Wish 36 #1 Публикувано 4 Май, 2009 Здравейте.Взех колата преди година и съм много доволен от нея (все пак е Хонда ),ама за съжаление възникна проблем.Минах 1000 км. и ми светна чека на таблото.Оказа се че грешката която показва компютъра е повреден или запушен катализатор.Странното беше че в началото лампата светкаше и гаснеше от само себе си когато си поиска,докато преди горе долу 3-4 месеца светна за постоянно и спря да угасва сама.Изгасва след като сваля клемите на акомулатора, но след 10-20 км отново си светва.Сигурно се е скапал тоя катализатор тотално.Нищо не разбирам затова пиша така .Някой колеги ми препоръчаха да го махна катализатора и да сложа резонаторно гърне,щото със запушен катализатор съм и спирал вървенето,обаче май няма да стане защото мойта кола била с 2 ламбда сонди и дори да сложа резонатор лампата пак няма да угасне.Та въпроса ми е има ли начин да се излъже компютъра някакси като сложа резонаторно гърне и да не ми свети чека,или трябва да събирам парички за нов катализатор който е 1000 и кусур лева?Благодаря предварително на всички за отговорите Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Daniel Panayotov 4 #2 Отговорено 4 Май, 2009 kaтo махнеш катализатора и сложиш гърнето,ако ти светне пак чека слагай един имулатор за сондата и си готов.Другия вариант е нов катаизатор.Ти решаваш,но си запази стария катализатор,че ако затегнат положението да можеш да минеш на преглед Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ZERO 162 #3 Отговорено 4 Май, 2009 Коя грешка ти дава? Да не би да има проблем в някоя от двете сонди и да си купиш катализатор за 1000лв и после сонда за 80лв примерно. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Wish 36 #4 Отговорено 4 Май, 2009 Грешка 67-Catalyst system efficiency Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ZERO 162 #5 Отговорено 4 Май, 2009 ето евентуални решения на проблема :)Check for exhaust leaks at the manifold, pipes, catalytic converter. Repair as required. Use a scope to diagnose the oxygen sensor operation (Tip: The oxygen sensor in front of the catalytic converter normally has a fluctuating waveform. The waveform of the sensor behind the converter should be more steady). Inspect the downstream heated oxygen sensor (HO2), replace if necessary Replace the catalytic converter Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
boby70 55 #6 Отговорено 4 Май, 2009 Колега не съм сигурен,но мисля че за катализатора на мен ми изписваше друга грешка,пробвал съм какво ли не,най-рядко ми светкаше чекакогато задната сонда я бях извадил извън генерацията да стои на чист въздух.Изкарваше ми по месец и половина без да ми светва чека.Примен колега със сваляне на акомулатора не гаснеше.Можеш да пробваш и ти да извадиш задната сонда и ще се ориентираш поне дали наистинапроблема ти е в катализатора,ако решиш да го правиш приготви си предварително тапа на местото на сондата, че резбата е по специална.Сега съм K-pro и от един месец нямам вече проблеми.П.С.:С каква кола си и коя година. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Wish 36 #7 Отговорено 4 Май, 2009 (Редактирано) Civic 1999 година хечбек,1.4iS,D14Z2 двигател,90 коня,фейслифт Редактирано 4 Май, 2009 от Wish Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
boby70 55 #8 Отговорено 5 Май, 2009 Колега провери колко сонди имаш защото мисля ,че си с една сонда ,която е отпред на колектора с един кабел.Качи колата на канал и виж задкатализатора дали имаш сонда.Ако няма проблема може да е повредена сонда.Катализатора в този случай ако искаш можеш да го махнеш. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Wish 36 #9 Отговорено 5 Май, 2009 Благодаря за отговорите на всички.Днеска отивам на канал и ще снимам какво има отдолу та да разгадавате кое какво е щото нищо не разбирам.Пак благодаря предварително Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Wish 36 #10 Отговорено 5 Май, 2009 А здравейте пак.Връщам се с чистак нова фотосесия на катализатор и жички от него.И ся сте вие наред да ми обясните кое к'во е?Пак благодаря предварително : 1.Жичката дето влиза в катализатора: 2.Предницата на катализатора: 3.Задницата на катализатора: 4.Жичката при колектора: Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pitbuls 21 #11 Отговорено 5 Май, 2009 сондите са ти това.провери си пак грешките кои са точно,при положение,че сума ти коли още карат с оригиналния катализатор и са с години по стари от твита,надали да е за смяна още,но знае ли човек.има и доста по евтини катализатори,но и с доста по къс живот.както казаха по горе колегите,мисля,че е възможно да махнеш катализатора и да сложиш емулатор/симулатор ли как точно беше,но той лъже сондите когато си на газ.ама на бензин като караш ми се струва,че няма да е добре. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Wish 36 #12 Отговорено 5 Май, 2009 Демек да разбирам че трябва нов катализатор,щото няма как да сложа резонаторно гърне заради втората ламбда сонда така ли?Или ако има начин за резонатор каква е процедурата по "присаждането" му и въпросното кабелче (на снимка 1) къде се слага в него? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Wish 36 #13 Отговорено 5 Май, 2009 Резултати от газоанализатор Измерване 1: CO:0.290% HC:90ppm Обороти:753/1мин. Темп:83'C CO2:14.04% O2:1.33% Измерване 2: CO:0.157% HC:137ppm Обороти:2508/1мин. Темп:83'C CO2:14.34% O2:0.58% Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
boby70 55 #14 Отговорено 5 Май, 2009 Наистина си с две сонди така ,махането на катализатора не е толкова проста работа.Като начало можеш да пробваш да отвиеш сондата на катализатораи със свински опашки да я закачиш към купето като я насочиш по посока на движението.Карай известно време така и виж дали ще ти светне бързочека,внимавай при отвиването защото има опастност да е затегнала и да я счупиш/на нейно място се слага тапа която не я стягай много/.Със имулатор не можеш да я излъжеш тъй като вторите сонди дават различни дани от първите/при теб на колектора/,които всъщност определят работата на мотора.Ако когато сондата е отвън и закрепиш да не ти свети чека почти е сигурно,че катализатора ти е заминал.Тогава искаш не искаш трябва да го смениш.С някакъв евтин катализатор е твърде вероятно да свекаш пак ,тъй като електрониката на хонда търси доста точни данни.По добре сложи резонатор,като от задната страна на катализатора/след него/ се прави дупка и се заварява втулка с резба за сондата.От тук нататък е въпрос на налучкване колко на "завет" да се изтегли сондата за да отчита това което очаква компютъра.Това което съм чел в западните форуми е,че правят една геобразнатръбичка,която се завива на мястото подготвено за сондата ,а в другия и край се завива самата сонда.Най-лесно е един стругар да ти направи дветръбички,едната с външна резба/като на сондата ти/,а другата с вътрешна такава.Отрязваш ги на 45градуса и ти ги заваряват така,че да се получигеобразната форма.След като монтираш настройването става като въртиш по малко спрямо посоката на движение на газовете.Слагаш в едно положениеи караш,ако светне чека завърташ оше малко и пак караш докато го уцелиш.Ако наистина е запушен катализатора/дават,че трябва да се сменя през120000/най-сигурното решение е чрез нов такъв точно за модела на колата.По електронен път мисля,че твоят компютър няма кой да го чипоса в България така ,че да ти изключи задната сонда.Надявам се да разбереш всичко което написах и да ти бъде полезно.Ако нещо не ти е ясно питай паки да споделиш как се развива проблема ти.П.С. Този проблем го борих почти година така,че повечето неща които ти препоръчвам са на база личен опит. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Wish 36 #15 Отговорено 5 Май, 2009 Благодаря за отговорите на всички .Ще пиша като/ако намеря решение на проблема. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Wish 36 #16 Отговорено 6 Юли, 2009 Добър вечер.Вчера махнах (+) на акомулатора изчистих 67 грешка, и някакси карайки след т'ва хич не ми се искаше пак да светва.И О чудо 100-ина километра дотука и я няма.Манипулаций от моя страна размърдах втората ламбда дето е в катализатора докато бях под колата.Възможно ли е грешката да е давана от слаба връзка между ламбдата и катализатора,или пак ще светне по някое време? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ZERO 162 #17 Отговорено 6 Юли, 2009 По мои наблюдения, при подобни симптоми като твоите, лампата може да не светне при градско каране доста време. Светва при поддържане на висока скорост дълго време... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
manniakk 22 #18 Отговорено 6 Юли, 2009 абе ше светне ама кога - един господ знае Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
TipoMan 15 #19 Отговорено 8 Юли, 2009 (Редактирано) Ето една много хубава идея. http://honda.org.ua/forum/post-796607.html И на мен ми светва чека, но си го нулирам с лаптопа. Когато ми писне да го правя всяка седмица, може да се пробвам и по този начин.... Идеята механично да се отдалечава и напасва ланда сондата ми се вижда прекалено сложна за реализиране Освен ако разбира се не си стругар и заварчик. Иначе с тая проста схема се получава същото Редактирано 8 Юли, 2009 от TipoMan Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
TipoMan 15 #20 Отговорено 8 Юли, 2009 (Редактирано) По мои наблюдения, при подобни симптоми като твоите, лампата може да не светне при градско каране доста време. Светва при поддържане на висока скорост дълго време...Изглежда и колегите от Русия те подкрепят:И еще тут много полемизируется по поводу расхода топлива и мощности. Все происходит БЕЗ участия второго датчика. (по крайней мере в Хонде). Я провел множество экспериментов и могу с уверенностью сказать что проверка катализатора происходин не постоянно а в определенном режиме (у меня это езда с постоянной скоростью 60-70 км\ч по ровной поверхности). В остальных режимах датчик вообще не участвует. И потому многие как раз указывают на то что вот поставил а ПОТОМ стал загораться "Чек". Я точно могу сказать что на переменных режимах (по городу) 2-й датчик НЕ используется. Только на трассе смог получить устойчивое срабатывание и выдачу Ошибки. Накратко: Втората сонда НЕ ВЛИЯЕ на работата на двигателя. Замерването дали катализаторът е ефективен става в определен режим на постоянно каране, а изобщо не се ползва при градско. Редактирано 8 Юли, 2009 от TipoMan Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Wish 36 #21 Отговорено 8 Юли, 2009 И пак светна за съжаление и то извънградско с потдържане на висока скорост. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
hEka 11 #22 Отговорено 8 Юли, 2009 карам същата кола и имах същия проблем, когато я купих.... като отворихме отдолу се оказа че катализатора отдавна го няма...сложихме права тръба, за да спре дрънченето, а светването на чека оправихме по следния начин... тая сонда ти мери изгорелите газове... и понеже катализатора е заминал или го няма запраща грешка към ецу-то ...та... на струг се прави "шапка" с вътрешна и външна резба правят се няколко дупчици (5-6-7) мисля че беше най-малкия размер бургия ... ламбдата се навива на "шапката" а "шапката" се навива на старото място... след тва си чистиш грешката от еку-то и вече година си карам без чека да ми вади очите... два пъти ми се е случвало по магистралата при поддържане на 180км да ми светне чека, но спирах чистих грешката и продължавах... ако не се пробият дупчици чека пак ще светне тъй като пък никви емисии газове няма да минават през сензора... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Wish 36 #23 Отговорено 19 Февруари, 2010 Добър вечер.Явно ставам досаден вече с тая "мухлясала" тема но мисля пак да я повдигна.Болежката тоя път ми е следната:въпросния чек с грешка 67 (катализатор) почна да си светка и да си гасне както в самото начало откакто се появи проблема.При светнала грешка,при 3-та с около 40км/ч. понякога лампата гасне, а както вече писах при 120-130 светва.Искам да попитам на какво се дължи това премигване и има ли начин да се направи нещо по въпроса?Благодаря предварително за мненията ви Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ZERO 162 #24 Отговорено 19 Февруари, 2010 А ти всъщност пробва ли някое от предложенията на колегите от по-горните постове? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Wish 36 #25 Отговорено 19 Февруари, 2010 (Редактирано) А ти всъщност пробва ли някое от предложенията на колегите от по-горните постове?Не приятелю ...ще ти кажа защо...щото явно всичките стругари който намерих като им кажа:"Трябва ми шапка за ламбда сонда за катализатор" и ме гледат като че ли съм им взел струга ,Пробвах да отвинтя (сваля) въпросната сонда (за да му я занеса та да види фи-то) намираща се на катализатора, но явно е много запекла и не движи нито с WD40 нито с к'вото и да било,пък мен ме е шубе да напъвам много щото както разбрах от писания във форума са доста крехки и може да даде фира пък после надали ще открия точно такава .П.П.Ако някой от вас колеги се занимава с това нещо ще го помоля за помощ за направата на въпросната шапка като ще му заплатя за труда и ще го почерпя щедро Редактирано 19 Февруари, 2010 от Wish Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #26 Отговорено 19 Февруари, 2010 (Редактирано) Ето ти тръбичката по това което са обяснили колегите и по точно което съм разбрал за нея .От неръждавейка е и ти е подарък.имаш една ''фтулка'' с две резби на нея да се завари и готово. Проблема е че хем ти се изка хем ..... махни го на края тоя катализатор .Това със стругарите ми прилича като да ида при някой гумаджия и да му изкам гума за джанта без да му кажа каква е джантата. Извинявай че се намесвам ама го говорихме това нещо а ти се едно също .Свали си таблото и махни лампичката и ще спре да свети. Са да не ме разбереш погрешно Редактирано 19 Февруари, 2010 от fenabg Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Wish 36 #27 Отговорено 19 Февруари, 2010 Благодаря на всички Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ivomugen 無限 24 #28 Отговорено 19 Февруари, 2010 колега моя механик веднъж имаше същия проблем на един сивик решението беше към кабела на задната ламбда сонда пусна едно кабелче и го замаси към купето и лампата угасна не знам дали и при твоята ще се получи но ако искаш пробвайпс. на моя сивик също има две ламбди сонди но нямам катализатор и нямам проблем с лампата Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mag 1 #29 Отговорено 20 Февруари, 2010 А някой пробвал ли е да подкара Д14З2 с еку от Д14А4 ? Там няма втора ламбда и ецуто не я търси..само не знам дали няма да се появи някакъв проблем и имобилайзера...не съм пробвал, но ми стана любопитно Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове