Jump to content
sand0

поглед в бъдещето....

Recommended Posts

Тук има и цени за USA, но все пак са нещо ориентировъчно.Успех !!!пс: аз съм За, след като видях ел. мобила какво направи с бегачките :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest necentrovaniq

necentrovaniq под 6000$ няма да минеш за батерий поне за сега :lol:

Колега,Ето едно временно решение докато се изяснят проблемите с батерийте и лицензите. http://www.pluvka.com/dvigateli/extreme-ti...akumulator.html 2 такви може и да стига?Ти си на ход-посочи подходящ двигател с ориентировъчна цена,по възможност от бг?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е този клип ще убие каквито и да е съмнения че кола с електродвигател може да е много по-бърза от двигател с вътрешно горене. Просто електродвигателя направо отвява едни от бързите ферари и порше все едно са дръпнали ръчната с всичка сила

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest necentrovaniq

Добре,а до колко оборота в минута развива на трабанта мотора и какъв му е максималния въртящ момент?

Редактирано от necentrovaniq

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За двутактовият - http://bg.wikipedia.org/wiki/Трабант , официалният сайт -http://www.2tpower.com/forum/ Има фабричен четири тактов - цена 10 000 евро , и тунинг до 200 коня.За задвижване на чистачките ли ще го ползваш и какво общо има трабанта с темата ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest necentrovaniq

Колега,да се сещаш за по лека като тегло кола,подходяща за проба?малко едит http://www.e-powershop.com/product_info.ph...products_id=179 тези батерий май са по добри и са далеч по 6000 долара. некво зарядно http://www.e-powershop.com/product_info.ph...products_id=126 .Дайте идея за двигател? Няма ли токаджий?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

АКО,...живеех в имот с къща, в нормален град, в ДЪРЖАВА...

Ако получавах това, което получават колегите в "бели" държави...

Ако имах техн. знания, желание не ми липсва....ЩЕ ГО НАПРАВЯ!!!

Не се съмнявам, че старта на ел. кола е ... на върха, но...

Цитат за " колко ползвам google":

"Произведението от масата m и скоростта v → на едно тяло представлява друга физична величина p → , която и се нарича импулс или количество на движение на тялото:

p → = m v → .

Импулсът на тяло е векторна величина, която има посока съвпадаща с посоката на скоростта на тялото.

Единицата за импулс в SI е: kg m s = kg m s − 1 (чете се: килограм метър за секунда).

от втория принцип на динамиката следва, че импулса на едно тяло се изменя под действие на приложените върху тялото сили. Наистина, ако на едно тяло действа постоянна сила F → , ускорението a → , което тялото получава е постоянно и равно на средното ускорение за интервала време Δ t , т.е.:

a → = Δ v → Δ t = v → 2 − v → 1 Δ t

Ако с това заместим в уравнението, изразяващо втория принцип на динамиката и преобразуваме, получаваме:

(1) F → = m a → = m v → 2 − v → 1 Δ t = m v → 2 − m v → 1 Δ t

Във формула (1) m v → 1 = p → 1 е импулса на тялото в момента време t 1 , а m v → 2 = p → 2 е импулса на тялото в момент t 2 . Следователно:

m v → 2 − m v → 1 = p → 2 − p → 1 = Δ p →

е изменението на импулса на тялото и уравнение (1) добива вида:

(2) F → = Δ p → Δ t

Последната формула показва, че колкото по-голяма сила действа на дадено тяло, толкова по бързо се променя неговия импулс. Т.е. действието на сила върху дадено тяло води до изменение на импулса на тялото.

Формула (2) може да се представи и така:

(3) Δ t F → = Δ p →

Така се вижда, че едно и също изменение на импулса Δ p → може да се получи или под действие на голяма сила за кратко време, или под действие на по-малка сила, но за по-продължително време.

Произведението Δ t Δ F → също се разглежда като отделна физична величина. Тази величина се нарича импулс на силата. Импулсът на силата характеризира действието на силата върху тялото от гледна точка на това какво изменението на импулса на тялото предизвиква.

