stanchevvv 67 #1 Публикувано 4 Септември, 2009 колеги до сега все съм си мислел , че Air Bag се отваря при всяка катастрофа , но няколко пъти съм чувал израза "не бил с колан и възглавницата не се отворила" ? само някои модели ли са така ? сега четох за някаква катастрофа и точно това бе описано . Лично на мен ми звучи адски глупаво Air Bag да зависи от колана .. за какво се плаща тази екстра , не се плаща за да възпитават хората , а за да спасява живот! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sand0 41 #2 Отговорено 4 Септември, 2009 колеги до сега все съм си мислел , че Air Bag се отваря при всяка катастрофа , но няколко пъти съм чувал израза "не бил с колан и възглавницата не се отворила" ? само някои модели ли са така ? сега четох за някаква катастрофа и точно това бе описано . Лично на мен ми звучи адски глупаво Air Bag да зависи от колана .. за какво се плаща тази екстра , не се плаща за да възпитават хората , а за да спасява живот!Разбирасе че не.Ако му подадеш напрежение на пиновете пак ще се отвори Да само при закачен колан се отваря.Защо ?? Ми за да не те катапултира в одвъдното!! За това.Също така не е хубаво да карае гъзарската с ръка в горна точка на волана. Че ако ви треснат и ръката ви е там хубаво ще излети и е ви разбие муцуната. Или там каквото удари Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
keel 19 #3 Отговорено 5 Септември, 2009 Ами досега в два случая еърбега си се отваря и без колан (пътническия на сивика-бях сам с колан, и шофьорския на един форд кънект-аз без колан). Възможно е да има модели, при които пътническия се отваря само ако има пътник и е закопчан колана. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
BaT^SmoukofF 1 #4 Отговорено 5 Септември, 2009 Логично е да не се отваря възглавницата ако не е закопчан колана, по простата причина че така се чупят вратове...Представи си как при катастрофа тялото на шофиора лети в посока волана със скорост близка до тази на скоростта на движение на колата, и някаде по средата на пътя главата му е посрещната от взривена въздушна възглавница... Слагайте коланите, колеги ... не сме безсмъртни Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
LUZIFER 0 #5 Отговорено 5 Септември, 2009 Аааа бащатата направи фал с неговия Accord 2005 преди няколко седмици и са се отоворили при все че е бил без колан. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
j0r0 0 #6 Отговорено 5 Септември, 2009 ами доколкото ми е известно AIR BAG се отваря винаги,а за SRS трябва да си с колан Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
stanchevvv 67 #7 Отговорено 5 Септември, 2009 а каква е разликата? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
TYPE-S 1 #8 Отговорено 5 Септември, 2009 ами доколкото ми е известно AIR BAG се отваря винаги,а за SRS трябва да си с коланНЕ е ли обратното, защото аз така знам Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
PARADOX_sf 126 #9 Отговорено 7 Септември, 2009 Без колан даже се отваря по-силно защото не те държи колана. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sand0 41 #10 Отговорено 7 Септември, 2009 Без колан даже се отваря по-силно защото не те държи колана.Парадокс чули се каква глупост изръси???Айрбага е една газова бомба с възглавница. Няма по силно няма по слабоима двустепенни Айрбаци но те са две бомби с възглавница. Които се отварят една след друга за по меко СРС = Суплементал Рестрейн СистемДемек нещо като живото спасяваща систем само айрбаг или система от айрбаг и нещо друго като самозатягащ се колан (демек колан с пиро патрон който затяга колана с 15-20см .... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
DIGIGI 0 #11 Отговорено 8 Септември, 2009 Някои се отварят само с колан други и без! Ако има жълт кабел и букса под седалката да следи дали има сложен колан, значи Airbag-а се отваря само ако има колан. Сивик 6 например няма такива под седалките и предполагам, че се отваря независимо от това дали има шофьор или пътник до него. А лично съм виждал също и такива, които имат букси...Например един приятел катострофира с Пежо баничарка, ама не носеше колан и Airbag-а не се отворил. Предполагам, че всяка марка е различно... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sand0 41 #12 Отговорено 8 Септември, 2009 Дали има или не жълт кабел не е толкова важно. Така или иначе има друг кабел който отчита дали си с колан или не.Не съм се занимавал да гледам но едвали СРСа взима информацията от колана директно защото има кой да му я даде без да опъват втори кабел.Жълт кабел до колана би имало ако е с пиропатрон самозатягащ се. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
DIGIGI 0 #13 Отговорено 8 Септември, 2009 Жълт кабел до колана би имало ако е с пиропатрон самозатягащ се.Може и така да е, само казах, че съм виждал такъв жълт кабел с букса под седалката на друга марка коли и преполагам, че е за това да отчита дали е включен или не... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sand0 41 #14 Отговорено 9 Септември, 2009 Жълт кабел до колана би имало ако е с пиропатрон самозатягащ се.Може и така да е, само казах, че съм виждал такъв жълт кабел с букса под седалката на друга марка коли и преполагам, че е за това да отчита дали е включен или не...Ами или е за ОПДС сензор или за странична възглавница или за пиропатрона на колана.......OPDS (Occupant Passenger Detection System) Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ManiaK 390 #15 Отговорено 9 Септември, 2009 Логично е: ако колата има датчик за поставен колан, системата да изисква шофьора да е с поставен колан за да се задейства аербега! Това се прави от гледна точка на безопасност (за да не го нарани Аербега вместо да му помогне) а ако колата няма такъв датчик за поставен колан, системата няма как да знае дали шофьора си е поставил колана и за това се отваря при всяко едно положение! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
stanchevvv 67 #16 Отговорено 9 Септември, 2009 добре де , да не го нарани възглавницата , а по-добре ли е , като не се отвори въобще , и човека е без колан ? не е ли още по - зле , за това не виждам логика да не се отваря Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
BaT^SmoukofF 1 #17 Отговорено 9 Септември, 2009 Имаше едни краш тестове по Discovery, мисля че и MythBusters бяха замесени.. при около 60 mph главата на crash dummy-то се откачи заради възглавницата друг е въпроса че без колан при челен удар неизменно слизаш долу при педалите и чупиш най малкото хрущял на колянните стави (визирам познат в мерцедес с около 300 airbag-a вътре), а най-често просто си трошиш краката.Затова още веднъж КОЛАНИТЕ Относно логиката на нещата, мисля че ManiaK-a беше изчерпателен, и ми се струва че всеки производител решава нещата сам за себе си Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове