми свети лампата Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
OptimusPrime 2 #8 Отговорено 11 Януари, 2010 А защо ти е чак на прекъсвач? Ако идеята е да е шифт индикатор, според мен е по-добре да е 500-1000 оборота под прекъсвача (или друга близка стойност, която сам да си определиш опитно и ти е удобна) за да можеш да я видиш, че светка лампата и да имаш време да превключиш преди да си стигнал прекъсвача, защото губиш от обороти ако смениш след като се включи прекъсвача. По добре е да смениш точно преди да включи прекъсвача и да паднат оборотите. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Radeon4o 22 #9 Отговорено 11 Януари, 2010 Естествено, че има начин, ама и трябва малко да разбираш от електроника. Можеш да го реализираш това нещо с PIC микроконтролер като вземаш сигнал от бобината и по неговата честота определяш оборотите на автомобила. От там нататък е лесно....при 7000 оборота и над тях (примерно) вдигаш ниво 1-ца на някой от изходите на микроконтролера, към който ти е свързан светодиода и той съответно светва. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest necentrovaniq #10 Отговорено 11 Януари, 2010 Интересно,а някаква схема можеш ли да приложиш? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kalmara 49 #11 Отговорено 11 Януари, 2010 ...Колега, от цялат работа дето обясняваш почти нищо не разбрах, но ми прилича на инструкция как колегата да си направи шифт лампата да му светка на 5000-5500 оборота, след като от втек соленоида ще взима сигнал. Пък той пита за 7500 ... ама знам ли и аз. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Radeon4o 22 #12 Отговорено 12 Януари, 2010 Интересно,а някаква схема можеш ли да приложиш?Да. Тя схемата не е нищо особено. Ще я начерта днес или утре и ще пусна линк. Някой само да напише софтуера. Трябва да се използва един таймер, който да брои импулсите на входа за определено време и на тяхна база да се сметнат оборотите. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
eskinazi 1 #13 Отговорено 12 Януари, 2010 май тая схема ще е трудничка не очаквах да етолкова сложно но както и да е колегата да пусне схема пък ще му мисля....... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
PoweRG 54 #14 Отговорено 12 Януари, 2010 Колега защо не си сложиш едно П28 и с Crome можеш да си направиш CEL да свети като шифтлайт, при това за секунди. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Radeon4o 22 #15 Отговорено 12 Януари, 2010 (Редактирано) PowerRG ти казва най-лесното решения по въпроса, ама не е и много евтино. А м/у другото в профила ти пише, че караш Civic VTEC та може и да си с P28 или P30 ECU, но да не си запознат eskinazi: Какъв модел ти е компютъра на колата ти? П.С Схемата е повече от проста. Може да се сглоби на хвърчаща тестова платка за 10 минути. Въпросът е някой да напише софтуера за процесорчето. Редактирано 12 Януари, 2010 от Radeon4o Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kalos 37 #16 Отговорено 12 Януари, 2010 Във всички случаи на колегата ще му е по-лесно да си купи готова шифт лампа.А колега Radeon4o дай една схема за това което говориш пък може и да измислим някое пикче /не съм мн добър ама многа да опитам/ Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Radeon4o 22 #17 Отговорено 12 Януари, 2010 СхемаНай-лесно е готова лампа да се вземе...прав си Това с 'направи си сам' е за хората, които имат време и им се занимава...от части и от любопитство. Не знам дали на входа ще има нужда от транзистор да усили малко импулса, но би трябвало и така да функционира Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kalos 37 #18 Отговорено 12 Януари, 2010 и като каза за свободно време, точно тогава ще опитам Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Radeon4o 22 #19 Отговорено 12 Януари, 2010 Ок дано да имаме положителен резултат от цялата работа. Ако има нещо мога единствено да помагам за софтуера, т.