Jump to content
rollin

Prelude 4 или Prelude 5 .... ?

Recommended Posts

ЗдравейтеРеших отново да се връщам на Хонда, но този път с Прелюд....Чудя се обаче кой от двата да избера.... 4-та или 5-та генерация......?Що се отнася до моторите, ако ще е 4-та ген. мисля да е с 2.3 мотора, а ако ще е 5-та с 2.0Някакви сувети относно двете коли... в смисъл не съм чел коментари за Прелюда специално, та ме итересува здрави ли са, слаби места евентуално ако имат и тн...Благодаря предварително на отзовалите се :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Въпрос на вкус" - казало кучето и си облизало г...за. !!!Зависи, колега. И двете генерации са много добри, но си имат и хубавите и лошите страни.На 4г. силната страна е в дизайна (според мен) и по-голямото разнообразие от предлагани мотори.5г. обаче, както и да я погледнеш си е по-нова кола.В техническо отношение са почти еднакви. Модела с 2.0 литров мотор споделя един двигател. Автоматика на 5г. е доста по-модерен и с типтроник.Има и маааалко повече място на задните седалки. :beer:Аз съм влюбен в 4г. От малък. Може би е някакво предубеждение, но 5-а не ми харесва като дизайн и интериор. Както се видя напоследък обаче, с малко желание и 5г. може да бъде направена адски красива - виж темите в "Хонда спорт и тунинг" и "Проекти". На първите им страници има 2 проекта, които заслужават адмирации - xtuners и rockDrive.5г. за съжаление не се предлага с Х23 мотор. Ако си падаш по динамичния стил на шофиране по-добре не залагай на 2.0. Много е приятен за каране, но определено е далеч от спортното усещане.Аз винаги съм бил противник на автоматика, но отскоро съм с такъв и почвам да оценявам и достойнствата му (въпреки че съм със стария автоматик без типтроник). Моя съвет - помоли някой колега, покарай и двата модела и си прецени.Според мен 5-а генерация подхожда повече на любителите на модерните и "сравнително" удобни и луксозни машини. 4г. е за ентусиасти като мен, които си падат по конкретен модел и имат достатъчно страст да го възстановяват и поддържат (все пак е кола на МИНИМУМ 15 години). Горе долу е като сравнението между дел сол и ЦРХ 2г. :)П.П.: И двете коли са доста здрави и дурако устойчиви. Достатъчно е да се грижиш добре за тях и предния собственик също да го е правил. Има някои негативни мнения за Х23, но пък там кефа е друг. Внимателно с продължителното каране във високи обороти и няма да имаш проблеми, или ще са пренебрежимо малки. ;)

Редактирано от Димитър Коев

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Х23ката просто не трябва да я вкарваш над 6500 об и няма да имаш проблеми !!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

на мен лично дизайна на 4та генерация по ми допада от на 5та иначе и двата автомобила си заслужават !!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

поне според мен 4-та е по-красива, пета доста са я дялнали, но въпрос на вкус.Вземи си, тази, която те изкефи повече.И двете коли са здрави, просто едната е малко по-новичка. !!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нито мърдера нито Димитър Коев можах да разбера за Х23-ката, единият казва да не се кара на високи обороти продължително ??? Другият да не се качват над 6500??? Какво имахте в предвит и как сте стигнали до това убеждение /в случая не се заяждам, а наистина ми е интересно/, че по този начин отказвате човека от Х23-ката или поне на мен ако кажете аз ще се откажа

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Драснах ти едно лс с обяснения :D А то и нямаш никаква полза да го мъчиш мотора над 6500,само печелиш повече обороти на по горна предавка,но реално има 160кс на 5800об. , на 7000+ ще имаш загуба на мощност.Пробвал съм до прекъсвач да се кара,върви по-зле от колкото да сменяш на 6500....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хайде малко пояснение, за да не излезе, че се опитваме да го откажем (не знам как да го откажем, като и аз и мърдър-а караме Х23 :D ) :При неправилна или прекалено агресивна експлоатация Х23 има склонност да скапва главата и гарнитурата. Много от хората, които са чели-недочели цитират липсата на "пръскалки" за масло каквито има под буталата на Х22, но това няма общо с проблема на мотора.По принцип при прекалено спортно каране рискуваш да си докараш издухана гарнитура, крива или дори спукана глава. При нормална експлоатация и добра поддръжка няма проблеми. Колата не е проектирана за писта и каране във високи обороти. Не знам как е с ръчни скорости, но при мен с автоматика на 4500 об. си държи 160-170, което мисля е ОК. Пробвал съм я и до ръба на възможностите и, но за не повече от минута (може да е имало и незабележим наклон, но на 230 стрелката опря в пластмасата, а колата беше далеч от прекъсвач и не спираше да ускорява).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

както каза човека въпрос на вкус. и аз се чудих като теб и накрая си взех BB3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

здравей колега, само едно ще ти кажа: ако обичаш да караш по-спортно взимай 4та, ако обичаш комфорта но от време на време искаш и да изръчкаш взимай 5та.Дизайна е въпрос на вкус. Едно момче на една автомивка ми вика "ааа аз имам един приятел дето има по-новата от твоята, оная заоблената :)"поздрави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако трябваше да избирам между двете, бих избрал 2,3 4WS, Климатик, 2 Airbag-a. Рядко се намира, но я има.

Много от хората, които са чели-недочели цитират липсата на "пръскалки" за масло каквито има под буталата на Х22, но това няма общо с проблема на мотора.

Мисля, че тези "пръскалки" служат именно за охлаждане. :fun: Редактирано от Alexandro

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за съветите колеги, предполагам че ще заложа на 4-тата генерация, че тука ме дразнят едни папагали с 320и БМВ-та.....Иначе аз карах Сивик 5-та ген. около 3месеца и останах очарован от силата на тоя 1.6 мотор...(125коня беше)По принцип карам спокойно но на моменти като реша да давам газ давам както трябва :fun: или както съм правил със Сивика - около 30км по магистралата с 200 от които може би 5-6км бяха на 4-та с газ до ламарината понеже се гонехме с един ML...Ще помисля отново, но вероятно ако ми попадне читаво 2.3 ще го взимам :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

според мен 4та вече доста остаря но пък е уникална машина :huh: Новата 5та ген.не е толкова красива но пък е сравнително нова ,ако годината не е фактор за теб бих ти препоръчал 4та :huh:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе да попитам още нещо...Защо ръчната спирачка на някои(4-та ген) е до скоростния лост, а на други е по назад?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

от 1994г до 1996,последните модели имат лек фейс,-бели мигачи,бели фарове и салона малко разлика

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

от 1994г до 1996,последните модели имат лек фейс,-бели мигачи,бели фарове и салона малко разлика

Кои са с ръчната дето е близо до лоста, че те ми харесват повече :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре си се ориентирал,те са след фейслифта,но много рядко изкачат такива с Х23 мотор,по скоро с ф20,който е много здрав,аз съм супер доволен! :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре си се ориентирал,те са след фейслифта,но много рядко изкачат такива с Х23 мотор,по скоро с ф20,който е много здрав,аз съм супер доволен! :)

По принцип съм се насочил към 2.3 поради една единствена цел която мисля, че я споменах...Едни бързи БМВ-та се перчат тука и искам само да ги сложа да си легнат....иначе си карам нормално....Със стария ми Сивик ги наказвах, ама сега отвориха пак големите усти и ще им ги запушвам скоро.... та ме съмнява малко 2.0-та да ги бие...?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въобще няма к'во да се съмняваш,мачкат бмв-та до 2.0-150к.с.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въобще няма к'во да се съмняваш,мачкат бмв-та до 2.0-150к.с.

Ами ще помисля тогава... то веднага ще има и K&N ама това е др. бира :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1.6 втек 125хп върви повече от прелюд с ф20 :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1.6 втек 125хп върви повече от прелюд с ф20 :)

Ами да....нормално е все пак е доста лекичък Сивика...Аз с него си ги биех, но нямаше чак много голяма разлика... на 400метра 320i vanos оставаше 1 кола отзаде... Редактирано от rollin

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По каталог този с ваноса го дават 0.6 сек по-бърз,9.3 сек,прелюда е 9.2. Така че според мен ще са на кантар нещата с ф20ката

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, така е...всичко зависи от това на колко читав Прелюд ще попадна....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

4-ката е по-красивата според мен.Колата,която е изпреварила с дизайн времето си с години.Само че с 2.0 мотора не знам кого ще успееш да накажеш.Ако това да биеш в разни гонки ти е приоритет,едва ли това е колата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да,но ако намери по-евтина ф20ка и по-натам му се стори бавна-винаги може да сложи един х22 JDM

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз съм с 4-та генерация 92-агодина от първите и дати кажа по уникално табло още несъм виждал.Нямя стара има непотдържана НОНДА поне за мен е така.Успех в намирането на такава дали 4-та дали 5-та :D:D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, първоначално имах желание да си купя прелюд 4-та генерация, защото в ученическите ми години в моята стая имах плакат с точно него, когато излезе 5-та генерация, първоначално реших че не е най-красивата кола на света, но с времето се свиква и се оценява нестандартността, сега съм на мнение, че имам ли възможност бих си взел по един от 3-та, 4-та, и 5-та генерация/ аз такъв карам/ - прелюда е една наистина страхотна кола, удоволствие е да пътуваш с нея, усещането за автомобил направен уникално добре е невероятно, но ако искаш да се пускаш на разни гонки и да наказваш, разни коли най - добре се насочи към H22. Успех!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е как може да сравнявате 4 с 5 . Аз какво да кажа ... освен 4г друг прелюд да е красив , е не съм видял какъвто и тунинг на има :D Не се излагай , вземи си прелюд 4г :D Колкото до двигателя , насочи се към нещо по-различно от х22 , поне докато я регистрираш (ако е нов внос , но аз не бих си купил кола карана в Бг ). След това вече и слагай ракетен двигател ако искаш ! В крайна сметка " всеки с вкуса си - казало кучето и си облизало гъза " - явно и то е предпочело 5г :D Но е демокрация , всеки сам прави своя избор ( това не пречи той да е грешен ) !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

