Jump to content
Wardog

Въпрос за Swap на спирачки

Recommended Posts

Здравейте колеги,

 

струва ми се, че Сивика не спира. От четеното из форума виждам, че проблема не е от нередности в колата, а просто 240мм дискове на 125к.с. са малки, а и ми е влязла една муха за SWAP с двигател от VTi. Та си казах... хубаво си мисля аз за много к.с., ама кой ще ги спира тия коне!? То че ще спра е ясно, но предпочитам да не е в някой/нещо!!! След като смених гуми, накладки, спирачна течност, а колата все не си спира, реших да мина на по-големи дискове. Купих си апарати от Prelude VTi, който както повечето от вас знаят е с 282мм дискове, но те са 4х114,3. Подочух, че дисковете на Corrado G60 са 4х100 и ще станат. Дотук добре АМА се оказа, че дисковете на Corrado и тези на Prelude имат малки разлики. На Prelude-а са 282мм и 21мм дебели, докато на Corrado-то са 280мм и 22мм дебели. Та... въпросът ми е - има ли шанс поради тези малки разлики дисковете да не паснат на апаратите и после да си ги чукам у главата!?!?!?

Знам, че има колеги от форума, които също карат с апарати и дискове от Prelude VTi, но те разпробиват дисковете на Prelude-а на 4х100. Тъй като съм малко (да не кажа много) предубеден към преправяне (в смисъл рязане, дупчене и заваряване) на оригинални (заводски) части съм по склонен да сложа дискове от Corrado, но ако няма да паснат, ще е по-добре да го разбера преди да ги купя, тъй като искам да купя качествени (малко по-скъпи) дискове от рода на Brembo и няма да ми хареса, ако си ги купя и се окаже, че съм си купил украшение за стената вкъщи. Ако няма да се получи с тях и няма друг вариант, ще съм принуден да разпробия и сложа дискове от Prelude... Та... 2рия ми въпрос е - кой от двата варианта е по-удачен!? Дискове от Corrado или разпробити дискове от Prelude!?

 

Благодаря Ви за отделеното време и внимание!!!

 

 

П.С. - Моля за компетентни мнения от хора, които са правили такова нещо или разбират достатъчно за да дадат адекватно мнение - все пак става въпрос за спирачки!!!

Редактирано от Wardog

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се, ако съм пуснал темата в неправилен раздел. Ако прецените, че темата е по-удачна за раздел "Honda спорт и тунинг", моля да ме извините и да преместите темата в съответния (или друг подходящ) раздел.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Принципно най- добре да се пробва. Аз си мислих че разликата към по-големи спирачки е в апаратите и диска. Ама след проба се оказа че апаратите на 4ген д15б2 са същите като на англичанка д15з3. 4-ката е на 240 мм дискове , а англичанката е на 262 мм. За да успея да сложа по-големия диск ще трябва да сменя шенкела. Това ти го пиша за да го имаш в предвид. Да не да останеш неприятно изненадан като мен.

Редактирано от teror1sta

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За шенкела знам... смисъл знам, че може да се наложи да се смени или не, но аз така или иначе ще трябва да го сменя, защото както вече написах съм замислил swap с Б16 и няма как да не го сменя. Благодаря ти все пак!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

чак пък никой да не можеда ми помогне....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

разпробиваи дисковете и си готов.Няма никаква опастност(отслабване).По добре с диск с осем дупки от колкотоджанти с осем дупки,а те поемат по големи натоварвания дори и странични.ДИСКОЖЕТЕ НА МАшИНА ОТ чОВЕК КОИ ТО РАЗБИРА.Не си харчи парите за други от корадо.Айде със здраве

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз ще използвам темата на колегата да питам: Възможно ли е на 5г сивик да се сменят само предните спирачни апарати с такива от ВТИ и съответно да се сложат и 262мм дискове? Става ли така или трябва да се смени целия шенкел?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сменяш и шенкела .

Редактирано от AMD

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да стане и аз ще си сложа.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма да разпробиваш нищо!Взимаш дискове от Корадо и апарати от Прелюд.Сваляш предните главини и ги намаляваш с около 2-2.5мм в диаметър. ,за да могат да легнат хубаво дисковете на тях-на струг.Той стругара ще предцени колко да отнеме от главината.За да няма проблем при поставянете си намери шайби по 0.5 или 1мм. за да подложиш на апаратите ,за да се центрира диска инак ще опира в тях.Маркучетата стават от твойта,не се притеснявай.Не помня само болтовете за самите апарати дали ставаха или най-добре вземи с апаратите и тях.Ми това е,виж си шенкелите дали ще станат и действай.Ам забравих за предпазната ламарина на диска ще я оправиш с чука :thumbs1:

Редактирано от policeman

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ви за пълните и точни отговори. Policeman - предполагам си го правил, след като го описа толкова цветно и с такива подробности. Малко сложно ми се вижда, но се надявам стъпка по стъпка да следвам това, което си написал и дано всичко да е наред!!! Ако все пак още някой иска да искаже мнението си - моля да не се срамува :ranting:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Правил съм го и съм много доволен от ефекта!Разликата е фрапираща,спира невероятно след това.Не е толкова сложно,колкото изглежда,но си заслужава!Хондите винаги са страдали от спирачки :ranting:

Редактирано от policeman

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Policeman голямо БЛАГОДАРЯ!!! След празниците ще поръчам Brembo Max за отпред и отзад, пък дано започне да спира моркова :lol:

Редактирано от Wardog

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мислех че с дисковете от корадо е plug and play , ама щом се фрезова главината , че и шайби , вече си мисля че с дискове от прелюд е по-добре. Разпробиваш дискошете на машина на 4х100 , фрезоваш апаратите и всичко си ляга.Сивика е на 56мм главина , прелюда на 61 май , ама на сивика главината откъм шенкела си е като на перлюда и диска си ляга точно.ПС: пък и аз нямах желание да слагам нищо немско по колата си !

Редактирано от Izanagi

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като гледам май май разправията с дисковете от Корадо е голяма... След като Izanagi описа как става с дискове от Прелюд може би нещата клонят към дискове от Прелюд. Много съм предубеден към това разпробиване, но ако найстина както каза колегата ШОТЛАНДЕЦ няма опастност от отслабване на самият диск........ пък и колега Izanagi май от доста време кара с разпробити дискове и не е имал проблеми...... ох и аз незнам. Ще го помисля през празниците и ще видя какви дискове ще поръчам!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да , от доста време карам с прелюдови спирачки , никакви ядове.

Имам няколко екстремни спирания от 200 , имам няколко пъти по 5-6 км участъци с екстремно каране 2-3 -та до прекъсвач и яко спирачки. Освен че запалвах накладките , че са обикновени , други ядове няма.

Вече спирачките имат сила да ми блокират колелата при скорост над 160 , което си е малко опасно.

Особеното при слагането освен разпробиването на дисковете е , че апарата засташа малко навън , и трябва да му се фрезова основата , където се захваща за шенкела за да дойде на средата диска. Не помня обаче колко беше , някъде около 2,7 мм.

Ето как изглеждат в 17-ка Публикувано изображение

 

А се оказа , че хонда имат вече 4 бутални алуминиеви апарати с 319мм диск, та вече ще спират :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дам дам... явно нещата си отиват към Прелюд-ови дискове... Благодаря на всички за оказаната помощ!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Направи ги и кажи как са новите спирачки

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То няма да е много скоро, защото дисковете ще дойдат след около месец и ще видим как ще стане работата с Б16-ката... Ако съм ок с парите най-рано след месец ще съм с Б16 и големите спирачки...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...