к нямам време да го пиша сам, а и определено не съм специалист по програмиране Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kalos 37 #20 Отговорено 12 Януари, 2010 е то ще е силно казано писане на софтуер, ама като имам време ще опитам, лошото е, че иямам на какво да го тествам за момента Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Radeon4o 22 #21 Отговорено 12 Януари, 2010 Само да вметна, че входа трябва да се свърже към нисковолтовата част на бобината. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kalmara 49 #22 Отговорено 12 Януари, 2010 Колега защо не си сложиш едно П28 и с Crome можеш да си направиш CEL да свети като шифтлайт, при това за секунди.Бре колега, аз ли не виждам или на eksanzi в профила пише че кара втек ... ако е заводски шанса е голям да е със п28 или п30, пък и за обд0 витеците стоковите /pw0/ също има скрипт, който превръща чека в шифт лампа. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kalos 37 #23 Отговорено 12 Януари, 2010 Мн си прав, но вече обърнахме темата Колега Radeon4o, сега намерих една схема от списание млад констурктор, мисля да опитам с жица омотана около кабел за свещ, на доста от хондичките бубината е в делкото. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Radeon4o 22 #24 Отговорено 12 Януари, 2010 Много си прав. Достъпа до бобината вярно, че е много сложен. Става с омотан кабел както каза само, че на входа на схемата трябва да се добави едн транзистор, за да усили импулса, който ще се индуцира в кабела. Ще пооправим схемата тия дни Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pamo 346 #25 Отговорено 12 Януари, 2010 Аз пък ще експериментирам с аналоговия сигнал от оборотомера Нещо с тригери на "шмит" ми идва на ум.А пък за входа на вашата схема - дали ще има нужда от корекция на нивото е трудно да се каже, когато всичко е експеримент, но може да се замени постоянното съпротивление (100к) с примерно 33к, и да се добави примерно тример 75к. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kalmara 49 #26 Отговорено 12 Януари, 2010 (Редактирано) Щом сте обърнали темата поне и натам да се включа полезно ... ей ви един преобразувател честота-напрежение, никви пикове, никви 5 лева. Сигнала се взима от синята жица от делкото. п.п. Баси тоя постимейдж докато се осъзнае и оп - два поста пред моя. Редактирано 12 Януари, 2010 от kalmara Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kalos 37 #27 Отговорено 12 Януари, 2010 (Редактирано) еми, май отпада писането на каквото и да било, това е хубава, лесна, евтина и удобна схема и най-важното готова и тествана Редактирано 12 Януари, 2010 от kalos Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Radeon4o 22 #28 Отговорено 12 Януари, 2010 pamo: твоя вариант е по-лесен дори като се замисля може да се направи и с компаратор като на единия вход се подава сигнала от оборотомера, а на другия се слага делител с тример, от който да се регулира прага на сработване на светодиода Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Radeon4o 22 #29 Отговорено 12 Януари, 2010 Ихиии...много бързо се пише в темата. Докато си напиша поста и хоп....решението е дадено то kalmara Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pamo 346 #30 Отговорено 12 Януари, 2010 (Редактирано) pamo: твоя вариант е по-лесен дори като се замисля може да се направи и с компаратор като на единия вход се подава сигнала от оборотомера, а на другия се слага делител с тример, от който да се регулира прага на сработване на светодиода Ми аз на тая база всичко, и лампата за горивото така ще е опс, сега видях: пък и схемата от калмара хич не е лоша - евтини и достъпни изцяло части Редактирано 12 Януари, 2010 от pamo Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kalmara 49 #31 Отговорено 12 Януари, 2010 Иии мали, добре че е Калмара да ви отвори очите. Ако сте послушнички може и платката да му изрови из кои ахриви е. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
eskinazi 1 #32 Отговорено 12 Януари, 2010 количката ми е завотски втек с мотор d16z7 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kalos 37 #33 Отговорено 13 Януари, 2010 ако не се бъркам, това е с p28, т.е. чипваш компутера и си слагаш фичър за шифт лампа Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове