Jump to content
PETE_TONG

Д14А4 суап на всмукател

Recommended Posts

Значи от доста време го мисля тоя вариант,колата е Д14А4 на която е сложено:1)колектор 4-2-1 и генерация на 50мм2)Интейк със спортен филтър и пряк достъп до въздухидеята е :Вал от Д16А6 който е пак non v-tec soch но до колкото съм запознат е малко по агресивен от моя,пише във ДОДО ЪПГРЕЙДС ,че имало доста приятен ефект или да сложа вал от Д16З6 раздвижна ролка за да може да зацепим вала като хората смукател от Д16З6-полиран от вътре пилната глава с 0.02мм,полирани портове,полирани и препаснати клапани

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега така или иначе ще сваляте главата защо не направо една V-TEC глава + stage 1 газоразпределителен вал , всмукатела от z6 както си споменал и раздвижената ролка :) Така или иначе ще трябват нови настройки по удачен ми изглежда този вариянт :D ММмхммм... мисля че имаше един колега който беше сложил вал от z6 на d15-ka non-vtec :DПоздрави

Редактирано от hondaracing

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

това - пилната глава с 0.02 мм е смехория до шия - все едно на шубрак 2 грама ракия да сипеш :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вал от D16Z6 не можеш да сложиш, по простата причина че е с 20 гърбици ... трябва да цопнеш цялата кратуна. :D

hondaracing - да нямаш предвид вал от A6, сложен на d15 non-vtec? Нещо ме объркахте и двамата с тоя витеков вал и 'обикновени' глави. :D

Относно главата ... както каза Фокса, тва не е никво пилване, тва е заравняне. :D "Пилни" я със 1мм и тогава ще усетиш разлика, но и ще ти трябва обезателно раздвижна ролка, за да можеш да се настроиш.

 

п.п. Като мислиш да започваш със по-сериозни подобрения помисли за преход към обд1, за да можеш да се настроиш накрая след ъпгрейдите. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се явно съм объркал.. :) валчето е било от А6 Поздрави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи пояснявам,искам на едноваловия не в-тек Д14 да сложа вал от Д16А6 който сущо е едновалов не -втек,чиито разпр.вал предполагам е със по агресивни,големи,остри,и прочее градуси на отваряне и затваряне на клапаните.Предполагам че тая интервенция ще окаже приатен ефект във комбинация със една раздвижна ролка и смукател от Д16З6? айде хондаджии кажете ще стане ли или поне някой да ми даде данните за лифта на стоковия ми вал и лифта на вала от А6 за да мога да питам разни умни глави!?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

би трябвало да стане от d16a6 поне пича на клипчето го е постигнал , а и прегледах доста форуми в , който се споменава ,че става ! така ,че не мисля ,че ще има проблемhttp://www.youtube.com/watch?v=PyrpnJSwVtA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

хей, говорим за Д14А4 :huh: това на клипа е д14а1 дуал карб (поне фабрично е дуал карб де)Не съм писал тук само защото не съм 100% убеден че валът е взаимозаменяем, тоест положението на кобилиците трябва да е 1 към 1 а не съм сигурен че е, защото едната глава (Д16А6) си е старата отливка със старите кобилици а Д14-ката е с отливка подобна на Д16з6 и кобилиците нямат нищо общо.Единствения шанс да стане е да се окаже че лагерите и гърбиците на д16а6 и д14а4 са на едни и същи места.Довечера ако Джони е в добро настроение и ми каже къде сме скрили една глава от д14 може да проверя механичски дали ще стане

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

значи може и да не стане !От D16Y3 може да стане ! но незнам дали ще даде положителен ефект. Ако се смени цялата глава от D16A6 , което пък е неоправдано защото може да се замени с vtec-ова такава :huh:

Редактирано от activity

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и освен това е неоправдано защото камерата и е около 38кубика тоест степента на сгъстяване ще падне

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А вал от 6-та ген. купе тая модификация която е не в-тек 105коня?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ето ти една графика на Д16А6 :

 

 

Публикувано изображение

 

 

ама на д14-ска не ми се намира :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

едната глава (Д16А6) си е старата отливка със старите кобилици а Д14-ката е с отливка подобна на Д16з6 и кобилиците нямат нищо общо.

Не съм сигурен дали паметта ме лъже за друга глава, но мисля че някъде бях засичал някъв проект, на който в такава Д14'ка от 6та ген е имплантиран целия valvetrain от Y8 - малкия втек на 6та ген. Отново казвам ... не съм сигурен дали за D14A3/4 донор ставаше на въпрос. :)

А вал от 6-та ген. купе тая модификация която е не в-тек 105коня?

