Jump to content
PHOTOCH

Неравномерно износване на задни дискови спирачки

Recommended Posts

Направи ми впечатление, че задния десен диск на спирачката работи само в средата с широчина около 4 см.Т.е. по периферията си е ръждив за разлика от десния, който блести по цялата си площ.Накладки има за още много хиляди километри, а и дисковете са екстра.На какво може да се дължи тази аномалия?Колата спира перфектно, не влачи на никъде, ABS-а работи без грешка....Колата е англичанка 6-та ген с четири врати 1997г.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

отначало ако ти е бил ръждясал диска оправия няма ... :help: Просто ръждата го яде по-бързо от колкото накладката :huh:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Мислиш, че вървя към смяна на задни дискове?Според мен има много хляб в тях.

Редактирано от войводата/cls

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, никой ли не е имал такъв проблем?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нееднородна смес на накладката? :)

Накладките са еднакви.Само задна дясна не стърже по целия диск

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мислиш, че вървя към смяна на задни дискове?Според мен има много хляб в тях.

Занеси диска да ти го изшлайфат, а накладките ако са с малко феродо-нови..Ако имат феродо, и те се шлайфат за да се изправят и монтираш...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, по-скоро на стругар да му отнемат милиметър-два (както се казва една стружка да му пусат), после с финна шкурка шлайфаш феродото на накладките да го изправиш и него, и пей сърце.Другия вариант, нови дискове - в www.kanex.bg мисля че все още предлагат комплекти дискове и то на добри пари съобразно качеството естествено :) .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този ефект се получава от това, че единият апарат се движи по-лесно от другия. Тоест единия от двата апарата е частично блокирал.шлайфането на диска цели да оправи диска, но ако преди това не си оправиш апаратите, то ефекта ще е същия.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е частично блокирал, какво се прави за пълно отблокиране?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

свалят се апаратите раздвижват се смазват се водачите и трябва да няма проблеми повече

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз утре ще свалям дисковете за шлайф и ще сменям накладките с чисто нови точно поради тази причина! С какво се смазват водачите и как става това "раздвижване" ???

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля да покарам на ръчна спирачка известно време.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

освен да си запалиш спирачките друго няма да стане ! А относно шлайфането на дискове до колкото съм чувал не е много добра идея. После май се изкривявали. Ама може това при колите да не важи ама при моторите е така :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз утре ще свалям дисковете за шлайф и ще сменям накладките с чисто нови точно поради тази причина! С какво се смазват водачите и как става това "раздвижване" ???

Задните апарати се въртят (аз ползвам ключ за ъглошлайф  :) ) - отвиваш - апрата излиза, завиваш - влиза. По принцип буталото се изкарва чрез компресор - описано е в ръководството. Но проблема с неработещата ръчна спирачка си остава :)Дано някой му намери цаката...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема с ръчната не го разбрах...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Раздвижи си супортите които ти движат спирачния апарат и ги намажи с някаква смазка да вървят лесно.Прегледай си гумичките да няма някоя скъсана понеже ще влиза вода и ако са затегнали не след дълго отново ще го направят.При мен единия беше тотално блокирал и видях зор до като го избия и смажа за да върви мазно!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема с ръчната не го разбрах...

Имам предвид тази тема: http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=37521&hl=Явно има някакъв масов проблем със ръчната спирачка на хондите със задни дискови спирачки  :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен ръчната ми държи, но хваща доста горе-около 60 градуса.Мисля, че не е нормално.Ако я регулирам, дали и крачната ще се подобри?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес ходих до ЮБИКО в Горубляне. Хората ми регулираха хода на ръчната и като цяло колата спира много по-добре.И износването на дисковете вече е равномерно.Златни ръце имат пичовете....евалаа!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес си смених накладките и престъргах дисковете ... Вече разбирам защо по сервизите искат толкова пари за тази операция :) ... Кръста ми отиде - ръцете ми също! ..

 

Какво направих (имам и няколко въпроса естествено):

 

сложих чисто нови накладки made in japan !!! , пилнах при стругар дисковете, че бяха станали на нищо, е*а ми се мамата докато прибера буталата на супортите и разбрах, че водачите и на двата ми супорта са ОК - движат се мазно от-до.

 

Двете "винтчета: (тяхната мамица ...) които държат (фиксират по-скоро) спирачния диск към главината, леееко ми се опънаха, но извадих дрелката и дотам си бяха. Тук ми е въпроса: Проблем ли е, че вече дисковете не са фиксирани по този начин който си бяха, ами в момента са на принципа: Фиксирани by джанта?

Сега с новите накладки и престърганите дискове (карах я днес не повече от 15 км. градско) има едно лекинко мазно претрисане, но не в точния му смисъл да се тресе когато спирам. Нормално ли е (май не нали ...)?? Иначе си спира колата.

 

И към колегата на който е темата: Сори, че ти пиша в темата, но по-добре да пиша тук отколкото да отварям нова тема в технически :) (да не ми се разсърдиш :):D )

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вече разбирам защо по сервизите искат толкова пари за тази операция :beer: ... Кръста ми отиде - ръцете ми също! ..

Тук нещо не разбрах. На мен ми беше проблема свалянето на самите дискове (първия път когато опитах, даже и тема пуснах - без резултат), които се бяха заварили от ръжда. Иначе самата операция която си описал ми отне около час. Ако я правя пак - може би около 40 мин за двата диска... Хората които се занимавата с това могат да го направят и по-бързо :). Не знам какво си правил та се оплакваш така !!!

 

 

 

Двете "винтчета: (тяхната мамица ...) които държат (фиксират по-скоро) спирачния диск към главината, леееко ми се опънаха, но извадих дрелката и дотам си бяха. Тук ми е въпроса: Проблем ли е, че вече дисковете не са фиксирани по този начин който си бяха, ами в момента са на принципа: Фиксирани by джанта?

Тези винтчета ги "развих" много лесно с един чук и с един център... НЕ мога да си представя че си прибегнал до дрелката  !!! . Ако имаш нови - пръскаш с WD40 и завиваш нови. Аз нямах и ги сложих така. Не забелязвам разлика и ако някой по-грамотен технически каже дали е проблем ще се радвам. При четирите шпилки които държат диска и джанатата, си мисля, че ролята на тези два болта е доста малка  !!!

 

Поздрави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако я правя пак - може би около 40 мин за двата диска... Хората които се занимавата с това могат да го направят и по-бързо . Не знам какво си правил та се оплакваш така !!!

Аз нам.. :) 39 минути се е мъчил да прибере буталата с натискане, и после се е сетил да ги завърти в посока на часовниковата стрела, за да се приберат...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямаме познал! !!! Десния ми апарат беше позадържал малко, та го "навивах" бая време (оттама нямам ръце :) ) Я съм умен бре - ползвах търсачката преди да се захвана !!! . Даже днеска си ги свалих пак, ей така за спорта ... бая съм задобрел !!! .Сериозно - проблема с претрисането си остава ... ше си карам така, като немам пари за майстори, дискове ....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сериозно - проблема с претрисането си остава ... ше си карам така, като немам пари за майстори, дискове ....

Трябваше да ползваш търсачката, преди да идеш с дисковете на стругар... !!! Щеше да разбереш, че има голяма вероятност, стругаря да ти ги изкриви...За целта има специални машини, които шлайфат диска едновременно и от двете страни.. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На струг дисковетв се струговат също едновременно от двете страни!Просто е задължително да се центрова добре за аксиално биене по повърхнината където диска ляга на главината!Моите ги зачистихме по тоя начин и нямам никакви проблеми!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Т.е има оправия все още на тези дискове, така ли да го разбирам (щото почти съм вдигнал ръце от тях ..) ??

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Т.е има оправия все още на тези дискове, така ли да го разбирам (щото почти съм вдигнал ръце от тях ..) ??

Има оправия ако вече не са прекалено отънели и ако ти ги направи стругар на който са му ясни нещата,защото при дисковете не е просто да им пуснеш стружка!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, спрете се бре.Избягахте от темата

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Двете малки винтчета просто фиксират диска върху главината, не е страшно и без тях може. За да не се късат при развиване се ползва ударна отвертка. с ПОДХДЯЩ накрайник на нея. Слайдерите (водачите) се смазват задължително със силиконова смазка за да не спичат.За тресенето на дисковете препоръка - преди да ги монтираш, главината (фланеца, където ляга диска) се почиства идеално със шкурка и се маже също със силиконова грес с цел да не хваща ръжда. Ръждата прави малки вдлъбнатини и подутини по фланеца, които са напълно достатъчни да предизвикат сериозна вибрация.Успех на всички!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...