Jump to content
Slade

Волана тресе при спиране

Recommended Posts

Здравейте,Днес си смених гумите със зимни с железни джанти. Появи ми се обаче тресене във волана при натискане на спирачка, което беше доста осезаемо дори при малко над 80км. Над 120 при леко натискане волана се разтрисаше доста.Спрях и проверих дали всичко си е по местата, джантите бяха монтирани стабилно. Поизпуснах малко въздух (до около 2,0-2,1 атм) и вибрациите се намалиха значително. Вече при 80км не се усеща почти, нагоре нямаше къде да тествам (утре).Гумаджиите балансираха джантите с гумите и казаха, че са ок - не били криви. Гумите са чисто нови и не изглеждат да са криви.Преди да ги сменя - при спиране със старите летни гуми и лети джанти нямаше такъв проблем, единствено понякога при спиране на светофар в последните метри колата спира като на леки тласъци.Дайте някакъв съвет - ходова част, гуми, джанти, спирачки, РЕГЛАЖ? Какво да направя и откъде да започна?Четох разни теми и тук и в др. форуми и се хванах за главата от възможности...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Просто идея- отиди при друг гумаджия и виж той какво ще направи/каже. От спирачките едва ли да е, понеже и с летните щеше да тресе. Дали не е просто от самите гуми??Попринцип и асфалта може да доведе до подобно тресене, но тогава ще е само в определен участък.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Покарай няколко дни и отиди да ги балансират отново. Новите гуми се "напасват" към джантите при първо слагане (доста често, но не при всички гуми) и губят частично баланс. Но в такъв случай би трябвало да го усещаш не само при спиране? Тресене при спиране е характерно при изкривени дискове. Да си минавал с горещи спирачки през локва в скоро време?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Или са ти криви джантите или тези джанте не са за тази кола(смисал такъв че седния отвор на джантата е малко по широк и не приляга плътно),ако нямаш тасове погледни дали централния отвор е пилепнат от всички страни добре,ако не трябва да си направиш пластмасови флаанци.А ако е крива джанта наи вероятно маистора ти е сложил тези джанти отпред които миналата зима са ти били одзад.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както казаха колегите - крива гума или неточен централен отвор.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще ги проверя пак гумите и джантите в друга гумаджийница. В Дианата казаха, че са ок и не са криви (джантите). За гумите все пак се предполага, че не са произведени дефектни, а и са доста пресни. Ако в другата гумаджийница докажат с някакви тестове и ми издадат някава разпечатка, че гумите са криви - ще направя рекламация, иначе как?Мисля, че при десен завой със спирачка вибрира повече.Не знам как се проверяват спирачните цилиндри - целия апарат ли трябва да се разглоби? Колата спира добре, какво може така изведнъж да се случи на цилиндъра? Мисля, че не задържат апаратите - не почват ми пушат джантите и не смърди на изгоряло...Част от проблема би могъл да идва от спирачките, защото лятото в по-топло време поприсвирваха, сега не се чуват, а и няколко пъти като ходих на автомивка се чу бая съскане при контакта на водата с дисковете, та знае ли се...Идеята ми е да ида да прегледат ходовата част (шарнири, накрайници и т.н.), после гумите и джантите и накрая един реглаж (така и така искам да го направя).С тия спирачки не искам и да се захващам - доста хора обясняват, че са сменили по 2-3 пъти дискове и накладки и проблема с вибрациите не се е оправил.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбира се има и други варианти. Дискове, вътрешно каре... Но няма логика да се прояви изведнъж. Има не един случай на криви нови гуми. Пробвай да размениш предни със задни или леви със десни.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Криви спирачни дискове , усещат се на зимните гуми повече , защото гумите са ти по високи и по тесни...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Размера на гумите (зимните) е 1:1 с летните, както производителя е повелил.Като че ли тресенето се усеща повече в завой и при спиране под наклон (надолу).Възможно е да го е имало и на стария комплект гуми, но сега е много осезаемо.Отивам на преглед на ходова част, гуми и реглаж, после ще кажа.Кофти вътр. каре само при спиране ли се усеща?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, всичко изброено до тук би могло да ти реши проблема, ако естествено се окаже, че това е той... Успех с гореизборените от колегите варианти, защото по-голямата част са сравнитело евтини за отстраняване.. Но... виж аз как си реших проблема, който беше много сходен - да не кажа същия като твоя! И на мен ми тресеше яко при спиране - не само волана, ами цялата кола си подскачаше стабилно. Сещай се при 120 какво е усещането. Минах през какви ли не варианти - гуми, джанти, дискове, накладки, спирачни апарати, кормилна рейка.. чудо!!! И накрая се оказа, че е по окачването. Смених си долните носачи и шарнирите и колата легна на пътя и "заспа".... Никога повече на потрепери нито при спиране, нито при тръгване... И задължително реглаж след такава смяна, нали знаеш?Хайде успех!

Редактирано от Koev

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Затова съм предвидил първо преглед на ходова част и после вс. останало.Дано бързо да хвана проблема, въпреки че като гледам може да ми вземе здравето (и всичките пари)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако джантите са тези, за които си мисля, не би трябвало да е от тях проблема. Карал съм ги на повече от един комплект гуми и не съм имал никакви оплаквания.Опитай да размениш предните и задните колела и да наблюдаваш дали ще има някаква промяна в поведението на колата? Или пък предни колела летните , задните зимните и обратно и да се нацели точно, кои чифт е проблемен и оттам и конкретната гума евентуално (ако е гума)....Другото, за което се сещам е да отидеш на друга гумаджийница и да направиш профилактично един нов баланс, както и да погледнат още веднъж за крива гума (или джанта все пак).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

btw: Какви гуми взе и откъде?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Джантите са точно тези и аз също мисля, че проблема не е в тях :lol: Повече се притеснявам да не са гумите.Uniroyal са от Дианата - от там ми беше изгодно да ги купя и имаше моя размер, освен това бяха пресни и не изглеждаха смачкани, криви и т.н. Там ми ги монтира едно много свястно момче, което ги балансира и каза, че няма нищо криво. Даже тежестите за баланс на повечето гуми са съвсем малки.За всеки случай ще запиша час и в Друмник, за да ги погледнат пак, а също и ходовата част.Ако не се открие там проблема ще почвам спирачките (ужас)...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кофти вътрешно каре тресе и при ускорение. Моя случай е такъв и за сега не съм го решил, защото не мога да намеря каре за автоматик.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От прегледа се установи, че няма разбити части по окачването или рейката, гумите и джантите също са ок.Според тях са криви дискове, може и само от едната страна (вибрациите се усещат малко повече при спиране в десен завой). Това с дисковете както обясняват е безумие - може да се изкривят от минаване през локва, автомивка, интензивно спиране (прегряване) и т.н.Е може ли при всеки такъв случай да се дават по 500-600лв за дискове и накладки?Ако известно време карам с крив диск (по финансови съображения) какви може да са последствията за останалите части по колата (изключае апокалиптични сценарии със счупване на диск, претрепване и т.н.)?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никакви няма да са ти последствията спокойно, просто бъди по-съобразителен. Диск може да се изкриви примерно: ако ползваш много спирачката и след това минеш през локва да го изстуди и си готов. Има и още доста причини и като некачествен елемент, ако не си с оригиналните. Защо не пробваш някой от колегите във форума, които се занимават с части втора ръка да ти изберат два качествени предни диска да си решиш проблема на по-тънка цена.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нее с дискове втора ръка не мога да рискувам. По-скоро бих престъргал моите, но не знам дали има мегдан за престъргване, а и ако ги престържа ще трябва да сменя и накладките. Ако проблема остане или се появи пак - ОТНОВО ще трябва да сменям накладките, този път в комплект с дисковете. Да не говорим, че едно престъргване със спец. машина без сваляне е ~60лв и не си струва.Най-вероятно ще сменям всичко в комплект, но не знам дали зимата е най-удачния момент за такава смяна, не само от финансова гледна точка, но и откъм улягане и разработване. Първо има шанс ръжди да се появят много по-лесно и по бързо и дисковете да се разкривят пак и второ с тия екстремни разлики в температурите + много влага, сняг и т.н. съвсем не е добре. Кофти ситуация

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

E немога да те разбера, няма да си вземеш втора ръка ами ще си престържеш твоите? Втора ръка, ще отидеш в еконта с едно шублерче, ще си измериш, ще огледаш, ще видиш дали имат ръб. Сто пъти по-добре според мен отколкото да ги престържеш, пък и твоите не се знае колко са износени. Ти си знаеш все пак

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моите са доста зле и имат бая ръб - няма смисъл да се занимавам с тях. Просто ще чакам пролетта преди да тръгна да пътувам много и ще сменя направо комплект всичко + спирачната течност. Жал ми е за накладките - добри са, спират идеално, нямат и 15хил. км и сега да ги хвърля заради други дискове втора ръка - не си струва.Забелязвам обаче нещо друго - тресенето при спиране от висока скорост поизчезна, а остана едно леко притрисане при окончателно спиране (~40 до 0). Тогава спирането е и на тласъци, освен че се усеща притрисането (имаше го и преди да сменя гумите). Според мен това е от кривия диск, но интересно защо в момента, в който сложих гумите почна да тресе много яко при спиране, а след това намаля и впоследствие дори изчезна при висока скорост. Дали не е имало и ефект от гумите, които са се "омачквали" в началото или е имала някакви деформации? От друга страна при ускорение до 120-130 още щом сложих гумите, всичко беше бетон, само при спиране проблем.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...