spas21 48 #1 Публикувано 20 Август, 2009 Здравейте, моля някой ако е имал такъв проблем да драсне няколко реда .Та от начало.Когато си купих колата миналата година март месец климатика си работи перфектно до края на лятото, НО тази год., когато стана топло и реших да го пусна взе да духа топло.Намерих един "МАЙСТОР" на климатици в Хасково от тея прехвалените.И когато той ми погледна климатика каза, че имам нужда от добавяне на масло и фреон.Пред мен замери температурата на изхода на въздохоеодите след корекцията на фреон и масло и показа 8,5 градуса, той каза че тожа е мормалната телпература .Взе ми парите и си трагнах.От тук нататък почнаха проблемите.Климатика духа студено когато си иска.Днес паля колата и го пускам-започва да духа студено, но не колкото трябва.През това време меря колко е температурата вътре във въздухувода-падна най-много до 14,6 градуса .И когато натиснах копчето да започне да върти въздуха само в купето, а не отвън, започна да духа топъл въздух и темп. се качи до 30 градуса.Така става и когато сам в движение.Моля някой да помогне Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
blueeye 0 #2 Отговорено 20 Август, 2009 Kогато духа топло, копресорът върти ли?Имаш прозорче (така нареченото "око") на дехидратора за да видиш акртината на движещия се в системата фреон? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Слави CR-V 488 #3 Отговорено 20 Август, 2009 Тва око всички хонди ли го имат ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Civic 16v 1 #4 Отговорено 20 Август, 2009 Преди две седмици имах същия проблем.Отидох при познат да ми напълни климатика и почна да духа студено когато си иска перките спираха постоянно двигателя се тормозеше колата постоянно глъхнеше беше много зле.Отидох в друг сервиз http://www.autofrostcomfort.com/index.php?...3&Itemid=27. Момчето свърза машината и се оказа че климатика ми е бил претъпкан с над 850 г фреон при максимални 650 Издърпа излишния фреон(остана 650 г)и всичко се оправи Каза ми че с толкова фреон е могло и най-вероятно щеше да гръмне нещо по климатика.Една от клапите беше изпуснала заради налягането но и това се оправи Иначе има едно око което ти е близо до радиатора на някоя от тръбите,там можеш сам да видиш ако фреона ти се е поизпарил Дано да съм полезен. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Draik 18 #5 Отговорено 20 Август, 2009 (Редактирано) Отиди на майстор който има техниката и разбиранията!За да стане качествено трябва да се източи целия фреон и да се зареди с колкото трябва. Нагледал съм се на всичко но това е най-ефикасното от тях.Също така филтъра на климатика трябва да ти бъде чист за да имаш нормално обдухване.Ако беше от Стара Загора щях да ти препоръчам читав сервиз, но за жалост не си Редактирано 20 Август, 2009 от Draik Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
nikolai_fox 2 #6 Отговорено 20 Август, 2009 когато е много фреона е възможно да изключва по налягане и ту тръгва за секунди ту спира и накрая избива от някъде - draik е прав отиди някъде където могат да ти дозират точно системата и като тръгне климатика да му проследят наляганията Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
blueeye 0 #7 Отговорено 20 Август, 2009 Не знам дали всички Хонди имат око, май не всички.За климатика е вредно когато работи с малко или с повече фреон.Когато е малко компресорът не се смазва пълноценно, тъй като маслото което е необходимо за това циркулира заедно с фреона. Когато е повече има опасност от влизане на течна фаза на фреона в компресора, което може да доведе до неговата повреда. Ако са ти пълнили климатика "на ръка", а не на машина, ковто дозира прецизно фреона посредством вградена електронна везна е възможно да ти сложат повече фреон и от там да се получат проблеми. Също когато се прави тази процедура, след като се изтегли фреона (иначе няма как да се разбере колко е и следователно колко да се допълни) се вакуумира системата поне за 15 минути. Основната цел на тази фаза е изтеглянето на евентуален въздух и влага от системата, които никак не са добре за системата защото водят до замръзване по тръбите и блокиране на системата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Борислав 23 #8 Отговорено 20 Август, 2009 Сигурна ли е работат че на 5-та генерация сивик фреона трябва да е точно 650гр. благодаря предварително. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
venci_vin 0 #9 Отговорено 20 Август, 2009 Когато карах 5ген имах аналогичен проблем. Духа както си иска-ту топло,ту студено,а понякога и недостатъчно студено! След дълго лутане и редица майстори,зареждане и мерене на фреона ,измиване на радиатора и какво ли още не ,се оказа че проблема е в клапапите на парното под таблото. От насъбралата се мизерия недозатваряха и недоотваряха или поне -не всеки път! И един пич който имал такъв проблем ме светна по въпроса. И отидох пак на майстори нещата се оправиха ! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
policeman 1057 #10 Отговорено 21 Август, 2009 Преди време имах подобен проблем и се оказа студена спойка на пулта за управление.Т.е. на буксата,в която влиза кабела към пулта.Прелюдите имат тоя проблем Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
spas21 48 #11 Отговорено 21 Август, 2009 Аз взех да се замислям, че тея може да са ми сложили повече фреон от колкото трябва.Сетих се, че ме питаха коя година ми е колата, без да искат модела, двигателя и тем подобни работи.И като гледам, че има и колеги, на които климатиците им събират по 650 грама фреон, а днес погледнах табелката до радиатора на климатика поше- мин.500гр./макс.550гр. фреон.Но не е изклучено да е и някоя контактна връзка на копчетата както казва Policeman, че там сменях лампички зимата.П.П. Тея дни смятам да ида да ми претеглят фреона и ще пиша, за да може и някой друг, ако пма подобен проблем да му се помогне. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
blueeye 0 #12 Отговорено 21 Август, 2009 (Редактирано) 92 - 95 (по-точно до края на 93) има Хонди с фреон R12, които събират 650 гр. Моята е такава За контактен проблем, виж като спре климатика, дали свети AC бутона и дали върти компресора когато духа топло. Тръбата на ниското налягане трябва да е студане, тази на високото - гореща. Редактирано 21 Август, 2009 от blueeye Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ekzotik 2 #13 Отговорено 8 Септември, 2009 наи честия проблем при по старите автомобилни климатици е тожа че имам пробиж някаде...това е масовост и за съжаление мн малко специалисти се занимават с отстранежането на проблема жс долижат фреонче и казват аиде готоев си. Процедурата при предлед ж следстжие проблем с климатика е следната закачат манометри на ниско и високо налягане държиш 1500 оборота и гледаш показанията на манометъра.Ако е е намалял малко значи пропуска е мн малък и ще е доста тр откриваем и за тожа едно малко дозарейдане би спасило нещата(зарейдането отножа се изжърйжа при дърйее на 1500 оборота),но тожа е само при мн малки пропуски.Ако фреона е на положина или хич го няма тожажа слдеджа събиране на работната газ вакумиране наблудава се послед дали държи вакум (което след като имам пропуск мойе да се разберере дали е голям взависимост от това колко време ще стои вакума) след което следва надуване с азот на не по малко от 14 бара след което се услушваме за съскане по системата и с гъба и съпунка мажех навсякаде (наи чести проблеми са в карбовките на тръбите там където минава от метал към гума) така се прави проверка на системата и така се открива пропуск защото всяко губене на фреона от системата може да доведе до горене на компресора............. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
SCORPIO 0 #14 Отговорено 9 Септември, 2009 Колега сега ако кажеш и къде ще извършат тези процедури както трябва в Пловдив ще си златен. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
spas21 48 #15 Отговорено 9 Септември, 2009 Значи колеги моите проблеми се оказаха няколко.1.Имах разпоена студена връзна на платката зад копчетата за управление.По точно за А/С и за смяна на въздуха-от вън или от вътре.2.Така наречените "МАЙСТОРИ" на климатици в Хасково са ми сложели по-малко фреон.Около 400-450гр. про мин.500/мах.550гр.И ми взеха 30 лв., което разграх, че означава, че са ми допълнили около 300гр. фреон .Вторите при които ходих след като сжаршиха спора "препълнена-единия/другия-не е препълнена" се интересуваха повече колко коня ми е колата и да ли я бартеросвам.3.Вече мога да кажа, че човека си разбира от работата.Намери студената спойка.Източи фреона, вакумира и наду под налягане системата.И откри, че високото налягане е много не ражномерно и постоянно играе.След негожата намеса всичко се управи.П.П.Просто трябва да намериш правилните хора.Поздрави. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JaNiTyYy 0 #16 Отговорено 7 Август, 2013 хонда сивик англичанка д16б2 99 година някои колега можели да ми каже колко грама фреон сабира системата за климатика благодаря предварително Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове