ReSPecT 121 #1 Публикувано 19 Май, 2009 Имах проблем с оборотомера и го оправих и тук искам да кажа на колегите как стана номера.Моят оборотомер е на купе 5та генерация д16з9 та регулатора ми по показанията на оборотомера биеше на 7000 някои път и на 6500 общо взето когато си поиска.И стрелката ми на свободна стоеше много надоло а колата не се тресе и оборотите бяха пове4е от показанието на оборотомера свирено с инфоборд моето табло показва почти на нулата а инфоборда показжа 700 800 оборота.Таа реших да взема оборотомер от приятел да пробвам с неговия как е и вуала неговия беше точен 1 към 1 с инфоборда свалих таблото и реших че трябва да се заема с моето . Установих че на оборотомера ми има тример като го завартях малко се наддигна стрелката но не достатачно и понеже е толкова фин тримера го строших и даже заграбих и 1 резистор с него смених тримера и резистора с нови и таблото ми показва в момента вярно колкото и странно да звучи за всеки които иска да пробва казвам стоиностите на тримера и резистора:резистор 73 кило ома обозначен е на платката като R7 тримера е 10 кило ома тои е само 1 трябват ви поялник тенол и двата елемента и оборотомера ви става като нов Сега моя оборотомер показва 1 към 1 с инфоборда и регулатора ми бие на 7.500rpmНадявам се да съм помогнал Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
wink 18 #2 Отговорено 19 Май, 2009 Темата ще бъде полезна много на мен,а и не само предполагам.Благодаря Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
AMD 347 #3 Отговорено 24 Май, 2009 Някаква настройка няма ли ,или само подменяш елементите ?Също така някоя снимка ще е добре дошла Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
teror1sta 43 #4 Отговорено 24 Май, 2009 предполагам че с тримера се настройва , ама явно ще трябва да имаш закачен електронен оборотомер да свериш с него. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Stefan Milev 46 #5 Отговорено 24 Май, 2009 (Редактирано) Самия тример е за настройка. И на мен ми предстои настройка. Сложиш плазми и има малко разлика в местата на деленията. Някой да има оборотомер и желание да го направим? Разбира се бирата ще я има. Редактирано 24 Май, 2009 от Stefan Milev Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ADH-Honda 773 #6 Отговорено 1 Юни, 2009 (Редактирано) Само да вметна (че днес си нямах работа и се занимавах с "калибриране" на оборотомера на Сивик EG) - има два тримера (V1 и V2 са обозначени). По това което си играх установих, че V2 (този който от дясно се пада, като сме хванали разглобения оборотомер, гледайки тримерите, падат се в горната част на оборотомера, иначе ако гледаме нормално оборотомера, този тример се пада от ляво) въртейки го - нищо не се променя (явно има за какво да е сложен, но поне от моята игра, дори в крайни положения го въртях - няма никаква разлика), а показанията на оборотомера (т.е. къде да се пада празния ход и прекъсвача) се регулират от тримера V1. Т.е. казано накратко, за да си настроите оборотомера пипате САМО тримера обозначен на платката V1 и то с финна отвертка (часовникарска). Това са финни елементи, неможе урболежката със секача и мистрията да се пипат... Горе долу, аз го настроик моя на около 800 оборота на празен ход, прекъсвач на около 6700 - Сивик с D15B2 мотор, на други мотори - другаде ше се падат тези стойности. Това за подмяна на тримери, съпротивления и т.н. е само в случай, че са счупени (колегата създал темата ги е сменил, защото казва ги е счупил), иначе ако са си там - няма какво да се сменят, презапояват и т.н. Само леко врътваш тримера и тестваш дали си настроил правилните показания. Самия оборотомер се държи на 3 болта закрапен към задната част на таблото (където е лентата и са цоклите с крушките), като същевременно трябва да откопчаете отпред прозрачната слюда, за да може оборотомера да се извади за "реглаж". Честно казано, играта е голяма, та ако някой не му показва с точност оборотомера някакви дребни стойности (дава му грешка от 200 - 300 оборота някакви дребни) спрямо реалните, съвет - по-добре НЕ СЕ занимаваайте с глупости и не си губете времето с разглабания, проби (за да си настроя оборотомера, направих над 15 проби - палене, гасене, разглабяне, въртене на тримера - УЖАС затриване на време и хабене на нерви) и т.н. ами си карайте с "грешния оборотомер" и си свиркайте PS: все пак, няма да е зле темата да се бодне в "Избраните", че си е интересна и съм сигурен доста хора имат чувството че нещо им прави номера колата (я FITV, EACV се ебава) и оборотите не са им в ред, а всъщност проблема да е много по-прост и елементарен (а именно: не правилно показващ оборотомер), да не потъне в небитието току така... Редактирано 1 Юни, 2009 от ADH-Honda Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ReSPecT 121 #7 Отговорено 1 Юни, 2009 (Редактирано) Вярно е че има оборотомери с 2 тримера те са с по различна схема от с 1 тример но елементите са същите.А тримерите наи лесно се настроиват като си пробиете една дупчица на таблото за да можете да го настроивате докато е запалена колата да виждате разликата. Редактирано 1 Юни, 2009 от ReSPecT Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове