casper 0 #1 Публикувано 23 Октомври, 2009 Здравейте,Колата ми гореше към половин литър масло на 1000км., без проблеми с двигателя и компресиа 12 на 4те цилиндъра.Разбрах, че трябва да сменя сегменти,след като писах тук. Все пак преди да го направя, експериментирах със следното (прочетено от форума на Нисан): Извадих средния мъркуч от всмукателния колектор, този който идва от PCV клапана и запуших отвора с тапа. Края на мъркуча пъхнах в едно закрепено в двигателния отсек шише. Шишето не е омаслено. Но... за 1000км. маслото не е мръднало на 500ния километър от експеримента смених и резонаторно гърне,което се беше скъсило откъм краищата си поради слабата си температуроустойчивост и ниска цена. Как ще коментирате това, да сменям ли тези сегменти??? Защо сега грам не гори масло? Гледах PCV клапана -добре е-пропуска свободно само в едната посоко-към всмукателя и си прави вакуум ако е закачен към маркуча. Да не би да има някаде другаде запушване по системата за вентилациа на картера? Няма масло във въздушния филтър. Знам ,че ниско долу след клапана има някаква кутия която улявя маслените пари-да не би тя да е задръстена??? Ако сегментите наистина са заминали,защо сега изобщо не бута маслото??? Благодаря предварително. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
teror1sta 43 #2 Отговорено 24 Октомври, 2009 Защото са ти заминали не само маслени ами и компресионните. Така се повишава налягането в картера и надува масло през тоя маркуч който си го разкачил. Това че го гори през всмукателния колектор и аз бях го забелязал на моята. Бях сменил колектора и беше лъснат отвсякъде и за 2 седмици вътре стана страшна мазаница. Та определено си за сегменти, защото след като смених моите всичко се оправи без да пипам каквото и да е било друго. А и не съм само аз пример за това ами още 1000 човека от форума. А дали да ги смениш там си решаваш ти Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
casper 0 #3 Отговорено 24 Октомври, 2009 Съгласен сам с логиката ти.Но все пак ако са заминали и компресионните и маслените сегменти,би трябвало и при това положение да гори пак масло,а то не го бута. А и компресията е точно 12 на 4те цилиндъра. При износване на сегментите трябва да има поне малка разлика в компресията на цилиндрите,още повече ако говорим точно за компресионни.А и в шишето за което писах няма и следа от маслоАко вкарва масло през този мъркуч в колектора, не трябва ли да е омаслено и шишето? Щом се налага ще сменя сегмените,но да не се окаже ,че проблема е на друго място.. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
prelude 311 #4 Отговорено 24 Октомври, 2009 ако не пипа масло не барай,че е спорно колко по-добре ще стане след ремонта и частите които ще набутат.колко дават да е нормалната компресия на този мотор?маслото да си сменял като марка наскоро,като вискозитет?вържи всичко както е било преди и виж дали пак ще започне да го харчи или ще кротува? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
casper 0 #5 Отговорено 24 Октомври, 2009 Маслото не е сменяно преди експеримента. До колкото знам тази компресия за този мотор е перфектна. Ако свържа пак мъркуча, не виждам причина да не започне пак да го гори,тъй като нищо друго не сам пипал,освен ако няма някакво значение смяната на резонаторното гърне, което се беше посмачкало. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
teror1sta 43 #6 Отговорено 24 Октомври, 2009 ами шишето не се маслеви, защото няма вакум в него за да засмуква повече маслени пари увлечени с маслени капки. А закачен на колектора има доста хубав вакум. Не съм на 100% сигурен за това което говоря ама друга логика не виждам да има. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pitbuls 21 #7 Отговорено 24 Октомври, 2009 като сложиш маркуча и я напънеш се получава недостиг на гориво и колата си го компенсира с масло -това в кръга на майтапа.теро мисля, че е прав,ако закачиш маркучето сигурно пак ще почне да лапа. а за компресията-имай предвид, че маслото оплътнява доста добре и я вдига при износени сегменти. а и не е задължително да са ти износени и компресионните, може да са само маслените и резултата е на лице-компресия има и масло гори. ако ме питаш мене карай си така щом няма ядове и не се занимавай с ремонти. едно нещо като работи, не го барникай. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kalmara 49 #8 Отговорено 24 Октомври, 2009 Да отбележа също че трябва да се има предвид, че като е откачен тоя клапан и няма налягане в картера разхода /на бензин/ може да скокне доста ... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
casper 0 #9 Отговорено 24 Октомври, 2009 Клапана не е откачен,откачен е мъркуча,който излиза от клапана от към всмукателния колектор. Т.е би трябвало налягането да не е по малко в картера, а може би обратното, тъй като в този случай газовете от картера свободно излизат през клапана, като се губи вакуума,който прави колектора. Наистина ми е чудно защо спря да бута маслото, за мен при износени сегменти трябва да го гори независимо дали е изваден този мъркуч.Но не сам сигурен, знам,че има някакво точно обяснение. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
TipoMan 15 #10 Отговорено 26 Октомври, 2009 Клапана не е откачен,откачен е мъркуча,който излиза от клапана от към всмукателния колектор. Т.е би трябвало налягането да не е по малко в картера, а може би обратното, тъй като в този случай газовете от картера свободно излизат през клапана, като се губи вакуума,който прави колектора. Наистина ми е чудно защо спря да бута маслото, за мен при износени сегменти трябва да го гори независимо дали е изваден този мъркуч.Но не сам сигурен, знам,че има някакво точно обяснение.Хмм... много интересно. Можеш ли да прецениш дали маркуча е изцапан отвътре с масло. Освен това е интересно как работи вентилацията на картера в момента. Дали PCV клапана изобщо отваря в момента, след като няма вакуум от външната му страна?Дали най-лесно няма да се види дали от там не се гори масло, ако по средата на този маркуч не се сложи нещо прозрачно?Примерно един горивен филтър, от най-мъничките, прозрачни, би свършил работа. Ако се задръсти с масло, явно от там го гори.... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
casper 0 #11 Отговорено 26 Октомври, 2009 ето линк със снимка на мъркуча който извадих, поради многобройните запитвания на личната ми поща. Долния край на оградения с червено мъркуч отива директно в PCV клапана. Аз сам го извадил от колектора и сам запушил отвора му.http://img20.imageshack.us/img20/1511/mpfimanifold1.jpg Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kalmara 49 #12 Отговорено 26 Октомври, 2009 Мда бре, то ясно - все тая, дали от тая или от другата страна е откачен клапана. Той пропуска по посока картер-всмукател, вакума на всмукателния колектор го отваря.Нашия експеримент беше при затисната дупка която върви към картера, и клапана висеше точно на тоя маркуч. При затискането на свободния край на клапана /от към картера/ от клапана се чува едно доста звучно "щрак" и ми засмуква пръста, което индикира че при вакуум "от горе" се отваря.Тя вентилацията май върви от щуцера на главата на който слагат филтърчета, през главата, през картера, breather бокса на който е закачен тоя клапан и към всмукателния колектор, за да се "изгаря" вентилацията. Като си му откачил вакума който го отваря, няма как коляновия вал да "смуче" през главата и да си прави сам вентилацията. По тоя начин няма налягане в картера, и явно заради това ти е намалял разхода на масло.Уф, знам ли и аз - нещо много ми се спи и май пиша глупости и аз... !!! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Еди Ведър 135 #13 Отговорено 27 Октомври, 2009 Като си му откачил вакума който го отваря, няма как коляновия вал да "смуче" през главата и да си прави сам вентилацията. !!! По тоя начин няма налягане в картера, и явно заради това ти е намалял разхода на масло....има ли опастност тази операция да навреди на двигателя,щото доста колеги биха пробвали по този начин да намалят разхода си на масло вместо да сменят сегменти и да стане мазало !!! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kalmara 49 #14 Отговорено 27 Октомври, 2009 Ми явно вреди, щом хамериканските ни колеги препоръчват при проблем с разхода на гориво да се подмени първо този клапан, щото като няма налягане в картера двигателя се тормози или нещо такова...знам ли ква му е точната роля. Знам само, че на няколко места попадах на тойоти и един-два мъсъла, които използват Honda OEM PCV клапан. !!! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Magnum 7 #15 Отговорено 27 Октомври, 2009 аз реших, че си откачил другия маркуч, който отива към тръбата преди дроселапо този начин ти реално си убил вентилацията на картеране знам колко е вредно това, но така или иначе двигателя ти е за отваряне - така ще го закрепиш за година-две в повечеединственото, което си мисля може да навреди, е маслото да се затлачи с бензин и вода - които иначе от вентилацията се издухват и изгарятмежду другото под този маркуч, който си откачил, има уловител на пръските, така че не би трябвало да минават пръски през маркуча изобщозащо не пробваш друго - вкарай втори маркуч в тази бутилка, и го вкарай на мястото на оригиналния, и се опитай да уплътниш гърлото на бутилкатавсе едно си срязал оригиналния маркуч, и си бутнал 2та срязаните края в бутилкатака бутилката ще ти е уловител на маслото, но ще имаш добра вентилация на картерасамо внимавай с какво уплътняваш - примерно пробий капачката на бутилката 2 дупки, и вкарай маркучите през тях - че двигателя прави сериозен вакуум Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове