Jump to content
OUTLAW

Как от D15z6 може да стане D16

Recommended Posts

първо искам да кажа какво искам да направя после ще питам дали е възможно,. та става въпрос за D15Z6 идеята ми е да стане D16-ка как мога да го направя тоя пинис като искам да запазя моя блок с идеятя да си остане легална по документи един колега ми каза че разликата от моя двигател и D16-ката е само коляновия вал и буталата тоест главата и блока са еднакви въпроса ми е да ли ще се получи перфектно и няма да имам ядове по-нататък мерси предварително и се надявам компетентни колеги да ми помогнат да разреша дилемата :):lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А според теб дали няма и разлика в обема на двигареля??? На теб самия блок ти е Д15 няма как да стане Д16 защото каквото и да правиш на главата или карантиите блока ти винаги ще е Д15 докато не го смениш целия! Това е да искаш да си направиш двигателя двувалов но да си запазиш твоята едновалова глава ..... няма как да стане! :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

еми м,ноо кофти тогава аз за това питам зада разбера какав е фиума ,..а главата и распределителния вал еднаквили са :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не съм съгласен с ManiaK. При смяна на буталата/биелите и коляновия вал се променя работния обем ! При Хонда не знам да ли са съвместими от 1.5 и 1.6. Ама примерно при Пежо от 1.4 става 1.6 :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Никой ли не се сеща за всеизвестния клип със синята шеста генерация турбо. Колата е с B16-ка, но работния й обем е към 1700 и нещо кубика (заводски са 1595), и освен че е разпилена от 81 на 84мм, хората слагат и така наречените stroker kit - увеличава се "stroke" т.е. хода на буталото, и по тоя начин се променя и работния обем. Нищо чудно с колянов вал и мотовилки от D16 да стане работата... :)

Редактирано от kalmara

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
:) като си мисля най-добре ще е върху цифрата 5 да набиеш 6 и кой ще знае къв ти е мотора.такива разни ще сложа поткова от кон на магаре и ще стане катър недей,или си смени двигателя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

tutmanik, би ли ме светнал каква е разликата ако си смени целия двигател и ако си смени частите по който се различават ??? Естествено освен в цената. Това значи че всички д15б2-ки минали на пълна инжекция е трябвало да си сменят целия двигател с д15б7 ............

 

OUTLAW, ако наистина ти се занимава те съветвам да се поразтърсиш какви са разликите в 2-та двигателя. Ако диаметъра на буталата е един и същ то най - вероятно ще стане това което искаш. Потърси да ли имат разлика също в дължина на биелите, колянов вал, диаметър на лагерите и буталния болт. :) И най-важното блока да ли е един и същ.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
:) терориста ако единия е 1.5 а другия1.6 не виждам как ако буталата са с еднакъв размер блока ще е бил един и същ,то просто да се върнем на ладите-първите бегачки по нашите пътища 1.2-1.5 и 1.3 -1.6

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ако диаметъра на буталата е един и същ то най - вероятно ще стане това което искаш.

От д13 до д17 всичките са със 75мм бутала. :) Имат разлики само в челата. Най-добрия случай, който съм чел е за доближаване до 100-те атмосферни коня на литър при д-серията. Д15б2 със пълен инжекцион, втек глава, бутала от д13 (по-високи чела, по-малка горивна камера => сгъстяване :)) и разни други дреболийки по изпускателната система.

 

едит : tutmanik, след като не си абсолютно убеден в думите си, бих те посъветвал да не се включваш в дискусията. Чисто приятелски съвет, патил съм от подобно включване и за това вече като не съм сигурен само чета. :)

 

п.п. А ето и нещо, с което си подкрепям тезата. :)

Редактирано от kalmara

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

tutmanik, вика му се ХОД НА БУТАЛОТО :)

 

Ако за теб двигателя е фабрично капсулован и не подлежи на разглабяне и подмяна на части, то на повечето хора тука това е хоби. Тука ако почетеш малко повече ще откриеш какви ли не модификации. И най важното е че всичките са работещи :)

 

Последно в тази област ни зарадва LENO с моно (дуал поинт) на д13б2 (ако ти говори нещо). Моделите на Хонда имат доста съвместими части. Стига да имаш малко въображение и мерак(хъс) може да се направят неща, който повечето хора си мислят за невъзможни (като теб :) ).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разликата на хода на буталата от Д15 и Д16 е 5,5мм

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

д16 блока е по-висок ... май ... което води до проблема, че не можеш да сложиш колянов вал от д16 и да пляскаш ... или по-точно може , но главата няма да уплътни много добре :) :) :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Тамън ше посгъсти малко, стига да не е толкова, че да се посрещнат някои чаркове... :)п.п. Сега се сетих още нещо - преди бая време четох в един форум за D18 проекта...блок и глава д16-игрек нещо си (6та ген, втек) колянов вал от д17 и бутала, някви афтърмаркет със малко свалени компресионни пръстени за да се прибави още малко обем.Оф, абе кво се занимавам да пиша глупости по спомени, ето ви темата - който разбира и му е интересно, да чете. :)

Редактирано от kalmara

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

чакай да помисля .. ако не се отварят клапаните въобще и не ... хм не .. няма да стане :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте на всички!Вчера прочетох темата до тук и се заинтерисувах доста от нея. Съответно се зарових в нета и попаднах на един сайт където се показва и обяснява нагледно как може да се сменят главите от Д14А3/4 и от Д15Б2/7 с глави от->Д16Z6 или Д16Y8 (125k.c. SOHC V-tec глави). Човека е описал всичко необходимо за така наречения "mini-me swap" (частичен суап). Ако някой от вас е заинтересован и му се занимава да си превежда от английски ето и линка http://www.dodo-upgrades.nl/ . В сайта от ляво има раздел с името "добавяне на V-tec към Д14" на английски "Adding VTEC to a D14". Надявам се този сайт да хвърли малко светлина по темата и да е от полза на колегата OUTLAW.Поздрави на всички!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Направо откри топлата вода с този сайт.В тази тема се коментира за Д15 и Д16, а не за Д14!!! Ако малко се беше поинтересувал, щеше да знаеш че наши съфорумци отдавна са използвали този сайт и има не една и две суапнати д14-ки!!!Четете заглавията на темите, а също така и постовете по ред, не пишете по инерция!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В момента нямам амбиция да проучвам въпроса, но ето няколко бегли приказки които да насочат тези на които им се занимава....1 - Д серията си е "серия" двигатели и много неща са взаимозаменяеми.... Естествено има адски много разлики, но и комбинациите са много така че вратички има, само трябва да се намерят. Всички Д-серии са на 75мм бутала и с различни ходове.2 - Всеки един франкенщайн проект ТРЯБВА да започне от това какво ще се модифицира2а - ако се модифицира главата, най-важното е вида на главата. Говоря САМО за едновалови глави щото двъвалова глава има само една и няма смисъл да я коментирам тук. Главите са основно 2 вида: 1-вия вид са Д13 до Д16 преди 1996г БЕЗ втек главите, 2-рия вид са втек главите 1992-1995г и всички 1996-2000г2б - ако се модифицира блока, най-важното е коляновия вал. Това е най-големия проблем, тъй като има много различни лагери. Основните и биелните се различават адски много от д13 до д17. Дори има Д16-ки чиито колянови валове не са взаимозаменяеми. Размерите на конкретни лагери се намират сравнително лесно в сервизните ръководсва в графата "Service limits" която обикновено е в самото начало. Ако се окаже че може даден вал да се вкара в даден блок, следващия по важност проблем идва от височината на блока. преди 1996, д13/14/15 БЕЗ д15з1/з3 блоковете са високи 207мм а д16 във всички години са 212. От тук стигаме до мотовилките които са една торба варианти от към дължини и диаметър на лагерите. Дължините са сравнително добре известни, а лагерите пак можем да си ги извадим от сервизното ръководство. След биелите идват буталата които трябва да са толкова високи че да не излизат от блока.... Вариантите са адски много и май няма 2 бутала от различни двигатели с еднаква компресионна височна. Единственото хубаво е, че всички са 19мм бутален болт..... айде вече се омотах какво още имах да пишаМалко съм бос от към блоковете, но за главите ми е малко по-ясно, та нека се опитам да ги систематизирам !!!да започнем с това че ВСЯКА SOHC глава от Д-серия механически може да се сложи директно на ВСЕКИ SOHC д-серия блок. Под директно имам предвид взимате главата и я завинтвате и всичко пасва перфектно.Старите глави: 1988-1996 (без втек-овите)Като цяло тази група са си направо идентични без значение дали са от Д13/14/15/16Разликите са в това дали главата е била за карбуратор (има дупка в главата за бензиновата помпа) и другата разлика е вразпределителния вал.Самите валове са много подобни като основната разлика между Д15 и Д16 е в ъгъла ла на канала на шпонката. Тази разлика е продиктувана от вече споменатата разлика във височината на блока между д15 и д16.Д13/Д14 и Д15Б7 валове никога не съм мерил, но и нещо ми подсказва че и те ще са мноооого близки до Д15Б2 и Д16А6Новите Глави: 1992-1995 със втек и 1996-2000Тази група е доста разнобразна и ще трябва някак да я подредя....Като цяло всички глави в тази група са много подобни, така че ще ги класифицирам по отделни характеристики.Всички тези глави са с еднаква височина, поне до колкото ми е известноОбем на горивната камера: не ги помня.... ползвайте http://zealautowerks.com/dseries.htmlПортове: всички икономични втеци са с много тесни портове, от където и всмукателните им колектори изглеждат смешни. Такива са Д15з1/з3/з6/з8 Д14-ките са с малко по-дебели портове и до колкото знам няма разлика дали са 75 или 90к.с втеците (д16з6/з7/з9/у2/у8) са с най-тлъстите портовеФорма на портовете: д15з1/з3 не ги броим :lol: д14-ките не съм ги заглеждал втеците са интересна група... Д15з6/з8 е с тънички портове, но самите портове са доста добре оформени и ако не ме лъже паметта водачите са къси и не стърчат много. Д16з6/7/9 са си дебели, не много добре оформени и със стърчащи водачи. Д16у2/8 са с най-красивите според мен портове: дебели, обли и с къси водачи.Горивни камери и quench зони: Д15з6/з8 няма quench зони.. тоест камерата не е кръгла е по-скоро като на Б18 по форма. Отливките са с много малко забележки Д16з6/7/9 има си quench зони, отливката не е най-прекрасната, но бива Д16у2/8 има quench зони и прекрасно качество на отливката.... изморих се...внимавайте с тези данни, ГАРАНТИРАНО съм сбъркал нещо някъде или нещо има нужда от пояснения. Освен това Гарантирано има още много много неща които съм пропуснал.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да не пускам нова тема ще ползвам на колегата.Та въпроса ми е някои може ли да ми каже размер на основни и биелни лагери на д14,че ми се върти в главата една простотия д14>д15

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Уау. Оф топик, но - !!! за систематизираното инфо.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...