mladfen 0 #1 Публикувано 15 Август, 2009 (Редактирано) Здравийте колеги!Интересно ми е твърдението на мой познат че ако набия ризи на двигателя след 50х.км. ще започне да ги износва и разхода на масло пак ще се увеличи.Без значение какъв е мотора - знам от мои колеги че има доста хонди с набити чугунени ризи.Какви са ви впечатленията, издръжлив ли е материала на това побългаряване което ми педстои?Какви километри бих изминал след ремонта 50 60 100 хиляди или повече?Маля ви, споделете личните си впечатления. Редактирано 15 Август, 2009 от mladfen Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pitbuls 21 #2 Отговорено 15 Август, 2009 за километрите си зависи от карането и подръжката ти. защо ще набиваш ризи? и защо чугунени? не ти се шлайфа блок и не ти се сменят бутала или ? не си писал и за какъв двигател иде реч. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mladfen 0 #3 Отговорено 15 Август, 2009 (Редактирано) Говорим за идеалния вариант за перфектната разработка и подръжка след товаБлока е алуминиев с покритие АЛУСИЛ или НИКАСИЛ който след хонговането на първи ремонт се разрушава и повторното му нанасяне е скъп вариантПиташ ме защо ще са чугунени - просто аз не съм видял и чул някой някъде да набива от друг металРазбрах че доста хонди се движат с такива ризи за това ме интересува мнението на потърпеншите от този интервенцияКолко километра биха карали такива ризи? Редактирано 16 Август, 2009 от войводата/cls Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Izanagi 389 #4 Отговорено 15 Август, 2009 H22 или H23 , за тези се сещам в момента.Ами в белите държави слагат ризи на двигатели с алуминиеви блокове за да издържат повечко коне. Но там ризите не са от москвич.Всички стари двигатели са чугунени ... ти си направи изводите.Сега , кой в БГ ще ги сложи тези ризи и как , какви ще са тези ризи ... не са малки подробностиИ други колеги са обмисляли този вариант и накрая май избират да си намерят нов блок от H22 или H23. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pitbuls 21 #5 Отговорено 16 Август, 2009 малко хора биха се наели да ти преправят двигател без на със ризи, щото при минтажа може да станат сума ти ядове. по добре си вземи нов блок, и без това ако не я правиш тая интервенция сам парите сигурно ще са повече дето ще ги дадеш. но ти си знаеш. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mar_tod 465 #6 Отговорено 16 Август, 2009 Разбрах че доста хонди се движат с такива ризи за това ме интересува мнението на потърпеншите от този интервенцияКолко километра биха карали такива ризи?Доста Хонди се движат с такива ризи, ама "мокри" ... Т.е. около ризата е охладителната течност, а ти не каза за какъв мотор говориш, но до колкото разбирам, искаш да сложиш "сухи" ризи , т.е. чугун-алумин- охл. течност...При това положение става кофти, защото двата метала имат различно топлинно разширение... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dan4o 3 #7 Отговорено 16 Август, 2009 Колега привет,доста хора знаят че японския мотор издаржа мн. километри при добра подръжка,но сабори ли хонинга и се получи така наречения РЪБ не си играи с шлаиф,сухи,мокри ризи.Колегите правилно те насочватза др. блок,така ще си спестиш мн. главоболия.УСПЕХ Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
tazzz 13 #8 Отговорено 16 Август, 2009 Като гледам подписа на момчето, нов блок не е решение... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mladfen 0 #9 Отговорено 17 Август, 2009 Благодаря ви колеги за препоръките но ми се искаше да видя и коментар на изпатили за да споделят личните си наблюдения Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ogo 25 #10 Отговорено 18 Август, 2009 Като му гледам подписа за М52ката се кахъри младежа.... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
PARADOX_sf 126 #11 Отговорено 18 Август, 2009 (Редактирано) Не твърд че ги разбирам особенно, но моето мнение е следното:Попринцип съществуват 2 варианта за поставяне на ризи - сухи ризи, мокри ризи. При мокрите ризи се постига по-голма дебелениа и здравина на самата риза. Подходящи са за яко напънати двигатели и поставянето им е скъпо и времеотнемащо.Сухите ризи се поставят чрез частично разстъргване на алуминия и набиването на метална втулка (чугун, стомана). По-ефтин вариант, но със съответните недостатъци.Попринцип можеш да сложиш сухи ризи. Проблем при тях, е че могат да се получат т.е. въздушни джобове, които причиняват локално преграяване на ризата и съответно различна деформация по време на работа особенно при натоварен режим на работа. Има методи с които този проблем се намаляват значително също така дебелината на ризата е значително по-малка от вариант с мокри ризи.При поставянето на ризи в общия случай от Бай Иван - дападжията, се пораждат няколко големи проблема. 1 въздушни джобове, 2 точно разстъргване на блока и след поставяне и разстъргване на новите цилиндрови втулки, цилиндрите да са точно в центъра на шийките на коляновия вал, 3 проблем с разместване/измъкване на втулките при разстъргване и хонинг на цилиндровата втулка, 4 качествата на материала, който ще ти поставят, 5 спазване на спецификацията на хлабините на буталото и качеството на хонинга...?П.С. След поставянето на тези ризи няма да можеш да "пуснеш" същите бутала и сегменти. Тряват други за метални ризи. Редактирано 18 Август, 2009 от PARADOX_sf Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mladfen 0 #12 Отговорено 18 Август, 2009 Като му гледам подписа за М52ката се кахъри младежа....На младежа М52-ката си мърка без особени проблеми, поне им хванах цаката вече.Проблема е че за един проект вместо 84мм от JE съм поръчал 85мм бутала и ще ми е трудно да отделя още пари за 6 бутала!Както и да е нещата почти се наредиха както ми се искаше и дано за другия сезон да съм на линия. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
PARADOX_sf 126 #13 Отговорено 18 Август, 2009 Ми дори и стандартен размер пак няма да работят с никасила.Стандартните бутала ще издържът 400 коня без проблеми с добър мапинг Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mladfen 0 #14 Отговорено 18 Август, 2009 Ми дори и стандартен размер пак няма да работят с никасила.Стандартните бутала ще издържът 400 коня без проблеми с добър мапингДа но стандартните са с 11:1 сгъстяване! Дебели гарнитури вече никога няма да сложа, а и се целя над 1бар така че 9.5:1 с новите ще е по добреБлока ще го карам при хората набили на половината пловдиски коли от БРШ поне по една риза на блока и си мисля че те знаят точния материал и начин на направа.Благодаря на отзовалите се Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове