Jump to content
Otto Kluge

4 или 6 цилиндров редови при 2.000 куб.см.?

Recommended Posts

Отговорено (Редактирано)

Имах БМВ 1.8и Е30.Здрави машини.Раздавах и яко газчица(обороти) и моторчето си пееше.После я оставих на баща ми който не знаеше какво са повече от 2000 оборота.За 1 година мотора се разхлопа като стар дизел!Ходих да предупреждавам хората по бензиностанциите да спрат да посягат към дизеловия пистолет като ме чуят :rolleyes: В крайна сметка строших кобилица. Валове и т.н. бяха толкова износени, че не е истина.Имаше 1см наслагвания по вътрешния корпус.Хвърлих цялата глава.За триенето съм съгласен с колегата Прелюд.В единия случай имаме 2 пъти повече сегменти и лагери.Сметнете площа на един цилиндър с 1-ца обем и после два със същия взети заедно :D mr_petroff - Да, карал съм такъв мотор.И 2.0 и 2.5. И какво му е хубавото?Висок въртящ момент?Никакъв тротъл респонс.Докато се развърти ме хващат нервите яко.Много гнусен мотор да се кара в града, тежки педали на газта и съединителя, слизам уморен от тая кола като карам в града.Да не говорим колко е куц...

Редактирано от Krelion

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре бе хора, ако двигателят се скапваше от каране в ниски обороти, нали производителят щеше да сложи една червена (или друг цвят) зона и в ниските обороти и щеше да пише в книжката да не се кара постоянно в тях. Единственото, което пише в книжката на моята Хонда за оборотите е: не карайте в лютеницата след 6750 оборота, щото може да строшите двигателя. Другото нещо в книжката са таблица за икономично каране (превключване при определена скорост) и таблица за максимално допустима скорост за превключване. Определено за икономично каране по тая таблица не се превключва на повече от 2500 оборота...В затлачените софийски улици трябва да карам само на първа или втора, за да превключвам на 3000-3500 оборота, какво остава да карам при максимален въртящ момент - аз даже на магистралата не мога (не искам) да го правя постоянно (5500об. или нещо такова).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Колеги , карал ли е някой от вас редови шестак на BMW , с риск да прозвуча еретично ще кажа , че си заслужава да се пробва ...Което си е хубаво си е хубаво :shy:

доста съм си покарал Е36 320 с М50В20 (2.0 150 коня), най-хубавото е звука който вади този мотор и това, че масово хората като те видят в БМВ било то и такъв стар, а и ефтин (такива бмв-та се намират по-често и по-изгодно от колкото Сивици с D15B2 от същите години, при положение че Хондата няма тези характеристики и екстри каквито има бмв-то - но е факт че хондата държи стойност и пари като втора ръка кола, но това е друга тема) вече модел, се свиват и ти "правят път" - сигурно глупаво звучи сега като го четете, но има разлика и другите на пътя се отнасят с теб по различен начин като си в тази кола, сравнено примерно със старата очукана прогнила хонда на баща ми...БМВ-тата в зависимост от това какъв диференциал имат, бягат и стартират различно - не са малко случаите, където такова тежко и не особено мощно бмв но с хубаво самоблокиращ се диф. може да стартира по-добре първите 20 - 30 метра от ВТИ-ка дори.Като цяло е хубава кола, удобна е, не е изморителна (поне за мен), мотора има динамика, звука както вече казах е невероятен, но не е кой знае какво в крайна сметка от гледна точка на вървеж/разход. Под разход разбирайте лакомия на гориво (не за разход по обслужване - баварците и то с 6-аци мотори са дурако устойчиво и то доста) - 15 в града както и да го караш не му мърдат, извънградско под 8 както и да го караш неможе да падне, при положение че не върви кой знае колко повече от сивик с D16Z6, но айде да не го сравнявам с по-лекия сивик, ами примерно да го сравним с Акорди от тия години с F20A4/F20Z1 мотори - ами Акордите вървят като 320 (в интерес на истината, не съм гледал конкретен "сблъсък" между такива коли) еднакви са, но чак 15 разход не правят. Това не ми харесва в БМВ-тата - дори и слабите им модели които не вървят кой знае колко (прилично, но не правят феноменалности), си погорват и то не малко, точно и това имах предвид под КПД в предишния си пост - какъв разход прави спрямо това на какъв вървеж/динамика може да постигне за единица време. PS: Krelion, бмв-то което ти си имал като цяло си му е калпав мотора (1.8 - М40Б18 предполагам тия бил мотора) - прецаква валове, кофти глави като цяло, БМВ-джиите за тях този мотор НЕ е бмв мотор с който да се хвалят, а издънка. Така, че това че не си случил и не си доволен - не е толкова случайно.Спирам, че май стана доста офф топик от моя страна... Редактирано от ADH-Honda

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

PS: Krelion, бмв-то което ти си имал като цяло си му е калпав мотора (1.8 - М40Б18 предполагам тия бил мотора) - прецаква валове, кофти глави като цяло, БМВ-джиите за тях този мотор НЕ е бмв мотор с който да се хвалят, а издънка. Така, че това че не си случил и не си доволен - не е толкова случайно.

Не, М40Б18 верно е калпав мотор.Моят беше М10Б18 който е машина за убиване :shy: 105 коня, колата беше 87-ма.Можеш да питаш колегите за него ;) Главното при старта на БМВ-тата не е толкова шпера колкото задното предаване!При старт центъра на тежестта отива назад и осигурява голямо сцепление на задните гуми.И имаш право 10-20 метра и до там :DМ50Б20 е верно много дуракоустойчив мотор.Проблемите основно идват от охладителната система и по-точно термостат и водна помпа които са консуматив за тея мотори.Термостата в повечето случаи се сменя по-често и от маслото.Предното окачване също е доста проблемно.Мотора е доста муден обаче.По-новият М52Б20 който е с Ванос и различен смукател е доста по-отзивчив, но по-чуплив.Имам дузина приятели които суапнаха М50Б20-ки с Б25, но преди това ядяха голям бой и съм оставал учуден от здравината им. Редактирано от Krelion

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

prelude да от МЕИ-то съм (бях някога). Руска литература не съм чел, а това за което си говорим, се учи още в техникума (поне на нас ни го преподаваха там, а пък то сега не знам дали има техникуми). В МЕИ-то целта им беше да ни затрупат с куп формули и сложни обяснения.Бутални двигатели и то за коли си има на 20 000 оборота за минута, но си имат бутални пръстени. Ако си гледал Ф1 преид да я оскакатят така яко, вероятно си забелязал до къде бяха стигнали. Беше ми интересно да разбера какви са тези бутала без бутални пръстени. Естествено, че ако включим всички автомобили ще се намерят доста с различен брой от 3 бутални пръстена. Аз принципно говоря за ДВГ от 4000 до 14 000 оборота, като в предния пост и сега ще направя уточнението, че има изключения.КПД-то на двигателя да не би да е ниско заради триенето в него? Като отовриш един двигател, колко усилие прилагаш за да преместиш едно бутало?

"...замисли си колко е КПД-то на буталния двигател,след това се замисли какви са му загубите и къде е основното триене в буталния двигател."

Ако имаш време и желание, ще те помоля да отговориш на този твой цитат, все едно аз съм го написал.

"После си представи разлиакта в площта ако двигателя е с 4 или с 6 или с 12 бутала при еднакъв обем и прецени дали се увеличава осезаемо триенето."

Разлика в площа на кое?

"Доста от наблюденията ми са и благодарение на разходомерите на нови коли и един мотоциклет.Не е трудно да си поиграеш малко с различните режими и да видиш с очите си как се отразява на разхода стила на каране.На новите коли голямо предимство им е ,че спират напълно разхода на гориво при затваряне на дросела напълно.Дизелите в това отношение са много бързи,бензиновите ДВГ до които съм имал достъп са доста-доста по-мудни с намаляването на горивото до неговото напълно спиране."

Все още не е измислен двигател, който да се различава от теорията написана за тях. Практиката само доказва, че теорията е вярна. Не знам с какво и колко си играл, но провери какво казва теорията (гледам можеш да търсиш информация в нета). Новите ли коли спират разхода на гориво? Ами старите? На кои коли казваш нови? Още последните модели карбуратори спираха подаването на гориво, когато си на принудителен празен ход(надявам се това да имаш предвид под "затваряне на дросела напълно"). Кое колко е мудно не знам и не мога да знам твоите понятия. Гвори ми в цифри. Съвременното бензинче и дизилче си управляват дюзите електронно (по ел. път ест.). И при двата щом отчете компютъра, че си на принудителен празен ход и реже подаването на гориво. Друг е въпроса за колко време ще ти покаже на дисплея временен разход 0 и как се усеща спирането на горивото при дизела и бензина. М/у другото разходомери също съм виждал на коли, които в момента трябва да са на повече от 20 години.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Rook,площта имам предвид на триене между сегмените и цилиндрите.при равен обем и различен брой бутала.Триенето съвсем не е за пренебрегване.Едно е да буташ буталото на ръка,когато двигателя е отворен,а друго е когато сгъстява и сегмента се отваря и уплътнява.Новите коли на които си играя са 2007-ма и 2008-ма.ОБД-1 колите до 96-та,поне Хонда със сигурност не спират напълно горивото при принудителен празен ход.От карбуратори не разбирам,не съм се интересувал и не смятам да го правя.Не претендирам да съм много начетен , но споделям личния си опит.Разходомерите на по 20 години от типа на БMВ са пълен ташак,защото са просто вързани за дросела и отчитат някакви луди стойности.Относно ДВГ на Ф1 и МотоГП(които развиваха 23 000 оборота) знам че са със сегменти.Явно става дума за ДВГ при които и натоварванията са по-леки,но оборотите са високи.Не помня,нямам и време да ровя в нета за да се обеснявам като ученичка.п.п.аз съм от езикова гимназия така че явно съм пропуснал полезните неща,така ли излиза? :)

Редактирано от prelude

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

prelude последните модели карбуратори + първиде до последните моноинжекции + всички мултипойнт инжекциони спират напълно горивото. Пък и какъв е смисъла да се подава гориво, когато си на принудителен празен ход? Ако си учил за едни от първите жетроници (К-, Л- и други), знаеш, че дори те спират горивото при принудителен празен ход. За справка можеш да видиш тук, а ако не можеш да видиш там, то виж тук (това е същото като предното, но е от кеша на гуугъла, защото може да иска да ис регистриран на първия линк за да имаш достъп до информацията). Там е описано подробно всичко за КЕ - жетроника. Но да не те мъча, а пък и нямаш време, ще си позволя да копиран една част без позволението на автора."РЕЖИМ НА ПРИНУДИТЕЛЕН ПРАЗЕН ХОДПринудителен празен ход се нарича режимът, при който дроселовата клапа е затворена, а пък оборотите са по-високи от тези за празен ход на двигателя и не се подава гориво в цилиндрите, например при спускане по наклон. Принудителният празен ход намалява разхода на гориво и рязко снижава токсичността. Датчика за положението на дроселовата клапа подава сигнал в ЕБУ, че дроселовата клапа е в изходно положение. Едновременно ЕБУ получава сигнал от системата за запалване за броя на оборотите. Ако оборотите са по-високи от тези на празен ход, ЕБУ променя посоката на тока в електрохидравличния регулатор за налягане. Налягането в долните камери на диференциалните клапани се изравнява с това в системата. Диафрагмите затварят напорните клапани в горните камери и се прекратява подаването на гориво към дюзите."Като допълнение ще кажа, че при различните двигатели са различни минимални обороти за прекратяване на принудитления празен ход. Варират обикновено в границите 1200-1800 оборота. Когато падне под зададените обороти, двигателе се изключва от принудителния празен ход, независимо, че педала на газта не е натиснат.КПД-то на бензиновите е около 24% на дизеловите около 34%, а триенето на буталните пръстени представлява около 50% от всички загуби от триенето в двигателя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ОБД-1 колите до 96-та,поне Хонда със сигурност не спират напълно горивото при принудителен празен ход.

:rolleyes: Малко офф: От цялата тема най много ми хареса моторетката 3 поста по горе :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ОБД-1 колите до 96-та,поне Хонда със сигурност не спират напълно горивото при принудителен празен ход.

:rolleyes: Малко офф: От цялата тема най много ми хареса моторетката 3 поста по горе :)
Ами нали го гледах Дилиян като я настройваше.в таблицата има количество гориво там.....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ОБД-1 колите до 96-та,поне Хонда със сигурност не спират напълно горивото при принудителен празен ход.

:) Малко офф: От цялата тема най много ми хареса моторетката 3 поста по горе :)
:rolleyes:при ППХ няма подаване на гориво. няма и нуждаобратно на темата, наистина има двигатели без сегменти, и по едно време се носеха слухове, че във формулата няматако направят бутала от неръждавейка, или ризи от алуминий, няма да има нужда от сегменти - технологиите на производство позволяват да се направят ризите и буталата с нужните допуски, за да има смазване, без да има навлизане на масло в цилиндърано проблема е, че буталото е различна сплав от ризата, и се разширяват различно, и луфта между тях се увеличава. също така сегментите са нещо като консуматив, хабят се, но понеже са под напрежение, и дори и изхабени, пак уплътняват - поне компресионнитено ако диаметъра на буталото е голям, то и температурното му разширение ще е по-голямо, и луфта между буталото и стената на цилиндъра по-голям - ще трябва по-големи и по-яки сегменти, с по-голямо триенедалеч не съм съгласен, че голяма част от енергията, която се губи в двигателя, е в триене на сегментите в ризите -- ако беше така, тия тънки пръстенчета щяха да свършват за нула време.основната енергия при бензиновите двигатели се губи точно в дросела. а при буталния двигател по принцип, най-големите загуби са инерционните сили на буталото, тоест постоянното ускоряване и спиране, по 100 пъти в секундаизлиза, че ако 6 цилиндровия двигател е с по-леки бутала и биели от 4 цилиндровия, дори и да има повече триене от повечето (но по-малки) бутала, то той ще е по-икономичен.но всичко това са академични разсъждения, които се водят във заводите, във фабриките им за двигатели. на нас, потребителите, идва готов автомобил с дадени коне, въртящ момент, килограми и разход. списанията го хващат, тестват го, сравняват го със подобни автомобили, и решават дали е успешен или не. и много рядко колата с по-добър двигател печели

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

добро обощение , адаш.и наистина двигателя не е всичко,сигурно по-важно от него е дори предавателката кутия.колкото и добър да е двигателят,ако кутията е калпава всичк отива по дяволите.а има известни случай на безлични двигатели,които благодарение на ск. си кутия дават отлични резултати в приложенията си.пример за това е Н1 на Хамър.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При зададена кубатура от 2 литра, 6 цилиндровия редови двигател има най-голями движещи се маси в него, най-голям разход и най-малък вървеж, след това е редови 4 цилиндров и най-добре е В6!4 бутала са по-леки от 6, мерете!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Въртящият момент, при шестаците е по голям.

ХАХ ! добре :D ?(виж на бмв 320и и на маздата колко е сравни ги примерно с ТАИП р с2000(2.0) или някои опелски ц20 хе и пак ще си говорим. Редактирано от K1r1L

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Al_Capone

200 Nm at 3,600 rpm 320-ка260Nm @ 4500. Mazda215 N·m of torque peaking at 6,100 rpm - Type R184 Nm at 6300 rpm S2000 196 N·m 4800 rpm C20XEОт всички 4 цилиндрови само опела си достига въртящият момент на близки до тези на Маздата. А на 320-ката на 6300 и е червената линия. Просто тези конкретни двигатели които си посочил са трудни за сравнение. Поради различните им концепции. И все пак при мзадата има близо с 30% по голям въртящ момент.П.С. Източник http://www.wikipedia.org

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Не помня къде го гледах/слушах/четох но ставаше въпрос за Ф1. Там казаха , че буталата не са повече точно заради триенето , което тук масово отписахте :thumbs1: . Не споря с никой , просто това ми направи впечатление. Само и да добавя , че повече триене освен загуби, означава и повече топлина .

Редактирано от Rust

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поправка шестака на Мазда има по малко въртящ момент - 170/5000 н*м .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако ще да е 6 цилиндров , да е 3000сс и да е в супра :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

6 цилиндъра редовак = плавна работа, никакви вибрации, уникален звук = поваче удоволствие от шофирането

+ задно предаване и балансирано шаси 50/50 , получава се доста приятна за каране кола, но и с доста високи експлоатационни разходи...

Редактирано от sa6o46

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

по темата за малкия обем и многото цилиндри

 

HONDA CBR 250 RR

 

250cc 4 цилиндъра 16v 18000 оборота :)

Публикувано изображение

Редактирано от sa6o46

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...