Jump to content
J's Racing BB8

Въпрос за Турбо!

Recommended Posts

Здравейте.Интересува ме от ето тази снимка,защо турбините са сложени чак отзад а не отпред до колекторите???Какъв е ефекта като са отзаде почти до крайното гърне,или ефекта е един и същ дали ще са отпред до колекторите или чак отзад.Повече мощност ли вадят като са отзад.И още два въпроса.Как се настройва турбината(От ЕCU-то ли?).И къде се монтира Blow off-a и как работи той?

 

Публикувано изображение

Редактирано от Valio_

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не разбирам толкова, но според мен това може да е някакъв задно или централно разположен двигател.А колкото до blow-off-а, той се вижда монтиран - единия е между двата ауспуха, а другия в дясно до стената, ако така мога да се изкажа.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А за първи път виждам такова животно :P Може да е нямало място отпред ама ми се струва че тия филтри доста вода ще събират там.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, колега, тя сигурно колата не се кара ежедневно, иначе би било глупаво просто.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А колкото до blow-off-а, той се вижда монтиран - единия е между двата ауспуха, а другия в дясно до стената, ако така мога да се изкажа.

Да де знам каде е.Но имах в предвид къде точно се монтира.Преди турбината или след,нещо такова.Другото което несъм виждал до сега под blow off-a и на двата има някакви тръбички който слизат надолу.И като проследих пътищата на притока на въздух,от филтрите влиза в компресора,и от там идват още 2 тръби (за всяка турбина по 1)който гледам идват някаде отпред взлизат в една и после се спуска на долу,там да не би да е кулера?или се бъркам?

 

Dilqn Mitev-само че тук не се вижда двигателя да е отзад.

Редактирано от Valio_

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Онзи ден гледах по Дискавъри на една кола ги набутаха там, защото да не греело отпред !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно не е само за коли със задно разположен двигател. Ето един готин Lexus

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да найстина..не бях виждал подобно нещо на кола с предно разположен двитагел!Но все се чудя..какво става като му раздадеш цялата газ турбините се нагряват стабилно,минаваш през локва намокрят се и... ? Същото нещо съм виждал при спирачните дискове,когато спираш агресивно от висока скорост(примерно) дисковете се нагряват,мокриш ги през локвата и са чао!Това нещо може ли да стане и с турбините ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На снимката Двигателя не е задно разположен съдейки по тръбите на аспуха откъде идват. ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е да.Нека някой компетентен да изкаже мнение защо ли са сложени там турбините.И на другите ми въпроси в първия пост.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте.Интересува ме от ето тази снимка,защо турбините са сложени чак отзад а не отпред до колекторите???Какъв е ефекта като са отзаде почти до крайното гърне,или ефекта е един и същ дали ще са отпред до колекторите или чак отзад.Повече мощност ли вадят като са отзад.И още два въпроса.Как се настройва турбината(От ЕCU-то ли?).И къде се монтира Blow off-a и как работи той?

 

Това като геледам май :D е някакъв джип с веобразен мотор .Вижда се и не малък диференциал за задното ;) За да са от зад по скоро са там защото,няма място от пред ;) /според мен/.Със сигурност не вадят повече мощност от зад та май и за това са две ,иначе нямаше да се правят турбо колектори и тн. и тн. ,а щяха да се слагат турбини на кой каде му падне.Какво точно трябва да значи /Как се настройва турбината/ . Blow off или разтоварващия клапан така да се каже служи за разтоварване на Т като се върне газта,заради инерцията на Т ,и поради това, че продължава да ''помпа'', при затворени дросели.

Толко от мен ,горе долу тия уроци съм чел и гледал,по запознатите да се изкажат.

Някаде бях постнал принципа на работа на турбото ама знам ли го каде е :D .

 

П.п що не се премести в технически или общи тая тема?Интересна е! Пък ми е и любимата тематика.

Редактирано от fenabg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди години бях гледал някакъв клип как турбинират БМВ М3 и изкарват над 1000 коня. Бяха сложили 2 турбо компресора отзад по същия начин за да не топлят. Друг е въпроса дали е правилно или не. Според мен по този начин ще има огромен турбо лаг и освен това газовете ще са прекалено студени да развъртят турбините до пълният им потенциал.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май е по честа практика :D:D леле човек като седне да рови.

 

 

 

 

Публикувано изображение

 

Публикувано изображение

 

Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.Какво точно трябва да значи /Как се настройва турбината/ .

Ами смисъл на какво налягане да работи,от какви обороти да започне да се развърта(или това зависи от големината на турбината.).Четох,че по голямата турбина е за по високите обороти(защото по бавно се развърта)а по малката е за ниските.Чувал сам и,че на една кола можело да се сложат най много 4 турбини,за което не ми се вярва.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами смисъл на какво налягане да работи,от какви обороти да започне да се развърта(или това зависи от големината на турбината.).Четох,че по голямата турбина е за по високите обороти(защото по бавно се развърта)а по малката е за ниските.Чувал сам и,че на една кола можело да се сложат най много 4 турбини,за което не ми се вярва.

Ще се опитам да ти отговоря най-кратко и ясно.

 

На какво налягане да работи:

- Това зависи от много неща. Какво налягане желаеш ти? Каква е турбината и какво налягане може да "прави"? Правилно ли е сметната турбината за твоя двигател и достатъчен ли е той за да я развърти та да направи 30psi, примерно?

Тези клапани , които вие коментирате не са Blow Off, а така наречените wastegate клапани чрез които се регулира притока на изгорелите газови към топлата част на турбината , следователно и налягането , което ще получите.

Те се разделят на 2 вида: външни като тези , който гледате,а другите са си оригинално закрепени към турбината.

 

Пример:

Публикувано изображение

 

От какви обороти да започне да се развърта:

-За да знаеш от какви обороти ще ти тръгне дадена турбина поставена на твоя мотор трябва да се вземат под внимание редица фактори, някой от които изброих по горе. Най-просто казано - трябва да знаеш параметрите на двигателя си , валове, фазите на застъпване , дебит , които може да премине през всмукателя, главата и т.н. и т.н. Общо взето трябва да си абсполютно наясно как е подготвен мотора ти. Всеки компресор си има карта като тази->

Публикувано изображение

 

Като знаеш параметрите на мотора си, като знаеш как да разчетеш картата на всеки компресор ще можеш да си сметнеш какъв компресор ти трябва и от какви обовори би постигал налягането ,което ти е нужно.

 

На една кола могат да се сложат най-много 4 турбини:

- Тук нещата също за много относителни и всичко зависи от това какво целиш.

 

Дано съм бил поне малко полезен :devil:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още малко разяснение за разликите м/у Blow Off & WasteGate.

 

BOV /Blow Off Valve/ :

 

Публикувано изображение

 

Това е един често срещан блоу офф клапан на Greddy.

Някой колега по-горе се опита да ти обясни какво върши.

С риск да го повторя ще го напиша и аз.

Този клапан се поставя най-често м/у студената част на турбината и дроселовата клапа.

Сработването , ако може така да го наречем става по следния начин: в момент на пълна газ когато турбината е нажулила 150 000об/м и помпа яко в мотора, обортомера показва 7800об/м и ти трябва да превключиш ...пускаш газта, дроселовата клапа се затваря, ти натискаш съединителя за да преминеш на по-горна предавка, но какво се случва в този момент? Топлата част на турбината неможе да спре своя ход от 150 000об, но 0 ...тя продължава да се върти било то и с по-малки обороти , следователно прави налягане, което няма къде да отиде/дросела е затворен/ и трябва да избие на някъде, нали така?

Ако ти липсва този блоу оф клапан , това създало се налягане, което вече се нарича бек прешър, започва да бие право в перките на турбината. Последените не са за препоръчване. С 2 думи турбината заминава.

При наличние на блоу оф клапан , който е с пружина за ХХ налягане , при достигането му , той отваря и изпуска излишното налягане навън в атмосферта... е има и друг вариант да го върне в системата ама да не се отплесваме от темата :lol:

 

 

 

 

Външен wastegate:

 

Публикувано изображение

 

Тези , външните се ползват за по сериозни сетъпи понеже се води, че сработват по-бързо от другите, които ти показах в предния си пост. Има такива , които се регулират механично, има такива , които се регулират електронно. Това зависи най-вече от парите, които ти се хвърлят по автомобила :lol:

 

 

Ето и една снимка на турбо двигател на хонда. Ако все пак нещо не съм обяснил що годе разбираемо :D

 

Публикувано изображение

 

 

п.п. Общо взето това е :devil:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още един малко тъп въпрос.Колите с заводско турбо,имат ли blow off.Щото се чува само съскане при набиране.И ако нямат,турбината и копресора няма ли да се натоварват малко или много?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я да видим дали съм разбрал правилно.По моята логика-изгорелите газове задвижват топлата част на турбината която чрез оста задвижда студената(копресора)и той нагнетява въздух към цилиндрите.Въпрос-В интерколера има ли някаква охладителна течност или се разчита въздуха който се набива в него?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...