Jump to content
Slade

Качествен сервиз за климатици?

Recommended Posts

Здравейте,Издирвам добър сервиз за автоклиматици в София. Искам да ми направят обслужване и да ми презаредят климатика, но не чрез допълване, а с изтегляне на фреона, вакумиране и зареждане с везна - както трябва да се прави.Случайно да знаете такъв сервиз? Единствения сервиз, за който е писано тук във форума е autofrostcomfort, от който обаче един познат не е доволен -не му охлаждал добре климатика, "допълнили" му го и пак не охлажда добре. Аз знам, че както недопълнения, така и препълнения климатик не работят добре. Поради това искам да отида някъде, където да си свършат качествено работата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами аз подобен род услуги все още не ми се е налагало да ползвам, но докато си обикалям от форум на форум (следя повечето наши автомобилни) съм останал с впечатлението, че този сервиз е добър:

Много добри майстори на климатици и парно (споменавани са от мен и други колеги. В Горна баня, ул. "Никола Петков" № 96. Станислав Москов (Стенли) тел. 956 90 96; моб. 0888 892305.

Горна Баня - Стенли Намира се веднага в дясно след входа за Ортопедията - има новоасвалтирана широка улица - на 100м. навътре вдясно има голям двор със сервизи и табела "Автоклиматици Стенли"

Пак да наблегна, че не го препоръчвам лично, просто съм попадал на добри отзиви за него в Audi, Saab, Toyota, Citroen и къде ли не още. Пък и в Audi форума не го хвали случаен човек. Ако искаш звънни, питай кое как стои или пък отиди и ги виж как работят. Във форума на Citroen, например, пише, че имат 3 машини за пълнене (а не с бутилката да ти "долеят малко"), така че май това е твоят човек.Успех! :tooth:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е дсотатъчно само да се допълни климатика, за да работи като нов. Трябва да се почисти кондензатора (радиатора отпред). В него фреона, който идва в газообразно състояние от компресора, вследствие охлаждането от вентилатора се втечнява. Ако е задръстен ефективността на климатика доста пада. Почистването трябва да става внимателно, защото алуминиевите ламели са много тънки и лесно се смачкват. Дори се пропоръчва да се прави с четка за зъби :tooth:. В никакъв случай не с пароструйка, защото силната струя ще смачка ламелите. Може с не силна струя вода и мека четка.На ефектовността на климатика оказват влияние и филтъра на климатика и изпарителя (радиаторчето в купето). И изпарителя трябва да се провери за замърсявания и да се почисти.Определено климатика трябва да се обслужва със специализирана техника. Няма как някой на улицата само с манометри за налягане да определи количеството фреон, просто защото това силно се влияе от околната температура и не само. Машините първо изтеглят фреона от системата и го мерят. След това създават подналягане в системата за да се провери за евентуални утечки. Вкарва се масло (колкото е било изтеглено с фреона). И накрая се зарежда нужното за колата количество фреон.Ако има малко фреон в системата или изобщо не е останал такъв, трябва да се предприемат действия по откриване на течовете в системата и да се отстранят.Зареждането с по-голямо количество фреон е много вредно за системата. Имайте предвид, че системата в частта и с високо налягане работи з газ на около 15 - 20 бара и за това е доста капризна система.Огледайте тръбите и частите на климатика за омазнявания. Те са признак за теч в системата, защото заедно с фреона по системата циркулира и масло. Да не говорим, че много "майстори" не слагат изобщо масло когато зареждат с фреон.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз го знам това и поради тази причина искам да ми презаредят климатика като по учебник, а не колкото да мине номера!Този Стенли някой от форума ползвал ли го е и знае ли дали е читав?И аз четох за него по другите форуми, имало някакви други климатикаджии на същото място, които не били читави и често ги бъркали с него, а по описанието на неговото "място" - много гаражно ми звучи! Даже бутилката с фреона и отвертката ми се струват твърде модерни за "описанието".

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До сградата на Нипроруда. Това е в близост до задния вход.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

