Jump to content
prozium

Шофьорски трикове

Recommended Posts

братле незнам но аз никога не сам се замислял че дори го правиа просто си ми идвасше от ватре и даже днес като се зачетох тук се замислих за тази техника и после се следях какво правя наистина и се хванах че иа ползвам на всеки down shift който правя

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми супер, значи имаш дарба, предполагам. Аз винаги съм припомпвал като свалям скорост, но е пък и никога не бих се сетил да натискам спирачката с пръстите и да помпя газта с петата - просто изглежда неправилно и опасно. Не знам ти какво си разбрал от темата, но ако наистина си успял сам да се сетиш и осъвършенстваш техниката докато спираш да сваляш предавка и да държиш оборотите в правилния диапазон за да не подскача колата... значии си наистина уникален случай :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така и така темата е за подобряване на шофирането. Да питам има ли такива, който спират с ляв крак ? Аз започнах маалко да се пробвам, първите пъти почти не се изкарах през прозореца като натисках спирачката - левия крак е свикнал да натиска съединителя дълбоко, ама на спирачката така не и харесва ;) Не знам дали е полезно умението да се спира и с ляв крак, но така пък постоянно десния седи на газта. Аз започнах да го правя с идеята да усетя по-добре спирачката и да придобия малко по-добра координация между крайниците си :)P.S Heel-toe най-добре се получава на планински път със завои, аз направих няколко екскурзии из близките хижички и се усеща огромна разлика при взимането на завоя - още при влизането, а след това си в перфектните обороти да те изтегли бързо от края на завоя :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

вземи си един Москвич на газ и ще станеш Проф . Другия вариант е да ти дам да караш служебната ми трошка - ауди 80 83-та набор на газ. Това докато не стопли се спира само и единствено с левия крак. Свиква се доста бързо.

 

Иначе техниката се води по-добрия вариант в някои случай от колкото намаляне с десния. Намаляне, защото ако "спираш" с левия няма как да връщаш предавките. С левия крак се коригира леко скоростта в завоите, така десния ти е свободен за евентуално ускоряване при нужда.

Също някой състезатели (казвам състезатели , защото това не се прави от всеки и се изисква доста техника и усет ) използват едновременно подаване на газ и натискане леко на спирачката да балансират колата. Ама това не ми е особено ясно точно кое и как, така че ако има някой по вещ да сподели.(а и май не се отнася за коли с предно ама знам ли)

Редактирано от teror1sta

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето малко спиране с левия крак: http://www.youtube.com/watch?v=XVDfDTp0Y7g...PL&index=75Ако не се лъжа Оридо от "Бест Моторинг" ползва често тоя трик.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми супер, значи имаш дарба, предполагам. Аз винаги съм припомпвал като свалям скорост, но е пък и никога не бих се сетил да натискам спирачката с пръстите и да помпя газта с петата - просто изглежда неправилно и опасно. Не знам ти какво си разбрал от темата, но ако наистина си успял сам да се сетиш и осъвършенстваш техниката докато спираш да сваляш предавка и да държиш оборотите в правилния диапазон за да не подскача колата... значии си наистина уникален случай :)

ами колега можеби се далжи на кратка кариера в рали и саветите на бащата които е дългогодишен шофьор а и също така на една стара таратаика лада която гаснеше на празни обороти и се налагаше да се гали газта често

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а до вапроса с левия крак и спирачката обяснението е пак измислено за састезания техниката се използва ж заво в които се налага корекциа на движението или пребалансиране на купето на автомобила с цел избягване на презавиване докато левия крак може да даржи колата в обороти и да ти даде вазмойност за бързо излизане от завоиа !!!!!!!!!не се препоръчва в градски условия!!!!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази техника е задалжителна при моторите при сваляне на скорости особено при големите кубици, ако него правиш както трябва си чал... знам го от личен опит

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

абе задължителна не е ! особено в градско каране е пълна идиотия да си играеш да правиш хил ен тоутехнбиката се ползва само в състезания защото в града ми е чудно колко често ви се налага да връщате да речем от 5-та в 3/4 хил оборота до 2 за завой !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...в града ми е чудно колко често ви се налага да връщате да речем от 5-та в 3/4 хил оборота до 2 за завой !

Всеки ден по няколко пъти ми се случва, дори без да се опитвам да карам бързо.
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да ви питам за heel-toe... задължително ли е едновременно кракът на спирачката и газта, защото аз си превключвам плавно с предавките надолу по малко по различен начин... ако има нужда от намаляне много леко намалям ,превключвам на по ниска и с газта вкарвам обороти горе-долу по преценка и като отпусна съединителя, не се усеща смяната на предавки въобще..

Редактирано от stanchevvv

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това си е просто downshift. А целта на heeltoe е ако си написта докато намаляш за да влезнеш в завоя да смениш по същото време предавката без да губиш обороти, време и т.н. Иначе това си е екстра, като връщаш предавката чукваш леко газта че да не се получава силен удър.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето малко спиране с левия крак: http://www.youtube.com/watch?v=XVDfDTp0Y7g...PL&index=75Ако не се лъжа Оридо от "Бест Моторинг" ползва често тоя трик.

Крелионе много добро филмче, малко дразни тоя дето обяснява, а и не обяснява много добре защо точно така става - но пък филмчето е показателно.Каква е идеята:Да кажем, че на нормална кола предните спирачки спират 75%, задните 1/3 по-слабо, на 25%. Това е направено първо защото колите с предно предаване са доста по-тежки отпред, а и при спиране тежестта се прехвърля още повече напред - напълно постижимо е предницата да тежи двойно повече от задницата в момент на спиране. Освен това целта е предните гуми да блокират преди задните - иначе колата ще се завърти в завойНо ако даваш газ докато спираш, то задвижващите гуми ще получат въртящ момент, който ще се бори със спирачката, реално намалявайки ефективността и. И ако колата в горният пример е със предно предаване, вместо 75%, предните спирачки ще генерират по-малко, близко до 50% спирачно усилие.Така задните спирачки ще блокират много по-лесно от предните, и колата ще се завърти - все едно е дръпната ръчната спирачка.Хубавото на тази техника е, че с модулация на спирачното усилие/газта динамично се променя разпределението на спирачките напред/назад, и когато незавива колата, с повече спирачка (при пълна газ) задницата се подава. Подаде ли се задницата, започва да се отпуска спирачката, и предницата постепенно издърпва колата.При коли със задно предаване, тази техника не е толкова полезна. Там се получава обратното, намаля спирачното усилие към задните гуми в завой - което може да успокои много нервна задница при спиране. Виждал съм на Формула1, на графиките газ/спирачка, как някои пилоти подават и газ и спирачка.А това, което Оридо прави на правите, е да обере празния ход на спирачката - на края на правата спирачките се натоварват много, прегряват, и педала пропада доста надолу. Като се обере празния ход, и има повече работен ход на педала на спирачката.При влажно време това изсушава дисковете и подгрява накладките - че някои спортни накладки не работят добре като са студени

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...