4-ката определено е по- радваща окото...на скоро един приятел му докараха от Англия такава с мотор 2.3-160к.с....автоматик емалко я няма на старта но пък после...повървявя бая..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре си се ориентирал,те са след фейслифта,но много рядко изкачат такива с Х23 мотор,по скоро с ф20,който е много здрав,аз съм супер доволен! ;)

Покажи ни някоя заводска 2,3 след фейслифта. Мисля, че няма такава - и в други теми съм го казвал.към автора на темата: Прелюда наистина не е за "наказване"  ;) . Ще се намерят доста коли, които да са по-бързи от теб. И ако наистина се ловиш на "големите усти" на разни хора, може и да те хване яд, че караш толкова красива кола, а току-виж те бие някой Голф или БМВ. Или не се връзвай на приказки или не си купувай Прелюд. Иначе според някои хора тук 2.0 мотора може да се направи бърз поне колкото 2.3, но дали е така наистина, аз за себе си тепърва предстои да разбера ;).Пак те съветвам - имай търпение да си намериш 2,3, 4ws, клима, 2 х еърбег, круз контрол и ще имаш една наистина много добра кола. Такива се намират, до колкото съм чул, по-често в Швейцария и може да се обърнеш към колегата с ник Prelude 2.0, който гледам, че внася коли само от там. ПП: защо ти изброявам тези екстри ли? Защото ако искаш да я караш тази кола всеки ден, колкото и да (не) върви, екстрите са си екстри. От всички екстри за европейските модели, това е максимума на оборудване (изключваме автоматика) и ако ги нямаш ще е много трудно (а някои и невъзможно) да ги "присадиш" при теб. Аз не съм си купил такъв модел, само защото навремето бях твърде нетърпелив и познанията ми бяха нулеви. Поздрави Редактирано от Alexandro

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има и Х23-ки след фейслифта. Много са редки но се срещат. Основно в Швейцария. Аз поне съм виждал няколко. На полисмен-а, ако не се лъжа също е'96-а. Така че е въпрос на по-усилено търсене и търпение да се намери. А честно казано, ако си говорим за екстри - най-добрите екземпляри (освен JDM) са тези за канадския пазар - прибиране на огледала, прозрачен шибидах с щора, подгряване на седалки, халф-функция на антената, халогени и т.н.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има 2.3 след фейслифта- в Европа, Великобритания и САЩ. Двигател 2.3 се предлага до края на 1994 г., а фейслифта започва в средата на същата година. Нали не се съмняваш в познанията ми точно за този модел ;)Ето ти и едно доказателство:Prelude 2.3 FaceliftКанадския и Скандинавския модели намат прибиране на огледалата, само подгряване. Двете екстри имам аз ;)Стъклен шибедах със щора също не се предлага за 4 ген., аз имам ама е от 5 ген...

Редактирано от batkosio

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Специално пък за 2,3-ката немога да кажа, че е куц кон. Верно не е най-голямата бегачка, но специално със БМВ и Волксваген извини ме, но не са точно те колите. Има заложби в 2,3-ката според мен, аз специално карам една такава и немога да кажа, че автомобила е муден. Скачай на такъв двигател и усещай удоволствието

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Х23ката като и смениш генерацията с Ф60,махнеш катализатора и най-вече стоковия колектор със спортен става 180к.с . И като за кола 1.3т върви доста добре

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Димитър: На полисмена е '96 но не е с фейслифт. ;) Нали го говорихме това в твоята тема, когато търсеше да си купуваш ;)@batkosio: Ти си последния човек, в който бих се съмнявал относно познанията за Хонда Прелюд. Имам един въпрос за този немския - не трябва ли мигачите на калника да са бели? ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Белите мигачи на калниците не са част от фейслифта ;) А и оригинални бели мигачи са слагани само за японския пазар, доста рядко. Има и много междинки, с елементи от преди и след фейслифта. Абе японска работа...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Незнам за вас ама аз моета мога само да седя и да си я гледам и пак ще ме радва. Така, че момчето не се замисляй ама хич.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам познат който вкарва коли от Швейцария, но казва че там колите били скъпи, само чукнатите(с лек удар) били по на далавера...Ще му заръчам да ми търси нещо читаво....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...