за мен най-добрия сервиз за климатици е: http://www.autofrostcomfort.com/index.php?...3&Itemid=27на който и да съм ги препоръчал не е останал разочарован!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами май там ще отида, дано да си свършат добре работата. Ще пиша отзиви.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Минах през Аутофрост на Сливница, презаредиха климатика - машината изтегли към 650-660гр. Чудя се това нормално ли е и дали включва някакъв процент масло, защото по принцип системата се пълни с 550гр. максимум (по книга). Машината си свърши всичко - по програма (задава й се модела и годината на колата).Сега климатика охлажда (не кой знае колко, но в тия задръствания май климатика не може да смогне да охлади).Питането ми е: нормално ли е на най-ниските степени на вентилатора 1-ва и 2-ра компресора (и вентилатора) да изключват и включват постоянно? На 4-та степен да не се изключват.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При изтеглянето на фреона, машината отделя изтегленото масло. Преди фазата за зареждане на фреон се вкарва същото количество масло в системата (тя трябва да е вакуумирана на този етап)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, машината изтегли фреона от системата, вакумира, направи leak test и май върна масло (пишеше oil и някакви цифри) и след това я зареди отново. Не ми взеха и стотинка за фреона, което значи, че съм имал достатъчно (ако не и повече).Според вас вярно ли е това, което ми казват в сервиза, че е хубаво фреона да се рециклира по горната процедура всяка година, както е и хубаво да се сменя дехидратора (изсушителя) всяка година? Това последното идва малко дебело, защото дехидратора струва 90лв...Другото, което предлага този сервиз е почистване на въздуховодите и изпарителя с ултразвук, за премахване на миризмите - някой пробвал ли е и има ли отзиви от тази процедура, че не е от най-евтините?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това за дехидратора щеше да го пише в книжката на колата, като обслужваща процедура. Не съм убеден, че трябва да се сменя всяка година.За ултра звука не знам. Добре е за да не се образуват бактерии, след изключване на климатика да се остави вентилатора да работи няколко минути за да подсуши системата от конденза на изпарителя. Конденза е влага, която е предпоставка за развъждане на бактерии и от там и неприятната миризма.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с изсушаването го знам и го правя всеки път след като ползвам климата. Даже пускам топлото, за да стане по-бързо.Тъй като темата е в раздел за сервизи: някой би ли споделил къде си е почиствал изпарителя, кондензатора и въздуховодите и колко пари са му взели? Имам идеята да го направя, особено за радиатора на кондензатора, защото ще подобри охлаждането. Четох, че пароструйките не са подходящи и смятам да използвам маркуч с накрайник за разпръскване + мека четка и обезмаслител.Какво обаче да използвам за изпарителя (или къде да отида да ми го почистят)? Разбира се иска ми се цената да е добра?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

на същото място за 20ина лв. продаваха спрей за чистене на климатици. относно профилактиката на фреона е хубаво да се прави всяка година. за дехидрататора не съм сигурен. предполагам че твоя не е сменян никога. ако го смениш 1 път няма да навреди. :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Аз кондензатора го чистих с маркуч с вода (без накрайник - с пръст) и мека четка, но свалих предната броня за целта.На пароструйката струята е много силна и може да смачка ламелите, които са много тънки.Само дето моя климатик тече и е с R12 фреон, ама това е друга тема :mellow:

Редактирано от blueeye

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Al_Capone

Да с R12 е малко неприятно едно пълнене в момента е почти колкото един климатик на R134 :mellow:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля като ми остане малко време да го пробвам с R134. И да се скапе компресора, поне ще си взема такъв на R134, но ще мога да го поддържам като хората. Поне имам къде да си го поддържам на R134 :angry:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Al_Capone

Пробема е със щуцерите, за R12 и R134 са различни. Това е е една от основните прични (освен че е забранен R12) да не правят там тези процедури с машините.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробема е със щуцерите, за R12 и R134 са различни. Това е е една от основните прични (освен че е забранен R12) да не правят там тези процедури с машините.

Проблема не е голям.Повечето щутцери за R134 се завинтват директно на маркуч с накрайник от R12.Ако на система с R12 само се смени фреона с R134 климатика работи на 70% спрямо стария фреон.Ретрофита излиза малко скъпичко,но за някои си заслужава.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Проблем със щуцерите няма. Продават се преходници. Основният проблем е, че маслото, което се ползва с R12 не е съвместимо с това, което се ползва с R134. За това трябва, като се изпразни системата да се източи и цялото масло от нея и най-вече от компресора и с да се сложи ново масло. След това да се зареди с R134. Ефективността на климатика ще падне, но това идва от факта, че двата газа имат различна по големина молекули. Най-читаво е да се смени и компресора, но това ще излезе вече скъпо.

Редактирано от blueeye

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Al_Capone

Проблема е в различните работни температури на R12 и R134. И в това че в последствие единият се разширява повече от другия.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво имаш предвид под "работна температура"?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Al_Capone

Средната тепмература на кипене при атмосферно налягане.Ето малко инфо. И още малко тук. Това са основните разлики и проблеми при подмяната на един охладителен агент с друг.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това означава ли, че в зависимост от това с какъв фреон работи климатика, може да се дозареди само и единствено със същия тип?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да колега Jooo,точно това означава!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Химическият състав на фреоните е различен, а и маслата, които се ползват с двата са несъвместими.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Към колегите от Велико Търново и околността:Препоръчайте ми добър сервиз за климатици във Велико Търново ако знаете и такъв където и цената да е разумна още по-добре.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега за гр. София може да се свържеш с Auto Frost Comfort момчетата се занимават само с климатици и са доста коректни.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

за мен най-добрия сервиз за климатици е: на който и да съм ги препоръчал не е останал разочарован!

Здравейте, Днес бях при пичовете мога да кажа само едно : железни са. На момента всичко направиха, казаха, обясниха и смениха филтъра. Доста бързо и качествено. Всеки които има проблеми или като мен просто отива да погледнат климатика/климатроника да отиде там .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...