Jump to content
mitaka_t

ПРОБЛЕМ! Помогнете ми да разбера каква е грешката

Recommended Posts

Публикувано (Редактирано)

Здравейте колеги,

значи... случая е следния: споментата кола я притежавам от около седмица и половина. Когато я пробвах само веднъж светна чек лампата, но след като загасих двигателя и запалих отново не светна повече. Не светеше и до вчера. Вчера сутринта обаче като тръгнах за работа чек лампата светна 2-3 сек след запалването на двигателя и ... така и не изгасна. На няколко пъти гасих двигателя докато чаках на светофарите но... след около минутка след като запаля отново севтваше. През деня я карах още 2 пъти и - същата история. Вечерта на прибиране към нас, лампата въобще не светна. Тази сутрин светна след 10-15 мин каране и не изгасна (не съм гасил двигателя, за да пробвам дали пак ще светне след запалването му). За съжаление в момента положението ми е такова, че нямам никаква възможност да изляза от работа, за да я закарам на диагностика (а и едва ли ще имам в следващите 2-3 седмици), затова преди малко реших да направя "самодиагностика" или т.нар. "кламер тест". След като укъсих буксата която е при жабката, дадох на контакт и... веднага след като светнаха лампите, чек лампата премигна много бързо, след това започна мига бавно (около секунда-две в светнато положение и още толкова в изгасено). Доколкото знам тези бавните мигания са десетиците от грешката и започнах да ги броя и да чакам да започне да мига бързо (за единиците) но... уви, лампата продължаваше да си мига по същия начин, броих до към 22-23 мигания и така и не започна да мига бързо. Това ме навежда на мисълта че.... или аз нещо не съм направил като хората или грешката е No: 10 (т.е само 1 бавно мигане, без бързо и се повтаря, т.е. нали като няма други грешки повтаря кода на тази която има). Проверих в темата с кодовете, там пише: 10 IAT - intake air temperature sensor. Кажете моля Ви, правилно ли съм диагностицирал грешката и ако да.... какво точно означава тя? Интересува ме не конкретния превод на български а... малко повече информация, за какво служи този сензор, проблем ли е да се кара така или трябва веднага да взема мерки и... евентуално колко ще ме удари в джоба отремонтирането ? Ако пък нещо съм сбъркал, моля дайте съвет и ме насочете какво да правя.

Благодаря предварително.

Поздрави.

 

PS: Предполагам сте се сетили но все пак... колата е бензинова и двигателя е VTEC. А... и да отбележа, че... понеже колата я имам от много скоро нямам идея дали има промяна в разхода или вървенето, което да идва от светването на лампата, това което мога да кажа е че... аз не мога да видя никаква разлика във вървенето ако чек лампата свети или е изгаснала. За разхода.... нямам идея, все още не съм я засякъл....

Редактирано от mitaka_t

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

със същия проблем съм аз и на мене така ми мига и т.н.някаква бускичка ми се разкача.не разбирам и не мога аз да те насоча.свържи се с колегата терориста от габрово : teror1sta

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Имай предвид, че може да има и повече от 1 грешка, тогава изрежда с мигане всички и може да те пообърка.Най-сигурно е да я закараш да ти свалят кода на грешката. Диагностиката с миганията на лампата върши работа, но понякога зад една комбинация на "мигане" стоят няколко подобни кода на грешка. В белите страни това е безплатно, тук незнам колко струва, не би трябвало да е повече от 5-10лв според мен.При мен теста с окъсяването даде код 90, който може да е Р1456 или Р1457. След това си направих кабел за диагностика и с кеф си гледам и чистя грешките. Колата ти най-вероятно е със стандартна OBDII букса, така че кабел от ebay за 10лв не е проблем да си купиш.Не се плаши, може да е някоя глупост, като например незатворена капачка на резервоара :hondarulez:

Редактирано от TipoMan

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега мен ме съмнява да е 1 грешка,а именно ламбда сонда!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

по горното описание следва че си е грешка 10, тоест едно дълго светене, пауза и така до безкрай.огледай си добре буксата на сензора и провери дали самите му пинчета не са изкривени.Да имаш някакви модификации по инсталацията?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи... въпреки че вчера вечерта на прибиране от работа лампата не светна, реших да откача акомулатора, за да се ресетне ECU-то и... след това колкото карах лампата не светна. Сутринта обаче, още като дадох на контакт лампата остана да свети, не изгасна заедно с другите лампи. След 50-100 метра каране, спрях, загасих двигателя и лампата не светна. След 15-20 мин каране обаче отново светна. На един светофар загасих отново двигателя и като запалих - не светна повече. Преди около час реших да направя отново "самодиагностиката", за да видя какво ще покаже и... положението е същото, като това което съм описал в началото, т.е. едно дълго светене, пауза и така до безкрай. Заснех го на клипче, довечера ще се опитам да го кача, та... ако някой вижда нещо, което аз пропускам... да каже.PS:

огледай си добре буксата на сензора и провери дали самите му пинчета не са изкривени.Да имаш някакви модификации по инсталацията?

За модификации.... и да имам не ги знам... както казах колата я притежам от около седмица и половина.А... къде се намира въпросния сензор, за да го огледам ???

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

пич, аз съм със същата симптоматика.ту светеше, ту не и накрая само светеше в крайна сметка се оказа проблема, който 1нет описва.

Редактирано от uBaHoB

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Надявам се и при мен да е същия проблем, но.... помогнете ми да намеря датчика. Кажете къде се намира, къде да го търся ???

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте отново,ето и линк към клипчето което направих при самодиагностиката: http://www.vbox7.com/play:e609239dСпоред мен.... това или е грешка No 10, или нещо аз не правя като хората, или не показва както трябва.Вижте го и.... давайте мнение. Ако все пак правилно съм разчел грешката и проблема идва от IAT сензора, кажете каде се намира, къде да го търся.Благодаря предварително.Поздрави.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Прилича да е грешка 10...

От ръководството за моя акорд купе, малко по нов от твоя предполагам като гледам от двигателя и таблото... :

Р0112 (10) Низкий входной сигнал датчика IAT

Р0113 (10) Высокий входной сигнал датчика IAT

 

Датчик IAT е сензора за температурата на засмуквания въздух.

 

Ето ти описание за проверката му, не мога да приложа снимките, но е някъде по въздухозаборника предполагам :offtopic:

Пак повтарям това е за Accord 98-02

1 Датчик IAT представляет собой термистор (резистор, сопротивление которого зависит температуры). Изменение сопротивления влечет за собой изменение амплитуды сигнального напряжения датчика, причем, чем ВЫШЕ температура, тем НИЖЕ сопротивление, и наоборот. Отказы датчика приводят к записи в память системы самодиагностики кода неисправности Р0112 или Р0113.

2. Проверьте сопротивление датчика IAT. Рассоедините разъем электропроводки датчика, расположенного на впускном трубопроводе.

3. При помощи омметра измерьте сопротивление между двумя клеммами на датчике. Сопротивление датчика зависит от температуры и при 20°С должно составлять приблизительно 2500 ÷ 3500 Ом. Запустите двигатель (либо извлеките датчик и прогрейте его феном). При 83°С сопротивление датчика должно снизиться до значения 250 ÷ 350 Ом. При отрицательных результатах проверки замените датчик IAT

 

С кабел за диагностика лесно се следи показанието на температурата. Ако то "подскача", е много вероятно да имаш окислена букса или "изпечен" и окъсяващ кабел.

Като временно решение може да боцнеш една съпротивление 1000 ома, да си мисли че винаги караш при въздух 35-40 градуса (това е майтап де)

Редактирано от TipoMan

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

наснимай си коша и ще ти го покажем. Един бял трябва да е на всмукателния колектор (освен ако не е черен преди дросела, но май не е)А между другото защо не отидеш в сервиз?Не се засягай, но ако толкова много държеше сам да се оправиш, вече щеше да си намерил кой е този сензор и да си му проверил връзките.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще се постаря да го снимам тази вечер и да постна снимките.Относно сервиза... не че не искам да ходя, нито пък държа сам да се справя с проблема, въпроса е че в момента (както и в близките 2-3 седмици) нямам грам време да изляза от работа, за да ходя до сервиз. А вечерта когато приключа всички сервизи вече са затворени. Мога да сляза до служебния гараж за 10-15-20 мин за да огледам или направя нещо, но не мога да отделя час, камо ли повече за да ходя до сервиз. Общо взето... в момента положението ми е такова, че ако колата не може да се кара с този проблем, ще я зарежа в гаража за 2-3 седмици и ще пътувам с градски транспорт или таксита, но време за сервиз нямам (поне в нормалното работно време на сервизите :hondarulez: ).Довечера след работа ще снимам коша, за да ми го покажете.Поздрави.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема вече е решен.Намерих въпросния датчик, напръсках му буксата с почистващ спрей, поразклатих му крачетата (ако слуачайно са били изкривени и не е давал добър контакт) и от тогава лампата не е светвала. Откачих отново акомулатора, за да се ресетне ECU-то и вече на "самодиагностиката" не дава никаква грешка. Все пак в събота намерих време и реших да отида на сервиз, за да проверят нещата. Ходих при Омбре. Той ми каза, че съм си решил проблема и не е трябвало да ходя, каза ми че има принцип "щом нещо работи, не се пипа" и че няма смисъл да я закачваме за диагностика. Благодаря му, за което... при все че поогледа колата и ми намери един кусур, който ще трябва да оправя, но това вече е друга тема...Благодаря на всички включили се за мненията и съветите, било в темата или на ЛС :rolleyes:Поздрави :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Докато ти четях сагата все ми идеше да ти напиша "Не се блъскай, иди при Омбре!", но виждам че и сам си се оправил. Браво и успех с Хондата!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...