Wardog 25 #1 Публикувано 26 Юли, 2009 Здравейте колеги, след доста дълго мислене дали да продължа да наливам пари в Сивик-а накрая реших, че това е автомобилът, който ми харесва (като външен вид, надеждност и т.н.) от тези, който мога да си позволя да карам (поддържам) и кажи-речи има всичко за него (било то за тунинг или нещо друго). Не че не ми се кара нещо около 300к.с., 4х4 и с фабрично турбо, но за момента нямам такива възможности Та... следващата стъпка е да направя така, че колата да тръгне малко повече Въпросът е обаче как да постигна този ефект. Вариантите, за които се сещам са няколко: 1. Това, което си мислех е да сменя двигателя с Б16А2 (какъвто се слага фабрично на моделът). За толкова време във този форум, разбрах че това е един от най-читавите двигатели на марката - един от най-здравите и "развъртащи се" двигатели... - ако греша, моля поправете ме. 2. Другото за което си мислех е Б18Ц4, но тук има някои неща, които ме спират - за да регистрирам колата с новият двигател ще трябва да минавам Технотест (на който могат да се заядат и да не ми дадат да мина), да платя мито (не че е кой знае колко за 9к.с.) и незнам какво ще се случи с климатика (който все още нямам, но със сигурност ще сложа - дали ще трябва да е от англичанка или и от 5ген ще стане)... чудя се дали си заслужава цялата тази гимнастика за 200куб. см. и 9 к.с.!? Ще има ли осезаема разлика с Б18Ц4 вместо Б16А2 и каква ще бъде тя!? 3. Последният вариант с който е възможно да се докара колата до добър "вървеж" е поставянето на турбо. Към този вариант попринцип съм много предубеден (въпреки, че blow-off клапана може да ме накара да си ударя г**а в тавана от кеф), тъй като това ми е единствената кола и ходя с нея на работа, на лекции и т.н. и т.н. - с две думи колата ми е ежедневна и искам да мога да продължа да разчитам на нея, а не постоянно да се занимавам с настройки и възнинали проблеми в следствие на допълнителната ми намеса. Та... пускам темата с цел да прочета компетентни постове от хора, занимавали/щи се с такива неща, които да ми помогат да реша към какво да се насоча Благодаря на всички, помогнали ми в начинанието П.С. - извинявам се на модераторите, ако не съм пуснал темата в най-подходящия раздел и моля да я преместят, ако има по-подходящ такъв. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Tino 293 #2 Отговорено 26 Юли, 2009 (Редактирано) От горе изброените варианти аз лично бих избрал б16-ката / не , че б18-ката няма да е по-добре , но препядствията , които си изброил нямам желания да ги минавам / . Спомена за климатик , при турбо забрави за него или най-малкото ще е доста сложно . При б18-ката ще трябва да се правят хибридни инсталации от две оригинални такива . Щом си караш колата за всеки ден и явно не си състезател и не искаш да те боли главата после - б16а2-ка В зависимост какви средства мислиш да инвестираш според мен не мисля , че трябва да отхвърляш модел със лек силов тунинг на твоя си двигател , изключвайки турбото Но това само и единствено ако нямаш достатъчно пари за качествена инсталация на б16-ката Редактирано 26 Юли, 2009 от Tino Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Izanagi 389 #3 Отговорено 26 Юли, 2009 B16 ще ти е най-лесно явно.B18 ще трябва да и платиш акциз , не мито .И не на конете над 162 , а за всичките ! Климатика в този случай не вярвам да ти е проблем.С турбо има няколко проблема , по-трудно ще го направиш. То не е само охлюва , ми кулер , блов офф , турбо пътища , колектор и електроника . С P28 комп електрониката няма да ти е проблем , има хора да ти я направят. Климатика тука е малко кривата част , трябва ти колектор ,който да ти оставя растояние за радиатора на климатика , ако не искаш да правиш големи размествания в коша. И тоя колектор трябва да е читав да не ти се спука. Ако ще караш под 1 бар , за най-сигурно на 0,6 няма да ти се налага да отваряш мотора , ако искаш повече става весело. Ако ще караш на 0,6 няма ядове , ако искаш повече ще трябва да я разредиш и тогава става малко горзно , малък двигател на голямо налягане ще е доста неприятен зьа каране , в началото няма никой и изведнъж много коне , градско ще е неприятно. Иначе турбо варианта има най-голям потенциал , и 600 коня можеш да изкараш с турно , докато атмосферно от 1,6-1,8 мотор не .Поздрави и успех. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krelion 42 #4 Отговорено 26 Юли, 2009 9 коня, но не забравяй и някой друг нютонметър (ех как си защитавам мотора ) Б16 е твоя вариянт! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Wardog 25 #5 Отговорено 26 Юли, 2009 B18 ще трябва да и платиш акциз , не мито .И не на конете над 162 , а за всичките !Защо на всички!? Доколкото знам от 163 до 169к.с. се плаща само разликата или бъркам!?9 коня, но не забравяй и някой друг нютонметър (ех как си защитавам мотора ) Б16 е твоя вариянт!Караш Б18Ц4, пък моя вариянт е Б16 - защо!? Разясни малко, ако ти се занимава разбира се... Благодаря Ви за пълните и точни отговори - знаех си, че все ще има някой, който да ми помогне Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Jeepers 41 #6 Отговорено 26 Юли, 2009 Аз пък бих добавил друг вариянт на твоя мотор турбо Толкова е красива гледката ,ако се направи като хората .Незнам защо си мислите че става много трудна за каране,напротив всичко зависи от големината на турбината ,кокото е по голяма толкова буста се мести нагоре в оборотите и например както е мойта от 5000 влиза в буст до тогава си е много лека за каране и много приятна Другата заблуда е че както си араш и се изсипват тез коне не е така ! Всичко се контролира по електронен път и можеш да си пускаш колкото си искаш налягания. Вместо да дадеш 3К за двг + поне още 1к това се равнява на турбо китчето за твойта кола с настройки ,и ще имаш на ниско налягане около 190 кончета и турбо кола и началото за по силова база Ако пък неискаш да се занимаваш с турбо коли махай си твоя двг и слагай б18ц4,неотдавна покарах на наш съклубар колата и много ми хареса колко леко върви колицата !След като си продадеш твоя двг около 1000лв вкарваш ги за тунинг и колата става неузнаваема.За мен това е най лесния и най евтин вариянт ако искаш атмосферна кола,но пък турбото няма с какво да се сравни ,просто е невероятно Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Wardog 25 #7 Отговорено 26 Юли, 2009 JeepersCreepers --> знам, че кефът от турбото неможе да се сравни с нищо... но досега колкото теми съм изчел за допълнително инсталирано турбо всички са свързани с проблеми, а както вече писах искам кола, която да карам ежедневно, не само в събота и неделя. Ако тръгна да слагам турбо, докато колата тръгне като хората ще минат много месеци и майстори..... Със сигурност следващата ми кола ще е турбо и ще е 4х4!!! но все си мисля, че още не е момента за турбо. То гаранция, че 1 година след като сменя двигателя няма да ми скимне да сложа турбо няма никаква, но за момента си мисля, че ще се опитам да докарам до около 200к.с. някой атмосферен двигател и това ще ми стига (въпреки, че конете никога не стигат или стигат максимум 1вите 2-3-4 месеца и после искаш още и още). Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Jeepers 41 #8 Отговорено 26 Юли, 2009 Колега на ниско налягане пук направо незнам какви проблеми могат да ти изникнат ако я направиш добре ! Аз в тез жеги карам колата на макс пауър 1,8 бара /макар че сега в адските жеги по обед трудно вдига повече от 1,6 / КОлата ако се берне добре за тез 190 200 коня които искаш няма да имаш никви проблеми,но пук една б18ка с малко тунинг ще ти сцепи задника,затова ти казах че онова енай добрия вариянт ,колата хем ще бяга хем ще минеш тънко А за турбото ако ще е за нсико налягане хич ама хич не се хващай ,защото ще го направиш и после всичко е въпрос на време кога да и вдигнеш налягането и псоле идва филма с кинтите ! Повярвай ми не ти трябва турбо щом нямаш 2ра кола.Взимай си ц4 карай и си пей не ти трябват извръщения.ПП 200сс са си 200 кубика не са за подценяване ! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
oblaka 9 #9 Отговорено 26 Юли, 2009 здравей колега, след много умуване аз избрах Б16А2 поради фака че се регистрира лесно и няма пролеми в КАТ. но все пак да незабравяме че Б18Ц4 е с доста по голям въртящ момент и това си казва думата(върви доста повече), но там се налага преправяне на тампони на двигателя и инсталация което си е доста голям филм. ти трябва да решиш за какво ти е тази кола и кои мотор е най - добър за тебе.ако искаш евридейка която да продадеш след време то твоя мотор е Б16. аз лично мисля да минавам на Б18Ц понеже сивика е завинаги мой. помисли какво искаш от нея и тогава реши. турбо конверсията също е добър вариант но ще се побъркаш от майстори и проблеми докато тръгне както трябва. поздрави Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Wardog 25 #10 Отговорено 27 Юли, 2009 Мислейки върху постовете ви, просто си затвърждавам мнението, че турбото не е моя вариянт Нещата клонят към Б18... нали и в моя талон пише "последен собственик" с тази боя за 3000лв............ Пък и разглеждайки обявите ми се струва, че Б18 е даже и по-евтин като комплект за swap. Само ще видим каква ще е цифрата за поставянето му. Благодаря на всички за съветите и помощтаП.С. - някой има ли представа какъв е реалният разход на Б16/Б18!? Не ме разбирайте погрешно - ясно ми е че няма кола, която да върви и да харчи 5/100.... Въпросът е чисто и просто информативен и това в никакъв случай няма да ме спре да направя swap-а В краен случай ще и сложа газова уредба ---> това последното беше шега Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Wardog 25 #11 Отговорено 27 Юли, 2009 Колеги... така като гледам или данните, които гледам (wikipedia.org) не са верни или между Б16А2 и Б18Ц4 разлики да не кажа въобще, но почти няма А именно: Б16А2 Displacement: 1,595 cc (97.3 cu in) Bore×Stroke: 81.0×77.4 mm (3.19×3.05 in) Compression: 10.2:1 Power: 160 bhp @ 7600 rpm & 118 ft·lbf (151 N·m) @ 7000 rpm Transmission: Y21 or S4C Redline...8,000 RPM Rev Limit...8,450 RPM VTEC Engagement...5,500 RPM Forged CrankShaft Standard Б18Ц4 Displacement: 1,797 cc (109.7 cu in) VTEC engagement@4,400 rpm IAB open@5,750 rpm Compression: 10.0:1 Power: 169 hp (124 kW) @ 7600 rpm & 117 ft·lbf (158 N·m) @ 6200 rpm Limit: 8,100 rpm Transmission: S9B w/Torsen LSD. 0/100 km/h : 8.3 seconds (8.8 Aerodeck) Общо взето разликата в Б18Ц4 е +9к.с. +7н.м. и по-ранното включване на ВТЕК-а и +200куб.см Ако все пак тези данни не са верни, моля ви кажете кои са Благодаря Ви предварително Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
K1r1L 860 #12 Отговорено 27 Юли, 2009 (Редактирано) ц4 е 167 коня и е с 166 nм а а2 160 с 152 нмкато цяло .. не е по добър от б16 ако се вложат пари в него да става за нещо си. по лесния вариант опредлено е б16;) и по евтин. разликата м/у тях е 1-2 ДЕСЕТИ. Редактирано 27 Юли, 2009 от K1r1L Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
lookcho 98 #13 Отговорено 27 Юли, 2009 Transmission: S9B w/Torsen LSD. ... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Dragi4 1506 #14 Отговорено 27 Юли, 2009 Разход на Б18Ц4 в Аеродек 11-12/100 в градски условия въвъ Варна на 16' джанти и много жалене Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krelion 42 #15 Отговорено 28 Юли, 2009 8,3 до 100 -> ето сверка б18ц4 в сивик купе на 17-ки, брони и много музика вътре! http://vbox7.com/play:7a060070 Представи си го в 5-та хеч (200 кила по-малко)! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
policeman 1052 #16 Отговорено 28 Юли, 2009 При смяна на мотора,на регистрирана вече кола,не се плаща акциз за новият мотор!Задължително е да имаш документи за него обаче-т.е. ясен произход.за техно тест несъм сигурен,аз с Прелюда не съм минавал при смяна на Н23 с Н22 мотора.До колкото съм запознат се минава само при подмяна на мотор с такъв от друга марка или при съществени изменения по купето.Дори и да трябва да минеш къв ти е проблема?За мен по-добрият вариянт е Б18-ката,по-голям обем,повече въртящ момент Не на последно място цената е като на Б16. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pitbuls 21 #17 Отговорено 28 Юли, 2009 и аз скоро мислч да сменям двигател и определено нямам никакво намерение изобщо да ходя в кат. не съм виждал до сега на пътя поицай да проверява номер на двигател или кубатура Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
rocnogap 113 #18 Отговорено 28 Юли, 2009 В 5та сивик хатч изглежда така че зимаш пари на Октавия 2.0 Турбо 200хп 100лв но все пак са нещо като цяло разхода е 9/100 София от нас до работата . А по ектримно каране макс 12 и то като имам предвит стартове 0-180-200 . Ускорение до 100 под 7 секунди и не са 1/2 десети разликата от б16 да не кажа повече от половин секунда скоро и ще го проверим като колега слоби б16ска и е добър шофиор че ако е калпав разликата става грознаааааа . За еври дей б18ц4 с С9Б кутия е най добрия вариант от към вървеш разход . За регистрации едва ли ще мислиш след като вкараш пари в тая кола , а и незнам за какъв акциз говорят колегите при положение че мотора е английски и е в ЕС 2010-та акциза отпада айде дерзайте хората които избрахте б16а2 заради акциза Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