Преди няколко дни се заглеждах в една D14А3 и с Терориста "на око" го преценихме, че капака на клапаните от D14'ката може да се сложи на малкия втек главата за прикритие ;), защото гледам че и на нея свещите са отпред. По тая логика и главата на едноваловия non-vtec на 6та ген /този, за който ти говориш - D16Y7/ би трябвало да е същата. Според мен е подходящ донор, само трябва опитно да се установи с колко е по-голям лифта, ако въобще има някаква разлика и ако има дали има смисъл въобще от операцията или ефекта ще е минимален. За по-агресивен ... съмнява ме. :) п.п. Киро, от Y3 няма да стане, щот тоя мотор го слагат в англичанките и главата му е както Емо се изрази със "старата" отливка - свещите са от към всмукателния колектор, следователно и вътре може да има разлики. ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някъде из интернет бях чел, че D14A4 и D16Y7 (105 к.с. non-vtec 96-00) имат разлика само в блока, главата е 1:1. Те и на външен вид са едни и същи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добра идея е да се смени вала, дано намериш някой който стане защото само малко да се променят градусите има ефект, не чак толкова голям но има :)

Редактирано от west bam

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Правили сме тест - вал от Д16А6 на сток мотор Д15Б7, имаше положителен ефект. Но главите са поне външно еднакви. Нищо не сме мерили, но имаше усезаемо подобрение в колата. Но на д14 не сме пробвали.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еб.... никой ли не е пробвал тая гимнастика? Май ще пускам нова тема във DODO-Upgrades

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

това за капаците на клапаните е ясно. всичките са взаимозаменяеми ако свещите на донора и приемчика са от една и съща страна.а за вала... ако някой дари вал от д14 мога да му сваля профила и да го наложа на този от Д16А6между другото казвал ли съм ви че д16а6 и д15б2 имат на практика еднкви валове :-) само ъгъла под който е изрязан канала на шпонката е различен :lol:А в сервиза така и не намерих време да изкопам главата от д14, но тия дни покрай коледа белким сколасам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм много съгласен че валовете са едни и същи. Поне от тея графики дето съм ги гледал . По късно ще кача и графиката на д15б2.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм много съгласен че валовете са едни и същи. Поне от тея графики дето съм ги гледал . По късно ще кача и графиката на д15б2.

Младежо, тея графики дето си ги гледал са изработени точно от негово величество. :cool:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може , не споря ! аз заради това питам, защото там не са много еднакви .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също съм ги гледал тия графики и ми направи впечатление, че не могат да се сравняват една с друга. Максимумът като лифт и продължителност при вала на Д15Б2 е по-голям визуално поради избраният мащаб, а стойностите на графиката на вала на Д16А6 са по-високи. Може би това ме е подвело и мен самия, защото по едно време и аз търсих вал от Д16А6 :cool:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами то обикновено се гледат стойностите , а не колко са големи графиките като размери :cool::wub:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата Радо / REDPOWER / нямаше ли точно такъв сивик д14 с втек глава?Питайте него. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодарение на "Dragi4-a" утре ставам собственик на смукател от D16Z6,така че исмислете кой от двата вала ще подсили малко "рахитичното " :) 1.4 ,защото ще се изнервя и ще си купя една В-тек глава :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговор от спецовете по Д14А4 от DODO Upgrades:"You need to find the specs of y7 cam. The specs of a4 cam are somewhere around here. I think that the y7 cam won't give you top end power as the a4 one. Maybe more low and mid revs power."Демек,ще ми даде малко повече сила във ниски и средни,но за сметка на това във високите,ще умира доволно.Ще си карам със Д14 вала,докато не сложа глава(или друг мотор ;))

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно Д15б2 и Д16а6 Графиките са много близки и докато свалях графиките ми направи впечатление, че и двата си имат леко износване от годинките, което ме накара да не вярвам 100% на резултатите. Екселските файлове които терориста показа, в оригиналния си вариант преди публикуването бяха един файл и двете графики бяха една върху друга. Същото беше и с екселския файл на д16з6. Там бях наложил профила на спортен вал който строших от глупост при поставянето, но да се върна към д15б2 и д16а6.... Тъй като бяха на една графика, си играх да измествам единия вал спрямо другия и когато компенсирах изместването на шпонката, 2-те графики се доближиха толкова много една до друга, че спокойно разликите можеха да са от закръгление и износване на валовете. В момента обединения файл не е при мен и не мога да цитирам точната разлика, но беше смешно малка граничеща с точността на измерването ми.Не изключвам възможността наистина да има разлика в профилите, но всичко ще се върти в рамките на 1-2 максимум 4 градуса продължителност, което не е кой знае каква разлика.За съжаление се оказа че все пак няма да мога да пробвам Д15/Д16 вал на д14а4 глава щото не намерихме главата.PETE_TONG, вземи един вал от Д15/Д16 и като си свалиш само капака на клапаните ще можеш да прецениш има ли шанс да стане защото с налагане много бързо ще се ориентираш за местоположението на лагерите и гърбиците.Тези дни съм си наложил да меря един д16з6 вал защото мисля че е различен от този който мерих преди, та ако на някой му се намират валове, може да спретна един измервателен уикенд стига някой да даде валове.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами ако ти представлява интерес мога да ти пратя от Д15з3 . Ама тоя ликенд няма да имам време да го пратя. А за графиките: напълно възможно е разликата да идва от износването. Ама ако валовете са същите не знам от къде идва разликата в главите като цяло ;) Мерих клапаните на д16 и д15 и бяха 1:1 освен ако тези глави са били едни и същи и човека да ме е подвел без да иска. Ако е така излиза че разликата е само в изместената шпонка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

няма никаква разлика в главите на Д15б2 и д16а6, и аз очаквах да има, но няма. Изместването на шпонката пък е заради разликата във височината на блока. Няколко човека са пробвали вал от едното на другото и на някои има харесва, но всъщност това което се случва е че валът винаги е с около половин зъб в грешка и колата или върви добре на високи но губи малко ниски или обратното.за д15з3... не мисля че има смисъл да го мерим този икономик. Икономика е с ролери на кобилиците, което прави вала абсолютно несравним с всички останали валове правени за плъзгащи се кобилици. Тоест и да го измерим - голяма работа, няма за какво да се ползва: нито можеш да го подмениш с друг, нито да го ползваш за друг двигател, да не говорим че и положението на гърбиците му е извратено.Но ако все пак, държиш на това, ще го измеря.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами аз сега не се занимавам с икономика. Ама преди ми беше доста интересно дали вала на д15з6 е същия като на з3. След доста търсене установих че са едни и същи ! Разликата там е в големината на клапаните (по-големи в полза на з6 естествено). Просто някой ако извади вал от з6 да сме сигурни да ли е така ;) То че икономиката е извратена работа спор няма ;) Ама Двигателя като цяло си е доста добър. С малко смени на чарколаци става доста по-добре от фабричното. А и смятам (по това, което съм виждал) че з3 е доста по пъргав от з6 (мои наблюдения не ме убивайте с камъни :D може моята да е била така все пак биех d16y3 с нея) .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имаше тук една Д15Б2 на която и сложиха вал от Д16А6 и мога да потвърдя, че става без проблеми.Аз не съм я карал, но пича твърдеше че върви доста по-добре от преди. Може да е субективно усещане, но може и да има малка разлика.Все пак и двата вала не са твърде агресивни, а и без раздв. ролка няма как да се настрои точно тайминга.Но за Д14-ка не съм сигурен какво ще се получи. Д14-ките са извън моя интерес и нямам практика с тях.Проба му е майката пичове. Отваряйте капака и налагайте вала от Д16А6 и ще видите за какво става дума.Успех и да споделите резултата ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо да сложа смукателя,че драгича ми го е пратил със една торба жици и направо се плаша като погледна във кашона :plane: ,някаква особенност която да споделите за инсталацията преди да съм се усрал???? :bow:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ей така между другото да ви кажа че вал от д15б2 или д16а6 няма как да влязат в глава от д14а3/а4лагерите не съвпадат като положение. Евентуално вал от d16y5/y7 трябва да станат, но от по-стартите глави няма шанс да стане... днес наложих д15б2 вал на вал от по-новите глави и там кудето едното има лагер, другото има гърбици.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за изчерпателните отговори(най-вече Емо-10х) темата със вала е изчерпана,продължаваме със смукателя!П.П. Тъй като сега смукателя е от Z6 а пачичката ми е А4 има ли некав проблем да сложа гарнитура за Д14 или да взимам за Д16?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

П.П. Тъй като сега смукателя е от Z6 а пачичката ми е А4 има ли некав проблем да сложа гарнитура за Д14 или да взимам за Д16?

Принципно би трябвало да са абсолютно еднакви, само че за по-якия мотор да са турнали неко лев отгоре... :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и двата вида гарнитури стават разликата е в един отвор д14 с кръгал д16 правоъгаленсложих от д14

Редактирано от goro

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Такаааа,изчетох подробно цялата тема на колегата "Rust" за суапа,интересуват ме следните неща:1) Ползвам тялото на Z6, рейката от Z6 дюзите от Д14 и дросела от Д14 нали?2) Предупредиха ме ,че ако махам дросела,че имало некав датчик който не било хубаво да се бара,има ли такова нещо и ако да кое е то?3) Датчиците които са по тялото да Z6,че техните конектори стават ли сус конекторите от инсталацията на Д14 или требва рязане и препояване на кабелите?Ще съм благодарен ако има изчерпателни отговори,че със тия електроники майтап няма а и тука във СТЗ няма майстори които да разбират на японско!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

исползваш дросела от д14 само раскачаш буксите да не ти пречи, дросела веички датчици си остават по него

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...