Jump to content
BatV

Смяна на гуми (летни/зимни)

Recommended Posts

Здравейте,Скоро ще дойде време за смяна на гумите с зимни, после с летни , после пак зимни.... приказка без край.Като собственик на нов Акорд, го пазя като дете! Сърцето ми се къса , като бай Пешо хване оня чук и почне да набива тежестите за баланс. При махането им с клещи също се драскат джантите.Всеки път му казвам да внимава на тоя дивак и все същия резултат - драскотини. Честно казано не виждам как с тази методика има ще има друг резултат, пък ако ще да дойде и БАШ МАИСТОРА по смяна на гуми от световния шампионат! :lol: Та има ли друг начин? Бай Пешо ( :) ) ми намекна за лепене, но каза че понякога залапените тежести падат. Хич не ми се ще преди всяко тръгване да проверявам тежестите, защото баланса е много важен, пък и аз не си поплювам със скоростта .Друг вариянт е да сложа някакви джанти на зимните и повече да не се занимавам ...Някой има ли идея колко струват 16-ки някакви непретенциозни, нови задължително и джантите за Хонда имат ли разлика спрямо другите коли или са стандартни? Знам че Хонделите са с гайки а другите с болтове.. Размера на зимните е 205/55/16.Има ли други вманиачени на тема, малки драксотини по любимата Хонда, като мен? - излишен въпрос но все пак . :P:P:)Поздрави!

Редактирано от BatV

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

... да ти паднат самозалепващите тежести, които се слагат почти задължително на алуминиеви джанти и с които се постига по-прецизен (до колкото знам) баланс?Интересно, твоя гумаджия, как само е чувал за тях - на мен от "обикновените" тежести на алуминиеви джанти до сега не са ми слагали.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подкрепям горния пост!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Освен въпросните тежести има ли шанс да се повреди ал. джанта, а и самата гума от многократно качване-сваляне?Дали наистина варианта с двата комплекта джанти не е най-удачен?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

... да ти паднат самозалепващите тежести, които се слагат почти задължително на алуминиеви джанти и с които се постига по-прецизен (до колкото знам) баланс?Интересно, твоя гумаджия, как само е чувал за тях - на мен от "обикновените" тежести на алуминиеви джанти до сега не са ми слагали.
Ами и на мен ми се ще да ползвам залепващи се тежести но в нашия малък град няма такава екстра-... :lol: Щом са толково здраво залепени, как стой въпроса с тяхното сваляне?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм го решил този проблрм с каране през лятото с 15-ките и си имам 14-ки със зимни гуми.Когато дойде време сам си ги сменям за да не се нервя на т.н."майстори".Става за 30 мин. пред гаража.А и като се замислиш 2 пъти годишно да има даваш по 20-30лв. за монташ и баланс си е малко набутвация.За 2 год. си избил 14-ките за зимните гуми.А и един път тоя идиот с пистолета така ми бе стегнал болтовете с пистолета на старото ми Ауди, че и той сам не можа да си ги развърти, и се наложи да търсим 2м.тръба.

Редактирано от spas21

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сивика е с летни алуминиеви джанти (оригинални) за цолаж 225/45/R17 и зимни "железарки" за 205/55/R16.Миналата година за зимата инвестирах 4х98.10 лв. за джантите от скъпо място, за гумите..... :lol: Но съм доволна - по Димитровден е бързо и нямям нерви!А като обичаш колата си - това си струва! :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сивика е с летни алуминиеви джанти (оригинални) за цолаж 225/45/R17 и зимни "железарки" за 205/55/R16.Миналата година за зимата инвестирах 4х98.10 лв. за джантите от скъпо място, за гумите..... :lol: Но съм доволна - по Димитровден е бързо и нямям нерви!А като обичаш колата си - това си струва! :)

Аз за зимни взех същите 205/55/R16 само , че алуминиеви по 224.00 лв парчето от Бултрако миналата зима.Оригиналните са същите , като на колежката.Миналата година на зимните ми сложиха лепени тежести за баланс. А тази пролет като ги сменях момчето сложи от набитите на летните гуми " онея.., другите падат"Това в един и същ център (Маргел - Младост 1)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1000 лв за джанти за три месеца в годината не давам.Варианта на колежката 4х100лв ми е ОК. Пак да питам по-специални ли за джантите на Хонда или са стандартни?Гледам оригиналните са 16 х 6.5J.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пак да питам по-специални ли за джантите на Хонда или са стандартни?

Гледам оригиналните са 16 х 6.5J.

Просто поръчах джанти за марката, модела и цолажа.

16х6.5J за 205/55 R16.

17x7J са за 225/45 R17.

Не ме търсете за междуболтовите разстояния!!!:P

PS: И не са три месеците :lol::)

Редактирано от vesivanova

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... да ти паднат самозалепващите тежести, които се слагат почти задължително на алуминиеви джанти и с които се постига по-прецизен (до колкото знам) баланс?Интересно, твоя гумаджия, как само е чувал за тях - на мен от "обикновените" тежести на алуминиеви джанти до сега не са ми слагали.