Когато на дадено тяло действат повече от една сили, полученото равенство (3) пак остава валидно, с тази разлика, че F → в него е векторната сума от всички сили, действащи върху тялото ( F → = F → 1 + F → 2 + ... + F → n ) или както се казва - равна е на равнодействащата на действащите върху тялото сили. Тогава равенство (3) добива вида:

(4) Δ p → = Δ t . F → 1 + F → 2 + ... + F → n ,.... и т.н "

Би ли го обяснил "като за блондинки".. :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

М/у другото ХОНДА ползват в инсайт и СИВИК Хибрид батерик тип D :lol: Тези големите за фенери :D

 

Публикувано изображение

 

Публикувано изображение

 

Обаче:

 

The electric motor does not drive the vehicle on its own at anytime. In fact the battery pack, made up of 120×6.5ah Panasonic Nimh D cells capable of 100A discharge, and 50A charge rates, only allows a usable capacity of 4ah for longer life, so even if a pure EV mode was available, range would be very limited, to perhaps a couple of miles at most. (Insight enthusiasts worldwide including myself are investigating additional battery capacity projects)

 

 

 

OPTIMA акумулатори

Редактирано от sand0

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest necentrovaniq

А с двигателя ко прайм?Някакви идей?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Майна с това какво правим с онова какво правим :lol: Явно не е за теб тази работа :DИзчакай 1-2 години или си купи от мобиле.де някоя от старите модели.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Баааа друго си е да мирише на бензин ;) ;)А и нещо друго - хубаво направена батерия NiMH ще струва майка си и баща си, поради този факт ще започне бълване на китайчета, които след година-две ще почнат да се надуват и да им умират елементи, като клетки на обикновен оловен акумулатор и ще трябват парички за нови. Пак ще се наливат пари, а да не говорим, че тия батерии не се знае колко цикъла на зареждане ще изтърпят, ако не са направени както трябва. Освен това, колегата по горе говори за заряд на акумулатор с 240V за под 2 часа, което мога да си представя с какъв ток ще се зарежда тоя акумулатор. Това хем му скъсява живота, хем ти удължава касовата бележка за електричество. Може пак да ти е по-ефтино, ама да обслужваш такъв електромобил ще ти излезе много по скъпо от обикновен бензинов мотор. Ако изгори намотка на електромотора или имаш проблеми с генератора.......зарядното на тия батерии е импулсно и само то струва колкото половин мотор....като почнем от скъпо струващите и трудно намиращи се крайни мощни транзистори и импулсни трафове....Какво ли наливане на пари ще става ако нещо такова изгори, защото то практически може да изгори във всеки един момент, както гори захранване на компютър. И пак наливаме пари....това е малко като навремето, дилемата между лазерните и мастилено струйните принтери: Лазерните са поо скъпи но като ги купиш, са им доста по-ефтини консумативите, мастилено струйните пък са по-ефтини, но са им скъпи консумативите. И какво стана - и до ден днешен ги има и двата вида. С електромобилите ще стане същото.... Още нещо което се сещам, такава батерия освен че може да достигне маса от почти половин тон, ще черпи ток за заряд (за такова кратко време) който ще иска специална инсталация - демек няма да можеш да си го включиш у вас да си зареждаш колата. Трябва да се промени цялата ел. структура, за да бъде осъществимо това. Говорим за огромни захранвания (импулсни), които заради черпената от тях мощност, ще генерират страхотни смущения в електрическите мрежи. От тук трябва да имат специални и скъпи противосмутителни филтри, които както при китайските компютърни захранвания, няма да бъдат монтирани или некачествено направени. От тук, няма нужда да обяснявам с тия смущения в мрежата как ще почнат да работят някои от уредите вкъщи - като най-усезаемо ще при телевизорите, радиата и т.н. От тук спестявайки от електромобила, ще налеем малко пари за мрежови филтри преди всеки домакински уред, защото нашия любим електромобил сее високочестотни смущения в цялата мрежа. Едно от преимущества на ел. моторите е големия въртящ момент...Другото вие преценете кога ще измести бензиновите автомобили....

Редактирано от Petar Petrov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest necentrovaniq

Майна с това какво правим с онова какво правим ;) Явно не е за теб тази работа ;)Изчакай 1-2 години или си купи от мобиле.де някоя от старите модели.

Майна,Прав си.Тъпо копеле съм,което познава само автомонтиори и стругари+няколко приятела в чужбина.Питам ко прайм,щото това е ФОРУМ.Тук не сме аз и ти и още един каде си чупиме клавиатурите за убиване на времето,а сме бая народ.Едно е да проверявам по сайтовете нещо,друго е ако работя там.При запитване няма шанс за отговор,но ако си от фирмата е друго.никой не се нае да каже-може или не да се зглоби батериен модул и за кви кинти.Аз няма да се откажа от идеята си,но спирам да пиша-няма смисал.В бг всеки гледа да прецака другия.е...л съм го във форума ;) ;) ;) Редактирано от necentrovaniq

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако ще го правиш трябва да имаш знанията. А информация има колкото искаш по форумите за електромобили..Тука тепърва да си чешим езиците нищо нямя да стане ;)Питаш от каде двигател... Ами в линковете които вече са пуснати има и сайт който продават 5 вида двигатели...Четене му е майката.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....

Ясно е че ще измислят много начини да ни взимат парите но определено електромобила много лесно става надежден и за мен най-важното е че природата ще спечели от това много и от там ние също и в съвремения автомобил има доста електроника но ако е направена добре не се разваля.Аман от песимисти обикновено кой каквото търси го намира а не знам песимистите как живеят с себе си ;) то човек ако ви слуша направо може да го докарате до самоубийство

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest necentrovaniq

Taka,Бях се зарекъл да не пиша вече,но днес видях,че от тези "батерий за фенерче" 2 на 6.5 ампера и 1.2 волта са кам 12 кинта и то литиеви май бяха с 2000 цикъла.Едно зарядно ми направи впечатление че има опция да ги зарежда за 15 мин.,но не пишеше дали напълно и дали не ги съсипва.и така....24 волта и 200 ампера може да се получи и с тях.за волтаж 20 батерий,а за ампераж ок 30 такива.Това прави 600 броя по ок 6лв.Доста кинти са това.и към 2 хил лв за двигател с контролер отива всичко кам 8 бимбарици.а да и зарядно-то трябва да се измери и може да се зглоби+купе и разправий по рег кам 10 хил лв горе долу.На този етап е доста скъпо,пък и до 5 год ще ги има готови за по 15 тина бона средно.до тогава-газ или метан му е майката. :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

той и батко арни беше тръгнал да прави колонки за водород на всеки 20км, ама не напредва много бързоясно е електричеството като източник на енергия, но проблема на електромобилите са батериите. първо имат много ниско КПД, много дълго време за зареждане, супер неекологични са, и за производство, и за рециклиране (не говоря да ги хвърлиш на боклука, както повечето от нас правят)после, електричество се прави от ТЕЦ, които горят кал и л***на, и изхвърлят тонове сажди в атмосферата. един ДВГ евро 3-4-5 е в пъти по-екологичен в производството на енергия, отколкото Марица-Изтоккато сложиш и удара върху екологията от производството на електродвигатели и батерии, пониженото КПД, и се достига доста бързо до изравняване, поне в екологичен план, на бензиновия двигателводородния двигател всъщност също е електрически, но електричеството се складира под формата на водород. КПД-то на производство и "горене" на водород е доста по-високо от 'химическите' батерии.но за разлика от заряда на акумулаторите, то водорода може да се зарежда също както бензина и газта - на колонки. което автоматично решава големия проблем на електромобилите - автономността.Малко хора могат да си позволят гараж с подходяща ел.система за зареждане на автомобила, и съответно същата в офиса. докато водород може да си зареждаш на бензиностанциятаединственият шанс за оцеляване на електромобилите, е в супер (мега/хипер, как бяха) кондензаторите. там няма загуба при зареждане/разреждане, и идеята е да станат достатъчно компактни и леки, за да не надхвърлят масата на автомобилано като цяло всички тези идеи са опит за заобикаляне на проблема, а проблема е, че човек консумира повече енергия, отколкото му се полага. изчерпва природните запаси на енергия, и рано или късно, ще се стигне до момента, в който те ще свършат - и ще трябва да си преразгледаме изцяло начина на живот. и нашите деца и внуци ще гледат с презрение на това как сме си бръмкали сами с колите до работа, стоейки по часове в задръствания на включен двигател

