Jump to content
stanchevvv

Air Bag само при сложен колан ли се отваря?

Recommended Posts

колеги до сега все съм си мислел , че Air Bag се отваря при всяка катастрофа , но няколко пъти съм чувал израза "не бил с колан и възглавницата не се отворила" ? само някои модели ли са така ? сега четох за някаква катастрофа и точно това бе описано . Лично на мен ми звучи адски глупаво Air Bag да зависи от колана .. за какво се плаща тази екстра , не се плаща за да възпитават хората , а за да спасява живот!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колеги до сега все съм си мислел , че Air Bag се отваря при всяка катастрофа , но няколко пъти съм чувал израза "не бил с колан и възглавницата не се отворила" ? само някои модели ли са така ? сега четох за някаква катастрофа и точно това бе описано . Лично на мен ми звучи адски глупаво Air Bag да зависи от колана .. за какво се плаща тази екстра , не се плаща за да възпитават хората , а за да спасява живот!

Разбирасе че не.Ако му подадеш напрежение на пиновете пак ще се отвори ;)Да само при закачен колан се отваря.Защо ?? Ми за да не те катапултира в одвъдното!! За това.Също така не е хубаво да карае гъзарската с ръка в горна точка на волана. Че ако ви треснат и ръката ви е там ;) хубаво ще излети и е ви разбие муцуната. Или там каквото удари ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами досега в два случая еърбега си се отваря и без колан (пътническия на сивика-бях сам с колан, и шофьорския на един форд кънект-аз без колан). Възможно е да има модели, при които пътническия се отваря само ако има пътник и е закопчан колана.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Логично е да не се отваря възглавницата ако не е закопчан колана, по простата причина че така се чупят вратове...Представи си как при катастрофа тялото на шофиора лети в посока волана със скорост близка до тази на скоростта на движение на колата, и някаде по средата на пътя главата му е посрещната от взривена въздушна възглавница... :)Слагайте коланите, колеги ... не сме безсмъртни :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аааа бащатата направи фал с неговия Accord 2005 преди няколко седмици и са се отоворили при все че е бил без колан.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами доколкото ми е известно AIR BAG се отваря винаги,а за SRS трябва да си с колан

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами доколкото ми е известно AIR BAG се отваря винаги,а за SRS трябва да си с колан

НЕ е ли обратното, защото аз така знам :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Без колан даже се отваря по-силно защото не те държи колана.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Без колан даже се отваря по-силно защото не те държи колана.

Парадокс чули се каква глупост изръси???Айрбага е една газова бомба с възглавница. Няма по силно няма по слабо!!!има двустепенни Айрбаци но те са две бомби с възглавница. Които се отварят една след друга за по меко :)СРС = Суплементал Рестрейн СистемДемек нещо като живото спасяваща систем само айрбаг или система от айрбаг и нещо друго като самозатягащ се колан (демек колан с пиро патрон който затяга колана с 15-20см ....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някои се отварят само с колан други и без! Ако има жълт кабел и букса под седалката да следи дали има сложен колан, значи Airbag-а се отваря само ако има колан. Сивик 6 например няма такива под седалките и предполагам, че се отваря независимо от това дали има шофьор или пътник до него. А лично съм виждал също и такива, които имат букси...Например един приятел катострофира с Пежо баничарка, ама не носеше колан и Airbag-а не се отворил. Предполагам, че всяка марка е различно...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дали има или не жълт кабел не е толкова важно. Така или иначе има друг кабел който отчита дали си с колан или не.Не съм се занимавал да гледам но едвали СРСа взима информацията от колана директно защото има кой да му я даде без да опъват втори кабел.Жълт кабел до колана би имало ако е с пиропатрон самозатягащ се.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жълт кабел до колана би имало ако е с пиропатрон самозатягащ се.

Може и така да е, само казах, че съм виждал такъв жълт кабел с букса под седалката на друга марка коли и преполагам, че е за това да отчита дали е включен или не...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жълт кабел до колана би имало ако е с пиропатрон самозатягащ се.

Може и така да е, само казах, че съм виждал такъв жълт кабел с букса под седалката на друга марка коли и преполагам, че е за това да отчита дали е включен или не...
Ами или е за ОПДС сензор или за странична възглавница или за пиропатрона на колана.......OPDS (Occupant Passenger Detection System)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Логично е: ако колата има датчик за поставен колан, системата да изисква шофьора да е с поставен колан за да се задейства аербега! Това се прави от гледна точка на безопасност (за да не го нарани Аербега вместо да му помогне) а ако колата няма такъв датчик за поставен колан, системата няма как да знае дали шофьора си е поставил колана и за това се отваря при всяко едно положение!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

добре де , да не го нарани възглавницата , а по-добре ли е , като не се отвори въобще , и човека е без колан ? не е ли още по - зле , за това не виждам логика да не се отваря

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имаше едни краш тестове по Discovery, мисля че и MythBusters бяха замесени..

при около 60 mph главата на crash dummy-то се откачи заради възглавницата :lol:

друг е въпроса че без колан при челен удар неизменно слизаш долу при педалите и чупиш най малкото хрущял на колянните стави (визирам познат в мерцедес с около 300 airbag-a вътре), а най-често просто си трошиш краката.Затова още веднъж КОЛАНИТЕ!!!

Относно логиката на нещата, мисля че ManiaK-a беше изчерпателен, и ми се струва че всеки производител решава нещата сам за себе си :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...