колко пъти са ми падали залепящи се тежести, хем съм пробвал различни гумаджии, и различни джантине е приятно да ти издрънчи подкалника на умряло!набиването на тежести не уврежда джантата, и оригиналните алуминиеви джанти за това имат такъв ръб. според мен това са по-добрите тежести, и по-добре се балансира джантата с тях - максимално далеч са, и съответно нужната маса им е по-малка

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

... да ти паднат самозалепващите тежести, които се слагат почти задължително на алуминиеви джанти и с които се постига по-прецизен (до колкото знам) баланс?Интересно, твоя гумаджия, как само е чувал за тях - на мен от "обикновените" тежести на алуминиеви джанти до сега не са ми слагали.
Ами и на мен ми се ще да ползвам залепващи се тежести но в нашия малък град няма такава екстра-... :) Щом са толково здраво залепени, как стой въпроса с тяхното сваляне?
кой е тоя град

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

... да ти паднат самозалепващите тежести, които се слагат почти задължително на алуминиеви джанти и с които се постига по-прецизен (до колкото знам) баланс?Интересно, твоя гумаджия, как само е чувал за тях - на мен от "обикновените" тежести на алуминиеви джанти до сега не са ми слагали.
Ами и на мен ми се ще да ползвам залепващи се тежести но в нашия малък град няма такава екстра-... :) Щом са толково здраво залепени, как стой въпроса с тяхното сваляне?
кой е тоя град
Не виждам с какво отговора ще помогне.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За джанти от леки сплави има и лепящи и обикновени тежести. Лепящите за да не падат се слагат отвътре на джантата, така инерционната сила практически ги дозалепя а не разлепва. Вярно е също, че се слага по-голямо тегло, защото са по близо до централната линия на джантата. Ако се слагат обикновени, теглото е по-малко, но те НАРУШАВАТ лаковото покритие на джантите. Неизбежно е. Така че, зависи от вас какво решение ще вземете, но ако "майстора" не може да се справи - сменете го! При добре почистена джанта ( с brakecleaner) например, не ми се е случвало да се отлепи лепена тежест. Махането на остатъците от старите тежести става също с брейкклинър или бензин. Дано съм бил полезен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За джанти от леки сплави има и лепящи и обикновени тежести. Лепящите за да не падат се слагат отвътре на джантата, така инерционната сила практически ги дозалепя а не разлепва. Вярно е също, че се слага по-голямо тегло, защото са по близо до централната линия на джантата. Ако се слагат обикновени, теглото е по-малко, но те НАРУШАВАТ лаковото покритие на джантите. Неизбежно е. Така че, зависи от вас какво решение ще вземете, но ако "майстора" не може да се справи - сменете го! При добре почистена джанта ( с brakecleaner) например, не ми се е случвало да се отлепи лепена тежест. Махането на остатъците от старите тежести става също с брейкклинър или бензин. Дано съм бил полезен.

Благодаря!Повече такива мнения!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При всички случаи обаче по-добрият вариант е 2 комплекта всеки на джанти. Борда на гумите търпи напрежения при всяка смяна, настъпва умора на материала и води до разкъсване на нишките рано или късно. От друга страна при недобра машина за смяна, може да ти разкъсат вътрешния ръб на гумите и да започнат да изпускат. НЕ ПОЗВОЛЯВАЙТЕ на майсторите да ви затягат гайките на колелата с гайковерта (пистолета), стягайте на ръка, ако не искате да преебете джантите, независимо железни или сплави! Гайковерта стяга с 400 lb/ft, а колелата се стягат с 120 lb/ft, около 3 пъти по-малко. Нищо чудно, че после сами не могат да си ги развият. Ако ви се наложи на пътя да смените гума и е затегната до безсъзнание???Ако някой има питане - да заповяда :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гайковерта се регулира, стягат се на около 100-120нм, а тва е бая силен гайковерт.На зимни гуми само лепящи се тежести иначе ми се отлепят гумите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гайковерта се регулира, стягат се на около 100-120нм, а тва е бая силен гайковерт.На зимни гуми само лепящи се тежести иначе ми се отлепят гумите.

Ми моя е такъв (силен) :) IngersolrandЗа регулирането си прав, може, но кажи кой майстор си регулира инструмента за всяка операция? Аз ползвам торкбар, който не позволява презатягане, с последваща проверка на ръка (не може да се има пълно доверие на техниката) :) Редактирано от musset

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гайковерта се регулира, стягат се на около 100-120нм, а тва е бая силен гайковерт.На зимни гуми само лепящи се тежести иначе ми се отлепят гумите.

Ми моя е такъв (силен) :D IngersolrandЗа регулирането си прав, може, но кажи кой майстор си регулира инструмента за всяка операция? Аз ползвам торкбар, който не позволява презатягане, с последваща проверка на ръка (не може да се има пълно доверие на техниката) :)
Явно имаме спец в мафията ... :D Да ви таковам инструментите! Къде е Бай Тошо да ви разпредели по равно във всички градове! :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

... да ти паднат самозалепващите тежести, които се слагат почти задължително на алуминиеви джанти и с които се постига по-прецизен (до колкото знам) баланс?Интересно, твоя гумаджия, как само е чувал за тях - на мен от "обикновените" тежести на алуминиеви джанти до сега не са ми слагали.
Ами и на мен ми се ще да ползвам залепващи се тежести но в нашия малък град няма такава екстра-... :) Щом са толково здраво залепени, как стой въпроса с тяхното сваляне?
кой е тоя град
Не виждам с какво отговора ще помогне.
ми затова,че ина мен бай Пешо ми ги прави ама нямам оплакване

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...