Jump to content
prozium

Икономия на гориво - мръсна с/у чиста кола

Recommended Posts

Темата може да звучи малко абсурдно, освен за тези дето са гледали последния епизод на митбърстърс ;) Но за останалите - идеята е, че когато колата е мръсна се създава ефектът на голф топката, тоест е по аеродинамична и създава по-малко въздушно съпротивление, докато когато е чиста съпротивлението е по-голямо. Та как смятате има ли истина в цялата работа?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предпочитам да съм пич и да давам 10 стотинки отгоре, за по-голямото съпротивление ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз се чудя мойта, защо е толкова икономична, пък то каква била работата ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

тя мойта за тва гори градско 7/100 ... щот не съм я чипкал 2 месеца ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

тоест е по аеродинамична и създава по-малко въздушно съпротивление, докато когато е чиста съпротивлението е по-голямо. Та как смятате има ли истина в цялата работа?

преди доста време някъде бях чел точно обратното.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хаха, мойта трябва значи да гори 2 на 100 ;) Аз лично бих си мил колата всеки ден ако имах възможност да е на качествено място.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

тоест е по аеродинамична и създава по-малко въздушно съпротивление, докато когато е чиста съпротивлението е по-голямо. Та как смятате има ли истина в цялата работа?

преди доста време някъде бях чел точно обратното.

 

Правилно си чел...

Съпротивленията по време на движение на автомобила са 7 вида:

 

- Външно аеродинамично съпротивление (липса на обтекаемост, сложни ъглови форми, неестествено отвеждане на връхлитащя въздух, неполирана повърхност на купето, детайли с неполегат и дори отвесен градус спрямо фронталната или страничната въздушна атака) - до 90 км/ч съставлява около 40% от всички съпротивления, но над 90 км/ч акумулира над 75% от тях. Както по-горе бе обяснено - всичко се качва на кубик. Експоненциалната крива по ординатата приема почти отвесен наклон. С повишаване на скоростта, все по-голям дял от общото съпротивление изземва. Например над 200 км/ч всички останали съпротивления се вместват в границите от 5 % !

- Вътрешно аероднамично съпротивление (преминаването и разпределението на флуида в двигателния отсек, охлаждането на спирачните апарати, завихряне в подкалниците, засмукване или нагнетяване на въздух за климатичната инсталация и др.) - то съставлява до 10% от общото съпротивление

- Съпротивление от преодоляването на наклона - съставлява между 2 и 15% от всички останали съпротивления. В зависимост от мощността на автомобила да преодолява наклона и самия градус на изкачване, определят и голямата вариация на този показател.

- Търкаляне на гумите (хестирезисни загуби) - състъвлява 5-7% от общото съпротивление. Зависи от широчината на гумите, шарката, еластичността на самия каучук, състоянието на пътната настилка, както и наличието на друг флуид в контактното петно.

- Механични загуби от задвижващите елементи (трансмисия, лагери, карета, кардан и пр.) - съставляват до 3% от общите съпротивлния.

- Загуби от разпределение на масите (както по напречната, така и по надлъжната ос на движението на автомобила), вкл. и гравитационните сили. Тук е и ответната реакция на купето (чрез теглото си) спрямо подемната сила, получаваща се от турболентността в задната част на автомобила - съставлява до 5% от общото съпротивление. По принцип производителите на автомобили се старят така да балансират автомобила по надлъжната ос, че разликата да не надвишава 2% между лявата и дясната му част.

- Пълно топлинно съпротивление (конвективен топлообмен) - съставлява до 2% от общото съпротивление и то при много високи скорости. Когато самата температура от триенето на флуида започне да оказва влияние вече говорим за термодинамика, за плътност на топлинния поток – топлоемност. В следствие се появяват затихващи или усилващи се трептения (т.нар. апериодични трептения, част от които са - резонанса, акустиката и т.н.)

 

П.П. От тук.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
http://www.youtube.com/watch?v=f6YdV14acisБлагодарение на "малка" модификация, изразяваща се в покриването на колата с глина и изрязването на множество малки гупчици в глината се получава близо 30% подобрение в икономията на горивото. Обяснява се с това, че така колата създава по-малко съпротивление, подобно на голф топката.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...