Jump to content
Dimteam

Колата загрява много на място.

Recommended Posts

Здравейте Колеги! Проблема е доста странен преди 1ч се прибирах с моита любима хондичка и след като я паркирах ми направи впечатление че стрелката на температурата е почти на половината или може и над половината да беше стигнала, а това за първи път ми се случва с нея дори и на извънградско не е загрявала до там. Карал съм около 7км градско и само веднъж я вкарах до 5000 оборота на втора а през другото време не повече от 3000 оборота. След като спрях и видях колко е загряла реших да изчакам да видя дали ще падне температурата и след малко се нормализира. Изфорсирах я 2 пъти до 7000 оборота и стрелката не помръдна. Слезнах и отворих капака да видя за нещо нередно и не открих нищо. След като се върнах вътре с изненада видях че стрелката се беше качила почти до зоната на прегряване! Надявам се проблема да не е сериозен че утре сутрин баща ми ще патува с нея до вилата на около 50км. Дали е възможно да е самия датчик ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди баща ти да тръгне за вилата, нека отвори капачката на радиатора и долее охладителна течност !Като се върне от вилата, сменете капачката на радиатора !Успех ! :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Под охладителна течност имаш впредвит антифриз или вода ? А дали е сигурно че е от капачката? Датчика на нея ли се намира? И колко струва тази капачка и от каде ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Датчика , не се намира на капачката , намира се или на блока или на радиатора за д14 не съм сигурен къде точно е. Капачката струва около 20тина лева. Провери дали перката ти се включва.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Перката работеше . А от каде може да си взема тази капачка?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а термостата беше ли отворил

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се ама не съм много в час с тези неща и ще помоля колегата nikolai_fox ако може да обясни какво ще рече термостата да е отворил!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми колега термостата ти служи да регулира охладилената система. При определена температура термостата започва да се отваря и да пуска охладителна течност към радиатора. Преди да достигне определената температура термостата е нещо като тапа :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми незнам дали се отваря ама тая колица я карам вече 2г. в казанчето бялото до радятора има само антифриз и до сега никога не е създавала такива проблеми. Карам я всеки ден до работа и почти всяка събота и неделя бащата ходи с нея до вилата и винаги е качвала температурата малко под половината. И вчера я карах почти цял ден когато си беше бая топличко и нищо не се случи. Дори и сега говорих с баща ми каза че се е возил доста на градско днес и не имало проблем. Възможно ли е да е било някакво моментно явление?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

1. Възможно е да е имало малко въздух в ситемата - но щом в разширителното казанче си има антифриз този вариант отпада2. Нарушена цялостта на изолацията на кабела на датчика за температура (от време на време опира към маса) - рязко ли скача стрелката или се вдига постепенно?Ако действително е загряла би трябвало да ти надува през разширителното казанче.

Редактирано от Jorko.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами стрелката ми превеше впечатление че ту се качваше ту слизаше и то без колата да прави нищо освен да си държи ниските обороти на празен ход. А антифриз има в казанчето даже има около 1-2 пръста място до горе.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

дали работи термостата може да провериш като видиш дали радиатора се загрваако радиатора е студен а перката включи значи си за термостати е възможно термостата да отваря когато си иска - случи се миналия месец на един колега от СЗ с кончерто, така че е необходимо да се наблюдава

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На студен двигател отвори радиатора и долей, защото капачката на радиатора е отворила / или при по-ниско налягане или от загряване над нормата /и част от охладителната течност е преминала в разширителния съд, защото той не трябва да е пълен толкова, колкото твоя / "А антифриз има в казанчето даже има около 1-2 пръста място до горе." /.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Последните новини са че след днешното патуване на бащата около 30км градско и 60км извънградско колата до последно е държала нормална температура след изкачване на 2-3 доста продължителни баира и каране при около 4500 оборота по баирите всичко е било нормално. Но накрая изведнъж пак е качила температурата до малко над половината. Така един казва едно друг друго в краина сметка мисля да долея вода в радиатора и да видим какво ще стане. Въпроса ми е че до сега е карана само с антифриз и то този с които си дойде от германия и се предполага че е качествен. Ама ако долея вода ще трябва ли зимата да източа и да сипа само антифриз или и ако е антифриз и вода няма да замръзне ? Другия въпрос е да сменям ли капачката ?

Редактирано от Dimteam

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Долей в радиатора от разширителния съд и смени капачката !П.П. Ако го напиша още веднъж, сигурно ще ми е за първи път. :book:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да споделя и аз още по неекспертно мнение, а личен опит.Аз на кончертото (D16A9) имах същия проблем.И аз за начало пробвах описаните по-горе методи без никакъв резултат(резултат за 200 км примерно съм минал безпроблемно) след проблема си излезна наяве сам-гарнитура на главата!Дано да съм лош пророк и да не се окаже твоя проблем същия.Успех с идентифицирането на проблема!!П.С.Симптомите бяха ама абсолютно същите!И затова ми е странно познато ;P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги стана още по-интересно днес след като бащата се върна проверих охладителната течност и се оказа че радиатора е пълен до горе също и преливника. Запалих я на място и чаках около 20 мин. да загрее хубаво. Перката се включи когато стигна нормалната температура и изключи след малко. Когато подадох леко газ отново включи за малко. Радиатора го опипах и топал както в горната така и в долната част. Не надува маркуча които вкарва в главата само се затопля доста. И сега вече незнам каде да търся проблема :P Някои ако има предложения ще се радвам да ги чуя :P Вече почва да ми става неудобно че ви занимавам с това колеги! За което се извинявам , но за мен тва е проблем с който не съм се зблъсквал и все пак идва лято и се притеснявам да не стане някой фал с моята любима Хонда която за съжаление от утре няма да мога да карам поради липсата на книжка за един месец :P Ама ко да праим като си говоря вместо да внимавам за ограниченията и радарите ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

При колко градуса на мотора ги проверяваш тия работи ?Разширителният съд не трябва да е пълен. :P

Редактирано от sebulba

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами няма как да видя при колко градуса е понеже на таблото уреда за топлината на двигатела няма деления а просто една крива линия с начало и край :P Ок а при какво положение не трябва да е пълно казанчето защото аз до сега никога не съм виждал да е празно ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има минимум и максимум - трябва да е между тях, а радиатора се отваря само на студен двигател, т.е. да не си го палил.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По старомодния начин, обезвъздушаване на охладителна система, се прави, като качиш колата на някой голям баир(или поляна). Целта е да се наклони във четирите посоки, та барем изелзе въздуха. При теб симптомите са, като на въздух в системата. Дори и да смениш капачката, не изхвърляй старата, най-вероятно накрая пак нея ще сложиш(лично мнение). Преди да си купиш нова, обаче, пробвай, да я смениш с някой колега.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако има въздух в охладителната система няма да се включи перката и стрелката на температурата ще "играе" ще се покачва нагоре и надолу. Смени си първо капачката ,ако не се оправи и термостата подмени с нов.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а кабела за стрелката проследи ли го да не се опира някъде?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А този кабел от каде трябва да минава ? Идеяте ти е да не опира някаде и да се нагрява вследствие от което да показва грешно ли ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега и аз имам същия проблем, смених термостата не се оправи. Направих си копче за ръчно включване на перката ама като е на место перката работи тя пак си загрява и като препомпя газта се нормализира. В форума ми казаха да си видя водната помпа. УСПЕХ :huh:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги след около месец каране след последния случай когато загря до онзи ден в неделя нямаше никакви проблеми. Но онзи ден реших да я изтествам и на втора я изпънах до 4500 оборота и след което спрях за около 10-15 мин. и като се качих пак беше започнала да загрява повече от нормалното. На другия ден се прибирах от село и изведнъж стрелката се заби в червената зона. Отбих без да гася и отворих капака при което очаквам да ме удари няква страшна топлина а то нищо дори трябваше да си сложа ръката на около 5 см. над двигателя за да усетя че излъчва топлина. Перката въртеше, течност имаше в разширителния съд малко над чертичката максимум. А стрелката все така се беше забила в червената зона. И по-интересното беше че в спряло положение стрелката започваше да пада а при тръгване рязко се забиваше в лютеницата :rolleyes: И от всичко това аз започвам да си мисля че уреда на таблото ми прави мизерии ама въпроса е как да се уверя в това ? И от каде точно тои черпи информация ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Под делкото има 2 датчика,като гледаш отпред ти е 2-това е за водата!Само 1 кабелче влиза в него!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

А има ли вероятност самия уред на таблото нещо да се е повредил ? Защото на следващия ден пак ми се наложи да патувам и стрелката се закова в нормално положение и не помръдна.

Редактирано от Dimteam

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Братле,скокни до Омбре сервиз!Там ще ти обяснат всичко!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е там е проблема че просто няма кога да го направя това. На работа съм всеки ден от 10 до 19ч. и просто нямам време. А през останалото време все нещо човъркам по хондичката че сега немога и да я карам понеже до другата седмица съм малко без книжка :o

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Здравейте колеги! Вече мина доста време от както писах за моя проблем. Вчера най-накрая спипах моита хубосница какви ги върши. Карам си аз към работа и хоп изведнъж пак почна да прави номера и да загрява. Добрече бях почти стигнал до паркинга и когато спрях и слизам веднага отворих капака и ко да видя наща не си е включила перката а колата продалжава да си грее. След което изключих двг-то и пак запалих и хоп веднага врътна перката. И вече започвам да си мисля че проблема е че наща си пуска перката когато си иска. От каде може да ивда проблема ? Може ли да е датчик или самата перка ? До колкото видях перката е вързана към една кутия която се намира под разширителния съд и не мога да бръкна там. Сигурно утре или в петък ще ходя на доктор в Роуд Експрес Сервиз при Цецо. Незная дали е известен тук във форума ама аз сега съм доволен от него. Просто искам евентуално да се подготвя по темата та да знам евентуално ако ми изтърси някоя глупост :) Че само веднъж съм я карал там и още му нямам доверие нищо че и той е хонда маняк :)

Редактирано от Dimteam

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искарай буксата на перката и я свържи към 12 волта напрежение,така ще може да разбереш дали перката работи или проблема е в нея.Ако работи сигурно е заминал датчика на перката,но може и да е прекъснат някаде кабела,щом викаш че си работи когато си иска(като минеш през дупки може кабела да мърда и да тръгва перката).И третото нещо от което може да е то това ще е термостата,може да е блокирал затворен но тогава пък изобщо няма да ти отваря перката,защото няма да пропуска горещата вода да стигне до датчика на перката.Успех :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами термостата си отваря защото когато пипна маркучите към двг-то се напичат доста след като покарам около 20-30 мин. Като първо започва да загрява този по-късия маркуч след това и другия които минава зад двигатела. А до буксата както казах вече не мога да стигна защото в под разширителния съд.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да правилно,щом двата маркуча са топли значи термостата отваря.Следва да изкараш буксата на тази перка и да я пробваш дали работи,виш хубаво буксата да няма окисления които да пречат на проводимостта,проследи захранващия кабел на перката преди и след датчика да няма слабо място,то според мен ако е изгорял датчика никога няма да отвори перката,щом понякога отваря значи някаде се прекъсва и не минава ток през кабела.А за свалянето трябва да погледна моята кола,но щом казваш че се намира под казанчето сигурно ще трябва да го свалиш.Пробвай да видим от къде ще излезе :balloon: Дано да съм ти бил полезен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен беше така първо след дълъг път магистрала и на влизане в града по светофарите на празен ход, след това и в града започна след като загрее хубаво и накрая се оказа гарнитура на главата дано при теб не е в това проблема.Ходи да ти проверят с едно устройство дали не ти вкарва изгорели газове в охладителната система. Успех. :balloon:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен е по вероятно наистина буксата да не прави контакт примерно като мина през някоя дупка и да изключва перката. Интересното е че не го прави при всяко каране а когато си поиска. Трябва тия дни като имам време да сваля казанчето и да ги видя тези букси. Много благодаря колеги за помоща. Дано проблема да се отстрани че искам да ходя тази година с хондичката на море :balloon:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...