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Al_Capone

Проблема е в "нормите" които се определят. Има много евтини и екологични източници на електричество, но били "опасни" и "екологично" несъобразни. Ядрените централи произвеждат супер евтина електроенергия, но били "опасни" и "вредни". За момента възобновяемите източници са прекалено скъпи за използване, но при тях технологиите и тенденцията е към поевтиняване!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Магнум пълни глупоси говориш :)Електричеството си го правиш от каквото искаш. В сащ вече правят ТЕЦ които не изхвърлят сажди (от стрити въглища :)??? ) но в крашна сметка електричеството може и ще се произвежда от незамърсяващи околната среда ресурси."удара върху екологията от производството на електродвигатели" МаМагнум сам го казваш че и за водородния пак ти трябва Ел. Двигател :)Значи водорода за да го произведеш ти трябват "мръсните ел. централи" + инфраструктура + пренос + голяма не-ефективност!!И аз им се чудя на ХОНДА защо водороден.. но ето престрашиха се НИСАН/РЕНО + ТОЙОТАА + Митсубиши и ощр първата година ще има около 100 000 електромобила!!!бе с една дума чети малко преди да пишеш :DА и за Електрическите има вече изградена инфраструктура да не говорим че можеш напълно да си независим ако сам си я произвеждаш ел енергията. Кеф ти слънце, вятър.. домашна атомна централа..

Редактирано от sand0

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук http://www.ev-bg.com/wordpress/?p=190&lang=bg има 2 проекта където е казано точно кои електродвигател се използва направо 2 цели проекта на българин

Редактирано от Ioan

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

санде много си се надъхал да не си дишал изпаренията на акумулатор :thumbs1: чел съм доста, продължавам да чета, и не смятам да спирам и в бъдещеи всичко, което прочитам, е или надъхани еколозчета, или хора, които разбират, и ги оборватвиж за ... всъщност ПРОТИВ приус колко има изписаноколко км трябва да измине, за да има реален ПЛЮС върху околната среда - и дали ще издържи акумулатора му до тогава, и с колко капацитет останал?не си противореча, и електрическия, и водородния автомобил са удар върху екологията. общо взето всичко, което правим, е в противоречие с природатано автомобила на водород няма нужда от (химически) акумулатори, които са най-големия замърсител в един електромобилотносно АЕЦ, съгласен съм, че са много по-екологични от всички останали източници на енергия, които в момента ползвамено проблема им е, че урана е невъзобновим източник на енергия - урановата руда е ограничено количество, и рано или късно ще свърши - особено ако не се ограничаваме в използването ис 2 думи ползваме повече енергия, отколкото ни се полага.пример нефта - продукт на гниенето на био материягодишно човечеството ползва към 500 екзоджаула (5 * 10^20), а биомасата употребява към 3000 екзоджаула от слънцето. Като сметнем колко от тях остават под формата на нефт/газ, а това е доста нищожно количество.ще кажете - да впрегнем вятъра, той е "безплатна" енергия - но по груби сметки енергия на всичкия вятър на земята е към 2500 екзоджаула - трябва да впрегнем поне 20% от вятъра, за да ни осигури енергията, която човечеството ползвакаквото и да правим, трябва да намалим консумацията си на енергия, а не да търсим алтернативни източници на (евтина) енергия. но това означава сериозна промяна на начина ни на живот, а човека е разглезен и не би се жертвал от удобствата си така лесноп.п. като давате линкове, давайте и някакво описание какво има там, какво да гледаме - че иначе никой няма да си даде зора да ги обхожда

Редактирано от Magnum

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хората са го казали , че птичка пролет не прави :thumbs1: Докато правителствата на всяка велика сила не променят законите и наредбите , не очаквайте кой знае каква промяна :thumbs1: До като не настъпи тази промяна , хора като Сандо и много други , само ще са капка в морето , да капка по капка вир става , но вир-а реално влияние в световния океан не оказва , а само край устието му и леко в периферията :) За да не ме разберете грешно и аз съм за екологията , но световните разбирания за екология , за мен , все още са чиста порнография :D Казал съм си , че ако имам средства , за града ще си купя Инсайт , за да подкрепя идеята :lol: но щом закона ми го позволява , ще карам и Ледженд :) Магнума много точно се насочи към смисъла на екологията - за мен не е правилно да се търсят алтернативни източници на енергия за задоволяване на човешкото потребления , което си е чисто прахосничество !!! Целата е как потреблението на хората да намалее и ограничи !!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Tino има известно право но живеем в доста интензивен век в които промените стават с невероятна скорост сравнение с преди няколко десетилетия "ние сме слезли от пътническия влак и сме се качили на свръх звуков самолет". Например сексуалната революция еманципацията на жените а и компютрите и какво ли още не.Не трябва да чакаме някой друг да направи нещо по проблема, щом можем и ние да направим нещо, колкото и да е малко трябва да го направим. Капка по капка вир но вировете почват да се увеличават доста "застрашително". Аз предпочитам да съм отпред вместо да чакам отзад на спокойствия докато някой друг извоюва победата, въпреки че с моите финансови възможности засега съм си почти отзад.В Франция се обсъжда драстично намаляване на вредните емисии в изгорелите газове. В България съвсем законно може да се регистрира кола с електрически двигател. И сега е най изгодно да се кара на ток защото в бъдеще почти е сигурно че ще измислят как да ни взимат парите, сега чрез резервни части и коли които имат нужда все по често от тях за в бъдеще ще измислят нещо друго

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Една от причините да си купя Сивик 2.2 i-CTDi е емисията на CO2 - 138 гр/км., кат. и филтър.Бензиновият аналог е 160 гр/км.Знам, че се отплесвам от темата, но...Ако имах алтернатива, бих избрала това: http://automobiles.honda.com/fcx-clarity/Но то не е дорасло за Родината ни ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честно казано , не знам дали и Кларити-то е алтернатива голяма ;) Не съм се задълбочавал в четенето на това как се добива водородното гориво , но от малкото което прочетох разбрах , че за образуването му или добиването му е нижен метан :( Разглеждайки сайта на Хонда в САЩ , които предлагат алтернативни източници на енергия за цялата къща и лична станция за зареждане на гориво :P От там ми излезна въпроса , като ще го правим с метан , това гориво , какъв е смисъла от по-слабата консумация на горива ??? Метана всеки знае как се добива и за огромно съжаление ПАК , все още не са измислени начини за добиването му от залежи само на метан ;) Ползата е , че няма вредни емисии ;) но колко "екологични" технологии и продукти ще използваме , за да оправдаем нулевите емисии ? И все пак пак се опира до природно ресурсни горива ;) Какво става тогава - по-голямо търсене на метан в световен мащаб , повишаване на цената му , заради по-голяма консумация , почти изравняването му с цената на бензина и дизела , протест на всички таксиметрови шофьори в София и т.н и т.н. ;) Идеята е идеална , но нещо куца плана и изпълнението ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...