K1r1L 860 #19 Отговорено 28 Юли, 2009 (Редактирано) и двата двигатела съм ги карал. по доста разликата е ~2 десети. 15.3-4 даваше едния другия 15.5-6 на б18 градския разход според мен е по малък с около 0.5 литра извън градския с толкова по висок Редактирано 28 Юли, 2009 от K1r1L Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Martin Raynov 29 #20 Отговорено 28 Юли, 2009 Захвата на тампоните на всички Б-серии е еднакъв,така че и Б16 и Б18 се слагат по един и същ начин.От инфото,което си пуснал (Сивик 5-та с Д16З6) си мисля,че за точно 3-4 часа след като влезеш в сервиза и си готов.Няма да преправяш никаква инсталация,защото Б-серията ползва абсолютно същите датчици,каквито имаш в момента и на З6-цата.Трябва само Емо да ти модне Еку-то и да ти сложи стоков бин за съответния Б-мотор.Единственото нещо,което ще се наложи да преправиш са прътовете на скоростите(удължават се,ако не си вземеш такива от кола с Б-мотор) и жилото на газта(скъсява се,но само ако избереш Ц4).ПС:Пешо го е написал,но аз да го подкрепя-на регистрирана в БГ кола,при подмяна на мотора с такъв над 163 к.с. НЕ СЕ ПЛАЩА АКЦИЗПС2:Ако имаш документи за произход на двигатела си го регистрираш,но ще е нужно да минеш техническа комисия(това последното никой не може да ти го каже със сигурност,затова и аз не го твърдя на 100 процента). Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krelion 42 #21 Отговорено 28 Юли, 2009 и двата двигатела съм ги карал. по доста разликата е ~2 десети. 15.3-4 даваше едния другия 15.5-6 на б18 градския разход според мен е по малък с около 0.5 литра извън градския с толкова по висок 15.2 с генерация от У8, след смяна на 63 мм. със сток колектор и кутия от Б16 - 14,7 на Сливен с изгледи и за по-малко!Другото е сток. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
rocnogap 113 #22 Отговорено 28 Юли, 2009 Аз пък взех 100-те лв на Октавия РС с време на бужурище 14.7 ... 3-1 старта за мен и то мойте победи бяха с изпреварване понеже ме ребреше всеки път на старта но виждах че колата е по силна до края на 3та и си продължавах а загубата беше защото ме изребри твърде много единия път Като цяло сток б16а2 в БГ може би не е имало под 15сек разбирасе на купе над 1тон ... а б18ските на 90% са под 15секундната граница... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
K1r1L 860 #23 Отговорено 28 Юли, 2009 и двата двигатела съм ги карал. по доста разликата е ~2 десети. 15.3-4 даваше едния другия 15.5-6 на б18 градския разход според мен е по малък с около 0.5 литра извън градския с толкова по висок 15.2 с генерация от У8, след смяна на 63 мм. със сток колектор и кутия от Б16 - 14,7 на Сливен с изгледи и за по-малко!Другото е сток. говоря за сток кола само със сменян филтър. (на тегло 1155 кг без шофиор)това показа уреда м/у двата мотора. карал сам ги над 10 хил км.и ги имам от години. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Wardog 25 #24 Отговорено 28 Юли, 2009 1во - Благодаря на всички за точните и пълни отговори Със сигурност няма друг такъв форум и други толкова запалени фенове По същество... вкарахте ме в голям филм с тези двигатели... толкова съм объркан какво да избера, че вече съм изпъшил тотално и санувам Б16-ки Б18-ки и какво ли още не 1. Ако избера Б18 съм 99% сигурен, че се минава технотест, тъй като този мотор не се слага фабрично на този модел, нищо че е на Хонда, но дано този 1% съмнение се окаже истината, тъй като не ми се занимава с техно тестове и т.н. 2. Дори и да трябва да платя такса за над 163к.с., това не ме притеснява тъй като тя е само за тези 6 к.с. разлика и ще е смешна 3. Със сигурност никой полицай няма да тръгне да ми вдига капака и да гледа дали номера на двигателя отговаря на талона, освен може би ако не я обявя за открадната. Но искам да я регистрирам, тъй като съм много стриктен отностно колата си - вярвам всички си обичате колите поне колко мен и също като мен не правите икономии за части или "... нищо че трака, аз ще я карам докато се счупи пък после ще му мисля..." Просто незнам хора... ще си поговоря с Омбре енд Къмпани да видим те какво ще ми предложат... кое, как, за колко време, кой е най-добрият вариянт, какво са правили те в тази насока и какво ще ми препоръчат. Надявам се в най-скоро време да направя конверсията.... Още веднъж Ви БЛАГОДАРЯ за отговорите Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове