Jump to content
Honda user

Въпрос за Honda: Сивик англичанка

Recommended Posts

Здравейте колеги,От 3години карам Rover400, но сега съм решил да взимам Honda и съм се спрял дори на точен модел, а това е VI генерация (Англичанка) с двигател 1.5/114к.с VTEC (D15Z8)- 98/99година. Автомобила ми е ясен като цяло, щото Rovera ми е същия, но не ми е ясен двигателя.Изчетох доста за този двигател тук във форума и единственото, което ме притесни е една тема (не мога да я открия сега), но ставаше дума за огромен аксиален луфт (направо клапане) на разпределителния вал наляво-надясно (ако мога така да се изразя) :)Та...въпросите са ми следните:1) Има ли го проблема и при този мотор и как може да се провери дали има проблем още преди покупката ?2) Моля кажете друго какво да гледам по мотора преди покупката на колата ?Благодаря ви предварително :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,мойта хонда е със същия двигател и е на 95000.Нямам никакъв проблем.Ако си от София може да се разберем да погледнеш,но най добре е да отидеш преди покупката на майстор.Добър избор е ,успех

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм със същия автомобил. Двигателят е идеален! Взех я на 116 хиляди, а сега е на 152 хиляди. Обърни внимание на рейката и скоростната кутия. И я взимай! :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От 1,5 година карам абсолютно същата и съм много,много доволен.Кеф ти икономия/ЕКОNО/,кеф ти ВТЕК/ако си съзтезател /.А за въпросната тема,за която си мисля и четох,проблема си беше само за "онази" Хонда, а не за всички.Така,че огледай ако можеш и за течове и я вземай.Успех:) :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изнамерих темата за вала, дето писах за нея в първото си мнение:ClickЩе чакам мненията ви - колко често се проявява този проблем и как може да се види има ли го, преди да се купи автомобила.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

ами може естествено ........ отваряш и гледаш. Иначе куците места са предни амортисьори и задни тампони ама всеки минава от там :P А, и това че двигателя най-вероятно ще има леко дизелов звук да не те плаши ;) (може даже да го ползваш да смъкнеш цената ;) ) Загледай изпускателния колектор където е ламда сондата да не се е сцепил ! (и все пак не е болка за умиране , а повод да отбиеш цената)

Редактирано от teror1sta

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Колега Honda user относно темата с проблема - тя наистина касае само моя мотор :P (поне за сега няма други оплакали се)

По принцип можеш да провериш дали разпред. вал има такъв луфт като свалиш капака на главата и с подходящ

инструмент се опиташ да бутнеш зъбното колело на разпределителния вал в едната или другата посока на оста.

 

Искам само да ти споделя нещо: Първоначално бях много притеснен и мислех да отстранявам веднага проблема но ... и до момента (вече над 2 години) си карам мотора с този луфт и все още върви перфектно!

Мотора D15Z8 за мен лично е супер ;) и ако уцелиш някой запазен мисля че ще останеш очарован.

Относно мотора:

- при студен старт може да има леко почукване на клапаните (да не те смути)

- при топъл старт трябва да мърка като "котарак", без никакви притрисания или прекъсвания

- трябва е да е изключително пъргав при каране с малко газ до 3000 об.

- когато го натиснеш здраво на 1-ва предавка ще усетиш как след 3000 об. му идва силата и към 4000-4500 става "изтребител" ;)

- на 2-ра също трябва да тегли здраво

- 3-та е по-дълга с по-слабо осезаемо ускорение, но 140 км./ч. трябва да ги прави от раз без замисляне

- мотора ускорява осезаемо до към 6500 об./мин

- прекъсвача е на 7200 об./мин.

- възможно е когато го караш с малко газ в икономичен режим (при около 70-80 км./ч) да усетиш как "забива", което е напълно нормално за икономиката и не е проблем.

- можеш да усетиш и обратния вариант - как изведнъж колата дръпва да ускорява без видима причина (всички колеги го споделят като опит)

Колегите вече са споделили другите важни неща за оглед.

 

Общо взето това е.

Успех!

Редактирано от emod
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей,Според мен колата и двигателя са много добри, ако ти трябва Сивик с пространство в купето и добър багажник с икономичен двигател, който може и много добре да ускорява когато трябва!Както каза колегата D15Z8 - покарай колата, за да преслушаш скоростите, защото е възможно да вият на първа, втора, трета и т.н!Чуй двигателя и го форсирай, за да усетиш ако има силно тракане/тропане, прекъсване, тресене и т.н, покарай го на тих път и провери как реагира двигателя на резки колебания с газта (плавно ли успокоява при отпускане, бързо ли реагира при ускорение). Огледай за течове на масло (по възможност отдолу около легена на картера и скоростната кутия). Провери маслото на пръчката и на капачката как изглежда и сподели на какво мирише :)Пробвай климатика, пробвай хидравликата и волана, амортесьорите. Задните тампони още фабрично са "свършили", така че не ги гледай. :censored: Провери дали работят всички степени на парното.Не се сещам друго, което може да е проблемно, но кой знае.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Много съм ви благодарен, колеги за изчерпателните отговори.

 

Получих напълно достатъчна информация, за това, което ме интересуваше.

 

Единствено ме притесни това, което каза колегата emod:

 

-възможно е когато го караш с малко газ в икономичен режим (при около 70-80 км./ч) да усетиш как "забива", което е напълно нормално за икономиката и не е проблем.

- можеш да усетиш и обратния вариант - как изведнъж колата дръпва да ускорява без видима причина (всички колеги го споделят като опит)

Наистина ли е нормално да има "забиване" и "дръпване" ???

 

УСПЕХИ :book:

Редактирано от Honda user

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Забиването" и "дръпването" са съвсем леко доловими и не променят съществено поведението на автомобила. Получават се само при постоянна скорост с внимание върху газта и се променят моментално, ако тя съответно се натисне повече или отпусне :) Свикнал съм с тази особеност и дори ме радва. Успех!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбирам :)Всичко дотук ми се разясни. Сега последни няколко въпроса:1) Проблем ли е монтирането на обикновена газова уредба на този мотор (гледам, че е с метални колектори)2) В-тек системата ще си работи ли и на газ3) Според каращите този автомобил, ще си върви ли пак достатъчно добре, ако се изгубят около 10% от мощността (на газ)УСПЕХИ

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. Не.2. Да.3. Няма да се изгубят - зависи... :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега моторът е много добър, аз го карам над 5000/ оборота и нямам проблеми вече над 2 години а съм на 200000 км.Незнам как ще е на газ но ако няма да я караш по 15000-20000км. на година не я мъчи :lol: . Покараи я около 30 км. поизцеди я малко , да стигне 7000/оборота и чак след това виж за течове на масло или каквото и да било. Виж и дали са и добре каретата това само може да свали от цената.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм за газта!ако ще слагаш газ си сложи газов инжекцион бсм - български софтуер с италиански елементи,колата на наште е такава и е невероятно икономична на газ-4,16 кротко магистрално каране 80-90км/ч това е засечено с борд компютър закупен от informer при тези цени на газта икономията става двоино по-голяма при същата динамика като на бензин , не се колебай стига да имаш 1000 лв успех а къде е причината на този модел кола да не и бачкат 1-ва и 2-ра степен на вентилатора ???

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Резисторите на първа и втора степен изгарят много лесно. Има доста теми във форума по тоя въпрос с описани решения.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега само последно въпросче ми се върти в главата. Дали няма да бъде по-добре да избера D16Y2 (1.6SR - 126к.с) на същото купе (англичанка) с оглед на по-добрата динамика при по-големия мотор ?Как мислите - ще има ли голяма разлика в разхода и съответно в динамиката между двата мотора и кой си заслужава повече ?Реша ли и тази дилема с ваша помощ, вече всичко ще бъде ясно.Благодаря предварително :tooth:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми аз съм с такъв мотор и газов инжекцион. Мотора е чудесен, динамичен и доста икономичен. Проблема е че не мога да ти кажа колко икономичен понеже ми е тежък крака. Ако имаш възможността да вземеш такъв мотор не се замисляй. Англичанките са малко по тежки и е добре мотора да е по силен. При сегашната цена на газта мога да ти кажа че няма особено да ти пука че имаш малко по голям разход. Отивам на бензиностанцията, зареждам за 15-ина лв 20 литровата ми бутилка и си перкам с кеф. Единствения проблем е, че след 210 км/ч. става малко мудна ;) , но това си е нормално.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Сега само последно въпросче ми се върти в главата. Дали няма да бъде по-добре да избера D16Y2 (1.6SR - 126к.с) на същото купе (англичанка) с оглед на по-добрата динамика при по-големия мотор ?Как мислите - ще има ли голяма разлика в разхода и съответно в динамиката между двата мотора и кой си заслужава повече ?Реша ли и тази дилема с ваша помощ, вече всичко ще бъде ясно.Благодаря предварително !!!

http://catalog.auto.ru/catalog/cars/card/4381.html -d16-катаhttp://catalog.auto.ru/catalog/cars/card/4380.html -d15-ката Редактирано от rulemaker

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Stefan Milev Викаш "след 210 км/ч. става малко мудна", а? ;)

След 230км/ч още по-мудна, а на 250км/ч спира, щото е електронно ограничена ;)

Мен фактора разход ме интересува повече, тъй като минавам доста километри и не ми е безразлично дали ще мина примерно 250км с 15лв или с 20лв, защото при 25000км цифрите са вече 1500лв и 2000лв. Затова дали ще вдига 210км/ч или 195км/ч не е толкова от значение, въпроса е да не е много спъната D15-ката ;)

 

rulemaker D15-ката е това, но D16-ката, за която питам мисля, че е това:

 

Here

 

За съжаление на едната е даден градски и извънградски без смесен разход, а на другата само смесен без градски и извънградски и е малко трудно да се прецени ;)

 

Ще чакам още отговори и препоръки кой от двата двигателя е по-добрия избор ;)

 

УСПЕХИ ;)

Редактирано от Honda user

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мен по мощния двигател е по добре. Ако не броиш стотинките ти го препоръчвам. Извънградско със 20 литра минавам около 230 км, но както казах крака ми е тежък. При една скорост от 120 км/ч и без климатик ще минеш повече. Така не те ли устройва? Освен това върху разхода на гориво може да се влияе от настройките на газта. Само ще ти кажа, че колкото по тънки сметки си правиш - толкова по неточни ще излязат. Взимай по мощното и ще видиш, може би след време, че няма да съжаляваш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...